Telegraful Roman, 1885 (Anul 33, nr. 1-137)

1885-01-03 / nr. 1

4 Fox se achită de aceasta însărcinare fără se arate cea mai mica nemulțumire. (O colecțiune originală). D. Dollinger, un avut amator din Viena, are o colecțiune de 610 chei și 210 broaște, datând din epoca Faraonilor pănă în secolul XVIII al erei noastre. Broaștele vechiului Egipet nu se deosebesc de acelea ale Grecilor și Romanilor, dar dela al unsprezecelea secol încoace al erei noastre mecianismul broaștelor este din ce în ce mai complicat; la epoca Renașterii ele devin niște adevărate lucrări de artă. * (Nici o relațiune cu liberalii). O doamna din Londra, dintr-o familie aristocratică și foarte conservatoare, avea un copil de altoit. După recomandațiunile sale în privința calității altoiului, doctorul o asigură dicendu-i că limfa este luată de la un nepot al lui Gladstone. „Cum clise doamna, noi, conservatori, să ne amestecăm sângele în acela al unui mojicos liberal! Nu! nici odată!“ Copilul rămase pentru moment... nealtoit. Mr. 402. [967] 1—3 CONCURS. Pentru indeplinirea postului învățătoresc din parohia Borgo-Dioseni, devenit vacant prin pensionarea învățătoriului Ioan Pahone, se escrie concurs cu termin de 30 flile de la prima publicare. Venitele împreunate cu acest post sunt: a) bani gata, cari sunt a se scoate în rate lunare anticipative dela perceptoratul fondului scolariu gr. orientali Borgo-Dioseni din Năsăud 240 fl. b) folosirea grădinei școlare de 3 jugere 15,410 carea computată în bani face 60 fl. Suma 300 fl. Doritorii de a ocupa acest post au de a-și trimite suplicele lor instruite conform legilor școlare uigente, în terminul prefipt subsemnatului oficiu protopresbiteral. Borgo-Bistriță în 12/24 Decembre 1884, în conțelegere cu comitetul scolariu. Simeon Monda, ppresbiter. CONCURS. Pentru ocuparea postului de contabil cu 2 care ficse pe li, la Biserica rom. art. res. dela Sf. Nicolae de aici, se escrie concurs cu termin pănă la ultima Februariu 1885 st. vechiu. Despre sistemul și modalitatea după care este a se purta contabilitatea, cu care este împreunat un salariu de 360 fl. v. a. pe an, se poate lua informațiune dela Epitropia noastră parochială. [968] 1—3 Brașov, 16 Decembre 1884 st. v. Comitetul parochial al Bisericei române ort. res. dela sf. Nicolae. TELEGRAFUL ROMAN, la din contră procesul încaminat de soția sa, se va decide și în absența lui. Zărnești, 20 Decembre, 1884. Oficiul ppresbiterar al tractului Branului. Traian Mețian. ..din ppresb. Nutreț de vite. La banul Haller, din comuna Zoltan (lângă Sighișoara) cumpărat de un consorțiu de locuitori din aceea comună, se află de vândut 40—45 orgii de fen foarte timpuriu făcut și bun, între care se cuprind: 7 orgii Otavă, paie de ovés din 400 de clăi, paie de grâu din 130 de clăi, 150 hectoliter de ovés, 80 hectoliter de cucuruz, toate în prețuri foarte moderate. Pentru acei cumpărători, cari ar cugeta să mănânce cu vitele lor nutrețul menționat pe loc, se va da gratis pășunitul de iarnă pănă în 20 Aprilie 1885 e. n., mai multe staule (grajduri) și șopuri bine închise, ca adăpost pentru oi și o odaie de locuit pentru păzitori. Informațiuni exacte se pot prind în Zoltán dela preotul român G. Vătășan, în Sighișoara dela dl senator loan Șandru și în Sibiiu dela Direcțiunea Institutului „Albina.“ 1969] 1—3 Zoltán, 2 Ianuariu 1885. Administrațiunea moșii»!. [[ 9 Nr. 643. 1966] 2-3 Edict. Stana Trufușilă din Măgură, protopresbiteratul Branului, care a părăsit pe bărbatul seu Bucur Coca de 8 ani fără a i se ști ubicațiunea, se citează prin aceasta a se presenta înaintea subsemnatului for matrimonial in termin de 3 luni de la prima publicare a acestui edict, căci la din contră procesul divorțial îneaminat se va decide și în absența ei. Zărnești, 19 Decembre, 1884. Oficiul presbiterar al tractului Branului. Traian Mețian, adm. ppresb. oooooococaooooooocaaoc uooc Infailibil. Retrimitem banii primiți tuturor acelora, cari nu va ave efect „Robozantium“ (mijloc de a cresce barba). El lucră cu același efect la căpățina goală (pleșugie) la căderea perului, formarea petelor și la încărunțire. După întrebuințare mai deasă garantam succesul. Espediția în sticle orginale cu fl. 1.50, la sticle de probă fl. 1 prin J. Grolich în Brünn „Roborantium“ s’a folosit cu succesul cel mai strălucit la slăbiciunea memoriei și la durere de cap. Deposit principal în Transilvania, pentru Sibiiu, numai la băcănia F. A. Reissenberger. Bistrița: Fried. D. Hzerberth, farmacist. Cluj: Nicolau Scéky, farmacist. Feldioara: Wilhelm Schneider, farmacist. Aiud. Iosef Oberth, farmacist Praid: A. Weber, farmacist. Székely - Keresztur Fr. Jos. Jaeger, farmacist. Tot acolo se află: Fon fio Hóhó“alifie orientale „LdUUcnCil” , pentru fruiseță din care se nasce frageesie, forme frumoase și albe la trup, depărtează petele de piele și de versat. — Prețul 85 cr. [713] 39 „Boîpet du Serali íe Groliâ“ parfum de basmauă pentru damele elegante. Dintre toate parfumunle cel mai bun. Pentru forma cea de tot frumoasă Q se poate întrebuința și ca presente, o Prețul fl. 1.50. § Nu este înșelătorie. § 0QCX300000CXX300CX30000C30000C300000 o ° 3w 3 3S 3-w W) VI Redactor provisoriu: Mateiu Voileanu. Nr. 643. [965] 2—3 Edict. Ioan N. Prahovean din Tohanul nou, protopresbiteratul Banului, carte de 7 ani a părăsit pe soția sa Floarea N. Drăgănel fără a i-se ști ubicațiunea lui, 89 citează prin aceasta a se presenta înaintea subsemnatului tor matrimonial în termin de 3 luni de la prima publicare a acestui edict, căci Loterie. Sâmbătă în 10 Ianuarie n. 1885. Viena: 31 56 79 71 23 Timișoara: 79 2 60 47 17 Brünn: Mercuri în 14 Ianuarien 1885 8 71 85 66 76 Bum de Viena și Pesta. Din 13 ianuarie n. 1885. Viețui Bpetra Calbin.................................1 ................... 6 80 5 76 Napoleon ...... . .... . 979^29.79 London f pppo ița ( trai Iris) . .............................. 123 80 123.85 Nr. 439. [962] 3_3 CONCURS Devenind vacantă parochia gr. or. din Ribicioara de jos de clasa III, protopresbiteratul Zarandului, se escrie prin aceasta concurs cu termin de 30 zile dela prima publicare în „Telegraful Român.“ Emolumentele sunt: Dela 94 familii câte o jumătate ferdelă (10 cupe) cucuruz stermit precum și venitele etelate paroahiale starnite în sinodul parochial din 7 Ianuariu 1880, cari evoluamente dau suma anuală de 260 fl. v. a. Doritorii de a competa la această parochie au de a și așterne subscrisului suplicile lor în terminul mai sus arătat instruite conform statului organic și regulamentului pentru parochii din 1878. Brad în 28 Octombre 1884 în conțelegere cu comitetul parochial. Vasiliu Damian, ppresb. ___TIPOGRAFIA ARCHIDIECESANĂ în SIBIIU. A eșit de sub presă: ? [ 1EI] I»1 III pe anul comun dela Christos 1885. Anul al treizeci și patrulea. Prețul unui exemplar legat 30 Cr.9 pentru vândetori nelegat 33 cr. v. a. și legat 25 cr. v. a. CUPRINSUL: Calendariul (iulian și gregorian, cu însemnarea exactă a Evangeliilor și glasurilor de peste an). — Pătrarele lunilor. — Genealogia casei domnitoare austriace. — Regenții europeni. — Serviciul poștal și telegrafic. — Tacla de timbru pentru polițe și documente. — Tabela pentru computarea intereselor. — Măsurile nouă și vechi. Șematismul bisericei ortodocse orientale române din Ungaria și Transilvania cuprind ndi și protopresbiterii, administratorii protopresbiterali, parohii și învățătorii cu comunele bisericesci din arhidiecesă după noua arondare a protopresbiteratelor. Ierarhii metropolielor învecinate din Austro-Ungaria. Odată și di, (contraste). — Baba. (poveste). — Notițe pentru preoți. — Poesii. — Cuvinte bătrânești. — de G. Sima a lui Ion. Conspectul săptămânilor. — însemnarea târgurilor. Administrațiunea tipografiei archidiecesne în Sibiiu. Cărți bisericesce, literarie și școlare. De la TIPOGRAFIA ARCHIDIECESANĂ ÎN SIBIIU strada Măcelarilor Nr. 47 se poate procura: Portretul fericitului archiep. și metrop. Andrei- bar. de Șaguna în mărime de 50 X 66 cm. Prețul 1 fl., cu trimiterea francată 1 fl. 10 cr. Portretul Esc. Sale archiep. și metrop. Miron Romanul. Prețul 1 fl. 20 cr., cu trimiterea francată 1 fl. 30 cr. Portretul P. S. domnului episcop al diecesei Caransebeșului Ioan Popasu. Prețul 1 fl. 20 cr., cu trimiterea francată 1 fl. 30 cr Portretul marelui mecenate Emanoil Gojdu. Prețul 1 fl., cu trimiterea francată 1 fl. 10 cr. Condice școlare: Registrul. Matricula școlarilor, legat din 50 coase â 1 fl. 50 cr.; Catalog de clasă legat din 10 coaie 35 cr., din 15 coaie 45 cr., din 20 coaie 55 cr.; Chronica școlară: Protocol de clasificațiune, legat din 50 coaie d 1 fl. 50 cr. ; Consemnarea pruncilor obligați a frecventa școala, Conspect despre absenții, Conspect sumaric despre absenții școlarilor pentru protopresbiteri, coala ă 2 cr. Instrucțiunea pentru monuarea condicelor școlare 20 cr. Inteze mobile pentru mașina de cetire, după ortografia fonetică 145 bucăți. Prețul 2 fl. 50 cr. ----------------- [970] l Catalogul cărților gratis și franco. Comandele se efectuesc numai pre lângă rambursă (Nachnahme, Postafelvétel), computănd 10 cr. pentru pachetare. O înlesnire mare la comande mai mici sunt asignațiunile poștale, cu cari se poate trimite suma pentru cărți comandate, adaugându-se și porto postal. Tipărituri pentru protopresbiteri și paroelii. S •H © ©•N «N O © Editura și tipariul tipografiei archidiecesane.