Telegraful Roman, 1889 (Anul 37, nr. 1-141)

1889-01-14 / nr. 5

20 Nr. 567. CONCURS. Pentru întregirea parociei a doua din Porcești, protopresbiteratul gr. of al Avrigului, pe baza ordinului Preavenerabilului Consistoriu archidiecesan din 25 Octobre 1888 Nr. 5389 B, prin acesta se escrie concurs cu termin de 30 glile dela prima publicare în „Telegraful Român“. Emolumentele împreunate cu acesta parochie sunt: 1. Din fundațiunea Filipiană în bani gata.........................fl. 75.— 2. Din fundațiunea Aleman Cluje ...... fl. 10.— 3. Dela umblarea cu sfânta cruce în ajunul botezului și in ziua crucii dela circa 180 familii â 50 cr. fl. 90.— 4. Folosința pământurilor bisericesci . . . . fl. 150.— 5. Venitul dela sântele Pasei..............................fl. 25.— 6. Venitul dela molitvele de preste an . . . fl. 40.— 7. Venitul dela cununa anului..............................fl. 20.— 8 Stelele dela botezuri, cununii, înmormântări, parastase, pomelnicile din postul mare, precum și dela alte funcțiuni preoțesci, statorite tote în ședința sinodului parochial estraordinar din 2 Octobre 1888 dau un venit anual circa de .... fl. 212.— Suma . . fl. 622.— Doritorii de a ocupa acesta parochie au a și substerne cererile concursuale instruite conform disposițiunilor statutului organic și regulamentului pentru parochii din 1878 la oficiul protopresbiteral gr. or. al Avrigului (poșta Avrig, Felek) până la terminul susindicat. Avrig, 22 Novembre, 1888 în conțelegere cu comitetul parochial respectiv. Oficiul protopresbiteral gr. or. al Avrigului, Ioan Cândea, prot. [4] 23 Nr. 506. [6] 2 3 CONCURS. Pentru ocuparea postului de paroh în parochia de clasa a IlI-a Hașag, protopresbiteratul Mediașiului se escrie concurs cu termin de 30 zile de la prima publicare. Emolumentele sunt: 1. Porțiune canonică de 15 jugere arătoriu și fonațiu, pământ de calitatea cea mai bună, pentru care va servi preotul contribuțiune erarială de 6 fl. v. a. la an. 2 Casă parochială corespunzâtóre, lângă care se află și supraedificatele necesare pentru economie. 3. Dela 75 familii câte una ferdelă nouă de cucuruz sfărmit. 4. Dela 85 familii câte una moli de lucru sau 50 cr. 5. Stola uscată în tract. Tóte acestea computate laolaltă dau un venit de preste 400 fl. v. a. Doritorii de a competa la acesta parochie au a-și așterne petițiunile instruite conform stat. org. și regulamentului pentru parochii pănă la terminul suscitat la subscrisul oficiu. Mediaș, în 19 Decembre, 1888. In conțelegere cu comitetul parochial. Oficiul protopresbiteral gr. or. al tractului Mediașiului. Ioan Chendi, administrator protopresbiteral. TELEGRAFUL ROMAN. Nr. 401. CONCURS. [5] 2—3 După ce în urma concursului publicat pentru postul de capelan în parohia de clasa a II-a Mada nu s-a insinuat nici un concurent, pe basa ordinului Prevenerabilului Consistoriu archidiecesan din 28 Decembre 1888. Nr. 6765, se publică prin acesta concurs nou cu termin de 304^e dela prima publicare. Emolumentele împreunate cu acest post sunt jumătate din venitul parochial anual de 400 fl. u. a. Concurenții, cari vor reflectă la acest post, au a-și înainta cererile instruite conform normelor în vigore la subscrisul oficiu protopresbiteral pănă la terminul 6u sindicat. Secărâmb, 31 Decembre, 1888, în conțelegere cu comitetul parochial respectiv. Oficiul protopresbiteral gr. or. al Geogiului II. Sabin Piso, prot. Nr. 432. 110] 1—31 EDICT Ana Lup gr. or. din Curciu, care de 18 ani a părăsit cu necredință pe legiuitul ei bărbat Mihailă Bârsă din Curciu, pribegind în lume fără a se se iubicaținea ei, se citază prin acesta, ca în termin de 3 luni de la prima publicare a acestui edict să se presenteze la subscrisul oficiu, căci la din contră procesul divorțial încaminat de bărbatul ei se va pertracta și decide și decide și în absența ei. Mediaș, în 10 Novembre, 1888. Oficiul protopresbiteral gr. or. al tractului Mediașiului. Ion Chendi, administrator protopresb. Nr. 1213—1888. [1] 33 EDICT. Ana Bastea mărit. Stângu, carea de 4 ani a părăsit cu necredință pe legiuitul ei soțiu Nicolae Stângu, ambii de religiunea gr. or. și din Cincul mare, fără a se se in bicațiunii ei, se provocă prin acesta, ca conform ordinului Prea Venerabilului Consistoriu archidiecesan din 22 Novembre a. c. Nr. 5938, a se presenta înainte subsemnatului oficiu protopresbiteral, în termin de 3 luni de zile, computate dela prima publicare a acestui edict, pentru că la din contră în procesul divorțial încaminat din parte soțului ei Nicolae Stângu, se va procede după prescrisele 123 din procedura judecătorească în cause matrimoniale, Agnita, 20 Decembre, 1888. Oficiul protopresbiteral gr. or. al tractului Agnita. Sabin Piso, prot. Sz. 81/889 plg. [2] 3—3 Hirdetmény. A mihályfalvi általános tagositási ügyben az előmunkálatok megkezdésére u. m. képviselet rendezése, mérnök választás és a költségelőirányzat elkészítése végett a határnapot 1889-ik évi február 18 án «1. e. 11 órára tűzöm ki, Mihályfalva községébe a községi [iroda helyiségbe, a melyhez összes érdekeltek hirdetményileg azon figyelmeztetéssel hívom meg, miszerint egyik vagy másik meg nem jelenése a tárgyalás folyamát meg akadályozni nem fogná. Erzsébetváros, 1889 január 9. A királyi törvényszék kiküldött bírája Kelemen, eljáróbiró. Redactor responsabil: Dr. Remus Roșea. Nr, 672/1889. Vice-comite. [9] 1—3 Pentru asigurarea furnisării petrișului (prundului) de lipsă în anul 1889 pe tote drumurile municipale de pe teritoriul comitatului Sibiiu se publică pertractare concursuală, ce se va ținea prin oferte scrise și închise în 18 Februarie 1889 la 9 ore a. m. la vice-comitele comitatului Sibiiu în sala cea mică de ședință. Se provoca deci toți aceia, cari voesc a lua acesta întreprindere, a-și subșterne ofertele lor vice-comitelui comitatului Sibiiu cel mult pănă la ora amintită a flilei delicte pentru pertractare. Ofertele intrate mai târziu precum și telegramele intrate ori și când, nu se vor lua în considerare. Precurertul ofertului provedut cu 5 sigile și timbrat după regulă ea se scrie desupra adresei limpede numele acelei linii sau părți de drum, la care se referă ofertul. Ofertele sunt de a se compune după formulariul și conspectul de împărțire, cari ambele se pot primi de la oficiul r. u. de construire de aici. La ofert trebue se se alăture cu ștanța despre depunerea radiului la cassa comitatensă. Vadiul trebue se constea cel puțin din 5 ° C de la suma prețurilor, care le promite aferentul după cuantitatea de petriș, pusă în conspectul de împărțire, care serveșce de bază la pertractare. Bani gata sau obligațiuni nu se primesc cu ofertul. Conspectul despre împărțirea petrișude furnisat, contractul de furnisare, condițiunile specifice, formulariul de ofert, și conspectul de împărțire, ce trebue alăturat acesteia, se pot ceti respective primi la oficiul r. u. de construire din loc (casa comitatensă odaia Nr. 39) în orele ordinare de oficiu. Sibiiu, în 19 Ianuariu, 1889. Tilalmaim m. p. vice-comitele comitatului Sibiiu. Sz. 43/1889 polg. [3] 3—3 Hirdetmény. Az erzsébetvárosi királyi törvényszék által közhírré tétetik, hogy Grof Haller János Grof Kálnoki Félix, Guténau Nándor és Gutéuau Károly birtokosok által beadott kereset folytán Héviz község italmérési j ogának arányosítása megengedhetösége és az arány kulcs megállapítása feletti tárgyalási határnapul 1889 évi Mámiiiü 26-ik napjának dél előtti 9 órája Héviz község házához tüzelik ki, mely határnapra az összes érdekeltek a birtokrendezési utasítás 15 §-a szabványaira való figyelmeztetéssel azzal idéztettnek meg, hogy a keresetek a a hivatalos órák alatt ezen kir. törvényszéknél valamint Héviz község elöljáróságánál megtekinthetik. Az erzsébetvárosi kir. törvényszéknek 1889 január 7-én tartott üléséből. Nagy Lajos, Zöld Gábor, elnök. j egyzö. Picăturile de stomach Mariazeller, care lucră de minune în contra tuturor boalelor de stomach. É Neasemănat mai bine, ca oricari altele, pentru lipsa de apetit, și slăbiciunea stomachului, respirate, vânturi, răgăeli acre, colică, catar de stomach, acreală, formarea de peatră, producerea de prea multă flegmă, gălbinare, greață și vărsături, (vomări), durere de cap (în cazul când provine de la stomach), convulsiuni de stomach, consti- Schutzmarke, pasiune sau îneuere, încărcarea stomachului cu mâncări și beuturi, limbrici, splină, ficat, și hemoroizi. Prețul unei sticle dimpreună cu manuducerea la întrebuințarea lor 40 cr., o sticlă duplă 70 cr. [1907] 17—52 Espositul Central prin farmacistul Carl Brady, Kreinsier (Moravia). Picăturile de stomach Mariazeller nu sunt un arcan. Părțile constitutive sunt arătate la fiecare sticlă pe esplicarea la întrebuințarea lor. Veritabile se pot căpăta mai în toate farmaciile. Avis! Picăturile veritabile de stomach Mariazeller, se falsifică și imitează în multe părți. Ca semn al veritabilității, are se se ia totdeauna embalagia cu care se inselesce sticla, și care e roșie și în partea de deasupra provejată cu marca fabricei, având pe lângă aceasta de a se mai observa, ca explicarea la întrebuințarea lor, care se află la fiecare sticlă se fie imprimată în tipografia lui H. Gusek în Kremsier. Veritabile se pot căpăta: Sibiiv, farmacia Wilh. Morscher, farmacia Karl Müller, farmacia August Teutsch, farmacia Karl Herzberg. — Hațeg, farmacia Iosef Csonka. — Szász Regen, farm. Emil Wermescher. — Oreștie, farmacia George Deák, farmacia Jos. Graffius, farmacia N. Vlad. — Avrig, farmacia Keserű. — Satulung, farmacia Gustav Sekelius. — Alba-Iulia, farmacia Iul. Fröhlich. — Mediaș, farmacia Schuster. — Sas Sebeș, farmacia Ludwig Binder, farmacia I. C. Reinhard. — Aiud, farmacia Era. Kovács. — Petroșeni, farmacia G. Gerbert. — Mercurea, farmacia Chr. Fr. Schimert. — Făgăraș, farmacia Pildner, farmacia Hermann.— Cohalm (Kőhalom), farmacia Eduard Melas. — Satulun( Hoszufalu), farmacia Gustav Jekelius. i IOSIF GMOni. Pentru lucru eminent și gust bun la esposițiunea regnicolară din 1885 din Budapesta, distins cu medalia cea mare a esposițiunii. In Budapesta, strada Váczi, Nr. 17. Recomand ,, . . , .. ■ • ■ cu cele ce sum obiectele de adjustarea bisericilor si capelelor primau î ncesare pentru “ ’ ■abundanța pentru prețurile cele mai moderate, și lucrate cât se poate mai frumos. Anume: Odăjdii felon și altele după ritul greco-oriental. Statue, policandre, potire și chipuri sfinte sfeșnice pentru altariu și de părete, candele, iconostase, chipuri pentru frontariu, înmormântarea Domnului, etc. etc. Primesc repararea hainelor vechi precum și aurărirea și argintărirea pe lângă prețuri moderate. Cusături cu aur, argint și mătasă și haine bisericesci, cusute cu fir de aur, argint și mătasă. Dantele bisericesci, învelitoare de prestel. Mărfuri bisericesci. Damaste etc. Punctualitatea mi o pot adeveri prin mai multe sute de epistole de recunoscință. [1972] 11—30 Cataloage de prețuri la dorință trimit libere de post-port. Prapori și stindarde pentru reuniuni. Stindarde pentru pompieri, copii de școală, reuniuni industriale, reuniuni de cântări și reuniuni de înmormântare. Editura și tipariul tipografiei archidiceesane. 1