Telegraful Roman, 1899 (Anul 47, nr. 1-138)

1899-01-14 / nr. 4

16 "ll"i"nniiim"iiii[iHfflTffiTg In Tipografia archidiecesană a apărut: ACAFTISTUL Preasântei Născâtore de Dumnedeu Şi alte rugăciuni urmate ie Sinaxarin patra tot aaal si PMâlie. Un volum de 368 pagini 8°. Preţul simplu legat . . . fl. 1.85 jumătate pânză . . „ 1.05 în piele roşie . . . „ 1.25 Ediţia fină în’piele neagra . „ 2.— piele chagrin „ 2.60 în mătase . „ 3.85 Se află de vândare la Librăria Tipografiei archidiecesare, Sibiiu. în Tipografia şi librăria archidiecesană a apărut: CATECHISM pentru învăţământul religiunei drept-credincioase răsăritene, de Moise Toma, prelucrat de Simeon Popescu, ediţia VIII,, preţul legat 30 cr. Se află de venijare în Urania Tipografiei archiidiecesane, Sibiiu. In Tipografia si Librăria archidiecesană, Sibiiu, se află de ventrare Protocolul congresului ordinar şi extraordinar naţionalbisericesc al metropolis gr.-or. române din Ungaria şi Transilvania, convocat la Sibiiu pe 15/27 Octobre 1874 pentru alegerea de metropolă. Preţul 1 fl. r.F ►Juvenilia Proză şi versuri Ci 55 S355 W r4 ir M ri ?MV M555 Sg ii u55 rJX. de Sextil Puşcariu â 80 pr. Iulian Devale Epigrame Preţul 50 cr. Se pot procura de la Librăria archidiecesană, Sibiiu. 55 551 I ţn 55 55555555 IM r4 yM '4 yM In Tipografia Archidiecesană au apărut Treptele formale ale Invetamentului ’ de Dr. Petru Șpan. Prețul 80 cr. Se pot procura din Libraria tipografiei archidiecesane Sibiiu. Redactor prov. Dr. Enie Cristea. 10183—1898 az. [312-2 ] tüszfletmenv. Folyó évi február hó 15-én d. e. 10 órakor Borcza község irodájában nyilvános árverés fog megtartatni a község tulajdonát képező mintegy 2044 kat. holdnyi kiterjedésű Tomnatec, Gircu és Farcasiu nevű luczfenyő erdőrévszekben létező fa anyag eladása czéljából. Kikiáltási ár 100.000 frt. Bánatpénz 10%írásbeli ajánlatok kellően felszerelve a szóbeli árverés megkezdése előtt beadhatók. A részletes feltételek Bolcza község elöljáróságánál és alólirottnál betekintehetők. Nagy-Szeben, 1899 január 19-én. A járási főszolgabiró: L. Fabritius. I Din Tipografia şi librăria archidiecesană, Sibiiu, se poate procura Teoria Dramei cu un tractat introductiv despre frumos şi artă, de Dr. Iosif Blaga, profesor. Preţul broş. fl. 1.80. JT. PIERHOFENI PILULE DE CURĂŢIREA SÂNGELUI numite mai nainte „PILULE UNIVERSALE“, merită pe deplin numirea ultimă, pentru că în faptă sunt foarte multe bele, la cari şi-au validitat aceste pilule efectul lor cu adevărat escelent De multe decenii sunt lăţite aceste pilule peste tot locul şi puţine familii se vor găsi, la care să nu se afle măcar o mică cantitate din acest escelent mijloc de casă. De mulţi medici au fost şi sunt recomandate aceste pilule ca mijloc de casă, mai ales contra a orice boala provenită din mistuire rea şi constipaţie (lipsă de scaun), precum: conturbarea circulaţii uei terei, dureri de neut, lâncedirea intestinelor, venturi, congestiune de sânge la creeri, hemoroide ş. a. Prin însuşirile lor de a curăţi sângele au mai ales un efect admirabil la lipsa de sânge şi boele ce resultă din aceea, precum: anemie, dureri de cap nervose ş. a. m. d. Aceste pilule depurative vindecă pe lângă aceea aşa de domol, încât nu causeză nici cele mai uşbre dureri; prin urmare pot fi luate fără târnă şi de cei mai debili şi chiar de copii. Aceste pilule depurative se prepară singur veritabil In farmacia „la morin imperial de aur44 a lui I. Isserhofer, Singerstrasse (Mr. 15 in Micna şi costă o cutie cu 15 pilule 21 cr. v. a. Un sul cu 6 cutii costă 1 11. 5 cr. La trimiterea anticipată a sumei costă împreună cu espediţia francată 1 sul de pilule 1 fl. 25 cr., 2 suluri 2 fl. 30 cr., 3 suluri 3 fl. 35 cr., 4 suluri 4 fl. 40 cr., 5 suluri 5 fl. 20 cr., 10 suluri 6 fl 20 cr. Mai puțin de un sul nu se poate espeda. NB. In urma lățirei lor mari, se imiteaza aceste pilule sub cele mai diferite forme și numiri; rugăm deci a cere espres pilule depurative de I. Biserhofer și numai acele au se se priveasca ca veritabile, a căror instrucţiune de folosire e provedută cu subscrierea proprie a lui I.Pserhofer, şi cari purtă pe acoperişul fiecărei cutii aceeaşi subscriere cu scrisoare roşie. Din nenumăratele scrisori prin cari mulţămesc consumenţii acestor pilule pentru redobândirea sănătăţii după cele mai diferite şi mai grele morturi, lăsăm să urmeze aici numai câteva, cu observarea că fiecine care a întrebuinţat numai odată aceste pilule, le recomandă mai departe. Stimate Domnule Pserhofer ! Fiţi buni şi-mi mai trimiteţi 15 suluri din neîntrecutele D-Vostre pilule depurative cu ramburs. Şi cu aceasta pensiune Vă esprim mulţămita mea perfectă pentru puterea miraculosă a pilulelor D-Vostre. Semnez cu tată, stima: Francisc Pawlistik, Colonia, Lindenthal. Hrasche 1. Flödnik, 12 Septembre 1887. Stimate Domnule! Voia lui D-deu a fost, să-mi cadă în mâni pilule D-Vostre şi acum VS scriu resultatul: merecisem în lehusie aşa că nu-mi mai puteam isprăvi lucrurile, şi de sigur aş fi deja marta, dacă nu m’ar fi mântuit pilulele escelente ale D-Vostra. D-leu se VS binecuvinteze pentru acesta de mii de ori. Eu am credinţă, că pilulele D-Vostre se vor face deplin sănătosă, cum au ajutat şi altora. ________ Teresia Knific. Wiener Neustadt, 9 Decembre 1887. Stimate Domnule , Ve esprim în numele mătuşei mele de 60 ani cele mai sincere mulţămite. Ea a suferit 5 ani de catarch cronic de stomach şi bolă de apă. Viaţa-i era un chin şi se credea deja perdută. Din întâmplare căpetă o cutie din escelentele de. pilule depurative şi s’a vindecat după o întrebuinţare mai îndelungată a acelora. Cu tată stima Iosefa Weinzettel Eichengraberamt, lângă Gföhl 17 Martie 1889. Onorate Domnule! Subscrisul ’mi permit a Ve ruga să-mi trimiteţi din nou 4 suluri din intr’adevér folositoarele şi escelentele D-Voastre hapuri. Nu pot să nu le esprim cea mai perfectă recunoscinţă a mea pentru Valoren acestor pilule şi Ie voiu recomanda, pe cât numai voia putea, cu toată căldura tuturor bolnavilor. De acostă scrisoare de mulţămita a mea VS împuternicesc a face orice întrebuinţare publică. Cu totă stima: I g u a t i e Hahn. Gotschdorf lângă Kohlbach, Siiesia aust. 8 Oetobre 1886. Stimate Domnule! VS rog a-mi trimite un sul cu 6 cutii din pilulele depurative universale ale D-Vostră. Numai escelentelor D-Vostră pilule am de a mulţămi, că m’am mântuit de o bolă de stomach, care m’a torturat în decurs de cinci ani. Nu-rai vor mai lipsi nici când aceste pilule şi le esprim prin acesta mulţămita mea cea mai ferbinte. Cu perfectă stimă: Ana Zvvk. liquer Bernhardin din plante de Alpi de W. C. Bernhard în Bregenz. O sticlă 2 fl. 60 cr., la sticlă 1 fl. 40 cr., 1/1 sticlă 70 cr. Alifie americană pentru reumatism, cel mai bun mijloc la tote suferinţele reumatice: dureri de măduva spinării, junghiuri, ischias, migrenă, durere nervosă de dinţi, de cap, de urechi, etc., 1 fl. 20 cr. Balsam miraculos englez a lui J. Pserhofer , sticlă 50 cr. Balsam de degerături, mai sigur remediu contra tuturor belelor causate de ger, precum şi pentru răni forte vechi etc., 1 borcan 40 cr. cu trimitere franco 65 cr. Kola-Preparate de Stollomachului şi a nervilor. Elixir-Kola sau Vin, «o y, Iii. Îl1 Balsam de guşi a lui J. Pserhofer,'';/'* mandabil contra guşii, 1 flacon 40 cr., cu trimiterea francată 65 cr. Esenţă de viaţă, J. Pserhofer (Picăturî flp contra stomachului stricat, mistuirei lila I UC maijaj rele, durerilor de pântece de tot felul, un mijloc de casă escelent, 1 flacon 22 cr., 12 flac. 2 fl. Sirup de plantagea (limbacii) J. Pserlinipp un mijloc escelent de casă cunoscut pretutindenea 1101L1, contra catarului, răguşelei, tusei măgăresci etc. 1 sticluţă 50 cr., 2 sticluţe espediate franco 1 fl. 50 cr. Pomadă de Tannochinină, VlVSVd. dici, de un şir îndelungat de ani ca cel mai bun între tote mijloacele de crescutul perului. O closă mare elegantă 2 fl. de prof. Steudel la răni din lovitură sau împunsătură, umflături rele de tot felul şi la umflături vechi, periodice, la picioare, gâlci rele ulcioroase, la buba venătă durerosă, la suger, ţiţe cu răni şi aprindere de ţiţe, podagră şi alte asemenea bule, probat de repeţite ori. Un borcan 50 cr., cu trimiterea franco 75 cr. Sare de curăţire universală, 'bJLS!' un mijloc de casă escelent în contra tuturor urmărilor digestiunei stricate, ca durere de cap, ameţelă, cârcei de stomac, acretă, dureri hemoroidale, încuiere etc. 1 pachet 1 fl. Plastru universal. Afară de preparatele aci amintite se mai află gata sote specialităţile pharmaceutice interne şi externe anunţate în sitatele austro-ungare, şi toate articolele, ce nu se află în depozit, se procură la dorinţă prompt şi ieftin. Trimiterile prin poştă se execută cu cea mai mare grăbire trimiţându-se banii înainte, comande mai mari şi cu rambursă. Apoteca la „mărul imperial de aur“ J. Pserhofer, Viena I. Singerstr. 15. Iţe veritabile sunt a se considera numai acele pilule, a căror îndrumări pentru folosire sunt provedute cu numele I. Pserhofer şi cari portă acelaşi nume şi pe acoperementul cutiei cu scrisoare roşie. Scutite prin marcă și mustră înregistrată. Imitări se pedepsesc aspru [5] 1—6 Editura și tiparul tipografiei archidiecesane. TELEGRAFUL ROMAN.