Telegraful Roman, 1903 (Anul 51, nr. 1-142)

1903-10-14 / nr. 114

? *■ 468TELEGRAFUL ROMAN Med. univ. DF- Otto Grasser locuește acuma Piața mare 6,1. Stagiu. Ore de ordinațiune: de la 11—12 înainte de amiazi; de la 2—3 după amiazi. pwg 1—s TfTf f M f Wl Un tiner solid, militar, cunoscător perfect al limbei magiare și germane, caută o familie mai bună, în care să-și poata petrece timpul liber de săra pentru învățarea limbei române. u«) 1-3 Adresa în Administrațiune. im› ›******› Nr. 901 1903 [246] 1—3 Concurs Pentru ocuparea postului de paroch în parochia vacantă de clasa a treia Feneşel cu prediul Cerc, prin aceasta se publică concurs cu termin de 30 de zile de la prima publicare în „Telegraful Român“. Emolumentele împreunate cu acest post sunt cele fasionate în cola B, pentru întregirea venitelor preoţeşti de la stat, şi se pot vedea la subsemnatul oficiu. Doritorii de a ocupa acest post au aşi aşterne — în terminul sus indicat — suplicele lor, subscrisului oficiu, fiind instruite conform normelor în vigoare şi a se presenta înaintea poporului în vre-o Duminecă, ori serbatoare, pentru a cânta, respective a celebra şi a cuvânta. Comitetul parochial în conţelegere cu protopresbiterul tractual. Cluj, 2 Octobre 1903. Tulliu Roşescu protopresb. Nr. 730 1903. [250] 1—3 Concurs Pentru întregirea parochiei vacante Andraștalăul român (Sacei) protopresbiteratul Sighișorei, pe basa Veneratului ordin consistorial din 8 Iulie( a. c., nr. 6949 Bis. 1903) se escrie din nou concurs cu termin de 30 zile de la prima publicare în „Telegraful Român“. Emolumentele împreunate cu acest post de paroch, sunt cele fasionate în cola B, pentru întregirea venitelor preoţeşti de la stat. Concurenţii vor avea să-şi aşterne petiţiunile în terminul deschis instruite conform legilor în vigoare subsemnatului oficiu protopresbiteral, având a se presenta înaintea alegătorilor în vreo Duminecă sau sărbătore pentru a cânta, respective a celebra și cuvânta. Sighișora, 30 Septembre 1903. Oficiul protopresbiteral gr.-or. al tractului Sighişora, în conțelegere cu comitetul parochial concernent. Dimitrie Moldovan protopresbiter. [238] 3—3 Concurs Pentru întregirea postului de paroch în parochia Turnişor de clasa primă, protopresbiteratul Sibiiu, se escrie concurs cu terminul de 30 zile de la prima publicare în „Telegraful Român“. Emolumentele împreunate cu acest post sunt cele fasionate în cela B, pentru întregirea venitelor de la stat, despre cari venite concurenţii î şi pot lua informaţiuni de la comitetul parochial sau de la oficiul protopresbiteral. Doritorii de a ocupa acest post au a-şi aşterne cerernelor instruite conform normelor în vigoare oficiului protopresbiteral în terminul indicat. Concurenţii se se presenteze în sfânta biserică în vre-o Duminecă sau serbatoare spre a cânta sau celebra. Turnişor, din şedinţa comitetului parochial ţinută la 14 Septembre 1903, în conţelegere cu oficiul protopresbiteral. loan Radulie Muntean president. notariu. Nr. 975. Cu consensul subscrisului. Sibiiu, 30 Septembre 1903. Oficiul protopresbiteral gr. or. al Sibiiului. I. Papiu protopresb.[243] 2-3 Anunţ. 5 Pentru grădina de altoi şi şcara practică economică iniţiată de comuna Sălişte, se caută un conducător. Cei ce doresc a fi angajaţi se se adreseze până în 15 Novembre a. c. la subsemnata primărie, înaintându-şi şi documentele despre pregătirile teoretice şi despre aplicarea de până aci. Onorariul se va stabili prin înţelegere ulterioră. Competenţii vor indica în ofert şi ceea ce pretind. Selişte, în 14 Octobre 1903. Primăria comunală: Nicolae Henţiu m. p. Dumitru Popa m. p. primariu. Nr. 10,207 Plen. [234] 33 CONCURS In scopul conferirei stipendiilor şi ajutorelor ce se votăză pe anul 1904 din fundaţiunea .Andronic“. I. Pentru învăţăcei de orice meserie. II. Pentru sodalii deveniţi de atari în decursul anului 1903. III. Pentru sodalii, cari au lucrat fără întrerupere 6 ani meseria lor şi au dat dovedi despre desteritatea pentru de a pute deveni măestri, prin acesta se escrie concurs pe lângă următorele condiţiuni: Toţi petenţii la ajutore şi stipendii au se producă în general: 1. Carte de botez, 2. Atestat de la comună despre averea proprie ori a părinţilor, 3. Atestat familiar de la parochul locului despre familia părinţilor concurentului ori, fiind el căsătorit, despre familia sa având a se indica în acest atestat: câţi prunci minoreni sunt în familie, câţi cercetăză şcola şi câţi mai sunt la meserii. Concurenţi pot fi numai Români ortodoxi născuţi în archidiecem Transilvaniei. In special au se dovedesca: I. Învăţăceii: a) că au împlinit anul al 12-lea al etăţii; b) că au cercetat şcola poporală ori altă şcolă superiorii; c) că au încheiat contract cu măestrul şi că contractul este înregistrat la autoritatea industrială (pretură şi magistrat); d) adeverinţă de la maestru despre sportul ce-l arată în meserie, despre diriginţă şi purtarea morală. Contractul trebue adus la cerere în original sau în copie autenticată. II. Sodalii: a) că au terminat anii de învăţăcel în anul 1903, ceea ce vor dovedi prin atestatul autorităţii industriale (art. de lege XVII din 1884 §. 67); b) că au purtare bună şi fac spor mulţămitor, ceea ce vor dovedi ori cu cartea de lucru ori cu adeverinţă de la maestru; c) cei ce vor dovedi că sunt membri ai vreunei reuniuni de meseriaşi şi că cunosc mai multe limbi, vor fi preferiţi. III. Sodalii, cari sunt în condiţiune de a deveni măestri: a) să aibă certificatul de măestru; b) să fi lucrat cel puţin 6 ani fără întrerupere în calitate de calfă, ceea ce vor dovedi cu cartea de lucru, eventual cu adeverinţe de la măestri, la cari au lucrat; c) în cerere să se arete anume locul unde voeşte se se aşeze ca măestru, ce fel de mijloace mai au pentru de a începe meseria pe socoteala lor; d) să dovedeasc, cu atestat de la oficiul parochial, că cercetează biserica nostrâ şi e creştin bun şi moral. De la toţi concurenţii se recere, ca cererile să fie scrise şi subscrise cu mâna proprie adresate Consistoriului archidiecesan gr. oriental din Sibiiu şi să le înainteze cel mult până la 31 Decembre 1903 stil vechiu. Acei concurenţi cu studii gimnasiale şi reale, cari se vor aplica ca învăţăcei la sculptura în lemn, bărdăşit şi la zidărit sau vor fi aplicaţi deja ca învăţăcei ori ca sociali la aceste meserii şi cei din urmă vor să se perfecţioneze în meseria lor în ateliere mai mari în cari să potă căştiga prada recerută, vor fi consideraţi cu ajutore mai mărişore. Cererile neinstruite în regulă şi cele intrate după termin nu se vor lua în considerare. Sibiiu, 23 Septembre 1903. Consistoriul archidiecesan. | notariu. A apărut: Calendariul archidiecesan 1804.* Prețul unui exemplariu 4LO fii., cu șematism 80 iii., porto postal IO fii. Librăria archidiecesană, Sibiiu. Farmacia „la ursul negru“ a lui Guido Fabritius Sibiiu, piaţa mică nr. 27 îşi recomandă bogatul seu deposit de specialităţi medicalefarmacistice, bandaje chem, curate, preparate dietetice de întărit pentru morboşi şi reconvalescenţi, tot feliul de obiecte de toaletă, instrumente chirurgice, cum şi medicamente veterinare etc. etc. [236] şi o Espediţie poştală în fiecare zi. La subscrisa librărie se află de vînzare următorele cărţi de Teodor V. Păcătian: © Cartea de aur, vol. II. . . .col. 10— Scopul în drept, traducere autorizată după Dr. R. de Jhering „ 8-Lupta pentru drept, traducere după Dr. R. de Jhering . .* 2* — Principiile politicei, după Dr. F. de Holzendorff .... * 4'Istoria politicei, după Sir Frederick Pollock..................... » D— Libertatea, traducere după John Stuart Mill.......................... „ 2‘Din legile Ungare : Judecătoriile cu jurați................................ „ 180 Buna chiverniselft, carte pentru toți, întocmită după ideile lui Sam. Smilles.......................... „ '400 Sâmbăta morților, dramă din popor în 5 acte, local. d. Raupack •60© Librăria tipografiei archidiecesane, Sibiiu. în Şcola de pictură religiosă-artistică Jd. Hofechter’* Solio din Reichenau, bei Gablonz, primeşte în întreprindere şi esecută altare noue, reparăză picturi vechi, esecută la comandă icone şi tablouri în uleu pe pânză, tinichea sau table de aramă, pe lemn, aluminiu, etc., în dimensiunile recerute. Icoane pentru prapori cum şi prapori întregi. Pictăză portrete, fidel după fotografii bine reuşite. Deposit mare de lustre, de sticlă cisclată, cum şi de alamă. Preţuri moderate şi esecutare promptă. La cerere se trimit schiţe şi planuri. — Comandele se primesc şi se pot face la Librăria archidiecesană în Sibiiu. [219] 6—20 iooooooooooooooooooooooooooooooos Redactor prav. Dr. George Proca. Editură 91 tip și al Tipografiei archidieceeane