Telegraful Roman, 1910 (Anul 58, nr. 1-141)

1910-10-14 / nr. 111

464 Nr. 659/1910. (411) 1-3 . Concurs. Pentru întregirea postului de paroh în parohia de clasa 111-a din București se escrie concurs cu termin de 30 zile de la prima publicare în „Telegraful Român“. Emolumentele sunt cele cuprinse în coala B, pentru întregirea venitului preoțesc dela stat. Viitorul paroh va avea să plătească anual, conform mandatului espres și repetit al Consistorului arhidiecezan din 27 Iulie a. c. Nr. 8208 Bis. din dotațiunea sa deficientului preot Petru Pop, pană va fi în viață, suma de coroane 300. Competenții au a-și așterne rugările instruite conform normelor din vigoare la oficiul protopresbiteral tractual și să se prezinte pe lângă prealabila încunoștiințare a protopresbiterului într’o zi de Duminecă ori sărbătoare la biserică pentru a cânta respective celebra și cuvânta. Brad, la 25 Septemvrie 1910. Oficiul protopresbiteral gr. or. al Zarandului în conțelegere cu comitetul parohial. Vasiliu Damian protopresbiter. Nr. 693/910. (426) 1 3 Concurs. Pentru ocuparea postului de paroh în parohia de clasa II (a doua) Balșa în protopresbiteratul Goagiului, prin aceasta se publică concurs cu termin de 30 zile dela prima publicare în ,Telegraful Român“. Emolumentele împreunate cu acest post sunt cele pasionate în coala B, pentru întregirea dela stat a dotației preoțești. Se observă, că până la 20 iulie v. 1911 alesul va avea să împârțească venitele parohiei cu văduva preoteasă Ana Dămian (Regulament parohial § 26.) Cererile de concurs, instruite conform Regulamentului pentru parohii, să se înainteze subsemnatului oficiu protopresbiteral în terminul deschis, în care timp concurenții — pe lângă prealabila încunoștințare a subsemnatului — au să se prezinte în parohie în vre-o Duminecă sau sărbătoare pentru a celebra și predica și pentru a face cunoștință cu poporul. Geoagiu- Algagy, 8/21 Octomvrie 1910. Oficiul protopresbiteral gr. or. român al tractului Geoagiu în conțelegere cu comitetul parohial din Balșa. Ioan Popovici protopop. Pályázati hirdetmény. 11031/1910 alisp. sz. Szebenvármegyénél lemondás folytán megüresedett ievéltárnoki állásra pályázatot hirdetek. A minősítési kellékeket az 1883. évii., az illetményeket pedig az 1904. évi X. t.-cz. és 106948/1906. B. M. sz. utasítás állapítja meg. Felhívom a pályázni óhajtókat, hogy képesítésüket, igazoló okmányokkal felszerelt kérvényeiket a vármegye főispánjához czimezve a 125000/1902. B. M. szánni „Vármegyei Ügyviteli Szabályzat“ 3—5. §§.-aiban előirt módon 1910. évi november hó 9-ig hozzám annyival inkább nyújtsák be, mivel később beadottkérvények figyelembe vehetők nem lesznek. Azon pályázok kérvényei, kik még végleges vármegyei, vagy állami szolgálatban nem állanak, minősitésüknt igazoló okmányokon kiaűI még al erkölcsi előéletüket és eddigi alkalmaztatásukat igazoló hatósági, ép testalka tukat és kifogástalan egésységi állapotukat bizonyító tiszti orvosi bizonyitványnyal is fel szer end ők. Nagyszeben, 1910. évi okt. hó 19-én. Fabritfus s. k. (425) 1—1 alispán Nr. 1280/910. (429) 1—1 Publicațiune. Comuna mare Năsăud-Naszod (cictul B.Naszód) dă în arendă ’prin licitare publică verbală hotelul comunal, din casa comunală nou edificată în piațul principal. Licitarea se va ținea în 9 Noemvrie 1910 la 3 ore d. a. în cancelaria notariului comunal, pănă la 11 ore a. m. în aceiași zi se primesc și oferte în scris prevăzute cu radiul presei.s. Hotelul constă din o sală mare în colțul edificiului, o cubună, 2 odăi pentru oaspeți, o pivniță și edificii laterale. Timpul de arândă e 6 ani, prețul de strigare e 1500 cor. anual, iar radiul e 10%. Condițiunile de licitare se pot vedea în cancelaria notarială. Naszód, la 20 Octomvrie 1910. Primăria comunală: cornu Auf bon TELEGRAFUL ROMAN Convocare. In înțelesul legii comerciale, p. 154, se convoacă prin aceasta pe 27 Octomvrie la 3 ore p. m. adunarea generală de constituire a acționarilor institutului de credit și economii în înființare „Lupșana“, la care sunt rugați acționarii a lua parte, sau în persoană, sau prin plenipotențat în interesul lor propriu. Adunarea se va ținea în localurile destinate institutului, adecă: parterul edificiului școlar gr.-or. din Lupșa, cu următoarele puncte de Program: 1. Deschiderea și constituirea adunării. 2. Constatarea numărului acționarilor prezenți, sau reprezentați și reperați de lege, ca adunarea să poată aduce deciziuni valide (legea comerț. §. 155). 3. Raportul fondatorilor despre subscrierea capitalului. 4. Deciziunea înființării, sau neînființării institutului. 5. Votarea statutelor. 6. Alegerea comitetului de supraveghiere. 7. Absolvirea fondatorilor (§. 152). Lupșa, în 4 Octomvrie 1910. (428) în 1 Fundatorii. Nr. 402/910. (390) 1 — 3 Concurs. Pentru ocuparea postului de paroh în parohia de clasa III Almașul mic și filia Archina, protopresbiteratul Devei, se publică concurs cu termin de 30 de zile de la prima apariție în „Telegraful Român“. Emolumentele împreunate cu acest post sunt cuprinse în coala B, pentru întregirea de la stat. Cererile sunt a se înainta subsemnatului oficiu. Concurenții se pot prezenta înaintea poporului în biserică, pe lângă observarea dispozițiilor din regulamentul pentru parohii. Deva, 16 Setemvrie 1910. Oficiul protopresbiteral al tractului Deva în conțelegere cu comitetul parohial concernent. Dr. Ioan Dobre protopop. Nr. 660/1910. (412) 1—3 Concurs. Pentru întregirea postului de paroh în parohia de el. a III a din Căraciu să escrie concurs cu termin de 30 zile dela prima publicare în ,Telegraful Român“. Emolumentele sunt cele cuprinse în coala B, pentru întregirea venitelor preoțești de la stat. Competenții au a-și așterne cererile de concurs la adresa oficiului protopresbiteral concernent, instruate în sensul normelor din vigoare și după prealabila încunoștiințare a protopresbiterului a se înfățișa în biserică pănă inclusive 8 zile înainte de alegere pentru a cânta respective oficia și cuvânta. Brad, la 27 Septemvrie 1910. Oficiul protopresbiteral gr. or. al Zarandului în conțelegere cu comitetul parohial concerient. Vasiliu Damian protopresbiter. Nr. 322/1910. (430) f—3 Concurs repețit. Pentru ocuparea postului de paroh în parohia de cl. Ilia Bătrâna, în protopresbiteratul Dobra, se escrie concurs cu termin de 30 zile de la prima publicare în „Telegraful Român“. Emolumentele împreunate cu acest post sunt cele fasionate în coala B. pentru întregirea dotațiunei dela stări Alesul paroh are să se conformeze §-lui 26 din Regulamentul pentru parohii (ed. din 1909). Cererile concursuale prevăzute cu documentele necesare sunt a se înainta subsemnatului oficiu în terminus deschis, Dobra, la 1 Octomvrie 1910. Oficiul protopresbiteral gr. or. rom. al Dobrei în conțelegere cu comitetul parohial. Iosif Morari și protopop. Dela Librăria arhidiecezană se poate procura : Ivela, Cântecul Vetrei luminoase. Pentru voce și pian. Se vinde în favorul asilului pentru orbi „ Vatra luminoasă“ înființat de M. Sa Regina Elisaveta a României. Prețul 2 coroane, plus porto 30 bani. m........ ....^m«^naBaam^miss m ai Naásim Am M km‘mŰmUa De vânzare este în comuna Zalatna, comitatul Albeiinferioara o casă aproape de piață, constătătoare din 7 odăi, antimembră, 2 bucătării, pivniți mari pentru vinuri, grajd, grădină și curte mare. Casa este potrivită și pentru Hotel sau prăvălie. A să adresa pătră (424) 1-2 Iff» PijJOK Sibiiu, strada Honterus Nr. 15. ++++++++++>~+++++ Noi primim: Prelucrarea unei matrațe cor. 5— Prelucrarea unui divan . „ 10 — Sorter Kepp atelier de tapiserie Str. Orezului 27, vis-a-vis de Măn. Ursulinelor. (414) 3—10 La Librăria arhidiecezană se află de vânzare Octoihul mare cu litere cirile. Prețul cor. 35*—. 1mii de scrisori de mulțumită! j Pentru cor. 350 l trimit 1 minunat orologiu veritabil argint Gloria Anker-Eem., merge exact 36 ore, cu o cutie frumos gravată, cu lanțul frumos argintat sau aurit, pentru numai cor. 350. Mai departe oferă orologiu veritabil aurit cu 14 carate aur, pentru 36 ore Anker-Kemont. clas de șiițere prima cu lanț aurit cor. 5—. Trei ani garanție în scris pentru fiecare orologiu. Trimite prin ramburs și Casă pentru export de oroloage de șiiieza Krakau Nr. 137. Pentru cele neconvenabile se retournează banii. (374) 5-10 Medic român in Karlsbad. Dr. Enea Nicola dela facultatea din Viena dă consultațiuni în Karlsbad, casa „Billroth“ lângă Sprudel. (387) 74— Vițe de vie foarte frumoase și mari! * Fiecare cultivător de vie, care are lipsă de viță frumoasă, mare și curată, să le privească pe acelea deja acuma în șooslele de vierit și să-și acopere trebuințele de acolo de unde cu prețul cel mai eftin capătă cea mai bună plantă. Spre privirea locului meu de școală de vierit, afar din care frumos, cu peste % milion vițe de vie în cele mai deosebite sorte de struguri de vin și de masă, învită respectuos proprietarul aceleia, Simon Dement, posesorul primei școale de vierit din Reichesdorf Nr. 121 posta Riomfalva. Cataloage la cerere gratuit și franco! (360) 9-Fabrica drezdană de motoare potriv: societate pe acții. ............... Cea mai mare și mai veche fabrică de motoare a Germaniei. Lucrează în cercuri specialiste bine cunoscutele Motoare și Locomobile cu benzin, uleu crud, gaz, petrolen. Motoare cu tragere de gaz. Noutate surprinzătoare! Generator cu tragere de gaz universal. Cheltuieli de mânare pe oră și putere de cai numai circa 1 filer. Depositar general: Ipácz Gellert & Comp.. Budapest, Teréz körút 41. Telefon 12-91. Garanție foarte bună. — Condiții de plată favorabile. (408) 2—26 precum și Vindeca bella, înainte de ce bețivul vatămă legea. Scapă-I înainte de ce alcoholul îi ruinează sănătatea, pofta de muncă și averea, sau înainte de ce moartea face imposibilă scăparea. ..? Alcoliuul e un surogat pentru alcohol și ajută, ca beutorul să se scârbească de băuturi alcoholice. Alcoliuul e cu totul nestricăcios și ajută atât de intensiv, încât și marii beutori nici când nu recad. Alcoliuul e cea mai nouă invenție a științei în direcția aceasta și acelaș a scăpat mii de oameni din lipsă, mizerie și ruină. Alcolinul e un preparat ușor de descompus, care de ex. femeia îl poate pune în dejunul bărbatului său, fără ca el să observe ceva. In cele mai multe cazuri respectivul nici nu înțelege, de ce nu mai poate suporta spirtul, ci crede că băutura prea multă e cauza acesteia, tocmai cum anumite mâncări le urăști, dacă le-ai gustat prea mult. Alcoliuul să-l dea fiecare tată fiului său, studentului, înainte de ce cade la examen, și dacă nu e aplicat spre băutură, totuși alcoholul îi strică creierul. In general toți cari n’au destulă putere de voință de-a se reținea de la băuturi alcoholice, să ia o doză de Alcolin. Același e cu totul nestricăcios. Respectivul își conservă sănătatea și cruță mulți bani, cari altcum îi cheltuește pe vin, bere, rachiu sau liquer. (387) 6-10 Preparatul Alcolin costă 10 cor. și se trimite după servire anticipativă sau prin ramburs numai prin: Alcolin institut, Copenhaga 1877 Danemarca. Epistolele sunt a se franca la 25 b., cartele poștale cu 10 bani.