Telegraful Român, 1921 (Anul 69, nr. 2-87)

1921-07-22 / nr. 54

4 Nr. 1456 Pren. 1921 (86) 23 CONCURS Consistorul diecezan al Eparhiei ortodoxe române din Cluj publică concurs pentru planurile bisericii catedrale, care se va zidi în Cluj, Piaţa Cuza Vodă, în faţa teatrului naţional român pe lângă următoarele condiţii. Catedrala are să corespundă tuturor cerinţelor reclamate de ritul ortodox cu un spaţiu intern pentu cel puţin 1800 persoane. Concurentului i se lasă deplină libertate pentru alegerea formei şi stilului bisericii, având toate întocmirile interne şi externe, ca coridoare, trepte, uşi în număr de ajuns pentru siguranţa publică. Preţul zidirii nu se limitează, se pretinde însă executare modestă din materiale solide care se află pe teritorul României întregite, şi planul să fie executabil. Reflectanţii au să prezenteze toate schiţele la 1.200, cu faţade şi secţiuni în număr de ajuns pentru a înţelege toate construcţiile, cu un preliminar de spese aproximativ calculat după metrul cubic, şi în fine o scurtă descriere a planului şi a materialelor de construcţie. Premiile de concurs: Premiul I 50.000 Lei. Premiul II 30.000 Lei. Premiile se vor acorda numai planurilor de o valoare absolută şi acceptabilă, planurile devin proprietatea diecezei ortodoxe române din Cluj.Consistorul îşi rezervă dreptul de a încredinţa cu facerea planurilor de executare pe cine va afla de bine, fără considerare la concurenţi. Planurile, prevăzute cu un motto şi cu o epistolă sigilată în care să se arete numele, locuinţa concurentului şi motto sub care s’a prezentat planul de concurs, sânt a se înainta la Consistorul diecezan din Cluj, strada Iuliu Maniu Nr. 31 în restimp de 6 luni, adecă până la 1 Noemvrie, ora 12, 1921. Cele trimise pe poştă trebue se sosească cel mult după 8 zile, puse la poştă până la terminul de mai sus. Planuri cari nu corespund condiţiunilor şi formalităţilor prescrise, şi sosite după termin, se vor eschide dela concurs. Planurile prezentate se vor examina în timp de 2 luni după expirarea terminului de un juriu de experţi, iar premiile se vor acorda pe baza raportului experţilor de consistorul diecezan în terminul de mai sus. La concurs pot participa numai ingineri şi arhitecţi recunoscuţi şi cetăţeni români. Schiţele de situaţie şi informaţiuni se primesc de la Consistorul diecezan Strada Iuliu Maniu Nr. 31 în orele de oficiu. Cluj, din şedinţa Consistorului diecezan ţinută la 7 Iulie 1921. Nicolae Ivan, arhimandrit, preşedintele Consistorului. Nr. 1741/1921 (93) 3—3 Concurs Pentru ocuparea postului de profesor de religie la liceul «Mihai Viteazul din Alba- lulia, sistemizat prin hotărârea din 17 Iulie Nr.11.828 920 a Secretariatului general, prin aceasta publicăm concurs. Petenţii pot fi preoţi sau candidaţi la preoţie cu examen de maturitate, care întrunesc condiţiile stabilite în actul Resortului de culte Nr. 12273/1919, şi vor fi preferiţi cei cu studii academice. Beneficiile împreunate cu acest post sânt cele fixate de Ministerul instrucţiunii pentru profesor de religie. Cererile de concurs se vor înainta Consistorului diecezan din Cluj până la 20 August 1921 st. n. Cluj la 5 Iulie 1921. Consistorul diecezan din Cluj. Ificdise Ivan, arhimandrit prezident. Nr. 1761/1921 (95) 33 Concurs Pentru ocuparea postului al II-lea de profesor de religie la şcoala normală şi şcoala civilă din Cluj sistemizat cu hotărârea rezortului cultelor şi instrucţiunii Nr. 233/920 din 26 Ianuar 1920, prin aceasta publicăm concurs. Petenţii pot fi preoţi sau candidaţi la preoţie cu examen de maturitate şi studii teologice ordinare, cari întrunesc condiţiile stabilite în actul resortului de culte Nr. 12.273/919 şi vor fi preferiţi cei cu studii academice. Beneficiile împreunate cu acest post sânt cele fixate de ministrul instrucţiunii pentru profesorii de religiune. Cererile de concurs se vor înainta Consistorului diecezan până la 7/20 August 1921. Cluj, la 5 Iulie 1921. Consistorul Diecezan: Nicolae Ivan arhim. pres. consist. Nr. 1761/921 (96) 3-3 Redactor responsabil: Dr. George Proca. TELEGRAFUL ROMAN Concurs Pentru completarea postului de profesor de religie la liceul de fete «Regina Maria» din Cluj sistemizat prin hotărârea ministerului instrucţiunii Nr. 326/VI din 1921 prin aceasta publicăm concurs. Petenţii pot fi preoţi sau candidaţi la preoţie cu examen de maturitate cari întrunesc condiţiile stabilite în actul rezortului de culte Nr. 12.273/919. Vor fi preferiţi cei cu studii academice. Beneficiile împreunate cu acest post sânt cele fixate de ministrul instrucţiunii pentru profesori de religie. Cererile de concurs instruite cu documentele necesare se vor înainta Consistorului diecezan din Cluj până la 20 August 1921 st. n. Cluj, la 5 Iulie 1921. Consistorul Diecezan. Nicolae Ivan arhim. pres. consist. Nr. 1762/921 (97) 2-3 Concurs Pentru ocuparea postului de profesor de religie la liceul de stat şi celelalte şcoli din Dej sistemizat prin hotărârea ministerului de culte din 4 August 1920 Nr. 24730/1 publicăm concurs. Petenţi pot fi preoţi sau candidaţi la preoţie cu examen de maturitate, cari întrunesc condiţiile stabilite în actul rezortului de culte Nr. 12.273/919 şi vor fi preferiţi cei cu studii academice. Beneficiile împreunate cu acest post sânt cele fixate de ministerul instrucţiunii pentru profesori de religie. Cererile de concurs se vor înainta Consistorului diecezan, Cuj, la 5 Iulie 1921. Nicolae Ivan arhim. pres. consist. Nr. 1763/1921 (98) 23 Concurs Pentru ocuparea postului de paroh ortodox român în Nâsăud, împreunat cu postul de profesor de religie la liceul graniţeresc de acolo devenit vacant prin strămutarea preotului profesor Augustin Bena, prin aceasta publicăm concurs. Beneficiile împreunate cu acest post sunt: 1. Toate retribuţiile în vigoare împreunate cu postul de paroh 2. Pentru fiecare oră de catehizaţie câte 250 Lei la an, minimul pentru 10 ore la săptămână anual 2500 Lei şi încât ar reclama numărul elevilor ortodoxi 16 oare la săptămână 4000 Lei. Petenţii pot fi preoţi hirotoniţi cu atestat de maturitate, cari au ascultat cursurile teologice în mod ordinar, au examen de cvalificare preoţească cu «foarte bine» şi vor fi ascultat cursul pentru profesorii de religie din Cluj. Vor fi preferiţi cei cu studii academice Cererile de concurs instruite cu documentele necesare se vor înainta Consistorului Diecezan din Cluj până la 7/20 August 1921. Cluj la 5 Iulie 1921. Consistorul Diecezan: NIcolae Ivan, arhimandrit—președinte Nr. 104 24 3 Concurs Pentru întregirea postului de paroh din parohia de cl. II Boşorod, în protopresbiteratul Haţegului, se publică concurs cu termen de 30 zile de la prima publicare în «Telegraful Român». Emolumentele împreunate cu acest post sânt cele fasionate în coala B. pentru întregirea de la stat. Concurenţii sânt poftiţi a-şi înainta cererile instruite conform normelor în vigoare subsemnatului oficiu protopresbiteral în terminul deschis şi a se prezenta la biserica din comuna sus arătată în vre-o Duminecă sau sărbătoare, spre a cânta, cuvânta, respective celebra. Haţeg în 24 Iunie 1921. Oficiul protopresbiteral gr. or. al tractului Haţeg în înţelegere cu comitetul parohial respectiv al dr. C. Popescu, protopop. Nr. 283/1921 (101) 203 Concurs Pentru întregirea postului de învăţător la şcoala conf. gr. or. română din Batiz, protopopiatul Hunedoarei, se publică concurs cu termen de 30 zile dela întâia publicare înTelegraful Român. Emolumentele acestui post sânt: 1. Dela comuna bis. din repartiţie Lei 300. 2. Ajutor dela P. V. Consistor arh. Lei 100. 3. Restul salarului legal: întregire dela stat. 4. Trei metri de lemne de foc. 5. Cvartit deplin corespunzător în natură, în edificiul şcoalei. Învăţătorul e dator a instrui şi executa răspunsurile liturghiei, şi înainte de alegerea sa a se prezenta vreodată în Batiz spre a cunoaşte referinţele locale. Cererile de concurs să se înainteze subsemnatului în terminul fixat. Hunedoara 15/28 Iunie 1921. Oficiul protopop, ort. în înţelegere cu comitetul parohial. Andrei Audu, protopop. Nr. 169/1921 (100) 3—3 Concurs Pentru întregirea alor două (2) posturi vacante de învăţători la şcoala noastră confesională din Borgobistriţa, în sat şi la «Pusta», protopresbit. Bistriţei, se publică concurs cu termin de 25 zile de la prima apariţie în «Telegraful Român». Emolumentele împreunate cu aceste posturi sânt: 1. Salar după lege, şi anume: dela comuna bisericească câte 600 Iei, iar restul întregire de la stat; 2. Cortel în natură în edificiul şcoalei şi grădină de legume. Reflectanţii îşi vor înainta cererile susţinute cu documentele de cvalificaţie la Oficiul protopresb. ort. rom. în Bistriţa şi se pot prezenta şi în comună spre a face cunoştinţă cu poporul. Cei aleşi vor avea să conducă în Dumineci şi sărbători elevii la biserică şi să cânte cu ei la sf. liturgie. Bistriţa, 25 Iunie 1921. Gregoriu Pletosu, protopop. Nr. 287/921. (103) 33" Concurs Pentru întregirea postului de învăţător la şcoala primară confesională ort. rom. din Ciirpiniş, tractul Mercurea, se escrie concurs cu termin de 30 zile dela prima publicare în «Telegraful Român». Emolumentele sânt: 300 Lei dela biserică şi întregirea de la stat, cvartii în natură şi 10 Lei relut de grădină. Cererile de concurs se vor înainta în terminul deschis oficiului protopopesc subsemnat. Petenţii sânt invitaţi a se prezenta în comună spre a face cunoştinţă cu poporul. Alesul va fi obligat a conduce elevii la biserică şi a cânta cu ei Dumineca şi in sărbători. Mercurea, 18 iunie v. 1921. Oficiul protopopesc al Mercurei în înţelegere cu comitetul parohial respectiv. Avr. 8. Poenariu, protopop. Censurat de: G. Poponea Editura și tiparul tipografiei arhidiecezan