Telegraful Român, 1922 (Anul 71, nr. 1-101)

1922-01-14 / nr. 1

4 Nr. 616/1921. 222 1-3 Concurs Pentru întregirea parohiei vacante de cî. III Cerbăl cu filiile Arareș și Ulmi din protopopiatul Hunedoara se publică concurs în telegraful Român, cu termen de 30 zile dela întâia publicare. Venitele sânt cele statorite în coala B pentru întregirea doturinei de la stat, plus salarizarea de la stat conform calificatiunii și anilor de serviciu a celui ales. Concurenții să-și înainteze cererile de concurs prevăzute cu toate documentele de lipsă subsemnatului oficiu protopopesc în terminul fixat și sâ se prezinte In vre-o sărbătoare în comunele menționate spre a face cunoștință cu poporul și referințele locale. Hunedoara, 15/28 Dec. 1921. Oficiul protopopesc ort.: Andrei Iudit protopop Nr. 183/1921 223 1-3 Concurs Pentru întregirea parohiei vaante de cl. III Baia-Craului cu filiiile Toplița, Cernișoara Flortne și Valar-Buzdular, în cf. cu ordinul consistoral Nr. 7172 B>s. 1921 se publică concurs In «Telegraful Român» cu termin de 30 zile. Venitele sânt cele statorite In coala B. despre dotația de la stat. Concurenții sânt poftiți a-și înainta cererie prevăzute cu toate documentele necesare subsemnatului ofciu protopopesc în terminul fixat și a se prezenta in respectivele comune ca concurenți spre a-și lua informații despre referințele locale. Hunedoara, 7/20 Dec. 1921. Oficiul protopopesc ort.: Andrei Luda protopop Nr. 2943/1921. 224 1 -2 Concurs Pentru ocuparea postului de vice-secretar In comuna Poplaca (județul Sibiu) se publică concurs. Emolumentele Împreunate cu acest post: 1. salar fundamental, adaus de scumpete și indemnitate speciale, conform legii. 2. bani de chirie 300 Lei anual Reflectanții, cari au calificat a prevăzută In At. de lege I. din 1883, respective Art. de legt XX. din 1900 sânt înviați, să și înainteze cererile instruite cu documentele necesare cel mai tâziu până la 10 Februar 1922, la primpretorul Sbiu. Sibiu, la 3 ianuai 1922. Werner primpretor Nr. 451/1921 225 1-3 Concurs Pentru ocupația postului de paroh în parohia de cl. II a Balomir, prin aceasta se publică concurs cu termin de 30 zile de la prima publicare în «Telegraful Român» Emolumentele împreunate cu acest post sânt cele statolite in coala B, pentru întregirea salarului dela stat. Doritorii de a reflecta la acest post au a-și așerne subscrisului în termenul sus indicat suplicile instruite, conform normelor în ogoare, și a se prezenta la biserică în vre-o zi de Duminecă sau sărbătoare ca să fie cunoscuți din partea poporului. Cei cu cunoștință de contabilitate vor fi preferiți. Oficiul protopresbiteral rom. ort, în înțelegere cu comitetul parohial. Orăștie, 18 Dec. 1921 v. Vasile Donița protopop Vadactor responsabil: Dr. George Proca TELEGRAFUL ROMÂN îi La XilTojaLxla, _£^rl^bLlece.za.n.ă, din Sibiu se află de vânzare Rodiei povestire din răsboi de Constanța Hodoșa — în prețul original de Lei 8*50 ... „ALBINA“, institut de credit și de economii, Sibiu Prospect de emisiune In urma autorizării primite din partea adunării generale a acționarilor institutului de credit și de economii «ALBINA», ținuă În 23 Noemvrie a. c. în Sibiu, subsemnatul Consiliu de administrație deschiide prin aceasta subscripție pentru o nouă emisiune de acțiuni, în scopul sporirii capitalului societar de la Lei 10,000.000 — la Lei 25,000,000—. Noua emisiune se face în următoarele condițiuni: 1. Acționarii vechi au dreptul să opteze, cel mai târziu până 31 Ianuarie 1922, tot după două acțiuni vreci trei acțiuni nouă. Abateri dela condițiunea, ca acțiunile vechi să fie înregistrate pe proprietarul actual, se admite mai erez lor, cari vor dovedi, că proprietarul vechiu a răposat, că ei sânt îndreptățiți a moșteni acțiunle vec h", înregitrate pe numele decedatului, și că s’a descris procedura de ereditare, dar nu s’=a terminat. Această excepțiune însă se poate admte numai până la terminul fixat pentru anunțarea opțiunilor. Astfel de acții însă se vor elibera îndreptățiților numai după predarea judecătorească a eredității. 2. Cursul de emisiune pentru acțiunile optate de vechii acționari — respective de erezii lor — se stabilește la suma de Lei 135— din care Lei 100— se vor trece la capitalul societar, iar Lei 35*— ca primă de emisiune, la fondurile de rezervă. 3. Prețul acțiunilor se va vărsa conform § 9 din statute în 5 rate egale de câte 20% iar prima de Lei 35— de acțiune se va achita deodată cu vărsământul înâi. In acelaș timp se primesc subscrieri în contul acțiunilor, ce ar rămânea neoptate de acțonari, conform punct. 1. atât dela vechii acțonari cât și dela neacționari pe prețul de Lei 180 — din care 20% a valorii nominale și prima de Lei 80’— sânt a se achita la întâiul vărsământ. Repartizarea acestor acțiuni se va face din partea Consiliului de administrație. 4. Acționarii, cari vor face vărsămintele în rate vor beneficia de 6% dobândă pentru anul 1922, și vor avea să plătească 8% după ratele restante, iar acționarii cari vor vărsa la I arată valoarea integrală a acțiunilor, vor beneficia de dividendul anului 1922.* 5. Pentru plata acțiunilor se fixează următoarele termine: rata I. de Lei 55 — respec, 100— până la 31 Ianuarie 1922. rata II. de Lei 20 — până la 31 Martie 1922. rata III. de Lei 20 până la 31 Maiu 1922. rata IV. de Lei 20— pânâ la 31 Iulie 1922. rata V. de Lei 20*— până la 10 Septemvrie 1922. Fată cu acționarii cari nu vor achita ratele la termin, se vor aplica dispozițiile 10 de statute. 6. Acționarii sau fugiți a subsine un număr de acțiuni, care împreună cu cele vechi, ce mai au pe numele lor, să fie vizibil cu 5. 7. La subsripție sânt a se prezenta acțunile vechi împreună cu coasele de cupoane, și se vor libera deocamdată în schimb certificate provizorii cu cupoane curente. 8. Acțiunile nouă se vor emite cu nominalul de Lei 500*— adecă se vor contrage tot 5 acțiuni : Lei 100— nominal în o acțiune nouă de Lei 500. 9. Sumele vărsate în contul acțiunilor subscrise în sensul punctului 3 al. 2 al prospectului, pe care Consilul de administrație nu le-ar putea admite, se vor restitui subscriitorilor fără dobândă. îO. Ca locuri de subsripție și vărsăminte se designează Centrala, Filialele și agenturile institutului (Brașov, Lugoș, Mediaș, Târgul Murășului, Dicio Sân Mărtin, Cluj, Timișoara și București), strada Banca Națională Nr. 1. Plăți se pot face și la celelate bănci, membre la Solidaritatea», la Banca «Marmoroscch-Blank Co.», și la «Banca Românească», București. 11. Pentru anunțare la emisiune să se folosească declarațiunea anexită acestui prospect. Sibiu, 27 Decemvrie 1921. Editura și tiparul tipografiei arhidiecezane.