Telegraful Român, 2016 (Anul 164, nr. 1-48)

2016-01-01 / nr. 1-4

Nr. 1 -4 / 1 și Ί 5 ianuarie 2016 TELEGRAFUL ROMÂN LITURGHIE · PASTORAŢIE · MĂRTURISIRE Î.P.S. Dr. LAURENŢIU STREZA, Arhiepiscopul Sibiului şi Mitropolitul Ardealului Marţi, 1 decembrie. Cu prilejul Zilei Naţionale a României, Î.RS. Sa a participat, în Sala Thalia din Sibiu, la şedinţa specială organizată de Consiliul Judeţean Sibiu, în cadrul căreia a oficiat o slujbă de Tedeum. în aceeaşi zi, în faţa clădirii fostului Consiliu Dirigent al Transilvaniei din centrul Sibiului, a oficiat o slujbă de pomenire a eroilor şi martirilor neamului românesc şi a adresat celor prezenţi un cuvânt de binecuvântare. A asistat, apoi, la parada militară organizată în centrul oraşului. Miercuri, 2 decembrie. A prezidat şedinţa Permanenţei Consiliului Eparhial al Arhiepiscopiei Sibiului. A avut program de lucru la cabinet. Joi, 3 decembrie, Î.P.S. S. a vizitat şantierul de lucru de la Centrul Social-Misionar din localitatea Copşa Mică,jud. Sibiu. Vineri, 4 decembrie. A participat la inaugurarea Centrului de Cercetare invazivă şi non-invazivă în domeniul patologiei cardiace şi vasculare la adult (CVASIC) din cadrul Spitalului Judeţean Sibiu. A oficiat o slujbă de binecuvântare şi a adresat celor prezenţi un cuvânt de binecuvântare. Sâmbătă, 5 decembrie. A oficiat slujba de sfinţire a Bisericii „Sfinţii Apostoli Petru şi Pavel” din localitatea Arini, protopopiatul Rupea. A slujit Sfânta Liturghie şi a adresat credincioşilor un cuvânt de învăţătură. La finalul Sfintei Liturghii, preotul paroh Adrian Nicolae Duţia a fost hirotesit iconom stavrofor, ca semn de apreciere a întregii activităţi pastorale şi misionare, iar deputatul Mihai-Aurel Donţu şi Dan-Ioan Cristolovean au primit distincţia „Crucea Şaguniană pentru mireni”. De asemenea, alţi ctitori şi binefăcători au primit acte de cinstire. Duminică, 6 decembrie - Sărbătoarea Sf. Nicolae. A slujit Sfânta Liturghie şi a adresat credincioşilor un cuvânt de învăţătură la Biserica „Sfântul Nicolae” din Şcheii Braşovului, în cadrul Sfintei Liturghii l-a hirotonit diacon pe tânărul teolog Daniel Săraru. La final, Î.P.S. Sa a oferit distincţia „Crucea şaguniană pentru mireni” domnului Ion Gonţea, în semn de mulţumire şi recunoştinţă pentru întreg sprijinul oferit Bisericii străbune. Luni, 7 decembrie. A avut program de audienţe şi lucrări de birou. Marţi, 8 decembrie. A predat cursuri de Teologie Liturgică la Facultatea de Teologie din Sibiu. Miercuri, 9 decembrie. A prezidat şedinţa Permanenţei Consiliului Eparhial al Arhiepiscopiei Sibiului. Joi, 10 decembrie. Î.P.S. Sa, în calitate de coordonator ştiinţific, a participat la susţinerea publică a tezei de doctorat „Taina Mărturisirii, îndrumarea duhovnicească şi vindecarea psiho-spirituală a persoanei umane în Biserică. Misiunea actuală a Bisericii privind suferinţele psihice şi spirituale ale omului contemporan”, elaborată de preotul Marius Corban, sub îndrumarea înaltpreasfinţiei Sale. Seara, a participat la slujba Vecerniei la Catedrala mitropolitană, unde a primit şi colinda diferitelor grupuri de elevi de la şcolile şi liceele sibiene. Î.P.S. Sa le-a adresat un cuvânt de binecuvântare şi le-a dăruit dulciuri şi iconiţe cu Sfântul Ierarh Andrei Şaguna. Vineri, 11 decembrie. A avut program de lucru la cabinet. Duminică, 13 decembrie. A oficiat Sfânta Liturghie şi a adresat un cuvânt de învăţătură credincioşilor prezenţi la Biserica „Sfântul Nicolae” din oraşul Zărneşti, judeţul Braşov. Vizita pastorală a ierarhului a fost _________________________________________________ prilejuită de inaugurarea unor lucrări de înfrumuseţare a locaşului de cult şi de împlinirea a 500 de ani de la zidirea capelei din interiorul bisericii, acum muzeu parohial. La finalul Sfintei Liturghii, preotul paroh Dragoş Constantin Chiţu a fost hirotesit iconom, în semn de apreciere a activităţii pastorale şi administrative în Parohia Zărneşti II. De asemenea, Adunarea şi Consiliul parohiale, precum şi Consiliul local al oraşului Zărneşti au primit acte de cinstire. Î.P.S. Sa a acordat distincţia mitropolitană „Crucea şaguniană pentru mireni” domnului comisar-şef Sebastian Măluşelu, în aceeaşi zi, la Mănăstirea „Sfântul Apostol Andrei” din localitatea Berivoi, judeţul Braşov, Î.P.S. Sa a făcut oficiile de instalare a unei noi stareţe a mănăstirii, în persoana monahiei Procopia Huza. Luni, 14 decembrie. A avut program de audienţe şi lucrări de birou. Marţi, 15 decembrie. A prezidat şedinţa Permanenţei Consiliului Eparhial al Arhiepiscopiei Sibiului. Miercuri, 16 decembrie. A participat, la Catedrala mitropolitană din Sibiu, la concertul de colinde susţinut de corul studenţilor Facultăţii de Teologie din Sibiu, adresând, la final, celor prezenţi un cuvânt de binecuvântare. Joi, 17 decembrie. A fost prezent la Academia Română, la şedinţa Consiliului de conducere, în cadrul căreia a primit în mod oficial însemnele şi titlul de membru de onoare al Academiei Române. în aceeaşi zi, a participat, la Patriarhia Română, la manifestările prilejuite de serbarea onomasticii Preafericitului Părinte Patriarh Daniel. Vineri, 18 decembrie. A participat la ceremonia depunerii jurământului de credinţă a militarilor din cea mai nouă serie a cursanţilor de la Şcoala de Aplicaţie pentru Unităţi de Sprijin de Luptă „Eremia Grigorescu” din Sibiu. Î.P.S. Sa a oferit în cadrul festiv un act de cinstire soldatului Adrian Florin Borca, pentru o faptă pilduitoare săvârşită în sprijinul comunităţii Bisericii „Sfântul Ioan Botezătorul” din Sibiu. A primit la Reşedinţa mitropolitană colinda monahilor de la Mănăstirea „Sfântul Mucenic Dimitrie, Izvorâtorul de Mir” din Sighişoara, jud. Mureş. Sâmbătă, 19 decembrie, împreună cu PS Ilarion Făgărăşanul, Episcop-vicar al Arhiepiscopiei Sibiului, Î.P.S. Sa a oficiat, la Catedrala mitropolitană din Sibiu, un parastas la împlinirea a 40 de zile de la trecerea la Domnul a arhid. prof. univ. dr. Constantin Voicu. A adresat celor prezenţi un cuvânt de învăţătură. Duminică, 20 decembrie. A slujit Sfânta Liturghie şi a adresat credincioşilor un cuvânt de învăţătură la Biserica „Sfinţii Arhangheli Mihail şi Gavriil” din municipiul Mediaş. Sărbătoarea s-a încheiat cu un concert de colinde susţinut de corala preoţilor din Protopopiatul Mediaş, dirijată de prof. Ovidiu Moldovan. Seara, Î.P.S. Sa a participat la concertul de colinde susţinut de corul „Timotei Popovici” al Catedralei mitropolitane din Sibiu, dirijat de diaconul Dan-Alexandru Streza. Concertul a avut loc în Catedrala din Sibiu, în prezenţa slujitorilor locaşului de cult şi a numeroşi credincioşi. Luni, 21 decembrie. A primit, la Reşedinţa mitropolitană colinda membrilor Asociaţiei revoluţionarilor din Sibiu. A primit, de asemenea, colinda preoţilor din protopopiatul Sibiu, a preoţilor din protopopiatul Mediaş, a unui grup de copii de la Liceul „Gheorghe Lazăr” din Avrig, precum şi a credincioşilor Parohiei Dealu Ocnei, protopopiatul Sibiu. Marţi, 22 decembrie. A primit grupuri de colindători la Reşedinţa mitropolitană din Sibiu. A oficiat, la monumentul eroilor din faţa Casei de Cultură a Sindicatelor din Sibiu, o slujbă de pomenire pentru eroii Revoluţiei din decembrie 1989. Cu acest prilej, a adresat celor prezenţi un cuvânt de învăţătură. Miercuri, 23 decembrie. A avut program de lucru la cabinet. A prezidat şedinţa Permanenţei Consiliului Eparhial al Arhiepiscopiei Sibiului. A primit la Reşedinţa mitropolitană colinda angajaţilor Centrului eparhial al Arhiepiscopiei Sibiului, precum şi pe membrii coralei „Axios” din Cluj-Napoca. Vineri, 25 decembrie - Ziua Praznicului Naşterii Domnului. A săvârşit Sfânta Liturghie şi a adresat credincioşilor un cuvânt de învăţătură la Catedrala mitropolitană. La ora 17, a participat la slujba Vecerniei la Catedrala mitropolitană, iar în aceeaşi zi, la reşedinţa mitropolitană, a oferit o recepţie oficială, la care au fost invitaţi preoţii din Sibiu, autorităţi locale, conducerea Universităţii „Lucian Blaga”, decanii facultăţilor sibiene, profesori ai Facultăţii de Teologie, Andrei Şaguna”, precum şi angajaţii Arhiepiscopiei Sibiului. Sâmbătă, 26 decembrie -A doua zi de Crăciun, Soborul Maicii Domnului. A săvârşit Sfânta Liturghie şi a adresat credincioşilor un cuvânt de învăţătură la Biserica „Sfânta Treime” - Tocile din Braşov. în aceeaşi zi, Î.P.S. Sa a sfinţit o troiţă ridicată în incinta Bisericii „înălţarea Domnului” din centrul civic, în memoria regretatului preot Victor Neamţu, trecut la cele veşnice în acest an. A adresat celor prezenţi cuvânt de învăţătură. Seara, împreună cu Preasfinţitul Ilarion Făgărăşanul, Episcopvicar al Arhiepiscopiei Sibiului, Î.P.S. Sa a participat la slujba Vecerniei şi a adresat credincioşilor un cuvânt de învăţătură la Biserica, Adormirea Maicii Domnului” din Parohia Sâmbăta de Sus Răsăriteană. La sfârşitul slujbei, cetele de colindători şi de irozi au susţinut un recital de colinde şi obiceiuri specifice Ţării Făgăraşului. Duminică, 27 decembrie -A treia zi de Crăciun, Sf. Arhidiacon Ştefan. A slujit Sfânta Liturghie şi a adresat credincioşilor un cuvânt de învăţătură la Biserica „Sfântul Nicolae” din localitatea Săcele-Baciu, protopopiatul Săcele. L-a hirotonit întru preot misionar pe diaconul Claudiu Păun. La sfârşitul slujbei, Î.P.S. Sa l-a hirotesit iconom pe preotul paroh Virgilius Gabriel Urzică, în semn de apreciere a lucrării pastorale şi administrative din parohie. Joi, 31 decembrie, Î.P.S. Sa a oficiat, la Catedrala mitropolitană din Sibiu, slujba specială la trecerea dintre ani şi a adresat credincioşilor prezenţi un cuvânt de învăţătură. Pr. Dr. Cristian VAIDA 3