Timpul, octombrie 1996 (Anul 7, nr. 223-249)

1996-10-24 / nr. 243

COTIDIAN SOCIAL-POLITIC-CULTURAL INDEPENDENT ISSN 1221-11848 pagini - 400 lei PRO TV oferă românului speranțe la preț redus îngrijorați de (ne)participarea la vot a cetățenilor, dar mai ales de „greșelile“ de aritmetică făcute de cei însărcinați să numere buletinele de vot sub nasul observatorilor, guvernanții noștri au decis să ne doteze pe fiecare cu o bucățică de carton pe care puțini s-au înghesuit să o ia și care se numește „carte de alegător“. Care, în ochii românului, valorează cît carnetul cu certificate de proprietate și cuponul de privatizare la un loc. Sau un pumn de nisip. Tot în ochi. O acțiune care a eșuat lamentabil. Pentru guvern și noi ceilalți. In replică, postul de televiziune PRO TV a lansat pe piață cartea poștală „Votezi și cîștigi 100 de milioane de lei!“. Care a redeșteptat conștiința de alegător cetățeanului. Dna Lucia Militaru, din cadrul Direcției Judeațene de Poștă Caraș-Severin, se ocupă de distribuirea în municipiul Reșița, a cărților poștale PRO TV. Dînsa ne informează că, în cursul săptămînii trecute, s-au vîndut deja 7000 de bucăți. Ieri, 23 octombrie a.c., au fost distribuite la toate oficiile poștale din oraș alte 5000 de bucăți, care se preconizează că vor fi vindute în scurtă vreme. De aceea, s-a făcut deja o nouă comandă. Reșițenii pot cumpăra, acest petec de carton cu simbol de speranță de la orice oficiu poștal din oraș contra sumei de 1000 lei, îl pot cumpăra și... chiar îl cumpără. Dovadă că, oricît de greșită ar fi alegerea sa, românul s-a săturat să mai meargă „la două capete“. Mai bine unul, dar (mult mai) sigur. Se pare. " • Elena GÎTAN Nota de plată Mesaje, felicitări, gin din Campania electorală continuă, ea se află acum în faza declarațiilor cu adresă directă. Dl Manolescu, în Maramureș, apreciază că dl Iliescu este fricos, iar dl Constantinescu și mai și mincinos. Dl Iliescu ne aduce aminte că dl Manolescu l-a tot bătut la cap cu, virgulă, erupția, dar uită (dl Manolescu) de alianța cu dl Patriciu. De la TV aflăm că PDSR-ul a realizat două milioane de noi locuri de muncă, asta însemnînd că și-a îndeplinit sută promisiunea. două sute la Dl Funar atrase atenția că asta-i promisiunea dlui Iliescu, dar lucrurile nu stau nici pe departe astfel, în consecință se angajează să stîrpească șomajul în... Oltenița. De ce tocmai în Oltenița, habar n-a S veni! Dacă tot am pomenit de PUNR, partidul dlui Funar, și amintim că fostul PUNR- ist Aurel Novac, acum PDSR- irt. a rămas pe chestia asta ministrul consemnăm Transporturilor, să o altă premieră. Acceleratul de Satu Mare se oprește și în Halta Supur, din același județ, județ în care ministrul Transporturilor candidează pentru un post de senator. Cu siguranță haltiștii supureni se vor înghesui să-i acorde votul, dacă nu s-a găsit vreo domnișoară Cucu să facă tărăboi. Revenind la problema corupției, dl candidat Iliescu nu se uită în ograda proprie, unde, bineînțeles nu-i Mir la CAVAMI (Continuare in pag. a 4-a) Dragoste de pușcă(rie) Pentru Petru loan Stan, 51 de ani, din Bocșa, cei trei ani petrecuți în pușcărie, pentru deținere ilegală de arme, nu au fost convingători. La scurt tip după eliberarea din penitenciar, în ziua de 10 octombrie a.c., la ora 12, Petru loan Stan a fost prins din nou în flagrant, și asta în timp ce se afla la cules de porumb, avînd asupra lui, într-un ham, la piept, un pistol tip Colt) încărcat cu șase (revolver cartușe, calibrul 11 mm, iar în buzunarul de la pantaloni 12 cartușe, în urma percheziției efectuate la domiciliul său, au mai fost găsite o pușcă de vînătoare cu două țevi, in stare de funcționare, 24 de cartușe calibrul 16 mm, 44 cartușe calibrul 11 mm, in stare activă. Se pare că Stan „pistolarul“ a găsit pușca în scorbura unui copac din pădurea aflată în apropierea comunei Fîrliug, iar pistolul îl avea de la bunicul său. Atît pulberea de vînătoarea, cît și capsele le cumpărase din Serbia, fiind încălcate astfel și prevederile legii privind trecerea ilegală a muniției peste frontieră. Chiar dacă cel în cauză afirmă că „am mania armelor, dar nu am făcut braconaj și nu am amenințat pe nimeni“, Ioan Petru Stan este cercetat în stare de arest preventiv pentru săvîrșirea infracțiunilor de nerespectare a regimului armelor și munițiilor, a regimului materialelor, explozive și contrabandă, fiind pasibil de o privare de libertate cuprinsă între doi și șapte ani. La care se va adăuga și restul de doi ani rămași neexecutați de la precedenta condamnare. Dana SÎRBU Sancțiuni la Gloria Reșița întrunită în extraordinară, în ședință data de 22 octombrie a.c., secția de fotbal din cadrul AS Gloria a analizat incidentele petrecute sîmbătă, 19 octombrie a.c., la meciul Gloria Reșița — Minerul Motru, partidă încheiată cu scorul de 1-1, și determinate de anularea unui gol valabil înscris de Decuseară, din cauza unei semnalizări greșite a „asistentului“ Viorel Badea. Astfel, ca urmare a atitudinii nesportive jucătorului Ioan Veche, a acesta a fost amendat cu 500.000 lei și scos din lot pe o perioadă nedeterminată, iar antrenorul prof. Carol Oțil, a primit avertisment și o amendă de 300.000 de lei, pentru că nu a să-și stăpinească reușit elevii in acele momente de atmosferă tensionată. DI Ilie Vegheriuc, președintele secției de fotbal al AS Gloria Reșița, ne-a mai informat că astăzi se află la București pentru a participa la analiza celor petrecute sîmbătă, analiză pe care o face Comisia Campionatului. Cît privește caseta meciului cu pricina, aceasta se găsește deja de luni, 21 octombrie, în posesia celor care judecă astăzi acest caz. Să sperăm că va fi o judecată cît mai dreaptă. (Marius Moraru). tuducan teodor crăciun Este independent, este tínar. E dintre noi, e pentru noi. I în 3 noiembrie, volatil ca deputat! Ion Diaconescu și Radu Vasile, în Caraș-Severin Mîine, 25 octombrie a.c., vor fi prezenți în Reșița doi importanți lideri ai PNȚCD. Este vorba de dnii Ion Diaconescu, președintele PNȚCD, și Radu Vasile, secretarul general al acestei formațiuni politice. Vizita are un caracter electoral și începe la ora 17, la sala 94 a Casei de Cultură a Sindicatelor. In jurul orei 18, urmează o conferință de presă la sediul PNȚCD. Sîmbătă, 26 octombrie, începînd cu ora 9.30, la Camera de Comerț și Industrie are loc lansarea volumului „Eco-parteneriat și comunicare pentru Rezervația Cheile Nerei și Beușnița“. La ora 11 a aceleiași zile, cei doi lideri politici vor susține o întîlnire electorală și o conferință de presă în sala Primăriei din Caransebeș. (Daniel Botgros) Miss Vot 96 In cadrul acțiunilor civice inițiate de Comitetul Vot ’96, în Caraș-Severin se desfășoară o campanie de mobilizare a populației la vot, pentru alegerile din 3 noiembrie a.c. Organizatorii, membri tineri ai partidelor din opoziție, și-au concretizat eforturile sub forma unor caravane ce au străbătut pînă acum orașele Oravia și Bocșa, în dorința conștientizării populației, în special a tinerilor, de necesitatea prezentării la vot. In aceeași idee, iniine, 25 octombrie, începînd cu ora 18, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Reșița va avea loc concursul Miss Vot ’96. Ineditul concursului constă în faptul că jurizarea va fi făcută de publicul cu drept de vot. In acest sens, în sală vor fi distribuite buletine albe în proporție de 70 la sută, reprezentînd presupusul procent național de participare la vot, iar restul buletinelor vor fi de culoare roșie, marcînd astfel segmentul apaticilor, care vor fi însă nevoiți să aleagă Miss-ul pentru a vedea în ce măsură votul lor ar modifica clasamentul final stabilit de majoritatea de 70 la sută. (Victor Nafiru) FESTIVALUL țuicii BfinftTene Cea mai bună răchie din Banat se prezintă vineri, 25 octombrie a.c., la Festivalul Țuicii Bănățene de la Băile Herculane. Dacă vreți ca și țuica dv. să fie recunoscută, prezentați-vă vineri, la ora 10, în parcul central din stațiune, cu o mostră. Organizatorii vă așteaptă?_______ Cursul valutar Ieri, la Banca Națională a României, cursul de referință al valutelor a fost de 4128 lei — ECU, 3312 lei — dolarul american și 2156 lei — marca germană. Astăzi, cursul de referință al valutelor este de 4170 lei — ECT‘ iei — dolarul american și 2171 marca germană. Raportul dolar /marc* -■ p -1,5302. La bursa neagră dolarul american se cumpără cu 3640 lei și se vinde cu 370 lei. Marca germană se cumpără cu 2550 lei și se vinde cu 2600 lei. La Casa de schimb valutar BIRTA, ieri, dolarul american s-a cumpărat cu 3500 lei și s-a vîndut cu 3550 lei. Marca germană s-a cumpărat cu 2500 lei și s-a vîndut cu 2550 lei. Pentru a afla cursul de schimb al zilei telefon ați la 222222. Vremea. Pentru astăzi este prognozată o vreme rece și închisă, cu cer variabil. Izolat vor mai cădea precipitații mixte. Vîntul va sufla slab la moderat, din sector nordic. Temperatura din cursul nopții se va situa între —1 și 4 grade Celsius, peste zi oscilînd între 8 și 13 grade Celsius. Dimineața se va produce ceață și, local, brumă.