Timpul, noiembrie 1999 (Anul 10, nr. 258-283)

1999-11-25 / nr. 279

Promisiuni italiene Oameni de afaceri italieni vor să investească în Caraș- Severin. Pentru început, sunt vizate telecomunicațiile și obiectele sanitare. PAGINA 3 ♦ Creangă, în plop Primarul Bocșei a decis în vară să taie plopii. La protestul consilierilor locali, s-a sistat tăierea acestora. Numai că acum, în toamnă, vîntul n-a ținut cu plopii... PAGINA 3 Șapte reșițeni au cucerit șase medalii La un important concurs de inot din Franța, reșițenii au fost la înălțime. PAGINA 5 Vremea Vremea se menține rea, cu cerul temporar noros. Vîntul va sufla slab la moderat cu intensificări temporare din nord-vest. Dimineața se va semnala ceață și chiciură. ftlHlME ° 0 mmm 0...5 ° e Cursul valutar Ieri s-au practicat următoarele : : . cursuri de schimb. B. R. D. USD = 17800/181000 DEM = 9345/9600 B. I. R. USD = 17850/18500 DEM = 9350/9650 B. C. R. USD = 17850/18050 DEM = 9328/9623 Banc Fest USD = 17850/18600 DEM = 9400/9600 B. Agricolă USD = 17800/19000 DEM = 9320/10000 CSV Bírta SA USD = 17500/18200 DEM = 9450/9700 Bursa neagră USD = 17800/18200 DEM = 9600/9700 •și B. N. R. USD = 17860 DEM = 9347 Bucură-te și dumneata, se majorează pensiile! Foto Diana BOGDAN — Reșițenii s-au săturat de bine ______ ________________________________________________ 1600 de familii renunță la căldură Noi tot mai credem că iarna asta vom avea căldură în case la Reșița. Datoria SC Prescom SA către SC Termoelectrica SA a scăzut drastic de la 34 la 9,5 miliarde lei. Asta s-a întîmplat mai întîi și mai întîi din cauză că au venit de la București banii pentru subvenții, aferenți ultimelor două luni din anul trecut și primelor nouă din acesta, adică 17,9 miliarde lei. Pe urmă, Primăria a achitat în avans subvenții la energia termică pentru populație în valoare de 4,37 miliarde. Prescom și-a rupt din suflet un miliard, astfel că ar mai fi de achitat numai facturi restante din august încoace. Și, pe urmă, nu e de neglijat că graficul de eșalonare stabilit între părți se respectă. în fiecare zi lucrătoare se varsă în contul CET Reșița cîte 150 milioane lei, ne asigură administratorul Prescom, Ion Frigură-llasa. Prescom SA a cerut și a primit la ultima ședință a Consiliului local un aviz pentru scutirea de la plata penalităților de întîrziere aferente facturilor de energie termică livrată populației. Avizul va însoți cererea Prescomului, adresată Conei, Ministerului Industriilor și Comerțului și Ministerului de Finanțe. Celelalte societăți similare din țară fac la fel. Au și sprijinul sindicatelor de ramură și al confederațiilor din care fac parte. Mai știi că se-ndură Berceanu și cu Remeș? Greu de crezut, dar încercarea moarte n-are. Dar în buzunarele noastre va fi prăpăd! Să luăm din nou exemplul cu apartamentul de 63 de metri pătrați. Estimarea, la prețuri de azi și temperaturi de anul trecut, pentru luna noiembrie, era de 6228 lei/mp. Socoata face cam patru sute de mii. Vrem, nu vrem, cam tot atît va costa apa caldă pentru cele patru persoane din exemplu. De unde banii ăștia, cînd sumedenie de familii trăiesc dintr-un singur salariu amărît, dacă nu cumva dintr-un șomaj sau ajutor Gabriel ȘTEFĂNESCU Continuare in pagina a 3-a — --------------------— —— ■ " ' V Lacul de acumulare Cerna a rămas fără apă! ® „Pentru locuitorii Băilor Herculane, golirea lacului înseamnă protecție“, susține Tiberiu Popescu, directorul general al SC Acvaterm SA Continuînd controlul tematic, privind modul de producere a apei potabile, prin uzinele de apă din județ, lucrătorii Inspecției Sanitare de Stat din cadrul Direcției de Sănătate Publică Caraș-Severin au ajuns și-n Băile Herculane. Aici au constatat că, la începutul lunii octombrie, Lacul de acumulare Cerna, singura sursă de apă în sistem centralizat furnizată locuitorilor stațiunii Băile Herculane, a fost complet golit. Tiberiu Popescu, directorul general al SC Acvaterm SA, unitatea distribuitoare de apă potabilă și menajeră în Băile Herculane, lie-a declarat că „măsura nu ne aparține nouă, ci Hiar aconstrucției Caransebeș, cea care se ocupă de întreținerea lacului de acumulare și a barajului. Lacul nu a mai fost golit de vreo șase ani, dar procedeul face parte dintr-un ciclu de revizii. De data aceasta a fost necesară injectarea de betoane la încastrațiile barajului în stîncă. Pentru noi, golirea barajului înseamnă cheltuieli suplimentare, în momentul de față pentru tratarea apei fiind necesare o concentrație și o cantitate mai mari de substanțe dezinfectante. Dar prețul de livrare al apei către populație nu va crește, aceste cheltuieli fiind pierderile noastre.“ Bineînțeles, eliminarea oricărui risc de rupere a barajului este salutară. Dar dr. Atena Lisac, inspector sanitar de stat șef județean la ISS, are cîteva obiecții, „în primul rînd faptul că Inspecția Sanitară de Stat nu a fost anunțată, așa cum ar fi trebuit, despre modificarea sursei de alimentare cu apă. Sigur, este tot rîul Cerna, dar prin priza făcută la cinci km aval de baraj. Astfel, calitatea apei brute a suferit modificări majore - turbidități foarte mari, suspensii în cantități sporite, mîl, frunze“. Din fericire, la Uzina de apă funcționează toate treptele de tratare în vederea potabilizării: coagulare-floculare, decantare, sedimentare, filtrare și de Alina DRĂGHICI Continuare în pagina a 6-a ...................................... .................- ---------— ——----— Fair-play Colonelul Marian Grigore Tuzilescu, comandantul Inspectoratului Județean de Poliție Caraș-Severin, vine acum două zile la întîlnirea cu ziariștii și zice celor prezenți că relațiile dintre presă și instituția pe care o conduce trebuie să fie caracterizate de obiectivitate și spirit de fairplay și că atitudinea ziarului Timpul n-a fost tocmai corectă vizavi de activitatea cadrelor de poliție din județ. Eu zic altfel, e corectă, domnule colonel! De vreo 10 ani. Și niciodată, cînd noi am greșit, nu am abuzat de relațiile cu poliția. Pentru că, vorba dv., nu e fair-play. Nici de această dată nu contestăm |______________________________ faptul ca șoferul Ștefan Muscu a greșit. Dimpotrivă, puteți să-i țineți permisul trei luni. Fiindcă domnia și prostia se plătesc. Contestăm însă și vom contesta, de acum, atitudinea milițienească a chafkism poliției. Probabil că plutonierul Ardelean nu l-a raportat cum i s-a adresat conducătorului auto. Deși treaba lui era să se plimbe prin spatele blocurilor, prin parcări, să nu se fure din autoturisme etc. Nu să facă circulație! Ca să nu mai spunem că domnul milițian Ardelean a folosit și folosește la adresa noastra cuvinte care înroșesc pînă și pagina de ziar, dacă le-am reproduce. Așa că la ce să ne așteptăm din partea subofițerului și a prietenilor săi? La mîngîieri părintești sau la răzbunare? Nu vă cerem să-l dați afară din serviciu. Era doar o exagerare, care este exponent al criticii în presă. Ba chiar vă rugăm să-l afișați la panoul milițienilor fruntași din incinta poliției. Să-i vadă colegii mușchii, să-i urmeze exemplul și să nu-l mai cheme de acasă cînd e de caftt vreun borfaș. Și, apropo de corectitudine... Nu credeți că e valabil și invers, ca și relațiile dintre poliție și presă să fie caracterizate de obiectivitate și fair-play? Petru BUZZI Ultima ora Asistenții medicali, în grevă? Asistenții medicali ar putea declanșa conflictul de muncă în sistemul sanitar, mergînd pînă la grevă generală, pentru a determina Ministerul Sănătății și Casa Națională de Asigurări Sociale de Sănătate să administreze mai bine fondurile de care dispun, pentru a asigura salariile și locurile de muncă ale personalului medical, a declarat, ieri, Adrian Bârea, vicepreședintele Federației Sindicatelor Sanitas. (Mediafax) O nouă vîrstă de pensionare Plenul Senatului a început, ieri, dezbaterile la proiectul de lege privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, votînd 42 de articole, aproximativ un sfert din întregul proiect. Ministrul Muncii și Protecției Sociale, Alexandru Athanasiu, a declarat în plen că această lege va stabili „o reformă radicală“ în sistemul de pensii din România. Proiectul de lege aduce modificări esențiale și în ceea ce privește sistemul de asigurări sociale din România. Astfel, se modifică vîrsta de pensionare de la 57 la 60 de ani pentru femei și de la 62 la 65 de ani pentru bărbați. (Mediafax) S.C. Gavazzi Steel SA Oțelu Roșu