Timpul, septembrie 2000 (Anul 11, nr. 206-231)

2000-09-15 / nr. 218

POPOR ROMAN, NU GREȘEȘTE CINE CREDE ÎN TINE COTIDIAN SOCIAL-POLITIC-CULTURAL INDEPENDENT America, pămîntul făgăduinței De la „America ogarului cenușiu“, carte de reportaj semnată de prințul consort Romulus Rusan, pînă la călătoria cu Air France a domnilor Vera și Mustăcilă et comp saltul este evident. Așa că lucrurile se mai cereau precizate odată într-o conferință de presă. La vîrf și comună! Dl Mustăcilă, perceput ca președinte de mini-parlament, ceea ce și este, a fost impresionant, din cite am înțeles, de mentalitatea americanilor. Și despre mentalitate a vorbit. „Americanii nu au loc natal!“, zice „bănățeanul verde“ din dl Mustăcilă. „Dispuși să se ducă acolo unde cîștigă. Cîștigă la Las Vegas, își vînd tot ce-au agonisit într-o viață la Los Angeles, cumpără proprietăți de 5-6 ori mai ieftine la Las Vegas. Dorina SGAVERDIA Continuare în pagina a 2-a Biserică militară în incinta Ministerului Apărării Naționale De sărbătoarea „înălțării Sfintei Cruci“, a avut loc slujba de sfințire a locului din curtea Ministerului Apărării Naționale pe care se va ridica biserica cu dublul hram „Sfîntul Mare Mucenic Gheorghe“ și „înălțarea Sfintei Cruci“, în prezența domnilor Sorin Frunzăverde, ministrul apărării naționale, și general de divizie Continuare în pagina a 8-a în ediția de astăzi NATO e la noi! PAGINA 2 La o singură razie pe calea ferată, Bratiști cu sutele La primele ceasuri ale zilei de ieri, 14 septembrie, între orele 3 și 10.30, Poliția Transporturi Feroviare Caraș-Severin a efectuat o amplă acțiune de verificare și control pe rutele Băile Herculane-Caransebeș- Reșița și Lugoj-Caransebeș. Potrivit cpt. Gheorghe Ceaușu, șeful Poliției TF Caraș-Severin, au fost oprite și supuse controlului patru trenuri de persoane (9551,9193,9564,9574), bilanțul acțiunii soldîndu-se cu sancțiuni aplicate unui număr de 212 călători, în valoare totală de peste 13 milioane de lei. De asemenea, au fost constatate nereguli în ceea ce privește 1760 kg de bagaje, pentru care nu fusese plătită taxa de transport, amenzile aplicate ridicîndu-se la circa 3 milioane de lei. Pe lîngă acestea, au fost depistate 10 contravenții la Legea 61, privind conturbarea liniștii publice, autorii fiind „ușurați“ la buzunare de 5 milioane de lei. Alte opt infracțiuni de abuz în serviciu din partea personalului CFR, dar și de înșelăciune din partea călătorilor au îmbogățit bilanțul acțiunii. Cu această ocazie, a fost depistată și o persoană aflată în urmărire generală. Georgica Soemescu,în vîrstă de 28 de ani, din Reșița, încerca să se sustragă unei pedepse cu închisoarea de 1 an și 38 de zile, pentru infracțiuni privind legislația Alin SIMERIA Continuare in pagina a 2-a ANUL XI NR. 218 (2976) REȘIȚA VINERI 15 SEPTEMBRIE 2000 ISSN 1221-1184 16 pagini - 2000 lei Transfer de proprietate la Nocars Caransebeș? • Prefectul Marcel Vela se implică în soluționarea conflictului • Primarul Mura a rămas fără sursa voturior sale In sfîrșit, județul are un prefect pentru care nu este mai important weekend-ul decît o stare socială explozivă și nici n-o tratează de pe poziție dictatorială. Domnul Marcel Vela lucrează de două-trei zile la reglementarea situației de la S.C. Mocars S.A. în primul rînd, pentru că este reprezentantul Guvernului în județ și în al doilea rînd pentru că este caransebeșean, în felul acesta, dl primar Mura, care miercuri dimineață era în stradă, conferențiind în fața protestatarilor, a rămas fără sursa voturilor. Acum, în alegerile parlamentare, pentru PNȚCD, pentru că la locale au fost pentru sine, Miercuri, sub patronajul prefectului a avut loc la Prefectura Caraș-Severin o nouă mediere între reprezentanții sindicatului de la Mocari și dl Gheorghe Crețan, care conduce societatea începînd de ieri. Deocamdată nu ne este prea sigur în ce calitate conduce dl Crețan, de reprezentant al S.C. B.B. System Oradea, acționar principal, sau de viitor patron. Așa cum se zvonește, dl Crețan, un reșițean care trăiește în Olanda, va cumpăra (în nume propriu sau al unui grup de oameni de afaceri?) pachetul de acțiuni la Mocars. Intre atîtea incertitudini, cert este doar faptul că întîlnirea de la prefectură a pus bazele reluării activității la Mocars Despre această întrunire, dl prefect ne-a declarat: „Sunt mulțumit că protocolul încheiat în 28 iulie a.c. la Prefectură se respectă. Dorința sindicaliștilor ca oamenii să fie reangajați se pune în aplicare Începînd de ieri, noul director general a emis deciziile de angajare care vor fi repartizate prin liderii sindicali Pe perioada cît vor sta acasă, deoarece nu vor avea toți de lucru din prima zi, salariații vor Ruxandra PETRE Continuare in pagina a 2-a Ce să mai așteptăm? Fierbe țara, semn că se apropie vremea zacuscăi. Dar nu prea știu cine își va mai permite să pună de vreo zacuscă. Puhoi vin belelele pe capul nostru. Comisia parlamentară de anchetă asupra megaescrocheriei FNI i-a găsit vinovați pe Isărescu și pe Remeș. Nu mai trebuia nici o astfel de comisie, noi, adică eu, am ghicit-o demult. Alegeți-I așadar președinte pe escrocul de Isărescu și pe Remeș prim-ministru. Mai departe se scumpește (iar) benzina. Români, puteți să vă spînzurați liniștiți Politicienii se distrează. Cum? Simplu. Actuala putere sparge absolut tot pentru ca noua putere să fluiere neputincioasă în pustiu, iar noi să regretăm PNȚCD-ul cu Radu Sîrbu cu tot. Liderii de sindicat sunt înjunghiați de propriii 4 Apocalipsau directori. (Să fiu mai atent cu Buzzi). Sau ciomăgiți pe stradă. Sau băgați 18 ani în pușcării. Privatizarea merge înainte. Potcovarii veseli din Cehia labă în labă cu asasinii liderului de sindicat de la Tepro lași dau 20.000 de dolari pentru identificarea criminalilor. Băieți deștepți. Mută banii dintr-un buzunar în altul. Radu Sîrbu, cel care a vîndut țara asta pe nimic tuturor perbedeilor lumii, s-a pronunțat chiar mai temuit: „Privatizarea la Tepro nu merge din cauza unor lideri sindicali iresponsabili“ Apoi liderii mor cu beregata tăiată, încep să cred tot mai mult că ancheta polițienească a fost făcută de către niște parașutiști, și nu ae profesioniști. Pentru că nu interesează, în fond, cine pete cu cuțitul, ci bastanii care au tras foloasele. Radu Sîrbu este printre ei. Să mai așteptăm Mircea CAVADIA Peste 6000 de orăvițeni au rămas fără apă potabilă începînd de miercuri, 13 septembrie. FDE Reșița a luat măsura decuplării de la rețeaua electrică a pompelor de la Potoc ce aparțin de stația de alimentare cu apă de la Șosea Montană, în acest fel, peste 6000 de locuitori ai Oraviței, în special cei din Zona Gării, au rămas fără apă potabilă. Virgil Călugărițoiu, directorul SC Urbis SA, societate de gospodărie comunală care are în subordinea sa cele două stații, ne-a declarat că deși a reușit să achite factura curentă, aproximativ 110 milioane lei, plus o parte din restanța de 3,5 miliarde lei, în total 130 milioane lei, FDE cere și achitarea unor penalități în sumă de 90 milioane lei, bani pe care Urbis nu are de unde să-i scoată în acest moment. Contactat de noi, Erwin Diță, directorul FDE Electrica Reșița, ne-a spus ca Urbis nu a respectat protocolul semnat între părți, care prevede o penalitate de 0.3% pentru fiecare zi de intîrziere la plata facturii emise de CONEL. Di Diță mai spune că îi așteaptă pe cei de la Urbis să plătească chiar și cu o filă cec, cu scadență la 30 septembrie, în caz contrar măsura va fi menținută pîna cînd Urbis va face rost de bani cash îngrijorat, primarul Oraviței Marcel Laza, a adresat o notă Secretariatului General al Guvernului, în care face referiri la pericolul apariției unei epidemii în masă, solicitînd totodată sprijin în depășirea acestui moment Victor NAFIRU Minerii nu se mai revoltă într-o ediție recentă a ziarului nostru, se prefigura declanșarea unui conflict de muncă între Sindicatul Aramis și conducerea S.C Molaomin S.A. Moldova Nouă. Acest lucru nu se va întîmpla, deoarece, în urma întîlnirii dintre sindicat și patronat, s-a semnat protocolul care prevede respectarea de către conducerea societății comerciale a tuturor clauzelor contractului colectiv de muncă. (Carmen Ghiterai