Timpul, noiembrie 2000 (Anul 11, nr. 258-283)

2000-11-25 / nr. 279

COTIDIAN SOCIAL-POLITIC-CULTURAL INDEPENDENT ISSN 1221-1184 8 pagini - 2000 lei Accident ciudat la Ciclova Română Marți, 21 noiembrie, în jurul orei 20, la Ciclova Română s-a petrecut un accident de circulație care de-abia urmează să fie elucidat în întregime. Dar, să derulăm faptele, așa cum ne-au fost dezvăluite de purtătorul de cuvînt al IPJ Caraș-Severin, cpt. Dan Bortiș, în jurul orei opt, în seara zilei de marți, 21 noiembrie, Adrian Emil Moșoarcă,de 23 de ani,din Ciclova Română, rulînd de la Oravița, cu Dacia 1310 CS 02 USD, vede, în dreptul imobilului cu numărul 541, o mogîldeață pe asfalt. Cel puțin așa declară el era vorba de Gheorghe Stîngu, de 45 de ani, consătean de-al său, căzut pe drum din motive de răcire. Moșoarcă zice că nu l-a mai putut evita și că l-a lovit cu mașina. După accident, Gheorghe Stîngu a fost transportat la spitalul din Oravița cu fractura femurului drept, cu o fractură ramificată a mandibulei, cu zgîrieturi pe frunte și pe burtă Cum i-au fost fracturate femurul și mandibula lui Stîngu, dacă el dormea beat pe asfalt, de-abia urmează să ne dovedească cineva. (g.ș.) Astăzi, în Reșița. Circulăm doar cu autobuzul Dl Gheorghe Humiță, șef Secție transport local, din cadrul Prescom Reșița, ne-a informat că astăzi, toată ziua, circulația tramvaielor prin municipiul nostru este întreruptă, deoarece în zona Triaj se execută lucrări de tăiere a plopilor de către Secția spații verzi, din cadrul Primăriei. Cum există riscul ca trunchiurile să cadă pe firele de tramvai, acestea vor fi date jos. Prescom suplimentează cu șase numărul autobuzelor ce vor asigura transportul locuitorilor Reșiței în acestă zi. Mîine, tramvaiele vor fi repuse în circulație. (d.e.b.) Cum votăm duminică? Duminică, 26 noiembrie, cetățenii României se vor prezenta la urne pentru a-i alege pe deputații, senatorii, precum și Președintele țării. De menționat că, potrivit Hotărîrii Guvernului României Nr. 911, din 10 octombrie 2000, votarea începe în ziua de 26 noiembrie, ora T, și se încheie în aceeași zi la ora 21; în consecință, alegătorii sunt rugați să se prezinte la secțiile de votare între orele 7 și 21 pentru a-și exprima opțiunile. De regulă, fiecare cetățean care a împlinit vîrsta de 18 ani trebuie să se prezinte la secția de votare în ale cărei liste electorale permanente a fost înscris, avînd asupra sa actul de identitate și, după caz, cartea de alegător. Cetățenii care, din diferite motive, nu au nici buletin nici carte de identitate, pot vota dacă posedă o adeverință de identitate temporară, eliberată de Poliție, al cărei termen nu este expirat. Oricare cetățean român care se prezintă la secția de votare de la domiciliu, va înmîna președintelui biroului electoral al secției de votare actul de identitate și, după caz, cartea de alegător, urmărind ca prezența sa să fie consemnată pe lista electorală permanentă. Flotanții vor fi înscriși pe o listă suplimentară. Fiecare alegător are dreptul să voteze o singură dată, numai la o singură secție de votare. Accesul alegătorilor în sala de vot se face în serii corespunzătoare cu numărul cabinetelor amenajate. După verificarea identității, și, după caz, înscrierea în listele electorale speciale, fiecare alegător va primi o ștampilă cu mențiunea „VOTAT“ și trei buletine de vot, respectiv cîte unul pentru Președinte, Senat și Camera Deputaților, pe baza semnăturii în lista electorală. Dacă alegătorul, din motive constatate de către președintele biroului secției de votare, nu poate semna în lista electorală, se va face mențiune în listă, cu confirmarea, pe bază de semnătură, a unui membru al biroului electoral. Alegătorii vor vota separat, fiecare într-o cabină, aplicînd ștampila „VOTAT“ în interiorul patrulaterului care cuprinde lista de candidați sau numele și prenumele candidatului independent pe buletinele de vot pentru Camera Deputaților și Senat sau patrulaterul cu semnul electoral și numele și prenumele candidatului preferat de pe buletinul de vot pentru Președinte. Este foarte important ca ștampila cu mențiunea „VOTAT“ să se aplice, pe fiecare buletin de vot, în interiorul unui singur patrulater, în așa fel încît să nu fie depășite limitele acestuia. Sunt nule buletinele de vot care nu au ștampila „VOTAT“ în interiorul nici unui patrulater, precum și cele pe care ștampila s-a aplicat în interiorul mai multor patrulatere sau în alte spații, urmarea fiind că aceste buletine nu intră în calculul voturilor valabil exprimate. Prezența oricărei persoane în cabina de vot în afara celei care votează este interzisă. Alegătorul care, din motive întemeiate, constatate de președintele biroului electoral al secției de votare, nu poate să voteze singur, are dreptul să cheme în cabina de vot un însoțitor ales de el, pentru a-l ajuta. Acesta nu poate face parte dintre membrii biroului electoral al secției de votare sau din rîndul observatorilor acreditați. După ce au votat, alegătorii vor îndoi buletinele de vot, astfel ca pagina albă care poartă ștampila de control să rămînă în afară și le vor introduce în urne, avînd grijă să nu se deschidă. Ștampila încredințată pentru votare se restituie președintelui, după care acesta o va aplica pe buletin, sau, după caz, pe cartea de alegător în locul corespunzător numărului de scrutin, apoi aceste documente se restituie alegătorului. Pentru alegătorii netransportabili din cauză de boală sau invaliditate, la solicitarea celor aflați în această situație, sau a organelor de conducere ale instituțiilor sanitare sau de ocrotire socială în care se află cei netransportabili, președintele biroului electoral al secției de votare desemnează, din cadrul biroului, un număr de cel puțin doi membri care se deplasează cu o urnă specială și cu materialul necesar votării, la locul unde se află alegătorul, pentru a efectua votarea. Indiferent de opțiuni, fac un apel la toți cetățenii cu drept de vot să se prezinte la urne, să-și exercite această putere pe care o au o dată la patru ani, alegîndu-i pe cei care vor conduce destinele României la începutul mileniului trei. Prefect: Marcel VELA Banii pentru dezastrele naturale după alegeri! Prefectul Marcel Vela a cerut ieri la întîlnirea cu o parte din primarii din Caraș-Severin, în cadrul unei dezbateri a Comisiei județene de apărare împotriva dezastrelor, să se distribuie corect ajutoarele financiare, destinate populației care a suferit în urma inundațiilor din luna aprilie a acestui an. Domnia sa a solicitat acest lucru deoarece are cunoștință despre cazuri care nu au fost luate in evidență la vremea respectivă, punînd situațiile pe seama „zelului” unor primari de a-și face campanie electorală acordînd preferențial orice formă de ajutor. Prefectul județului nu a dorit însă să nominalizeze nici un asemenea caz, cerînd doar refacerea situațiilor. Marcel Vela a mai spus că banii vor fi primiți de către primării numai după ce se vor încheia alegerile generale, tocmai în scopul de a se evita o greșeală similară cu cea din primăvară Conform HG Nr. 1073, din 9 noiembrie a.c., pe ansamblul județului a fost alocată o sumă de 8,5 miliarde de lei, repartizată pe 33 de localități.Față de solicitările consiliilor locale au fost repartizate, însă, sume mai mici. Recomandarea conducerii prefecturii este aceea de a se ține seama și de faptul că o parte dintre păgubiții de pe urma inundațiilor au mai primit ajutoare din partea unor diferite instituții și organizații naționale. • Pentru a se evita viitoare revărsări de ape la Constantin Daicoviciu, Marcel Vela a anunțat că, săptămîna viitoare, va fi dinamitat barajul de la Căvăran. Din cauza construcției amintite, Timișul se revarsă de două-trei ori pe an, inundînd suprafețe de aproximativ 400 de hectare. A fost anunțată și obținerea unor fonduri de la Banca Europeană de Investiții, în valoare de peste 150 de miliarde de lei. Suma este destinată construirii sau refacerii unui număr de zece obiective ce vizează infrastructura în județ. Matei BÎTEA Murături la cutie Stimați concetățeni, vremea deosebit de frumoasă e încă prielnică pentru pus murăturile. Drept urmare, nu mai stați pe gînduri și mergeți mîine la voi să băgați murăturile în cutie. Și cu asta, basta, Cavadia, ia o de la capăt cu mîrîielile în acest colț de ziar. Totuși, azi încerc să mă gîndesc ce-o să fie poimîine. Poimîine o să fie (Isărescu) o amintire care ne-a lăsat amintire două categorii de cetățeni: Proștii, care și-au plătit căldura și deștepții care n-au plătit-o, dar au fost scutiți. Ne mai lasă amintire o schiță de buget pe 2001 cu care PDSR se va șterge pe mîini și va întocmi un nou buget pînă prin iunie anul viitor, deoarece moștenirea CDR-PDUDMR este foarte grea. Ne lasă cu o amnistie fiscală generalizată în baza căreia impozitele, taxele, contribuțiile și alte sume neachitate la scadență, precum Apocalipsa și creanțele FPS provenite din sumele acordate societăților comerciale se pot stinge prin conversia acestora în acțiuni emise de societățile comerciale debitoare. Pentru obligațiile restante care se convertesc în acțiuni se vor anula dobînzile, penalitățile și daunele moratorii datorate de societățile comerciale. Cine beneficiază de această amnistie fiscală?Toate societățile rău-platnice, care au datorii la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale, bugetul fondurilor speciale și FPS. Vasăzi că, are țara bani cu lopata, mai mult ca sigur ieri (azi cînd scriu textul), a avut loc și o rectificare pozitivă de buget, că doar mîine sînt alegerile, să-l alegem pe Isărescu cel generos cu buzunarele noastre, că doar nu dă de la mă-sa. Zilele trecute l-am văzut la televizor și m-am lămurit și din punct de vedere al atitudinii față de cetățean, cîte par ale face. Nici una! Omul de rînd este un rahat, el citamai aristocratul de Drăgășani. Adio și Mircea CAVADIA A mai rămas O ZI Prezintă-te în 26 noiembrie ia vot și alege . De votul tau ■ „ ""w depinde viitorul tau! Indiferent cu cine votezi. Prefect: Marcel VELA ROMANIA PREFECTURA JUDEȚULUI CARAȘ-SEVERIN ORDIN privind circulația tractoarelor încă neîmatriculate deținute de cetățenii din Județul Caraș-Severin Avînd în vedere art. 5, alin 4, lit.a.din Hotărîrea Guvernului României Nr. 383/23.07.1997; în temeiul art. 113, din Legea Nr. 69/1991 a administrației publice locale. Prefectul Județului Caraș Severin emite prezentul ORDIN. Art. 1. - Tractoarele uua neînmatriculate, deținute de cetățenii din județul Caraș Severin, pot fi folosite pentru efectuarea lucrărilor agricole numai pe raza localității de domiciliu a proprietarului. Art. 2. - Tractoarele încă neînmatriculate pot fi folosite ca utilaje agricole numai de persoanele fizice pentru efectuarea lucrărilor agricole din gospodărie. Art.3.-Răspunderea civila sau penală, pentru producerea unor accidente pe traseul de la domiciliul deținătorului utilajului agricol pînă la suprafața agricolă unde se efectuează lucrarile agricole, revine atît proprietarului, cît și conducătorului utilajului în cauză. Art.4. - Cu ducerea la îndeplinire se însărcinează Direcția Controlul Legalității Actelor si Continuare in pagina a 2-a