Timpul, februarie 2002 (Anul 13, nr. 26-49)

2002-02-04 / nr. 28

Două Dacii dintr-un foc Sîmbătă, în jurul prînzului, pe o vreme caldă și însorită, a avut loc festivitatea de acordare a celor două autoturisme Dacia 1310 lui Petre Florea, din Reșița, cîștigate la Tragerea Loto 6/49 din 20 ianuarie 2002. Acțiunea s-a ținut în fața cîtorva persoane, în zona Complexului Victoria, din cartierul reșițean Govîndari. Petre Florea este un jucător permanent la tragerile loto, dovadă a ambiției sale fiind două autoturisme și suma de 10 milioane lei, cîștigate pe un singur bilet. Daciile se numără printre cele 156 de autoturisme de acest tip cîștigate în întreaga țară, ca urmare a Tragerilor speciale Loto 6/49, organizate în luna ianuarie a.c., ne-a informat Adela Ivan, șef Centru de Lucru Caraș-Severin al Companiei Naționale Loteria Română. Diana BOGDAN La Gerasis De vineri, 1 februarie, firma Gerasis SRL din Reșița a lansat o nouă gamă de mobilier intitulată „NOVA" Noua gamă se structurează pe aceleași tipuri de mobilier produse de Gerasis, și aume biblioteci, bucătării, și dormitoare. Noutățile constau în faptul că mobilierul din această gamă este produs nu la comandă, ci în serie mare, ceea ce face ca prețul la aceeași calitate foarte bună să fie mai scăzut. Gama „NOVA" conține patru tipuri de biblioteci, trei modele noi de bucătării și două dormitoare. Mobilierul din gama „NOVA" continuă linia firmei Gerasis, păstrează stilul modern, îmbinînd totodată binecunoscutele caracteristici ale mobilierului realizat de producătorul reșitean: fiabilitate ridicată, design tineresc, multifuncționalitate și complexitate în același timp. Referitor la gamă și la numele ei, dl George Erena, director general al firmei Gerasis, ne-a spus: „Această nouă categorie de mobilier adaptează cererea specifică de la noi la linia modernă care se produce în Occident, rezultînd produse elegante și multifuncționale Am ales acest nume, NOVA, deoarece dorim să transmitem clienților că mobilierul Gerasis conține cele mai noi tendințe din domeniu". Dorinel HOTNOGU Noi modele de mobilier Vampirii Urmare din pagina 1 după ce am citit toată cartea? Corb la corb nu-și scoate ochii, iar vampir la vampir, nici atît. Ziarul Timpul a scris mult și apăsat despre tîlhăria numită prețul căldurii. Singur împotriva tuturor. Și va continua să o facă. Indiferent cum se vor numi vampirii. De aceea spun mereu că ziarul Timpul va avea o viată lungă. Vampirii nasc vampiri pe bandă rulantă și setea lor de sînge nu se ostoiește niciodată. Cît vom mai avea însă noi sînge pentru ei? La tribunal, mon eher... . In cadrul unei conferințe de presă, conducerea Tribunalului Caraș-Severin a făcut recent bilanțul activității pe anul 2001. Conform afirmațiilor președintelui, Daniela Calai, pe rolul Tribunalului s-au aflat anul trecut aproape 27.000 de dosare, din care aproape un sfert au fost penale, restul vizînd cauze civile, comerciale și de contencios administrativ. Cele mai multe dosare, 9668, au fost la Judecătoria Reșița, alte 6225 la Judecătoria Caransebeș, 2982 la Oravița, 1268 la instanța din Moldova Nouă și 674 la Judecătoria Bozovici. Totodată, pe rolul Tribunalului au fost 7366 de dosare. Daniela Calai a remarcat o creștere a numărului inculpaților, bărbați, condamnați definitiv, de la 1031 în 2000 la 1161 în 2001, dar și a femeilor aflate în această situație, de la 126 la 158. Mai bine de jumătate din inculpații condamnați definitiv sînt recidiviști, iar 40% dintre aceștia suferá de bol psihice, dar au însă discernămînt pentru faptele săvîrșite. în 2001, cele mai frecvente infracțiuni au fost cele împotriva avutului privat și contra persoanei, în această ultimă categorie fiind condamnate definitiv 304 persoane, cu șase mai mult decît în 2000. îngrijorător de mult au crescut și infracțiunile comise cu violență: 31 de vătămări corporale, 10 ucideri din culpă, șapte omoruri și 14 violuri. Președintele Tribunalului Caraș-Severin spune că în 2002, mai mult ca sigur va inaugura o judecătorie la Bocșa și că, pentru modificarea modului de funcționare a consiliului Superior al Magistraturii, conducerea Tribunalului a făcut șase propuneri în acest sens. Victor NAFIRU Al treilea final Ziua de 14 februarie 2002 este termenul-limită de depunere a notificărilor, de către persoanele îndreptățite, care solicită despăgubiri •bănești sau în echivalent - titluri de valoare și acțiuni - în aplicarea Legii 10/2001 privind regimul juridic al unor •imobile preluate abuziv în perioada 7 martie 1945 - 22 decembrie 1989. Este al treilea termen-limită stabilit în aplicarea acestei legi și nu-i exclus să fie stabilită o nouă prelungire, dacă Executivul va crede de cuviință. Oricum, pînă în prezent, la Prefectura Caraș-Severin s-au depus 533 de notificări prin care se solicită despăgubiri bănești sau în echivalent. Avînd în vedere că nu toate au fost de competența prefecturii, după analiza fiecărui caz în parte, unele au fost dirijate către organele abilitate în vederea soluționării. (r.m.) Sub semnul de taină George Suru în semn de recunoaștere a poetului George Suri (1940- 1979), precum și a contribuției sale la viața culturală a Caransebeșului, și, nu mai puțin, pentru înscrierea poeziei locului în circuitul național al literaturii, în municipiul de pe Timiș se va organiza un concurs național de poezie, intitulat „Sub semnul de taină - George Suru". Concursul se adresează creatorilor care nu au publicat, pînă acum, volumul de poezie. Participanții vor trebui să trimită pentru concurs între 6 și 12 creații proprii, dactilografiate în trei exemplare. Poeziile vor purta un motto care se va regăsi și pe plicul anexat, ce va cuprinde datele de identificare a autorului: numele, prenumele (eventual pseudonimul), adresa, telefonul și cenaclul literar dacă activează în vreunul. Textele pentru concurs se vor trimite pînă la data de 18 februarie 2002 (data poștei), pe adresa: 1650 Caransebeș, Casa Municipală de Cultură George Suru, județul Caraș-Severin. Juriul-al cărui președinte este poetul Octavian Dodin - va acorda trei premii, Marele Premiu George Suru oferind cîștigătorului posibilitatea de a debuta, prin publicarea volumului la una dintre editurile cu care colaborează organizatorii. Aceștia sunt: Consiliul Local, Primăria și Casa Municipală de Cultură George Suru, din Caransebeș, sprijinite în demersul lor de Direcția Județeană pentru Cultură Culte și Patrimoniul Cultural Național Caraș-Severin, în ziua premierii, care este 28 februarie, se va desfășura și colocviul „Sub semnul de taină George Suru", în acest sens cei interesați fiind invitați să comunice, la aceeași adresă sau telefonic, titlul comunicării sau intervenției. Informații suplimentare pot fi obținute la numerele de telefon 514609 - Casa de cultură Caransebeș sau 220518 - Direcția județeană pentru cultură. Adrian CRÂNGANU în perioada 4-7 februarie a.c. vor avea loc, pe centre, întîlniri ale primarilor, secretarilor și contabililor din cadrul primăriilor situate pe raza județului nostru cu specialiști de la Prefectură și Consiliul județean. Cu aceste prilejuri se vor dezbate, în principal, probleme de metodologie și aplicare a Legii 416/2001 privind venitul minim garantat, dar vor fi abordate și unele aspecte privind administrația publică și bugetele locale De asemenea, va fi prezentată activitatea specifică Direcției lucrări publice, urbanism și amenajarea teritoriului din cadrul Consiliului județean. Reprezentanții comunităților din zona Reșița se vor întruni astăzi, ora 10, în sala de ședințe a Consiliului județean. Marți, 5 februarie, ora 10, la sediul Primăriei Oravița vor fi prezenți reprezentanții primăriilor din zona Oravița iar începînd cu ora 15, la Primăria Moldova Nouă, cei din Clisura Dunării. Miercuri, 6 februarie sînt organizate întîlniri la Bozovici, începînd cu ora 10 și la Băile Herculane la ora 15, iar joi, 7 februarie, ora 10, la Primăria Caransebeș, este organizată întîlnirea reprezentanților primăriilor din zona Caransebeș și Valea Bistrei. Altfel spus, în cursul acestei săptămînii, toți primarii din județ vor ști, exact, cît de săraci trebuie să fie oamenii cărora le pot acorda sprijin financiar în baza Legii venitului minim garantat. Rodica MIHU Misiune îndeplinită în ziarul Timpul din 1 februarie a.c. scriam despre familia Damian și cei doi copii gemeni ai lor, care, de circa două luni, în lipsă de altceva, trăiesc doar din griu fiert în apă cu sare, și asta, deoarece, capul familiei, angajat la CS Reșița, nu și-a mai ridicat de multă vreme salariul Sensibilizat de cele citite, chiar în aceeași zi, Nelu Jivan, șeful reprezentantei județene a „Misiunii fără frontiere a vizitat familia menționată. Și nu sa dus cu mîna goală, ci cu mai multe pachete de alimente, căciulițe, creioane colorate, îmbrăcăminte etc, în valoare de aproape două milioane de lei . Ajutoare oferite la timp și primite cu recunoștință. (gd.) Bani sau mîncare, contra sechestru Pe la mijlocul lunii ianuarie a.c., Primăria caransebeș demarat o acțiune prin care intenționa să pună sechestru pe bunurile și mijloacele fixe ale unor societăți comerciale care înregistrau restanțe mari la plata taxelor și impozitelor locale. După cum ne preciza primarul Ioan Mura, luni, 28 ianuarie a.c., a fost avertizată SC Bistra SA care datorează bugetului local ,nu mai puțin de 968 de milioane lei. în caz de neplată, după 16 zile de la avertisment, va urma sechestrul. în aceeași situație, se află SC Fagex SA care, de asemenea înregistrează datorii de aproximativ 180 de milioane lei. Primarul Mura ne-a mai spus că de același tratament va „beneficia" și Partner Corporation SA, firmă menționată avînd datorii de circa 230 de milioane lei. Sumele datorate sunt calculate pînă la data de 31 decembrie 2001. Evident, agenții primăriei vor continua să trimită avertismente altor 12 societăți ale căror datorii depășesc 20 milioane lei. Există societăți comerciale norocoase, în urma înțelegerilor intervenite între acestea și primărie s-a convenit ca sumele datorate să fie compensate în produse alimentare destinate Cantinei de ajutor social în astfel de situații se află SC Bandeal SA care s-a angajat să furnizeze produse de panificație și produse lactate în valoare de 100 milioane lei, în timp ce Staubert SRL va asigura preparate din carne în valoare de 50 milioane lei Alin SIMERIA Vreți să înființați o firma? Sunați la Biroul unic! I* 214009 *