Timpul, iunie 2002 (Anul 13, nr. 126-150)

2002-06-11 / nr. 134

Anul XIII 9 Nr 134 (3500) ■ Reșița ■ Marți, 11 iunie 2002 ■ 8 pagini ■ 3000 lei După cutremure, Moldova Nouă sub ape Moldova Nouă a trăit, iarăși, o noapte de coșmar. Duminică spre luni, la ora 1, oamenii au ieșit din nou speriați in stradă. Pățiți, în urma lanțului de cutremure de luna trecută,cetățenilor le-a fost de ajuns sa audă cîteva tunete ca să creadă că pămîntul se mișcă iarăși era însă doar un semnal pentru ceea ce avea să urmeze La ora 4. noid s-au rupt și apa a început să curgă pe străzi, nivelul ei ajungînd, în citeva minute doar la un sfert de metru în cursul dimineții de ieri, o echipa condusă de primarul Matei Lupu a ieșit pe teren, să evalueze exact si toatea parte a canalizărilor erau înfundate dar, crede primarul, acest lucru se datorează și cutremurelor, care nu aveau cum să nu afecteze rețeaua Autoritățile locale au acționat,în primă instanță, cu o mașină a pompierilor după care, văzînd că aceasta nu face față, au cerut să le vină în ajutor Orăvița, care le-a mai trimis un echipaj Ieri, în amiază, ne-a informat Matei Lupu, situația nu era chiar atît de gravă - doar patru case inundate în Moldova Veche, în care apa atingea un metru, și spitalul , în subsolul căruia apa ajunsese la jumătate de metru dar, dacă ploile nu vor înceta, datele problemei s-ar putea schimba. Pentru a putea oferi o imagine de ansamblu la nivelul județului am luat legătura cu Dorin Gavril, directorul Sistemului de Gospodărire a Apelor Reșița Am aflat că, în afară de cazul Moldova Nouă cel puțin deocamdata. în Caraș-Severn nu este depășită cota de atenție pe nici un rîu preventiv au fost alertate comisiile locale de apărare și, tot în aceeași idee ieri S'a efectuat o deschidere o golire de fund a Lacului Seci pentru a face loc apei sa se acumuleze Chiar si în aceste condiții directorul SgA Reșița a spus că nu se așteaptă la probleme deosebite Unul dintre motive ar fi acela că , în urma secetei prelungite de pînă acum, pamintul este uscat și va absorbi mai ușor precipitațiile, iar celălalt-că Institutul National de Meteorologie și Hidrologie a anuntat ploi puternice doar în perioada 9-11 iunie Oricum însă, a mai spus Dorin Gavril. Protecția civilă e în stare de alertă Și cerul la fel Adrian CRÂNGANU Victor NAFIRU s-au scumpit biletele Tramvaiele circulă mai rar După ce că, începînd cu 1 iunie , creștienii sunt nevoiți să plătească 6 OOO de lei fiecare biet de călătorie cu tramvaiele Prescom, iar pentru un abonament lunar, 270.000 lei, mai nou, la orele de vîrf, oamenii sînt nevoiți sa aștepte în statii mijlocul de transport în cauză cte nouă-zece minute, și nu trei-patru minute, cum erau obișnuiți pînă nu demult. Reprezentanții SC. Prescom ne-au confirmat ca fiind reale așteptările de durată din stațiile de tramvai Gabriel Gligor, șeful secției de transport din cadrul societății, ne-a informat că, într-adevăr, în timpul zilei numărul de garnituri de tramvaie aflate pe traseu este mult mai mic față de luna anterioară .Reducerea se datorează faptului că ne aflăm în perioada vacanțelor școlare a concediilor și mai ales pentru că angajații din CSR nu lucrează, a susținut Gabriel Gligor Din studiul făcut de angajații Prescom, reiese faptul că tramvaiele spre Muncitoresc sunt pline cu călători în proporție de aproximativ 40%, în timp ce Issabela CIUBOTARII! Continuare in pagina a 3 a Fluturași de la Prescom Biletul de tramvai în Reșița s-a scumpit așadar la 6.000 de lei. Comentînd noile prețuri cu un alt călător, într-una din zilele trecute, am achitat frumușel cei 6 000 de lei pretinși de taxatoarea cu numărul 109 și mi-am primit biletul. Doar că, privindu-l mai cu atenție, am constatat că pe biletul cu seria A și nr. 991975 scria „Prețul 2.000 lei“ Prin urmare am considerat normal să o întreb pe cea care mi-l vînduse de unde vine diferența de preț. La început, purtătoarea ecusonului cu numărul 109 s-a simțit ofensată, declarind că niciodată nu i-ar fi putut trece prin minte să vindă bilete de 2.000 de lei cu 6 000. Ba chiar, pentru a-mi demonstra cât de corect lucrează angajații Prescom, mi-a arătat că pe bilete fusese aplicată, cu o ștampilă, prețul de 6.000. Pe biletul meu se vede, vag, doar un număr 600, nu 6.000. Șiapoi, ce era dacă vedeam 6.000? Adică, 6.000 de ce? De draci? De prosti’ De șmecheri? Oricum, noi, călătorii, nu suntem șmecheri, ci șmecheriți Șmecherii sunt la Prescom Măi exact, în conducerea societății comerciale . Acolo unde s-a luat decizia ca biletele de călători e, cu valoarea de 2.000 de lei sa fie vîndute cu 6.000. Probabil Rodica MIHA Continuare in pagina a 3 a ! cu ochii pe c.s.r. APAPS amină privatizarea JCM Reșița Vineri 7 iunie, la simpozionul pe teme de legislație organizat sub egida UDMR, directorul general al societății, Dan Obădău, a spus cîteva vorbe care n-au avut nici o legătură cu tema reuniunii Cu toate astea, importanța lor merită o abordare separată, știut fiind faptul că UCMR se afla pe lista societăților care trebuiau să se privatizeze în primul semestru al lui 2002, deci pînă la cel mai tîrziu la 30 iunie, și că acest lucru încă nu s-a întîmplat. Dan Obădău a explicat de ce întîrzierea se datorează în cea mai mare parte faptului că profilul uzinei este unul deosebit de complex, în sensul că UCMR produce de la hidrogeneratoare pînă la motoare navale și diesel ori echipamente pentru industria metalurgică, iar asta, afirma directorul general, face ca doar cu mare greutate să poată fi Adrian CRÂNGANU Continuare in pagina a 8-a Siderurgiștii reșițeni, la București , în pofida vremii unite de ieri, cîteva sute de siderurgiști reșițeni s-au adunat din nou pe platoul de la Poarta , în speranța unui răspuns favorabil din partea președintelui Bibescu, așa cum a fost elmis, săptămîna trecută, la unirea cu liderii sindicali. Protestatarii au trebuit să se mulțumească doar cu ultimele noutăți prezentate de Muhu și colegii săi. între acestea, după cum susține liderul de la Vatra, se remarcă faptul că John Michael McNutt aflat in Reșița, va refuza de acum încolo orice colaborare cu Gheorghe Răboi reprezentantul din CSR al AP^PS'ului. Aseară, la ora 23 Iancu Muhu, Iosif Ciuciuc și Marian Apostol urmau să plece la București însoțindu-i pe cei aproape 100 de siderurgiști care astăzi participă la mitingul din Capitală organizat de Cartel Alfa și BNS. Cei rămași acasă, sub comanda vicenderului Mircea Croancă, se vor aduna din nou, astăzi, pe platoul societății (v.n.) Executivul dă cu lingurița Guvernul consideră că declanșarea protestelor sindicale este nejustificată, întrucât majoritatea solicitărilor sindicaliștilor „au fost rezolvate" Sindicatele au căzut de acord cu reprezentanții Executivului ca de la 1 ianuarie 2003 salariul minim pe economie să fie de 2,5 milioane de lei, echivalentul a 75 de euro Guvernul le-a sugerat sindicatelor să discute și cu patronatele, deoarece o creștere a salariului minim trebuie să fie suportabilă mai ales de către Continuare in pagina a 2 a La multi ani! ’ Prof. univ. dr Ilie Cristescu împlinește 60 de ani. Fără nici o îndoială, este una din personalitățile de marcă ale Caraș-severinului, și nu numai. O carieră universitară de excepție, profesor la universitățile din Reșița și Timișoara, rector al Universității Mihai Eminescu din orașul de pe Bega, din cite știm, singurul profesor coordonator din județul nostru al candidaților la doctoratură. Specialisat economia turismului, pe numele său se leagă multe din realizările turismului balnear în special cel practicat pe Valea cernei, în exemplara stațiune din Băile Herculane. Președinte al consiliului de Administrație al S C. Hercules S A. și președinte al Fundației „Prietenii lui Hercules". Gazetar și scriitor, membru al Uniunii Scriitorilor din România, școtit în America, în marketing turistic, Ilie Cristescu este cel care a refăcut Sapa și lopata drumurile naționale și internaționale spre binefacerile odihnei și tratamentului eficient din Băile Herculane. Cercetător în domeniul ionizării negative și autor de cârti de specialitate privitoare la virtuțile naturale ale apelor și aerului din Băi, s-a implicat în turism, dar și în politică, acțiuni umanitare și egort, cu o vitalitate de bordan- I llie Cristescu reușește astfel să fie, în permanență, în contact cu evenimentele vieții Capabil de prietenii din biíe cu un profund simț al umorului, chiar copleșit în intimitatea sa de începuturi de înfrîngeri, reușește mereu să afișeze doar atitudinea învingătorului Cu toate astea afla cu surprindere, nici comuna natală Domașnea, nici Băile Herculane, oraș căruia i-a dedicat 40 de ani de activitate, nu au considerat necesar să-l răsplătească măcar cu formalul titlu de cetățean de onoare al localităților respective. Sugerăm consiliilor locale să profite de ocazie și să îndrepte gafa lar jos semnatul, admirator și prieten al lui Ilie Cristescu îl asigur că voi fi mereu alături de el și li doresc sănătate și viață frumoasa' Mircea ca vadia