Timpul, noiembrie 2002 (Anul 13, nr. 257-282)

2002-11-25 / nr. 277

Debitmetrele din locuințe, fără control legal Babilonia debitmetrelor ce măsoară volumul de apă caldă sau rece, pe care tot mai mulți Veșițeni și le montează în apartamente și de care, de cele mai multe ori, administratorii trebuie să țină cont, este de necontrolat. Cu atît mai mult cu cît, în peste 90% dintre cazuri, totalul consumului lunar de apă înregistrat pe ceasurile din locuințe nu este identic cu cel pe care îl arată contorul de pe branșamentul blocului La ora actuală, administratorii și președinții asociațiilor de proprietari se dau de ceasul morții pentru a găsi formula care să împace și pe cei care au debitmetre, și pe cei care nu le au, dar locuiesc în același bloc. Mai ales că diferențele între citirile pe apartamente și cele ale ceasului de pe branșament sunt uneori de sute de metri cubi. Problema este că pe administratori nu-i ajută nimeni pentru a rezolva aceste situații. Există doar normativul de consumuri al HC 348/1993, unde se spune că la blocurile necontorizate se stabilește plata a 5,1 mc/persoană/lună, iar cei care dețin centrale de apartament și folosesc apa rece și pentru prepararea celei calde plătesc 8.4 mc/persoană/lună. Pentru cele contorizate Dumnezeu cu mila! Și aici ne referim la acele asociații de proprietari unde se fură apă tocmai de către cei care au debitmetre sau repartitoare de consum, aparate care de cele mai multe ori sunt cumpărate de pe piață fără să aibă vreun act de verificare metrologică, hîrtie care să confirme că ceasul cu pricina înregistrează corect consumul. Ba, mai mult, se cunosc deja foarte bine metodele de furt, depistate tot de către președinții de asociații și membrii din comitetul executiv al blocului care au avut bafta să le descopere cu ocazia unor controale neanunțate: furt cu magneți, issabelaci UBOTARlu Continuare in pagina a 3-a Carnetul la... control în conformitate cu prevederile Legii 130/1999, Inspectoratul Teritorial de Muncă din Caraș-Severin organizează evidența și verifică legalitatea clauzelor înscrise în contractele individuale de muncă, precum și în convențiile civile de prestări-servicii, în cursul lunii octombrie, după cum ne-a informat Laura șugar, purtător de cuvînt, au fost înregistrați la inspectorat 41 de angajatori, 1.662 de carnete individuale de muncă și 123 de convenții civile de prestăriservicii, cumulîndu-se în evidență 7.191 de angajatori, față de 7.932 la începutul anului, 36.347 de contracte individuale de muncă și 6 479 de convenții civile. De asemenea, pentru a vedea și partea proastă a lucrurilor, s-au înregistrat și 2.440 de decizii de desfacere a contractelor de muncă și 17 cazuri de reziliere a convențiilor civile. Fluctuația contractelor individuale de muncă înregistrate și încetate în primele nouă luni ale anului arată situația reală a ofertei de muncă din județ, existînd un număr de 13.438 de contracte reziliate și doar 11.304 înregistrate. Cu ocazia verificărilor efectuate de salariații um s-au constatat numeroase abateri și deficiențe în ceea ce privește completarea la zi a carnetelor de muncă aflate la sediul agenților economici, printre care amintim neînregistrarea contractelor individuale de muncă și a convențiilor civile în termenul prevăzut de lege; neconcordante între nivelul salariului primit de angajat și cel de pe statul de plată; imposibilitatea operării încetării raporturilor de muncă sau a înscrierilor în carnetele de muncă, prin dispariția patronului din unitate și de la domiciliu; lipsa statelor de plată la foarte multe societăți comerciale. Diana SIMION Balada sîmbătă la ora 13.55 trecute fix, în România veniră americanii sub formă de presu Őush. La ora 17.55 trecute fix, plecă și ne lăsară cu un milion de dolari mai puțin, că atît ne costară cele patru ore de americanizare. Cîștigul este însă imens, orice bou poate să-și dea seama de asta. De exemplu, la capitolul imagine. Imaginea lui nea Nelu, tîtâ de miță A stat ca un boier la conac și acolo l-a primit pe uica DARLOiu de ce să-i bată ploaia pe la Otopeni, să-i dea vreo răgușeala intempestivă. După ce-a venit musafirul, l-a plimbat deaca pe domenii, chir că omul era deja murat, dar și asta dadea bine la imagine. Apoi i-a decorat, cu autori imagini tatea unui general care înfige decorația în pieptul unui caporal, ce a reușit să nu doarmă în schimbul doi. Nea Nelu purta un costum cu dungulițe cămașă albă, cravată roșie și vestă, in timp ce domnul american nu Șapa și lopata avea vestă, semn că România are suficiente mijloace sâ fie în NATO și chiar mai departe, și pe sticlă, per ansamblu, nea Nelu a dat bine. A sărit ca un ied, de colo-colo, așa vesel nu l-am mai văzut de la Revoluție, în timp ce Dublîiu se tot chinuia să-și aducă aminte de cuvîntul ăla nenorocit, salut în românește, pe care îl tot învâța de doua săptămîni și care, al dracului, îi fugise complet din captaman cînd trebuia să-l strige românilor de la tribună. I l-a șoptit nea Nelu Bush junior a felicitat România că a acceptat să intre în NATO și ne-a arătat curcubeul. Piața, în delir Nea Nelu apare, soarele răsare. Adrian Năstase: eclipsă totală, oare ce făcea, în timp ce nea Nelu jubila? Gînduri de răzbunare cocea și dreptateavea, în seamă nimeni nu-l băga si pe deasupra, nevastăsa-l boscorodea. Lasă, Adi, Parlamentul, să anticipate pentru președinte, iar Adi șoptea, vine ea și vremea mea. Nu știu de nea Nelu îl și auzea, zilele acestea însă vom vedea. Uica se căra și imaginea se întuneca Pîrjă devenea așa cum era. Poate, mai ceva Mircea CAVADIA 4ft V. 1ann^Tg 1Vj| 'KVEMS * * stra 25 noiembrie 2002 8 pagini 3000 iei Anul XIII Hr 277 (3643) Reșița Luni intr-o singură zi. Două accidente pe DN6 La interval de doar două ore, sîmbătă, 23 noiembrie, pe DN6 au avut loc două accidente de circulație datorate neatenției în conducere în unul dintre ele a fost implicat turcul Eseret Birilic care se deplasa spre Caransebeș, la volanul unui autotren cu semiremorcă, în apropiere de Slatina Timiș, într-o curbă la dreapta, nu a adaptat viteza la condițiile carosabilului ud și s-a răsturnat pe celălalt sens de mers, peste o Dacie, condusă regulamentar, de ștefan vior, în vîrsta de 31 de ani. Urmare a acestui fapt, ambele autovehicule au fost serios avariate, marfa s-a împrăștiat pe caldarîm, iar circulația rutieră a fost blocată mai multe ore Cei doi conducători auto au fost transportați la Spitalul din Caransebeș cu multiple leziuni. Un alt accident a avut loc in apropiere de Cornea unde, conducătorul auto Emil Marian, 29 de ani, din Timișoara, a ignorat condițiile meteo necorespunzâtoare. Dacia Super Nova condusă de el a derapat într-o curbă, a intrat pe contraseni și s-a ciocnit frontal cu o altă Dacie Super Nova, condusă de un caransebeșean, ce se îndrepta dinspre Băile Herculane. Din accident a rezultat rănirea celor doi conducători auto și alor trei pasageri, toți fiind transportați la Spitalul Județean Timișoara. Victor NAF1RU Primarii din Grădinari, Vărădia și Vrani ignoră recensămîntul agricol La Primăria Oravița a avut loc recent o întrunire în scopul instruirii personalului înscris la efectuarea Recensămîntului General Agricol (R.G.A.), care va avea loc în perioada 2 decembrie 2002 - 31 ianuarie 2003. întâlnirea a fost moderată de către directorul general al Direcției Generale pentru Agricultură și Industrie Alimentară Caraș-Severin, Ioan Anchidim Maitău, alături de care s-au mai aflat ing. Tiberiu Bontilă, secretar tehnic în cadrul comisiei de recensămînt, Irina Țoiu, director adjunct statistică, Pavel Botoș membru al comisiei județene de recensămînt, în sală au fost prezenți primarii sau viceprimarii comunelor arondate, secretari, ingineri agronomi, recenzori, participind pe total 90 de persoane Au absentat de la dezbateri primarii comunelor Grădinari, Vărădia și Vrani, precum și secretarul din Ciuchici. Din luările de cuvint a rezultat importanța efectuări corecte a celor două campanii de recenzare care vor avea loc în perioada imediat următoare, deoarece ultimul recensămînt pentru deținerea unei baze statistice în zona Oravița a fost organizat în anul 1948. Tot odată, s-a stabilit distribuirea, în cel mai scurt timp, a insignei de recenzor, a ecusonului pentru identificare și a mapei de recensămînt cu actele necesare efectuării R.G.A. Gabriela 8R ailă