Timpul, iunie 2003 (Anul 14, nr. 123-147)

2003-06-25 / nr. 143

Virusatii Ar fi trebuit ca restructurarea guvernului să relaxeze puțin PSD. Acumulările însă cresc. La vechile tensiuni se adaugă altele noi PSD se așază tot mai temeinic pe un vulcan, care-și trage lava din nemulțumirile populare. Cînd Năstase a anunțat noul guvern, Cozmîncă îi stătea alături prăbușit în el. Era negru și nu cred că de bucurie, pentru că i se ducea fotoliul ministerial de pe care a făcut instrucție cu prefecții și cu administrația țării și s-a exersat atît de bine, încît Năstase s-a decis să-i dea instrucția partidului în campania electorală. Pentru el și victoria în alegeri, a inventat o funcție care nu există în statut, cea de președinte executiv. Numai că această poziție privilegiată l-a pus în conflict cu tinerii din partid- Cozmin Gușă a intrat primul în contradicție cu noua ordine politică. Luat de briza mării, secretarul general al PSD, care nu mai are acum ultimul cuvînt, a declanșat noi tensiuni la vîrf, vorbind despre „oameni virusați de perioada comunistă", care blochează eforturile celor nevirusați, adică ale tinerilor, pentru a-și menține pozițiile la vîrf. Adevărul e că prin PSD circulă mai multe virusuri, nu numai virusul Cozmîncă. A avut o viață scurtă, dar a existat, virusul „aripilor curate" Cum a apărut, așa a și dispărut, într-o clipită. Prea împărțea partidul în bani și răi, și crea o tensiune serioasă în pragul restructurării. Se pare că apariția lui n-a virusat operațiunea, sau poate că a virusat-o pe ici, pe colo de la Justiție și prin alte părți prezidențiale Dar a dispărut, cum a apărut, cînd restructurării i s-a dat „enter". Apoi, pe ecranul PSD circulă de bună vreme virusul baronilor locali. A fost lansat de presă și tratat cu multă indiferență de liderii PSD. De la o vreme însă, poate de cînd Adrian Năstase a spus că nimic din ceea ce face guvernarea nu mai poate fi privit în afara campaniei electorale, tot mai mulți miniștri, chiar și președintele executiv al PSD, invocă despărțirea de baroni. Asta produce o tensiune între centru și teritoriu. Produce dispute, animozități, generează speranțe și la bază partidului, pentru că mulți dintre cei înnobilați cu acest titlu sunt prefecți. Se așteaptă schimbarea lor. Se numără zilele, se trag sforile. Pretendenți, să le ia locul, peste pretendenți. Care nu mai muncesc, nu mai dorm, nu mai fac altceva decît scenarii pe tema: cum să ajung prefect. E o bombă în subsolurile. PSD pe căldura asta! Dorina SCAVERCUA Băile Herculane interzise cărășenilor __________________________________________________ Prețuri prohibite în stațiunea de pe Valea Cernei • Tot mai unii cărășeni își permit un sejur la poalele Domogledului Un ștrand pentru dom’ consilier ștrandul Tineretului din Caransebeș, administrat în prezent de către SC West Gaspar Group, urmează a fi scos la licitație de Primărie. Totul a început în anul 2002, odată cu apariția OUG nr 5 care, la articolul 1, stipula interdicția aleșilor locali sau rudelor acestora, pînă la gradul II inclusiv, de a derula contracte comerciale de prestări servicii, executări de lucrări sau furnizări de bunuri în parteneriat cu primăriile sau consiliile locale. Atunci trei consilieri locali caransebeșeni intrau sub incidența ordonanței respective. Hie Ban, Alexandru Stănescu și Matei Gaspar; între timp, Hie Ban a fost demis de Prefectură din funcția de consilier local, iar Alexandru Stănescu a renunțat la contractul încheiat cu Primăria La rîndul său, Matei Gaspar, prin cererea nr. 2533/ 19.02.2002, solicita rezilierea contractului de închiriere a ștrandului Tineretului deținut de firma sc West Gaspar Group, al cărei administrator este fiul său Consiliul Local Caransebeș, reunit în ședința din luna februarie 2002, acceptă cererea și emite HCL nr 27/21 02.2002, prin care contractul respectiv devine practic nul. Numai că, după două luni, consilierul Matei Gaspar se răzgîndește și revine asupra deciziei inițiale, solicitînd, în ședința din luna aprilie 2002, revocarea HCL 27: consilierii îi fac hotîrul, aprobă cererea și emit HCL 54/26.04.2002, prin care revocă hotărîrea din luna februarie. La rîndul ei, Prefectura atacă în contencios administrativ HCL 54, iar Tribunalul Reșița dă cîștig de cauză Prefecturii Caraș-Severin și Alin SIMERIA Continuare in pagina a 3-a Fabrica de biciclete ~ jczxx 40 de magazine proprii in țarft SUPER OFERTA ★ [UNK] [UNK] > peste 30 modele noi de biciclete pentru toate vârstele > peste 500 de repere^ la piese de schimb și la accesorii REȘITA, Bd. Republicii, nr. 19 magazin “FIRST BIKE” I WAL»TBCA JUDITIANA ■ [UNK] $SWF,Rl|r i 4J Nr 143(3814) Resita » I Miercuri 25 iunie 2003 8 pagini 4000 lei Centru european la Reșita I * Astăzi, la ora 12.30, la sala Polivalentă din Reșița se va inaugura centrul de informare europeană, prin intermediul proiectului „Info Europa", finanțat din fondul „Europa 2001 de către școala Națională de studii Politice și Administrative din București. Scopul centrului este de informare și documentare despre instituțiile politicile și programele Uniunii Europene, ne-a informat Iliana Zamfirescu, coordonator de proiect De menționat că asemenea centre au fost deschise în mai multe municipii din țară (cu ) Unul trei După intrarea în vigoare a Legii incompatibilității consiliul Local Băile Hercuiane a primit trei demisii, ne-a informat Ion Popovici primarul orașului și asta în condițiile în care miercuri, 18 iunie se anunța doar un consilier incompatibil - Aurel Lutic (PSD) Cele două zile scurse de atunci și pînă la expirarea termenului au fost un sfetnic bun pentru Dorin Petru Albu și Ion Oprescu ambii consilieri PD în ceea ce-i privește pe cei doi funcționari publici care și-au declarat și ei incompatibilitatea, Costina Cosma și Teodor Șchiopu, aceștia au renunțat la funcțiile avute în cadrul afacerilor particulare (dsi) „Va fi nevoie de ingineri în anii vin r- Rîsu-plînsu Clanuri Reșița s-a înfrățit cu orașul canadian Moncton . Acest oraș a fost fondat din lipsă de altceva, pentru că tot trecea pe acolo o cale ferată. Administrația locală din Moncton este disperată, că prea au luat-o razna cu dezvoltarea, după ce au terminat-o cu cele trei industrii de la ei și le-au înlocuit cu mici întreprinderi vioaie. Delegația canadiană este formată din Brian Murphy, Jacqueline Murphy, AI Murphy, Barbara Murphy, Don Murphy și Caroline Murphy. Cu ocazia înfrățirii, ne-au transmis învățătura la' nașu’ Murphy. Ce începe rău, se termină și mai rău. Clanul Murphy se afla astăzi la Băile Herculane, să se trateze de teama căpătată la montarea liniei de cale ferată. Clanurile noastre, după ce au făcut o vizită în orașul lui Murphy, sunt nevoite să se întoarcă vizita de acum, dînd la întors, cum se zice, această înfrățire fructuoasă. Rezultatele, deja, se văd. Domnul primar Murphy și doamna primar Murphy, după prima baie la Băi, au și cerut patine cu rotile pentru a se plimba lejer prin parcul industrial pe care îl vor construi pe tot cuprinsul județului Caraș- Severin (unde există cale ferată). Ce nu am înțeles este de ce nu a fost programată această înfrățire în cadrul Festivalului Național al Umorului din toamna asta Prune s-au făcut. Ar fi fost mult mai distractiv și învățăturile lui Murphy și-ar fi găsit locul potrivit în inimile noastre avide de dezvoltare în legătură cu situația dramatică a bolnavilor de diabet, descrisă în ziarul nostru de ieri, rugăm pe dl prefect Bălan, Casa de Asigurări de Sănătate, Direcția de Sănătate Publică și Spitalul județean să ne comunice în scris cum au transpirat să rezolve problema. în caz contrar, vom transpira noi Mircea CAVADIA