Timpul, februarie 2004 (Anul 15, nr. 25-48)

2004-02-06 / nr. 29

Panoramic Evaziunea fiscală, egal crimă / p. 2 Astăzi: Sport pagina 11 Actualitate Medicamentași, favorizate ______________/ p. 3 AzI: supliment Programe TV S-T---------------------------------------------------------------------____$-------------------/ ACCENTE J J ' J J J J J J J J J J J J J J J J J J J J J . 0 Astăzi vor începe lucrările de reabilitare a drumului național care face legătura între Reșița și județul Timiș. Măsura a fost impusă de necesitatea refacerii covorului asfaltic. (D.S.) . După încheierea acordării ajutoarelor sociale alocate celor 2.400 de angajați de la Gavazzi Steel Oțelu Roșu, la primărie s-a păstrat un fond de rezervă, de 160 de milioane de lei, pentru cei care au fost emiși de pe liste și care au depus cereri. (D.S.I.) Bună vecinătate Băile Herculane (S.M.) - Ministerul Integrării Europene român și Ministerul pentru Relații Economice Internaționale al Serbiei și Muntenegrului vor lansa, astăzi, Noul Program de Vecinătate, privind cooperarea transfrontalieră dintre România și Serbia și Muntenegru, 2004-2006. Participă reprezentanți ai Guvernelor României, Serbiei și Muntenegru, ai instituțiilor descentralizate, administrațiilor publice locale și județene Mehedinți, Timiș și Caraș- Severin, Agenției pentru Dezvoltare Regională din Budapesta, Ungaria, precum și delegați ai Comisiei Europene. Cuvântul satelor Sărbătoare la gugulani / p. 6 OPTRAî CARAS S’VEAIN Un film pentru viitorul Oscar / p. 12 APARE LA REȘIȚA # 0255/212739 " Anul 15, nr. 29 (4001) 12 pagini * 4000 lei Vineri 6 februarie 2004 Medicamente și promisiuni Alte 12 farmacii vor elibera rețete «gratuite» și «compensate» Daniel Botgros Reșița - Ieri a apărut, în sfîrșit, și o veste bună pentru sănătatea noastră. Contractele dintre casele de asigurări de sănătate cu prestatorii de servicii medicale și farmaceutice se vor semna de acum încolo pe mai mulți ani, și nu anual, cum se proceda. Dr. Gabriel Bocșe, directorul general al Casei Județene de Asigurări de Sănătate din Caraș-Severin, a anunțat ieri că doar normele de aplicare se vor modifica anual: «în luna ianuarie, ne-a spus dr. Bocșe, am avut deja normele de aplicare și am reușit, pînă ieri (marți, n.n.), să finalizăm contractarea serviciilor medicale.» S-au încheiat contracte cu 175 de medici de familie, ne-a spus și dr. Vasile Spineanu, medicul-șef al Casei, cu nouă laboratoare de analize și cu mai multe farmacii. Urmează ca azi (ieri, n.n.), să vină la negocieri și celelalte servicii medicale.» încă o veste bună e și aceea că la numărul farmaciilor de anul trecut care eliberau medicamente gratuite și compensate, s-au adăugat încă 12 în tot județul. Ceea ce face ca în acest moment să avem în județ 23 de astfel de farmacii aflate în relații contractuale cu Casa, acoperindu-se și zone deficitare din acest punct de vedere, cum ar fi Moldova Nouă, Anina și Bozovici.p.3 M&. «Obiecte vechi, povestiri vechi», așa s-a intitulat manifestarea găzduită ieri de Liceul Diaconovici Tietz Reșița, în colaborare cu Institutul pentru Relații Externe Stuttgart, Germania. (Foto: Diana Bogdan) Nimic nu se pierde Plasticul din județ, spre Buzău Diana Simion Reșița - SC Prescom SA pregătește punerea în aplicare a unui proiect de peste un miliard de lei. Construirea unei hale pentru compresarea materialelor din plastic este prioritară pe lista de investiții a SC Prescom. Cele 30 de europubele de colectare a materialelor reciclabile răspîndite pe străzile orașului sînt pline la fiecare două săptămîni. întrebarea este: ce se întîmplă cu plasticul? Dan Botean, șeful secției de salubritate a găsit un răspuns: va fi valorificat. «Marile întreprinderi din țară, cum este cea din Buzău, cu care noi am mai colaborat, achiziționează aceste produse, dar numai dacă se respectă anumite condiții. Adică fie compresate și uscate», ne-a declarat dl Botean. Așa S-a născut proiectul privind construcția unei hale de compresare și depozitare a materialelor din plastic, care va fi amplasată în incinta haldinei de pe Str. 24 Ianuarie. Valoarea investiției depășește un miliard de lei, impunîndu-se, printre altele, achiziționarea unei prese hidraulice de mare capacitate și construirea unei magazii pentru uscarea materialelor. Bazele construcției vor fi puse în acestă lună și va fi finalizată, probabil, spre sfirșitul anului. Boala vacilor nebune Reșița (F.R.) Deși de o bună bucată de timp nu s-a mai vorbit despre encefalita spongiformă bovină (ESB), cunoscută de publicul larg sub numele de «boala vacii nebune», amenințarea nu a dispărut. Prin urmare, medicii de la Direcția Sanitar Veterinară Caraș-Severin au pus în funcțiune cu puțin timp în urmă un aparat de testare ce aplică metoda Prionics - «o tehnică performantă și mai precisă decât cele existente deja în domeniu» - ne-a asigurat dr. Dob Urici - medic veterinar însărcinat cu buna funcționare a aparatului. Acest aparat este unul din cele (doar) șapte aflate în prezent în România, singurul din Banat, și este considerat de către directorul Direcției Sanitar Veterinare Caraș-Severin «o realizare a județului și a noastră», cu atît mai mult cu cit aparatul efectuează și teste pentru alte boli la diferite categorii de animale. Rezultatul acestora fiind vizibil în 6 - 7 ore, timp suficient pentru a se proceda la izolarea cazului. Doctorul Dolo Urici și aparatul său de excepție. (Foto: D. Bogdan)