Timpul, iulie 2004 (Anul 15, nr. 152-178)

2004-07-22 / nr. 170

Vremea va fi frumoasă, caniculară. Vântul va sufla slab. Tir ar ți T dimineața la prânz II ieri a ieșit pe porțile Uzinelor Pitești ultimul autoturism Dacia Berlină. Fabrica piteșteană va continua însă producția de piese de schimb timp de încă opt ani. (M.M.) Adrian Năstase s-a întâlnit ieri cu secretarul american al apărării Donald Rumsfeld, iar aseară a fost primit, la Casa Albă, de președintele SUA, George Bush, întrevederea fiind axată pe situația din Irak și relațiile dintre cele două țari. (M.M.) Echipa Silvanus Reșița s-a clasat pe locul IV la finele întrecerilor Cupei Cetății la fotbal în sală de la Deva, după ce a pierdut, aseară, cu scorul de 2-3 (1-1), în urma executării loviturilor de la 7 metri, în fața formației Eurolines București. (M.M.) Astăzi, participanții din 35 de județe la Olimpiada Interdisciplinară de Științele Pământului merg într-o excursie de cercetare a Caraș-Severinului. Mâine, începând cu ora 9, va fi organizată festivitatea de decernare a premiilor. (I.G.Ș.) Cooperare transfrontalieră Reșița (A.D.) - Fondul Comun pentru Proiecte Mici, componentă de bază a programului PHARE CECEBI 2003, propune o schemă de finanțare nerambursabilă. Prin aceasta se urmărește finanțarea de proiecte mici de cooperare transfrontalieră în cadrul unei zone eligibile care cuprinde întreg județul Caraș-Severin. Solicitanții trebuie să aibă un partener pe cealaltă parte a frontierei. Prezentarea acestui program se va face mâine, 23 iulie 2004, începând cu ora 12, la Consiliul Județean Caraș-Severin. Magazin / Racord absolut de tdură în Japonia /p. 16 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA W 0255/212.739 Anul 15, nr. 170 (4141) 16 pagini 4000 lei Joi 22 iulie 2004 Demisii, jurăminte și rectificări ieri, la prânz, a avut loc prima ședință de lucru a Consiliului Județean Caraș-Severin Diana Simion Reșița Au fost alocate cinci miliarde de lei pentru Monumentul Eroilor de pe Muntele Mic. Deși pe ordinea de zi fuseseră cuprinse 32 de puncte, la începutul ședinței au fost scoase 20 dintre acestea, întrucât aprobarea lor era condiționată de avizul comisiilor de specialitate, care încă nu fuseseră înființate. La început, au fost aprobate demisiile lui Simion Iantcu (PD), Marius Iriza (PRM), Gheorghe Percea (PNL), Liviu Spătaru (PNL) și Ion Marcel Vela (PNL), care au optat pentru funcțiile de primari. In locul acestora, au fost validați și au depus jurământul următorii consilieri județeni, aflați pe lista de supleanți ai formațiunilor politice: Valentin Rusu (PD), Gheorghe Pascu (PRM), Viorel Bașag (PNL), Daniel Rotaru (PNL) și Ovidiu Rădoi (PNL). Locul consilierului Marius Iriza în cadrul comisiei de validare a consiliului județean a fost luat de Gheorghe Pascu. După aprobarea regulamentului propriu de organizare și funcționare al Consiliului județean, s-a trecut la întocmirea comisiilor de specialitate. La solicitarea prefectului, pe ordinea de zi a fost menținut proiectul de hotărâre privind validarea componenței nominale a Autorității Teritoriale de Ordine Publică a județului Caraș- Severin. Tot în cadrul ședinței de ieri a fost aprobată o rectificare a bugetului Consiliului județean. Mai exact, suma de cinci miliarde de lei a fost alocată județului Caraș-Severin din fondul de rezervă al Guvernului, pentru finanțarea lucrărilor la Monumentul Eroilor de pe Muntele Mic. Cea de a doua componentă a rectificării, în sumă de 7,9 miliarde de lei, reprezintă repartizarea către consiliile locale a sumelor defalcate din impozitul pe venit pentru achitarea ajutorului social pentru această lună. Datorită furtunii de ieri seară, în zona Triaj Reșița au căzut pe carosabil un stîlp de înaltă tensiune și un plop-Copacul-au surprins un autoturism, fără să producă însă victime, ne-a confirmat FeMi Miu, agent principal adjunct în cadrul Poliției Rutiere Reșița. Dar circulația tramvaielor a fost întreruptă aproape două ore. (D.S.I.) (Fotoozana simion) , Staff-ul Prescom Reșița (D.S.I.) - Membrii Consiliului de administrație și-au desemnat staff-ul Prescom. Astfel, noul director general este domnul Alexandru Stoican, inginerșef a rămas Ioța Panici, iar director economic doamna Elena Grozăvescu. Postul de consilier al directorului general este ocupat tot de Gheorghe Mutașcu. Cupa României, pe Valea Cernei Reșița (M.M.) - Pe terenul din Băile Herculane s-a disputat aseară partida dintre Hercules și Caromet Caransebeș, meci contând din cadrul unei noi etape a Cupei României la fotbal, ediția 2004/2005. întâlnirea s-a încheiat cu victoria echipei locale, cu scorul de 3-1 (2-1), prin golurile reușite de Firan (min. 34 și 53) și Pătășanu (min. 45). Pentru oaspeți a înscris Dorlete, în minutul 33, în urma acestui rezultat, formația Hercules Băile Herculane, divizionară D, s-a calificat în faza următoare a tradiționalei competiții fotbalistice a țării. RADIO REȘIȚA 1056 MHz Sunetul(BanatulmiXîontan Jumătate din profesori, repetenți Reșița (R.M.) La Concursul Național Unic, pentru titularizarea cadrelor didactice, s-au înscris 849 de candidați, dintre care s-au prezentat numai 583. O parte dintre cei neprezentați au susținut concursul anul trecut. Metodologia de concurs le permite să folosească nota obținută anul trecut, pentru suplinire, pe principiul continuității, dacă este peste 7. Dintre participanți numai 50 la sută au obținut note peste 5, dintre care 20 la sută sunt note peste 7. Doar cei care au obținut calificative peste 7 au dreptul la titularizare. Cu rezultate bune și foarte bune se prezintă învățătorii, educatorii, institutorii și candidații de la limba română. N. Grindeanu La polul opus se situează candidații de la disciplinele tehnice: ingineri, subingineri, maiștri, care au obținut rezultate foarte slabe. «Au fost depuse un număr de 27 de contestații la care așteptăm răspuns până în cursul zilei de mâine (astăzi, n.r.). Apoi candidații își pot exprima opțiunile pentru un anumit post», ne-a comunicat Nicolae Grindeanu, inspector școlar general, al ISJ Caraș-Severin. rcipiul I Reșița a fost gazda concursurilor profesionale cu serviciile publice și private de pompieri civili, faza interjudețeană, la care au participat echipaje din patru județe: Caraș-Severin, Mehedinți, Gorj și Vâlcea. (A.M.)