Timpul, septembrie 2004 (Anul 15, nr. 205-230)

2004-09-15 / nr. 217

Actualitate Le-a fost «vânat» Astăzi: Panoramic pagina 2 Șoferii vor da examen cu degetul /p. 5 Școala «Negrea» /p. 7 0 Vremea va fi predominant frumoasă. Cerul va fi variabil. Francisc Vaștag, fostul mare boxer român, antrenor coordonator al loturilor României de box, pleacă în cursul zilei de astăzi spre Canada, pentru a participa la botezul fetiței finului său, Leonard Doroftei. (M.M.) Astăzi, de la ora 14, va avea loc festivitatea de inaugurare a sălii de sport a Școlii Generale din Teregova. Este a doua bază sportivă din județ, după cea din Berzasca, ale căror lucrări au fost finalizate cu puțin timp înaintea deschiderii noului an școlar. (M.M.) Actualiiat@ Sport IK‘M-k)TRCA iUnwTÎrr^r' ■ litiv. "s, Actualitate «Ton de ocupat» pe firul primăriei 1 /p. 9 FONDAT 1990 APARE LA REȘIȚA 80255/212.739 Anul 15, nr. 217 (4188) 12 pagini 4000 lei Miercuri 15 septembrie 2004 dimineața la prânz seara Astăzi începe noul an școlar După negocieri repetate între reprezentanții Guvernului și sindicate, s-a ajuns la o înțelegere Adrian Panduru Reșița - Singurii care nu au fost de acord cu propunerea finală a Guvernului, făcută ieri seară, sunt membri FSLI. Liderii federațiilor sindicale din învățămînt au reluat luni, în jurul orei 17, negocierile cu reprezentanții Guvernului pe tema majorării salariilor din învățământ. La discuțiile de luni de la sediul Ministerului Muncii, au participat, din partea Guvernului, Alexandru Athanasiu - ministrul educației, Dan Mircea Popescu - ministrul muncii, Bogdan Niculescu Duvăz - ministrul pentru relația cu partenerii sociali, precum și delegați de la Ministerul de Finanțe. Sindicaliștii reprezintă Federația Sindicatelor Libere din învățământ (FSLI), Federația Educației Naționale, Federația Sindicatelor «Spiru Haret» și Federația «Alma Mater», atât din învățământul preuniversitar, cât și din cel academic. După încheierea întrevederii, sindicatele au obținut o majorare a salariilor, de la minimum 700.000 până la maximum 2.300.000. Astăzi, după discuții furtunoase, sindicaliștii din cadrul celor patru federații au refuzat propunerile, cadrele didactice stabilind ca liderii lor să nu semneze acordul cu Guvernul. Implicit, cadrele didactice își mențineau decizia de a boicota deschiderea cursurilor și, în lipsa unei majorări substanțiale a salariilor, să meargă până la oprirea lucrului. «Cel mai grav lucru a fost faptul că termenul de elaborare a unei legi a salarizării pentru învățământ este amânat pentru sfârșitul lunii decembrie, când, de fapt, actualul guvern nu își va mai exercita prerogativele legale», a declarat Maria Zvarici, președintele Federației Educației Naționale Caraș- Severin. Aseară, la o oră târzie, membri a trei din cele patru sindicate, au fost de acord cu propunerea Guvernului și, drept urmare, vor începe mâine școala, mai puțin FSLI-ul. Astfel, procentul de 20 la sută propus înainte, va crește la 30 la sută. ------------------------Laurențiu Streza a oficiat ieri slujba de sfințire a Crucii de pe Muntele Mic, Monumentul Eroilor Bănățeni ai Națiunii Române. La acest moment important a participat și ministrul Ioan Talpeș, alături de oficialități locale și județene din Caraș-Severin și Timiș. (A.D.) Sindicatele au decis ca profesorii să participe la deschiderea anului școlar Eu am informația că mâine se va deschide anul școlar în Caraș-Severin. Noi am fost în județ și nu am primit astfel de semnale. Mâine mă duc la Oravița și la Teregova împreună cu reprezentanți ai Prefecturii pentru a participa la festivitatea de deschidere a anului școlar. Nicolae Grindeanu, inspector școlar general al Inspectoratului Școlar Județean Caraș-Severin Nu știu încă în ce condiții a fost încheiat protocolul. Toată ziua a fost plină de controverse. Dacă asta a însemnat finalul, zbaterea noastră a fost inutilă. Carmen Rugină, președintele Sindicatului Dascălilor Cărășeni «Spiru Haret» Tabăra de pictură de la Crivaia Recent, cea de-a 23-a ediție a acestei manifestări a luat sfârșit Adrian Panduru________________________ Reșița - La tabăra de creație de la Crivaia au participat 24 de artiști din toate colțurile țării Tabăra națională de artă plastică și pictură, aflată la cea dea XXIII-a ediție de la înființare și la cea de a VII-a de când a devenit națională, și-a închis porțile. Au fost prezenți 24 de artiști din mai multe localități, de pe întreg cuprinsul țării. Din Reșița au participat patru artiști. «De departe, a fost cea mai Reșița (O.T.) - Ieri a avut loc consfătuirea cadrelor didactice din județul nostru. Acțiunea a cuprins întâlniri între inspectorii școlari de specialitate și metodiștii fiecărei discipline. Unul dintre subiectele dezbătute de către cadrele didactice este planul managerial la fiecare disciplină de învățământ pentru obună ediție și sub aspect cantitativ și calitativ. Atmosfera a fost superbă, a declarat organizatorul acestei manifestări, Horațiu Vornica, directorul Casei de Cultură a Sindicatelor Reșița. Gheorghe Stoica, profesor universitar din Craiova, a fost cel care a lucrat foarte mult și a realizat lucrări de excepție. Acesta are un palmares impresionant de premii. «Are peste 60 de expoziții personale în țară și străinătate. Cât despre reșițenii noștri, sunt niște artiști cu care ne putem mândri», a mai spus directorul Horațiu Vornicanul 2004-2005. Au mai fost abordate elemente de noutate referitoare la noile planuri de învățământ, programe școlare și manuale. Totodată, profesorii au putut să cunoască și ultimele modificări apărute în legea învățământului și statutul didactic. Aceștia au fost informați în legătură cu elementele de noutate. Sâmbătă dimineața a avut loc, la Crivaia, vernisajul unei expoziții în aer liber care a cuprins picturile realizate în această tabără, unde a venit, pentru a admira lucrările, și președintele Consiliului județean, Sorin Frunzăverde. Lucrările vor fi obiectul unei expoziții itinerante în localitățile din care provin artiștii participanți la tabără. «Vreau să mulțumesc gazdelor noastre de la Societatea Comercială UCMR SA, la care în acest an am găsit Înțelegere mai mult ca oricând», a concluzionat Horațiu Vornica. Cadrele didactice... în consfătuire Cronometrele s-au oprit. RECLAMĂ Cupa de Sprint Reșița (M.M.) Timp de trei zile, între 10 și 12 septembrie a.c., s-au desfășurat la Harkany, în Ungaria, întrecerile Cupei de Sprint la înot, pentru copii născuți în anii 1991 și 1992. Printre cei peste 400 de competitori s-au aflat și 11 sportivi de la Clubul Sportiv Școlar Reșița, însoțiți de profesoarele Cecilia Micu și Nadia Datcu, cinci dintre ei urcând pe podiumul de premiere. Astfel, Anca Zaharia s-a clasat pe locul întâi la 50 m liber și pe locul trei la 50 m spate, Zoran Chiriac a sosit de două ori pe locul doi la 50 m bras și 50 m spate, Bogdan Ibănișteanu a venit pe dos la 50 m bras, Miroslav Coichci a fost al treilea la 50 m spate, iar Sonia Simion a ocupat poziția a treia la 50 m liber.