Timpul, iunie 2005 (Anul 16, nr. 128-152)

2005-06-10 / nr.136

vineri, 10 iunie 2005 PE SCURT • Suspans Așteptarea apăsătoare se prelungește pentru Michael Jackson, retras la proprietatea sa de la Neverland, în timp ce jurații care îi decid soarta s-au despărțit și miercuri, a patra zi de deliberări, fără a avea un verdict. • Intervenții China a devenit un centru pentru transplanturi, atrăgând tot mai mulți cetățeni străini care au nevoie de astfel de intervenții, iar organele sunt prelevate fie de la deținuți condamnați la moarte, fie de la persoane aflate în moarte cerebrală. Concert Scena castelului Schoenbrunn din Viena a fost miercuri gazda Concertului pentru Europa. (Foto: epa) E epuizat Sydney (MF) - Actorul Russell Crowe, care va fi judecat în toamnă pentru agresarea unui angajat de la un hotel newyorkez, se declară „la capătul puterilor” într-un interviu publicat, joi, de Daily Telegraph. „Sunt la capătul puterilor. Nici nu pot să spun cât de întunecată e viața mea în acest moment”, a declarat statul. Crowe își explică gestul care a dus la arestarea sa prin „decalajul orar, singurătate și adrenalină”. El riscă o pedeapsă maximă de opt ani de închisoare. Chiar dacă nu va fi condamnat la închisoare, el spune că și-ar putea pierde viza de intrare în SUA. rUZUI de elefant african s-a născut în 3 iunie la grădina zoologică din Wuppertal, Germania. (Foto: EPA) Tinerețea lui Lecter Praga (MF) - „Young Hannibal", al patrulea film despre psihiatrul nebun Hannibal Lecter, va fi turnat la Praga timp de șase luni, începând din august, a anunțat miercuri un reprezentant al studiourilor Barrandov. Filmul va reda tinerețea celui mai căutat canibal din istorie, tinerețe pe care a trăit-o în Letonia, în anii '30 - '40. Rolul lui Hannibal la diferite vârste va fi jucat de patru actori diferiți. Anthony Hopkins, care a consacrat acest personaj, va avea rol de narator. Culkin pledează vinovat Los Angeles (MF) - Actorul Macaulay Culkin a pledat vinovat la acuzațiile de posesie de marijuana și medicamente interzise și a primit o condamnare de doi ani de închisoare cu suspendare. Culkin (24 ani) a fost arestat în septembrie, anul trecut, când poliția a găsit asupra sa marijuana și Xanax, un medicament pentru tratarea depresiei și atacurilor de panică, pentru care nu avea rețetă. El a beneficiat de generozitate din partea procurorului, care nu a cerut o pedeapsă prea aspră pentru că actorul se află la prima infracțiune de acest gen. Actorul, prezent la tribunalul din Oklahoma County, unde a fost judecat, a fost supus unui test de detectare a consumului de droguri și alcool, care făcea parte din condițiile suspendării sentinței de închisoare. Călcatul hainelor îl relaxează . Liderul trupei Led Zeppelin, Robert Plant, cere o masă de călcat înainte de concerte. Londra (MF) - Muzicianul Robert Plant a declarat că își calcă întotdeauna singur hainele de scenă înainte de concert, pentru că acest lucru îl relaxează și îi dă dispoziția necesară, scrie The Sun. Plant (56 ani) nu are alte pretenții de la organizatorii concertelor sale decât să i se aducă o masă și un fier de călcat în cabină. „Nu am avut niciodată pretenții de divă. Eram prea ocupați să ne distrăm ca să ne agățăm de asemenea lucruri. Știu că nu este o atitudine prea rock ’n roll, dar mie îmi place să arăt cât mai bine pe scenă. Călcatul mă pune în dispoziția necesară ca să cânt, întotdeauna am o masă de călcat în cabină, înainte de concert”, a declarat el, iar The Sun publică chiar o fotografie a lui Plant prestând la acest „instrument”. Robert Plant (Foto: epa) MAGAZIN /12 Cel mai mare hacker, arestat . A intrat în computerele Pentagonului și ale NASA, provocând pagube de 1 milion dolari. Londra (MF) - Un britanic considerat „cel mai mare hacker” din istorie a fost arestat marți, la domiciliul său din Londra, urmând să fie extrădat în SUA. Gary McKinnon (39 ani), inginer informatician, în prezent fără loc de muncă, e acuzat că a pătruns în cele mai securizate computere de la Pentagon și NASA. SUA au formulat împotriva lui opt capete de acuzare în legătură cu acte de piraterie informatică înregistrate în 14 state, comise în 2001 și 2002, iar dacă va fi extrădat și judecat, riscă 70 de ani de închisoare și o amendă de până la 1.735.000 de dolari. Un tribunal londonez a decis miercuri eliberarea lui pe cauțiune, până când justiția britanică se va pronunța în legătură cu extrădarea. Prietenii susțin că el a pătruns în computere în încercarea de ași dovedi teoria că SUA țin secretă existența OZN-urilor. El a mai accesat un computer de la baza militară Fort Myer, Virginia, de unde a obținut coduri, informații și comenzi, după care a șters circa 1.300 de conturi de utilizatori. McKinnon avea online pseudonimul „Solo”. Gary McKinnon (Foto: EPA) Ami este născută în zodia Taur, iubește natura și muzica. (Foto: Ovidiu Marișescu) Alain Delon va fi Iulius Cezar . Va juca alături de Van Damme în cel de-al treilea film din seria „Asterix și Obelix". Paris (MF) - Actorii Alain Delon și Jean-Claude Van Damme se vor întâlni pentru prima oară pe platoul de filmare, pentru cel de-al treilea film din seria „Asterix și Obelix”, care se va numi „Asterix aux Jeux Olympiques”, transmite AFP. Delon va juca rolul lui Iulius Cezar, iar Van Damme, mult mai obișnuit cu filmele de acțiune decât cu cele de comedie, va îmbrăca toga atletului roman Comedurus. Alături de cei doi va mai juca actrița indiană Aishwarya Rai, deținătoarea titlului Miss World din 1994, și comicul Dany Boon. Gerard Depardieu îl va interpreta încă o dată, după toate probabilitățile, pe Obelix, spre deosebire de Christian Clavier, care nu va relua rolul lui Asterix. Producătorii nu au ales încă actorul care îl va înlocui. Regia îi va fi încredințată regizorului Frederic Forestier („The Peacekeeper”, „Le boulet”). Filmările ar trebui să înceapă în mai 2006 și se vor desfășura în Maroc sau Tunisia. Filmul va începe să ruleze în cinematografe abia din decembrie 2007. Două de succes Filmul „Asterix aux Jeux Olympiques” vine după „As terix et Obelix contre Cesar”, regizat de Claude Zidi, și „Asterix et Obelix: Mission Cleopatre” al lui Alain Chabat. Acesta din urmă a avut un mare succes în Franța, fiind văzut de 14 milioane de persoane la cinematograf, lucru datorat în mare măsură prestației lui James Debbouze în rolul lui Numerobis. Bugetul filmului se situează undeva în jurul sumei de 60 milioane de euro. Scot răniții (Foto: EPA) Alain Delon și Jean-Claude Van Damme (Foto: EPA) 30 de morți în China Beijing (MF) - Două accidente miniere produse miercuri în China s-au soldat cu cel puțin 30 de morți, au anunțat surse guvernamentale. Cel puțin 21 de mineri au fost uciși, iar patru au fost dați dispăruți miercuri, ca urmare a unei scurgeri de gaze într-o mină din provincia Hunan. Din cei 224 de mineri care se aflau în exploatare la momentul accidentului, 199 au putut fi salvați, iar 24 sunt răniți. în urma accidentului produs la mina de cărbune din Zijiang, 86 de persoane au fost spitalizate. în nordul țării, nouă persoane au fost ucise într-o explozie survenită la suprafața minei de fier Laotong, în provincia Hebei. Opt mineri au fost răniți în deflagrație. Prințesa Spaniei, Cristina, a părăsit miercuri spitalul clinic Teknon din Barcelona împreună cu fetița ei, Irene, care s-a născut duminică. (Foto: EPA)