Timpul, decembrie 2006 (Anul 17, nr. 285-307)

2006-12-04 / nr. 286

luni, 4 decembrie 2006 • Cu mâna pe Coran. Keith Ellison, care va deveni primul musulman membru al Congresului american, a generat nemulțumirea unora dintre conservatori prin intenția sa de a folosi Coranul pentru ceremonia de depunere a jurământului. (MF) • Continuă protestele. Miile de manifestanți care au participat la mitingul de la Beirut și care au petrecut noaptea la adăpostul corturilor albe amplasate în centrul capitalei, sunt hotărâți să nu părăsească zona până când Guvernul nu va demisiona. (MF) Zeci de morți și răniți la Bagdad Bagdad (MF) Bilanțul victimelor triplului atentat de sâmbătă, de la Bagdad, a ajuns la 51 de persoane, în timp ce alte 90 de persoane sunt rănite, potrivit unor surse din cadrul poliției și al Ministerului irakian de Interne. Atentatul s-a produs la două zile după ce președintele american George W. Bush s-a întâlnit cu premierul irakian pentru a discuta despre modalitățile de a combate violențele confesionale și la zece zile după cel mai grav atac din 2003, soldat cu moartea a 200 de persoane. Atacul coincide cu dezvăluirea unui raport secret elaborat de secretarul american al Apărării Donald Rumsfeld, care recomanda modificarea strategiei din Irak. Un locuitor din zonă a declarat că au avut loc trei explozii puternice în decurs de trei minute, degajând un fum dens pe străzile înguste ale vechiului cartier Sadriya și provocând un adevărat carnagiu. Circa 20 de mașini și tarabele din piață au ars. Peste 50 de morți și 90 de răniți într-un triplu atentat la Bagdad. (Foto:epa) Anchetă paneuropeană Londra (MF) - Ministrul britanic de Interne, John Reid, a declarat că ancheta privind decesul fostului spion rus Aleksandr Litvinenko, iradiat cu poloniu 210, ar fi de natură paneuropeană, dând asigurări că anchetatorii urmăresc toate pistele posibile. „Vom merge acolo unde firul evenimentelor va conduce ancheta; în următoarele zile, cred că acest lucru se va extinde dincolo de teritoriul Marii Britanii”, a declarat el. Azi, la Bruxelles, la reuniunea miniștrilor de Interne europeni, Reid va avea un schimb de informații cu aceștia. „Autoritățile sanitare au început să intre în legătură cu colegii lor europeni și poliția le va conduce pașii în direcția descoperirilor anchetei în interiorul sau în afara Marii Britanii”, a asigurat el. John Reid (Foto: EPA) În stare foarte gravă Santiago (MF) - Fostul dictator chilian Augusto Pinochet este conștient iar starea lui este stabilă, după ce a fost supus, ieri, unei intervenții chirurgicale la inimă, a declarat unul dintre medicii spitalului unde este internat. Un medic de la spitalul unde este tratat Pinochet, după ce a fost victima unui atac de cord, a declarat că acesta respiră fără ajutorul aparatelor. Anterior, fiul fostului dictator chilian anunțase că tatăl său a fost supus unei intervenții chirurgicale care „l-a adus înapoi printre cei vii". „Starea lui este foarte gravă.", a declarat Marco Antonio Pinochet. Augusto Pinochet (Foto: EPA) Conservatorii intră în Opoziție . Biroul Politic al PC a decis, ieri, retragerea imediată din Guvern și trecerea în Opoziție. București (MF) Biroul Politic al PC a decis, ieri, retragerea imediată a reprezentanților formațiunii din Guvern și trecerea în Opoziție. Consiliul Național al PC, convocat de președintele Dan Voiculescu, și-a început lucrările cu prezentarea Rezoluției Biroului Politic al formațiunii, privind ieșirea imediată de la guvernare. Rezoluția a fost votată cu unanimitate de membrii Biroului Politic, mandatat, în luna iunie a acestui an, de către Consiliul Național să ia această decizie, în cazul în care nici una dintre propunerile parlamentare ale PC nu va fi adoptată de către partener............................................... PC nu este interesat în nici un fel de un proces de fuziune cu alte partide din România. Dan Voiculescu ..............................................Wrii de guvernare. Decizia privind ieșirea de la guvernare a fost luată, potrivit Rezoluției, ținându-se cont de „grava criză politică creată de președintele Traian Băsescu, PD și Theodor Stolojan, cu atac direct asupra premierului și a PNL”, și „considerând îndeplinirea obiectivului pentru care a acceptat să intre la guvernare, anume stabilitatea politică, și integrarea europeană”. Dan Voiculescu a negat o posibilă discuție cu PNL și Acțiunea Populară, în vederea unei fuziuni, precizând că formațiunea pe care o conduce nu este interesată să fuzioneze cu niciun partid din România. Vot pentru buget Președintele PC, Dan Voiculescu a anunțat duminică, la ședința Consilului Național, că formațiunea pe care o conduce va vota bugetul de stat pe anul 2007, cu condiția ca inițiativele legislative ale conservatorilor să fie susținute de PNL și PD. „Vom vota bugetul de stat în Parlament, pentru că o țară nu poate trăi fără buget, așa cum o familie nu poate trăi fără buget. Așteptăm până săptămâna viitoare un angajament din partea PNL și PD, pentru susținerea inițiativelor noastre privind reducerea TVA la alimentele de bază de la 19% la 9%, și cea privind neimpozitarea profitului reinvestit”, a anunțat liderul conservator. Voiculescu s-a lansat într-un atac vehement la adresa PD și a președintelui Traian Băsescu. Liderul PC a mai spus că Traian Băsescu este artizanul dispariției PNL și a creării unui nou partid liberal. Varujan Vosganian: PD ar putea da apă la moară PD București (MF) Purtătorul de cuvânt al PNL, senatorul Varujan Vosganian, a declarat că gestul politic de retragere de la guvernare a PD poate crea instabilitate politică, subliniind că acesta „ar putea da apă la moară PD, care dorește alegeri anticipate”. „PNL privește cu preocupare retragerea conservatorilor de la guvernare, într-un moment în care România are maximă nevoie de stabilitate politică”, a declarat Vosganian. Potrivit acestuia, liberalii militează pentru stabilitate politică, o poziție oficială a PNL în acest moment urmând a fi anunțată luni, după ședința Comitetului Executiv al PNL. „Nu ne putem pronunța încă pe acest subiect, pentru că nu știm dacă decizia PC este una irevocabilă sau, prin demersul lor, conservatorii forțează renegocierea unor puncte din programul de guvernare. De aceea, luni (azi - n.r.), după ședința Comitetului Executiv, PNL își va exprima o poziție fermă, însă noi milităm pentru stabilitate”, a adăugat senatorul liberal. „Conservatorii își argumentează gestul lor politic prin atacurile repetate ale PD și ale lui Traian Băsescu. Probabil că argumentația este îndreptățită, dar aceasta nu face decât să dea apă la moară democraților, care vor alegeri anticipate”, a conchis Vosganian. Varujan Vosganian (Foto: arhivă) își ascund „neputința" . Boc. PC s-a retras de la guvernare din cauza problemelor de la MEC, în dosarul energiei. Cluj-Napoca (MF) - Președintele PD, Emil Boc, a acuzat Partidului Conservator că s-a retras de la guvernare din cauza problemelor existente la nivelul Ministerului Economiei și Comerțului în dosarul energiei. „Nu pot să nu constat retragerea spectaculoasă și de urgență în condițiile în care la Ministerul Economiei și Comerțului există mai multe probleme legate de dosarul energiei. Poate că această retragere să aibă o legătură, iar PC încearcă să acopere prin această retragere problemele pe care ministrul Șereș le are în scandalul energiei”, a declarat Emil Boc. Liderul democrat consideră o demagogie faptul că de fiecare dată când există o problemă PD găsește în PD și în președintele Băsescu vinovații principali, conservatorii ascunzând astfel „propria neputință”: „în politică, performanța se măsoară prin rezultatele pe care le ai în plan economic, în actul de guvernare, și nu prin acuze demagogice la adresa altor formațiuni din coaliție sau la adresa șefului statului”, a mai afirmat Emil Boc. Potrivit acestuia, actuala guvernare nu a beneficiat de suportul parlamentar constant al PC. Emil Boc nu crede că prin ieșirea de la guvernare și intrarea în opoziție PC va vota împotriva Legii bugetului. PC va analiza, astăzi, în Biroul Permanent, implicațiile ieșirii PC de la guvernare. Emil Boc (Foto: arhivă) O decizie „iresponsabilă și disperată" ■ Marko Bela. Decizia PC de a ieși de la guvernare este iresponsabilă și disperată. București (MF) Decizia PC de a ieși de la guvernare este „iresponsabilă” și „disperată”, a declarat, ieri, președintele UDMR Marko Bela. „PC ar fi trebuit să aștepte până în ianuarie 2007, pentru că, cu toții, aveam responsabilitatea să asigurăm stabilitatea politică”, a opinat Marko Bela, care a arătat că decizia PC crește posibilitatea alegerilor anticipate. Liderul UDMR a apreciat că, în ultima perioadă, PC nu a sprijinit, în toate cazurile, Guvernul, ci de foarte multe ori a votat „altfel”. „Vom avea un guvern minoritar și va trebui ca, în Parlament, să negociem susținerea, de la caz la caz. Se poate funcționa și așa, dar este foarte greu”, a precizat liderul UDMR Marko Bela. Biroul Politic al PC a decis, ieri, retragerea imediată a reprezentanților formațiunii din Guvern și trecerea în Opoziție. Potrivit rezoluției PC, s-a decis retragerea imediată a reprezentanților formațiunii din Guvern și trecerea în Opoziție, în acest sens, toți reprezentanții partidului din Executiv urmând a-și prezenta demisia. Marko Bela (Foto: arhivă) Vadim. PRM nu va susține guvernul București (MNF) - ieșirea PC de la guvernare reprezintă singura șansă a partidului lui Dan Voiculescu de a spera să se salveze, a declarat, ieri, președintele PRM Corneliu Vadim Tudor, precizând că PRM nu va susține un guvern minoritar, ci este pregătit de alegeri anticipate. „Nu vom susține nici un guvern. Ei au făcut-o, ei să o dreagă, ei s-au îmbulzit la guvernare, ei ne-au dat pe noi la o parte, chipurile eram extremiști, xenofobi, radicali, dar pe unguri nu i-au văzut”, a spus C. V. Tudor. Potrivit lui C. Tudor, guvernul nu mai funcționa de multă vreme, ci era un „sistem turneu de lupte”, fiecare certându-se cu fiecare. „Se certa Tăriceanu cu Băsescu, Băsescu cu consilierii săi, se certau liberalii între ei, s-a certat Băsescu cu PC, după care s-a certat ceilalți cu UDMR și UDMR cu toată țara. Nu se poate conduce o țară numai la mica plezneală și la marea șmecherie, din scandal în scandal”, a opinat el. PANORAMIC /2 Guvern minoritar București (MNF) Purtătorul de cuvânt al PSD, senatorul Cristian Diaconescu, a declarat că, prin ieșirea PC de la guvernare, România are un guvern minoritar, fără susținere parlamentară. El a arătat că BPN al PSD se va întruni luni (azi - n.r.) pentru a discuta situația politică generată de această situație. Diaconescu a precizat, totodată, că PSD nu se va angrena în cadrul unor simple alianțe politice de conjunctură și că va ține cont de experiența ultimilor ani. El a arătat că formațiunea social-democrată va purta, totuși, discuții, în condițiile în care există partide politice care vor fi capabile să participe la susținerea platformei guvernamentale pe care PSD o va elabora la Congresul din 10 decembrie. JURNAL Cotidian editat de SC Infam Media SRL Oradea, Bdul Dacia nr. 34 Cotidianul Timpul este auditat de Biroul Român de Audit al Tirajelor. BRAT TELEFOANE - REDACȚIA: 21.27.39, 21.31.68: fax: 21.27.09 E-MAIL: timpul@informmedia.ro ADMINISTRAȚIA: 21.27.39 RECLAMĂ, MARKETING: Simona Cosmagiu - 21.19.01; fax: 21.67.09 simona.cosmagiu@informmedia.ro DISTRIBUȚIE: Aurel Săndulescu - 21.19.01 SUBREDACȚIA CARANSEBEȘ: Str. Mihai Viteazul nr. 35, tel. 51.28.92 Redactor-șef: Dorina Sgaverdia Responsabil de număr: Oana Copocean REDACTORI: Oana Copoceanu (învățământ), Nina Curița (Administrație publică), Camelia Giuca (Sport), Mianda Mladin (Fotoreporter - Sanatate), Marius Moraru (Sport), Iulius Pîrvu (Subredacție Caransebeș), Anca Preda (Scrisori- Cotidian), Doina Rolea (Mediu de afaceri) TEHNOREDACTORI: Ioan-Emilian Istrate, Zoltán Filip Haszer Abonamentele la Timpul se pot face la sediul redacției Reșița, Str. Independenței Nr. 5A, tel. 212739, 211901 Reclamații privind difuzarea ziarului pentru abonați la sediul redacției, tel. 0801030303. .1