Timpul, decembrie 2007 (Anul 18, nr. 282-304)

2007-12-04 / nr. 283

Astfofe „HEHR mi prackieei șomeri" /P-3 Căldură la Policlinică Reșița (M.R.M.) Autoritățile locale au decis că a venit timpul ca la Policlinica din oraș să fie amplasat un modul termic propriu. Așadar lucrătorii din cadrul Cet Energoterm au început lucrările pentru a rezolva această problemă. Ziua Minerilor Oravița (D.C.) Astăzi, 4 decembrie, când în calendarul ortodox este prăznuită „Sf. Varvara“, ocrotitoarea minerilor, în fostul oraș minier încă se sărbătorește „Ziua Minerilor“. La Oravița, Asociația Pensionarilor din Industria Radioactivă organizează seminarii cu temele: „Importanța uraniului în lume“, „Bolile provocate de uraniu“ și „Echipament de protecție necesar în exploatarea uraniului“. Ziua se va încheia cu o masă festivă, ne-a informat Dumitru Vaimoc, președintele asociației. Pensiile, mai devreme Reșița (N.C.) Pensionarii vor primi pensiile mai devreme în această lună. Poșta Română a luat decizia să devanseze cu două zile plata pensiilor pentru ca oamenii să-și poată face cumpărăturile înaintea sărbătorilor. Pensionarii vor începe să primescă banii acasă din 12 decembrie, iar conducerea Poștei Române susține că livrarea sumelor se va face până pe 24 decembrie. Pensionarii vor primi și taloanele pentru călătoriile cu trenul. Mierea la dulce festival Oravița (S.I.) La finele săptămânii trecute, președintele Cooperativei Apicole „Orăvițeana“, Traian Duda a participat împreună cu o delegație, la sărbătoarea mierii de la Blaj. Reprezentanții județului Caraș-Severin s-au mândrit cu acest produs și au și învățat din experiența altor producători./p.6 TIMPUL S3 RO - 320058 Reșița, Str. Independenței, Bl. A5 (?) (40) 255-212-739 Valul creditelor Volumul creditelor acordate sectorului privat din România în acest an este unul dîntre cele mai ridicate din regiune, creșterea creditelor fațâ de anul trecut Ucraina :«~v 155% România 1 48,6% Polonia 30,8% .............. Cehia " " 21,2% 1 . » ."S Ungaria 3,5% trec › ljvV. ! Grafica: Jurnal de Caraș-Severin, sursa: Statistica FONDAT 190 APARE LA REȘIȚA @ 0255/212.739 Fax 0255/216.709 E-MAIL: timpul@informmedia.ro Anul XVIII, nr. 5175 (283) Marți 4 decembrie 2007 12 pagini, 70 bani Sport 3 Antrenorul argentinian Hector Cuper a fost demis de la conducerea tehnică a echipei spaniole Betis Sevilla Vânătoare de fraude? ■ DLAF e pe urmele banilor europeni, alte organe anchetează proiectările finanțate de Guvern. Reșița (N.C.) - Fie că sunt finanțate din bani europeni, fie din fonduri guvernamentale, tot mai multe lucrări efectuate în județ sau aflate în curs de execuție sunt controlate. De exemplu, primarul comunei Carașova, Bogdan Petru, ne-a confirmat în cursul zilei de ieri că recent i-au fost solicitate, spre verificare, de către organe de anchetă proiectul tehnic al lucrării de alimentare cu apă al comunei. Primăria a plătit 2,4 miliarde de lei vechi pe proiect, iar ca să poată începe lucrările acesta a trebuit să fie completat. Fiind se pare o anchetă în curs de desfășurare primarul nu ne-a oferit mai multe amănunte. „într-adevăr, proiectul nu a fost complet, însă s-a completat pe parcurs, iar noi am demarat deja lucrările. Am pus la dispoziția organelor de anchetă toate documentele cerute“, ne-a spus dl Bogdan Petru, primarul comunei Carașova. Reamintim că lucrări pe fonduri europene au fost în atenția DLAF (Direcția de Luptă Antifraudă) printre care canalizarea de la Domașnea și drumul de beton dintre Buchin și satul Poiana. Sunt aceste proiecte făcute de mântuială, în graba obținerii rapide a unei finanțări grase? Sau de ce sunt verificate proiectele și lucrările? Iarna în stațiune Pe muntele Semenic, sezonul zăpezilor este în plin toi: în ultimele zile, stratul de nea a depășit 50 de centimetri, spre bucuria turiștilor, care nu au întârziat să încerce pârtiile de ski din Stațiunea Cărășeană. (Foto: Mianda Mladin) Turneu de șah Reșița (M.M.) - în localitatea Uzdin, din Banatul Sârbesc, duminică, 2 decembrie a.c., s-au aniversat 35 de ani de activitate a clubului de șah Unirea. La turneele de șah, organizate pe echipe și individual (blitz), au participat și trei dintre componenții C.S. Muncitorul Reșița, Valeriu Grozav, Tiberiu Mănescu, Mihai Bolintiș, și Cosmin Corocan. Viitorul, după edilul Spătaru . Primarul reșițean are o părere bună despre viitorul orașului pe care îl păstorește. Reșița (N.C.) - în ultima sa conferință de presă, primarul reșițean a lăsat pentru câteva clipe la o parte haina de primar și tribuna politică, îmbrăcând-o pe cea a profesorului de la catedră. Acest material, intitulat „Perspective economice reșițene“, este sugestiv semnat „prof. univ. dr. Liviu Spătaru“, vrând să fie o opinie a economistului Spătaru, și nu a omului politic, pur și simplu un rezumat al stadiului actual al economiei locale, precum și posibile soluții de viitor. Conform edilului, sau mai bine zis profesorului Spătaru, „situația nu este atât de sumbră pe cât pare“. Exemplul folosit de către dânsul este combinatul TMK, unde, deși „gardurile sunt aceleași (...), în interior se produce o adevărată revoluție tehnică și tehnologică“. Pieton accidentat Băile Herculane (M. R.M.) - Un pieton a fost lovit grav în timp ce încerca să traverseze strada. Șoferul nu l-a observat, deoarece în zona cu pricina, mai exact în apropierea Casei de Cultură din stațiunea de pe Cerna erau magiWte mașini parcate. E^Rfericire, incidentul^Post destul de grav, fiind necesară internarea pietonului în spital. Rezistă sau nu Reșița (R.P.) - în urma unor telefoane primite de la câțiva cititori îngrijorați de situația pasajului din Zona Intim, am încercat să aflăm mai multe date de la specialiști. „Impactul a provocat dislocări locale de beton dintre armăturile de rezistență din oțel, crăpături și fisuri. Nu s-au observat avarii la corpul drumului, repectiv la plăcile din beton armat peste care pasajul„ este așezat asfaltul“, ne-a informat Simion Ceteșan, inspector șef în cadrul Inspectoratului pentru Construcții. Pentru preîntâmpinarea avansării degradărilor, traficul cu mijloace auto grele a fost limitat, la fel și viteza de circulație, până la efectuarea expertizei tehnice de specialitate care a fost dispusă a se efectua sub supravegherea administratorului construcției, Primăria Reșița.p.5 Impactul a provocat dislocări locale de beton. (Foto: Mianda Mladin)