Transilvania Jurnal, septembrie 2000 (Anul 3, nr. 724-749)

2000-09-15 / nr. 736

jusemPnimutu I L acasă._______L primul ziar regional Ediție regională, nr. 736, Vineri, 15 septembrie 2000, preț 3000 lei Două arestări spectaculoase au pătat obrazul PDSR Arad ■ Sălăjan Marius, ales recent consilier județean din partea partidului condus de Ion Iliescu, și Lazăr Dănuț, noul șef al Direcției juridice și administrației publice din Consiliul Județean Arad, au fost arestați pentru luare de mită . Cei doi i-au pretins unui patron din Arad suma de 1500 de mărci germane în schimbul unei tarabe în Piața „Mihai Viteazu ” din municipiu Cunescu deplânge „Infeudarea Președintele de Onoare al PSDR, Sergiu Cunescu, consideră că înțelegerea dintre conducerea executivă a PSDR și cea a PDSR este una de „înfeudare” și anunță că nu va mai candida la alegerile generale, deoarece nu poate participa pe liste comune alături de PDSR și PUR. El spune că PDSR „a folosit marșuri teroriste de tip fascist asupra Capitalei”, „a tolerat marea corupție și crearea unei oligarhii sub control comunisto-securist” și susține „un președinte revanșard și obsedat să instige”. în opinia sa, președintele PDSR Ion Iliescu „este văzut de Europa, încă din 1990, ca parte a troicii Miloșevici-Uiescu- Meciar” Opt gemeni mititei... O italiancă a început să nască opt gemeni însărcinată cu opt copii. Mariella Mazara a născut o singură fată la Spitalul Niguarda din Milano, medicii hotărând să prelungească sarcina în cazul celorlalți copii, pentru a le îmbunătăți șansele de supraviețuire Mariella Mazara, 31 de ani, se află în cea de-a 25-a săptămână de sarcină și nașterea copiilor în acest stadiu le oferă foarte puține șanse de supraviețuire, au explicat medicii. Micuța Margherita, născută miercuri seara, cu o greutate de 500 de grame, se află într-o „stare gravă, dar sub control”, a anunțat echipa de medici care o supraveghează. Copilul are serioase probleme respiratorii și se află în „ventilație asistată" și sub tratament medicamentos. Nașterea a survenit după primele contracții spontane ale mamei, dar medicii au reușit să blocheze continuarea nașterii și doresc să reușească să facă sarcina să dureze încă două sau trei săptămâni, pentru a le oferi celorlalți șapte copii mai multe șanse de supraviețuire. Mitologia spune că sufletele celor morți ajungeau în lumea de dincolo doar dacă îi plăteau luntrașului Caron un bănuț de aramă pentru a-i trece peste apele Aheronului; între timp, lucrurile s-au mai schimbat. Poarta spre tărâmul umbrelor e o banală groapă săpată în pământ, iar „ortul popii” s-a devalorizat rău de tot pagina 2 Dumitru Fărcaș a cucerit din nou Budapesta pagina Orice necaz, indiferent dacă este cauzat de vrăji, blesteme sau de duhuri necurate își găsește întotdeauna rezolvarea prin rugăciunea părintelui Gheorghe Gherman din comuna Romănași, județul Sălaj pagina