Transilvania Jurnal, februarie 2002 (Anul 5, nr. 1146-1169)

2002-02-09 / nr. 1153

Sâmbătă, 9 februarie 2002 flJ SPORT Să fie ca de 1 aprilie! handbalistele de la Silcotub își joacă mâine, de la ora 10:30, ultima șansă de calificare în sferturile Ligii Campionilor, în fața ucrainencelor de la Motor Zaporoje, care le-au răpit anul trecut șansa de a juca a doua finală de cupă europeană în 5 ani Sportul îți oferă uneori posibilitatea să-ți iei revanșa în fața unui adversar care te-a făcut să bei până la fund amarul din paharul înfrângerii. Pentru Silcotub Zalău, acest adversar este cu siguranță Motor Zaporoje, o echipă extrem de alunecoasă, câștigătoarea Cupei Cupelor en titre, care i-a scăpat până acum de două ori printre degete antrenorului Gheorghe Tadici. Povestea întâlnirilor dintre cele două echipe a început anul trecut, de 1 aprilie, în semifinalele Cupei Cupelor. Silcotub era condusă cu 10-9 la pauză, dar foaia s-a schimat radical la reluare, când a făcut probabil una dintre cele mai bune reprize secunde din istorie, în care a marcat 20 de goluri și a primit doar 10. Zalaul a început să viseze frumos apoi, numai că minunea a ținut o săptămână, aripile româncelor fiind retezate în partida retur. După primele 30 de minute, a fost 14-12 pentru ucrainence, echipa noastră fiind cu un picior și jumătate în finală, numai că drama a început în mizanul secund, când Ignat și compania au marcat abia 5 goluri într-o repriză, încasând alte 14, scorul final fiind 28-17. Episodul trei al întâlnirilor directe dintre cele două grupări s-a consumat în urmă cu 3 săptămâni, tot în Ucraina, de data aceasta contând pentru Liga Campionilor. Motor a profitat la maximum de avantajul pe care ți-l conferă terenul propriu și s-a impus pe merit, 25-1 é, replica ardelencelor fiind sub orice critică. Cu două remize și o înfrângere la activ, Gatzel și compania au nevoie astăzi de o victorie la cel puțin 7 goluri diferență, fără a primi mai mult de 17 goluri, care trebuie dublată de încă un succes în deplasare și de jocul rezultatelor indirecte, ca să mai prindă trenul care duce spre sferturi. Astăzi, ce doare din trecut trebuie uitat. Silcotub are ocazia să demonstreze că nici un meci nu seamănă cu altul, cu atât mai mult cu cât este o echipă nouă. „Nu știu dacă echipa de anul trecut era mai bună sau mai rea, oricum, era mai omogenă, fetele se simțeau în joc cu ochii închiși”, și-a exprimat convingerea Tadici „Trebuie să le anihilăm extremele pe contraatac, mai ales pe Reznir care vine în zona centrală la învăluire și apoi ajunge pe extremă, precum și combinația Sytnik - Tsygytsa - Chevtchenko. Trebuie să ne pregătim atacurile foarte bine, este dificil să le dai gol pe zona centrală, să fim dinamice în apărare și atac, iar din punct de vedere fizic, să fim mai tari în ultimele 15 minute”, a declarat Tadici, care contează foarte mult și pe susținerea publicului, al optulea jucător al echipei. Partida va fi arbitrată de cuplul iugoslav Branka Marie - Zorica Gardinovacki, simpaticele sârboaice cărora Tadici Ultimele trei întâlniri 1 aprilie 2001: Silcotub - Motor 29-20 (9-10) Marcatoare: Jula 12 (10 din.7m), Motogna 7, Popa 6, Ignat 2, Patru 2 pentru Silcotub, respectiv Tsygutsa 8 (1 din 7m), Diadedko 4, Reznir 3, Kashel 3,Sytnik 1, Cernova 1 pentru Motor Aruncări de la 7 m: 10 - 2 (transformate: 9-1) Arbitri: Acev - Nikolovski (Macedonia) Observator EHF: Nicolae Vizitiu (Moldova) 7 aprilie 2001: Motor- Silcotub 28-17 (14-12) Arbitri: Miljanovic - Titanic (Iugoslavia) Observator Obretin (Rusia) 20 februarie 2002: Motor - Silcotub 25-18 (15-9) Marcatoare: Tsygutsa 5 (1 din 7m), Sytnik 5, Reznir 4, Kashel 4, Raykhel 3 (1), Diadedko 2, Cernova 1, Melnikova 1 pentru Motor, respectiv Bucur 12 (11 din 7m), Jula 2, Motogna 1, Morari 1, Lazer 1, Măerean 1. Arbitri: Podlucky - Rudinsky (Slovacia) Observator EHF. Ivanov (Rusia) le-a făcut reproșuri după ce au arbitrat anul trecut sfertul de Cupa Cupelor de la Zalău, cu Kuban Krasnodar (29-21). Observatorul a făcut o haltă la București Observatorul partidei de astăzi va fi Nicolae Vizitiu, din Republica Moldova, același care a supervizat și întâlnirea de anul trecut dintre cele doua echipe, care va sosi la Zalău după o haltă la București, fiind însoțit de președintele Comisiei de Competiții din cadrul EHF, Claudio Frollo. Din partea federației, va mai asista la joc și secretarul general, Mihai Marinescu. Vizitiu i-a făcut raport lui Silcotub la EHF menționând în foaia oficială faptul că spectatorii au aruncat o sticlă de plastic în teren, incident în urma căruia echipa română a fost amendată cu câteva mii de șilingi austrieci. Tot anul trecut, Silcotub a contestat dreptul de joc a două jucătoare de la Motor, care nu ar fi fost înscrise la timp pe lista oficială trimisă la EHF și n-ar fi avut drept de joc. Federația Europeană a respins memoriul clubului sălajean. Carmen Dobra Anul trecut, s-au dat lupte grele la Zalău Etapa a 4-a: Silcotub - Motor (9.02), Besancon - Larvik (10.02) Grupa A Clasament 1. Larvik 32 1 0 84-74 5 2. Motor 32 0 170-64 4 3. Silcotub 3 0 2 173-80 2 4. Besancon 3 > 0 1 2 75-84 1 Au mai rămas de jucat: Larvik - Silcotub (17.02, ora 16.00), Motor - Besancon (17.02, ora 17.00), Larvik - Motor (24.02, ora 16.15), Besancon - Silcotub (24.02, ora 18.00). Liga Națională de handbal feminin - etapa a 17-a Remin, pas decisiv pentru locul 3, Remin Deva - Seimont Baia Mare Vestea că Oțelul Galați a pierdut la Zalău, și încă la scor, a fost primită cu optimism moderat la Deva. Eșecul previzibil al gălățencelor în fieful campioanelor reprezintă șansa Reminului de a se distanța în clasament, în tentativa de a fi pe podium. Profesorul Cornel Bădulescu, antrenorul principal al devencelor, se arată însă reținut în declarații, spunând doar că „sperăm să câștigăm meciul cu Baia Mare”, deși diferența în clasament ar putea îndemna la mai multă liniște la Deva, în tabăra gazdelor nu sunt indisponibilități, întreg lotul victorios la Bacău fiind apt. Se speră, ca întotdeauna, și în sprijinul entuziastului public local, dornic să asiste la o nouă victorie a favoritelor. De partea cealaltă, antrenorul Gheorghe Covaciu a declarat că „mergem să ne jucăm șansele. Nu ne considerăm învinși dinainte. Este timpul să câștigăm puncte și în deplasare”. Echipa băimăreană a plecat ieri dimineață spre Deva. Tot lotul lui Seimont a fost prezent joi, la Zalău, la mediii Silcotubului cu Oțelul Galați. Seimont a efectuat ieri, la ora 18.00, un antrenament în Sala Sporturilor din Deva. Echipa băimăreană a fost cazată la Hotel „Deva”. Covaciu nu are probleme de lot, Magdalena Kengyel a fost accidentată, dar a fost recuperată în timp util, datorită tratamentului de acupunctură al doctorului Marius Pop. Doctorul băimărean este noul „asistent" al echipei băimărene, el înlocuindu-l pe Dumitru Șchiopu. Meciul de astăzi va fi arbitrat de cuplul bucureștean Ioan Șerbu - Viorel Dobre. Camelia Balint (HC Selmont) a fost convocată la lotul de tineret, pentru un cantonament și un turneu de pregătire în Ungaria. Bogdan Barbu loan Petrusan Oltchim Rm. Vâlcea - Ciserom Sebeș Meciul se anunță a fi unul de joc, chiar și datorită faptului că elevele Marianei Jârcă au pierdut jocul din etapa trecută de la Galați, iar acum vor căuta să se răzbune pe „textilistele” lui Teana Popa. „Ne-am pregătit pentru un astfel de duel prin partida de joi, cu CSM Sibiu, pe care am câștigat-o la șase goluri diferență. Cu excepția Luminiței Alunge-Rădoi, accidentată, tot lotul este valid și suntem conștienți că ne așteaptă un examen foarte greu, în compania unei formații extrem de montate, după insuccesul din etapa trecută”, a declarat tehnicianul grupării din Sebeș. * Hidro Constanța - „U" URSUS Cluj Dan Udrea Antrenorul „ursoaicelor”, Gheorghe Mărginean, are la dispoziție un lot restrâns numeric, doar 10 jucătoare fiind valide, restul fiind accidentate. „Ne bazăm pe aceste zece jucătoare, dar sperăm să jucăm la fel ca în repriza a doua cu Silcotub“, a declarat acesta. Deși tehnicianul clujean a declarat că este posibil să nu se plece la Constanța, din cauza problemelor financiare, până la urmă s-au găsit resurse financiare și pentru acest meci. „Suntem strâmtorați financiar, dar dacă plecăm la Constanța înseamnă că o parte din probleme s-au rezolvat“, a declarat Gheorghe Mărginean. Oana Herman și Kinga Deutsch au fost convocate la lotul de tineret. (R.M.) în aceeași rundă se mai dispută partida Rapid - Rulmentul Brașov. U Bacău stă, iar meciul Silcotub Zalău - Oțelul s-a disputat în devans, scor 35-18. 9 Transilvania Jurnal Clujul a făcut figurație cu Minaur în primul meci de pregătire, disputat ieri în Sala Sporturilor „Dacia” din Baia Mare. HC Minaur BCR a învins, cu 34-23 (21-13), pe Armătura „U” Agronomia Cluj-Napoca. Meciul a fost la discreția echipei băimărene, care a ratat totuși 7 aruncări de la 7 m din 9 acordate. Sania și Varody nu au jucat, deoarece sunt accidentați. De partea cealaltă, clujenii au demonstrat carențe în joc. în prima repriză a fost un diferend între cei doi antrenori ai echipei. La un atac al echipei clujene, Călin Hossu a avut ceva de reproșat arbitrilor. Remus Moldovan i-a spus „nu am nevoie de circ aici. Du-te și joacă”. Hossu nu s-a dus să joace, și-a luat echipamentul și a părăsit banca echipei clujene. Moldovan le-a mai spus jucătorilor că „vă bateți joc de voi”. Băimărenii au jucat doar cu rezervele, titularii fiind menajați pentru turneul de la Buzău. HC Minaur BCR: Apostu 5 i.b., Dulf 12 i.b. Irimescu 7 (1) goluri: Maniescu 5, Kovács 5, Mocanu 5, Steriu 3, Surducan 3, Troică 2, Săcăleanu 2, Nedelcu 2. Antrenor: Petre Avramescu. Armătura „U” Agronomia: Florian 6 i.b., Cucuiet 8 i.b., Szabó 2 i.b. - Variac 7 goluri, Ștef 6, Marian 3, Pander 4, Dăncila 2, Burcă 1, Ostalis. Antrenor: Remus Moldovan. Arbitri: Vasile Bud - Dumitru Sechel. Partida revanșă a avut loc ieri, după închiderea ediției. Ioan Petrusan Explorări nu are voie să piardă „U” Explorări CSȘ Baia Mare va disputa astăzi, începând cu ora 17.00, un meci capital pentru menținerea în Divizia A de volei masculin, adversar fiindu-i Someșul Dej. O eventuală înfrângere a băimărenilor ar echivala cu retrogradarea din prima divizie, în meciul tur, desfășurat la Dej, băimărenii au învins cu 3-2. Pentru meciul de astăzi, antrenorul băimărenilor, Adrian Arbuzov, a declarat că ,nu avem voie să pierdem jocul. Cine o să greșească mai puțin va câștiga”. Explorări a pierdut jocul de verificare disputat joi, pe teren propriu, contra echipei Elcortd Zalău. Oaspeții vin foarte motivați pentru această partidă. Ei vor să se revanșeze pentru înfrângerea din tur. Antrenorul Mihai Chezan are doi ași în mânecă: Alupoaie și Paraschiv, jucători transferați la începutul acestui an de la Midia Năvodari. Chezan, fost jucător la Baia Mare, a spus că „nu este loc de sentimente. Venim să batem la Baia Mare. Echipa este în creștere de formă, așa că vrem să ne jucăm șansele”. Meciul de astăzi va începe la ora 17.00 și va fi arbitrat de Gheorghe Mitrașcă - Vasile Dusa (ambii din Zalău). Intrarea la meci este gratuită. (I.P.)