Transilvania Jurnal, februarie 2002 (Anul 5, nr. 1146-1169)

2002-02-09 / nr. 1153

ULTIMA ORĂ Contractele societăților TV prin cablu defavorizează consumatorii Inspectorii Oficiului Județean de Protecția Consumatorului (OJPC) Hunedoara au constatat nereguli în conținutul contractelor semnate între firmele de televiziune prin cablu din județ și clienți. Acestea au fost descoperite cu ocazia unei acțiuni de verificare a respectării prevederilor legate de protecția consumatorului la societățile distribuitoare prin cablu a programelor TV. în contracte nu era menționată structura pachetului de programe și, mai mult, nici un contract,nu stipula existența pachetului. Erau omise, de asemenea, condițiile de reziliere a contractului din partea consumatorului, deși legea prevede că într-un contract trebuie să existe clauze bilaterale de reziliere. De asemenea, lipseau mențiunile privind asigurarea calității rețelei de distribuție prin cablu și obligativitatea agentului economic de a asigura semnalul TV continuu, 24 de ore din 24. Unii dintre furnizori solicitau plata abonamentului în avans, ceea ce iarăși constituie o neregulă. A mai fost verificat și dacă există specificate în contracte condițiile în care se modifică pachetul de programe, prețul și condițiile în care aceste modificări sunt aduse la cunoștința consumatorului, precum și modalitățile prin care consumatorii pot anunța defecțiunile apărute în rețea. Răspunderea agentului economic pentru calitatea necorespunzătoare a transmisiei și pentru nerespectarea clauzelor contractuale a constituit de asemenea obiectul controlului inspectorilor OJPC Hunedoara. în urma deficiențelor constatate s-au întocmit patru proceseverbale de constatare - contravenție și s-au aplicat amenzi în valoare totală de 30 de milioane de lei. în ceea ce privește legalitatea funcționării, prin licențele eliberate de CNA și a existenței contractelor cu consumatorii, nu au fost descoperite nereguli. Acțiunea de control a OJPC Hunedoara se desfășoară, până în 15 februarie, la firme de televiziune prin cablu din Deva, Hunedoara, Brad, Simeria, Călan, Petroșani, Petrila și Vulcan. Bogdan Barbu în Hunedoara se fură pe lupte de la stat Polițiștii hunedoreni s-au confruntat cu un număr mare de cazuri de furt, încă de la începutul acestui an, o creștere semnificativă înregistrându-se la furturile din întreprinderile cu capital majoritar de stat din județ. Astfel, numai în această săptămână, polițiștii din localitățile Brad și Călan au prins două grupuri de hoți. Primul grup este format din Mircea Cîrcel, 31 de ani, din Crișcior, fără ocupație, cu antecedente penale, Sorin Puțuca, 36 de ani, din Zlatna - județul Alba, fără ocupație, fără antecendente penale și Nicolae Mihai Nacy, 29 de ani, din Crișcior, fără ocupație, recidivist. Cei trei bărbați sunt învinuiți că au pătruns prin efracție în Mina Barza, de unde au sustras fir de trofeu de înaltă tensiune, în valoare de aproape 24 de milioane de lei. Prezentați procuroului, pentru l’Nacy și Puțuca au fost emise mandate de arestare preventivă pentru 5 zile, iar Cîrcel este cercetat în stare de liberate. Iulian Botezan, 25 de ani și Sorin Muntean, 40 de ani, ambii din Călan, fără antecedente penale, dar și fără ocupație, formează cel de-al doilea grup de hoți. Cei doi au fost prinși în flagrant în timp ce încercat să sustragă cantitatea de 225 de kilograme de fier vechi, furată de la SC „Forever" SRL Călan. Simona Badiu Ucrainenii sunt de acord cu regularizarea Tisei consulul general al Ucrainei a promis că se vor lua măsuri în acest sens Consulul general al Ucrainei, Vasili Boeciko, s-a aflat timp de două zile în Maramureș. El s-a întâlnit la Sighetu Marmației cu președintele Consiliului Județean Maramureș, Alexandru Cosma. Cei doi au discutat despre posibilitatea funcționării podului istoric peste Tisa în regim de trafic internațional. Șeful administrației județene a precizat că este prioritară înființarea unui punct vamal în zonă. Suma necesară pentru construirea punctului vamal este de 4,1 miliarde de lei. Alexandra Cosma a solicitat Guvernului să aloce fonduri cu acest scop, iar în prezent așteaptă un răspuns. Un alt subiect dezbătut cu Vasyli Boeciko s-a referit la construirea podului economic între localitatea ucraineană Biserica Albă și Sighetu Marmației. O echipă mixtă de specilaiști, va prezenta Delegației Permanente a Uniunii Europene proiectul „Pod de beton armat peste Tisa" în speranța obținerii unor finanțări. „Trebuie să facem eforturi comune pentru îmbunătățirea și dezvoltarea relațiilor economice și comerciale, dar și pentru a sprijini comunitățile ucrainene și române care trăiesc în cele două regiuni”, a declarat oficialul ucrainean. El a mai afirmat că, în conformitate cu protocolul încheiat la nivel guvernamental, cele două părți au convenit să ia măsuri pentru regularizarea râului Tisa. Aceasta este o problemă extrem de delicată pentru autoritățile maramureșene, care, deși au dorit să consolideze digurile de apărare de pe malul românesc, s-au lovit de refuzul ucrainenilor. Conform convențiilor internaționale, astfel de lucrări se execută doar cu acordul ambelor părți. (M.M.) UBEMAR S.A. office« ubmar.ro Str. Pompelor nr. 3, Ploiești, 2000 - Prahova Tel.: 044113471,044114922 Fax: 044113471 UBEMAR S.A. Ploiești produce: ♦ automacarale de 7.18,125, 16, 25,40 tone ♦•centrale pentru producerea betonului ♦ vibroprese pentru fabricarea elementelor de beton ♦ utilaje de salubritate - autogunoiere compactoare; automaturatoare ♦ incarcatoare frontale ♦ telelifturi ♦ betoniere ♦ mașini de confecționat țigle UBEMAR S.A. Ploiești executa de asemenea reparații curente la: ♦ utilajele proprii, la produsele similare fabricate in tara sau in strainatata, la diverse motoare termice si mijloace de transport. UBEMAR • Sierii’ni isi profesionalismul la dispoziția dumneavoastră Sâmbătă, 9 februarie 2002 REN RO * 1 Estate Napoca 9 Avram Iancu st Cluj-Napoca 1 Phone: 064 196262,431302 196036, 196565 e-mail. new@mail.dntcs.ro I Member of MAI $LmiArtMas30Lm$ Vo-dus 22 Decembrie nr. 110 2700 Deva (Hotel Deva) Telefax: 054/232010,232050 e-mail: interaIarm_ro@yahoo.com Transilvania Juma! Albaiulienii nu sunt interesați de venitul minim garantat până acum s-au depus numai 600 de dosare Locuitorii municipiului Alba Iulia, care are o populație de aproximativ 90.000 de locuitori, nu se înghesuie să își depună dosarele pentru legea venitului minim garantat. Potrivit datelor furnizate de viceprimarul Călin Potor, până în 15 ianuarie au fost depuse doar 200 de dosare, mult mai puțin decât se preconizase, pentru care s-au efectuat deja anchetele sociale. Momentan există 600 de cereri depuse la administrația albaiuliană, din acestea, aproximativ 35 la sută neîncadrându-se în prevederile legii amintite. Potor ne-a declarat că în repetate cazuri, situația descoperită în teren de angajații primăriei nu corespundea cu cea din acte, în special la romi, care spuneau că se gospodăresc separat, deși în aceeași locuință stăteau mai multe familii. Cu toate că legea specifică obligativitatea prestării unui număr de 72 de ore de muncă în folosul comunității din partea beneficiarilor acestei legi, Călin Potor a afirmat că multe persoane au adus adeverințe medicale prin care sunt declarate inapți de a presta orice fel de muncă. Ca urmare, viceprimarul a decis ca în cadrul ședinței Colegiului Medicilor Alba de astăzi, să atragă atenția medicilor de familie asupra acestui fapt. Referitor la munca ce va fi prestată, fiecare persoană va munci în funcție de pregătirea și aptitudinile pe care le are. Din informațiile pe care le deține până la această oră administrația, se pare că banii de la bugetul de stat, ce vor fi completați cu sume din bugetul local, vor veni abia în luna martie. Nicu Popescu Execută transport internațional de persoane pentru următoarele destinații: • AUSTRIA • SPANIA • GERMANIA ^ • TAalia # • FRANȚA ^ • PORTUGALIA • OLANDA cu microbuse de 8+1 locuri și 15+1 locuri încheie asigurări medicale, pentru călătorii în străinătate la cele mai mici prețuri Informații la telefoanele: 094 - 245449/094 - 245452, 095 - 848470 CONFORT CU VITEZA LUMINII