Transilvania Jurnal, aprilie 2002 (Anul 5, nr. 1196-1221)

2002-04-15 / nr. 1208

Luni, 15 aprilie 2002 SPORT I?Aurarii” și-au atins scopul MINAUR ZLATNA (3) FC UNIREA "(T) Stadion: Minaur. Spectatori: 1.500 Au marcat: Paleacu min. 23, Trifu min. 48, Fl. Miclea min. 86 - Gideon min. 16 Derby-ul județean a revenit pe merit formației mai motivate, zlătnenii fiind, de altfel, singura echipă prezentă sâmbătă pe teren, care și-a dorit cucerirea celor trei puncte puse în joc. Acest apăsător minus zece din clasamentul adevărului a fost în pericol doar în primele 16 minute, atunci când albaiulienii, echipați într-un superb echipament de culoare neagră, marca „Joma”, au jucat cu adevărat fotbal și după transversala lui Parva (mil. 11) nigerianul Gideon i-a „păcălit” pe stoperii gazdelor și cu un lob elegant de la circa 12 metri a deschis scorul. 0-1! Elevii lui Șunda nu au dezarmat și, după doar 7 minute, au reușit să egaleze prin Paleacu, cel mai bun jucător al întâlnirii, care a fructificat o excelentă angajare în adâncime a lui FI. Miclea, astfel încât lucrurile au intrat pe făgașul normal. Până la pauză, cei care au controlat jocul sunt jucători grupării de pe malul Ampoiului, dar bara transversală (min. 39 la șutul lui FI. Miclea) și reflexul, cu piciorul, lui Opric (min. 44 la o pătrundere a lui Chivescu) fac ca după primele 45 de minute tabela de marcaj să indice un surprinzător 1-1. Imediat după reluare (min. 48), cornerul executat de Király a fost transformat în gol de Trifu și amfitrionii au preluat conducerea și pe tabela de marcaj. 2-1! Lipsiți de aportul lui Gideon și Cr. Scarlat, ambii înlocuiți din cauza unor accidentări, uniriștii nu mai contează în atac, meciul curgând astfel lin,spre poarta lui Opric. După bara lui Marina (min. 54) și intervenția salutară a portarului albaiulian (min. 85 într-un duel unu la unu cu FI. Miclea), fostul golgeter ocnamureșean, FI. Miclea, și-a trecut la rândul său numele pe lista marcatorilor (min. 86) și a închis tabela: 3-1! Așa s-a scris istoria unei întâlniri în care suporterii prezenți la stadion au avut parte de goluri, bare și ocazii ratate, dar a lipsit, din păcate, încrâncenarea specifică unor derby-uri în adevăratul sens al cuvântului. Antrenorul „aurarilor”’ Aurel Șunda, care în tur a debutat pe banca tehnică a Unirii tot cu un 3-1 în disputa cu... Minaur Zlatna, a declarat la finalul partidei următoarele: „Important pentru noi este faptul că am reușit, cu șansă ce-i drept, să cucerim toate punctele puse în joc, dar cred că, dacă nu ieșea Gideon, accidentat din câte am înțeles, am fi avut mari probleme. Suntem deficitari la capitolul finalizare, unde, deși ne creăm o sumedenie de ocazii, marcăm cu foarte mare greutate. Deși rezultatele acestei etape ne sunt total defavorabile, nu abandonăm lupta pentru supraviețuire și sper ca la finalul campionatului să reușim salvarea de la retrogradare”. Dan Udrea Fl. Cotora Opric Marina Cosma Macavei * C. Ciobanu Himcinschi Didu min. 24 Chivescu lagăru Király R. Andone Paleacu M. Zota Beza Bordeanu min. 67 Pusca min. 59 Avram Ov. Maier Cr. Scarlat Adr. Popescu min. 46 Pistrițu Trifu Gideon min. 61 Cașoban min. 41 R. Oprea Fl. Miclea Parva Antr.: Aurel Șunda Antr.: Alex. Pelici Divizia C - etapa a 21-a iu au făcut un pas mare spre Divizia D S era a 6-a Rapid CFR Teiuș - West Petrom Pecica 0-0 Rapid CFR: S. Breaz - Boar, C. Crișan, Vlas, Jedinak, Goangă - Cordoș (min. 651, Domșa), N. Oargă, Puha -T. Domșa (min. 76 Stan), D. Crișan. La capătul unui meci de mare luptă, dar modest din toate punctele de vedere, formația lui Iulian Nichimiș și-a compromis în mare parte șansele de supraviețuire în Divizia C, ajungând la un extrem de periculos 14 în clasamentul adevărului. „Au fost o serie de jucători care nu și-au apărat corect șansele la meciurile cu Corvinul și West Petrom Pecica, dar vom face curățenie în lotul echipei chiar de acum. Trădătorii nu au ce căuta la Teiuș. Le mai dăm o șansă, la Cugir, după care vom hotărî dacă mai are rost să continuăm acest campionat ”, a declarat Marius Munteanu, unul dintre finanțatorii „ceferiștilor”. Minerul Lupeni Cuprirom Abrud 0-1 (0-0) A marcat: Jula min. 54 Cuprirom: A. Mureșan - \/. Danciu, Turbuțan, Albu, Goia, Onisei - C. Popa, M. Micu, Babos (min. 90 Dudea) - Gorgan (min. 77 C. Micu), Jula (min. 84 Tibichi). Cu toate că nu i-au putut folosi pe: Ghiorghiu, suspendat, și Al. Sipoș, accidentat, iar V. Danciu a fost eliminat de pe teren în minutul 52, „moții” lui Bebe Costescu au reușit sa reziste eroic atacurilor formației-gazdă, ba mai mult, au și marcat un gol egal cu o nouă victorie externă. Prin acest succes, abrudenii au reușit cea de-a patra victorie consecutivă, nu au mai pierdut din data de 16 februarie 2002 și au ajuns la un liniștitor - 4 în clasamentul adevărului. Tricotaje Ineu - Soda Ocna-Mures 0-1 (0-0) A marcat: E. Maier min. 90+3. Soda: Barna - C. Craiu, Rațiu, Gh. Mărginean, Moldovan, L. Roșca - Gabor, Crișan, E. Maier, Pereat - Râșniță (mih. 90 Chiș). Fără șapte titulari, dar cu Barna și Acir. Râșniță în zi fastă, elevii lui Nicu Lupu au dat lovitura la Ineu, golul marcat de Emil Maier în prelungiri echivalând cu un succes pe cât de neașteptat, pe atât de meritat. De remarcat faptul că la faza premergătoare golului, portarul gazdelor I. Dulhasz a fost înlocuit cu fratele său, L. Dulhasz, dar acesta nu a reușit să pareze lovitura liberă prin care Emil Maier a transferat cele trei puncte în contul ocnamureșenilor. Inter Petrila CF 1939 Cugir 2-1 (1-0) Au marcat: Boyze min. 14 și Iordache min. 48 - Achim min. 75. CF 1939 Cuair, Lăncrăjan - Petcu, A. Nagy (min. 25 Lazăr), Șuvaina, Al. Duța (min. 70 lovainescu), Ignaticu, S. Barta, Achim, Grigorescu - Isac. Antrenorul cugirenilor, Cristi Stoica, a declarat la finalul partidei că „sâmbătă, la Petrila, nici Real Madrid nu putea să câștige. A fost un furt calificat, o bătaie de joc. Pe A. Nagy l-am scos pe targă în minutul 25, iar Itu a fost lovit și înainte de meci și pe întreg parcursul jocului, dar nu s-a luat nici o măsură. Ca să nu mai vorbim despre faptul că, la primul gol,, jucătorul-gazdă a preluat balonul cu mâna, un henț clar, care se putea observa și din avion!” Seria a 7-a Dan Udrea Marmosim Simeria - Corvinul Hunedoara 0-2 (0-0) Au marcat: Gheară min. 54, Băban min. 67 Cartonașe roșii: Lugă min. 42 și Baciu min. 54 (ambii de la Marmosim) Marmosim: Iuga - Baciu, Stachi, Colman, Budei, Luță, Biriș, Simedru, Bordeian, Balabasciuc, Radu, Corvinul, Iancu - Rus, Bordean, Moga, Stoica , Avasiloaiei, Gheară, Mitrică, Pepenaru, Mărginean, Rupă. (B.B.) șefi la FR de Box încă un maramureșean se află în conducerea Federației Române de Box, este vorba despre fostul deputat PUNR Nicolae Bud, care va ocupa, începând de astăzi, postul de secretar general al FRB, ca urmare a deciziei președintelui, Iosif Armaș. Până în prezent, Nicolae Bud era membru în biroul federal și purtător de cuvânt. El îi succede lui Eugen Turan Dobra, care a demisionat. Post cu probleme, pentru ca numele unora dintre foștii secretari a fost implicat în diverse scandaluri și chiar procese, Buda a declarat: „Nu mă sperie această nouă misiune. Eu sunt curat și îmi voi vedea de treabă." (I.P.) Baschetul juvenil devean rămânea ^ e Echipele de baschet ale Clubului Sportiv Școlar Deva au reușit in corpore calificarea în fazele semifinale ale Campionatelor Naționale de juniori I, II și III. întrecerile din turneul semifinal vor fi găzduite de Sala Sporturilor din Deva, în perioada 1-3 mai, la ele urmând să participe formațiile cluburilor școlare din Timișoara, Cluj, Târgu-Mureș, Calafat și, bineînțeles, Deva. (B.B.) ; aibmn Transilvania Jurnal • Culise • Culise • Culise • Culise • Culise • • Primele 20 de minute ale meciului s-au disputat ,cu o minge marca „Mondo”, fabricată în Pakistan, în culorile FRapidului și care avea imprimată stema oficială a echipei de lângă Podul Grant. Nemulțumit de faptul că balonul era foarte ușor și atacanții oaspeților, Pârva -bară și Gideon gol, s-au descurcat mai bine cu „obiectul”, portarul FI. Cotora a cerut schimbarea acestuia. Urmarea„ .Aurarii” au marcat, cu noua minge, de trei ori în poarta lui Opric... • Cele două galerii și-au dat în petic la o partidă care nu impunea deloc acest lucru. Duelul dintre „Vulturii Albaștri" și „Black Warriors" a fost unul cu foarte multe trivialități și la scandarea albaiulienilor „La Abrud, jucați la Abrud!", suporterii gazdelor, aflați în inferioritate numerică, au răspuns prompt cu „Unirea, m..e Unirea ! De aici și până la începerea „balului" nu a mai fost decât un pas, care, de altfel, a fost rapid făcut de cele două grupuri de suporteri și arealul sonor a fost dominat de scandări care mai de care mai deocheate. • Deși înainte de startul partidei suporterii Unirii au intenționat să afișeze un banner pe care era inscripționat „Nu vrem blaturi ”, aceștia au renunțat la idee și au afișat doar bannere cu numele galeriei și al sponsorului principal al echipei SC Jidvei SFRL... Spre finalul jocului, profitând și de acalmia jucătorilor celor două formații, suporterii i-au chemat la rampă și pe membrii celor două staff-uri tehnice, iar aceștia nu au ezitat să le răspundă tifossilor din tribune! . Antrenorul Aurel Șunda, deși s-a declarat parțial mulțumit de evoluția noului cuplu de atacanți, nu s-a sfiit ca pe parcursul meciului să-i „înțepe” de câteva ori pe Trifu și Fl. Midea: „Trifule, nu-i nimic, tu dai gol etapa viitoare!" sau „Midea, dacă mai rămâi o singură dată în ofsaid, pleacă singur la vestiare!”. O echipă întreagă a privit, din varii motive, derby-ul județean din tribună. Astfel, „aurarii" Jercălău, C. Pop, Abălașei, Mândroc, Bolmandar și mniristul Galeș au trăit la intensitate maximă duelul zlătneano-albaiulian, după care, cu excepția lui Galeș, au intrat pe teren pentru un... antrenament de vreo 15 minute! Dan Udrea * Ovidiu Mândroc Câștigătorii concursului organizat de „Transilvania Jurnal - Ediția de Sălaj” și HBO sunt 1. Lupaș Mona Ines- Zalău 2. Mitre Ioan - Zalău 3. Boca Florin - Zalău 4. Pop Claudia - Zalău 5. Coman Maria - Zalău 6. Noje Mariana - Zalău 7. Bolos loan - Zalău 8. David Alexandru - Zalău 9. Filip Ioan - Zalău 10. Igna Emilia - Zalău 11. Baciu Ramona - Zalău 12. Chirilă Daniela - Zalău 13. Lupuț Alina - Zalău 14. Cosma Mihaela - Zalău 15. Opriș Liviu- Zalău 16. Berbenți Maria - Zalău 17. Stănean Mariana-Zalău 18. Adriana Pop - Zalău 19. Burghele Camelia - Zalău 20. Pop Maria - Zalău 21. Oros Glie. - Zalău 22. Vasa Alexandru - Zalău 23. Mureșan Tinel - Zalău 24. Cotor Anca - Zalău GENERAL IMPEXP str. Iuliu Maniu nr.16Tel/fax: 064/430407; mobil: 092/364806 Orar: zilnic 8-19; sâmbătă 8-13; duminică închis Distribuitor EN GROS; Magazin cu amănuntul adaos 0-20 % La preț de fabrică Vă oferă: KÖBÉR; neocar, duracril (vopsele auto) SINTEZA COLOR : vopsele ulei, emailuri, grunduri. PERIND Oradea: perii diferite, mături, spălătoare PEROM Cluj, pensule, bidinele diferite PHOENIX: detergenți granulați, detergenți lichizi, săpunuri METALOPLAST Brașov: strecurătoare, teluri, etajere, mese călcat. Materiale de construcții la ambalaje de 1/1- 2,5/1 kg Vase emailate: garnituri, seturi, la bucată Sanitare: baterii, robineți, armături Feronerie: balamale, yase, zaruri, garnituri Tacâmuri inox: la bucată, garnituri, seturi Pentru cantități mai mari, asigurăm transportul mărfurilor. rata<£ zalău 9Arhi telefon 060-62.595.060-613.424, 24 din 24 de ore CART IMPEX SUNTEM TOBA DE CARTE Cu o vechime de peste 50 de ani, firma noastră este principalul distribuitor de carte din județul Cluj, cu o rețea de 25 de librării în tot județul, dintre care 13 librării în municipiul Cluj - Napoca. • Distribuitor de papetărie, birotică - Distribuitor KOH - I - NOOR • Distribuitor de carte • Editare cărți str. Universității nr. 1, Ap. 5 • Beletristică 1 r . Carte școlara 3400 Cluj - Napoca • Cărți de specialitate • Cărți de copii IgN 064/193.127 fax. 064/431.494 Bilog Toph- multiplicare rapidatel.editură: 064/195.562 • Tipizare format A4 • Tehnoredactare computerizată • Imprimate tipizate • Jucării CARTI M PXX