Transilvania Jurnal, iunie 2002 (Anul 5, nr. 1245-1269)

2002-06-11 / nr. 1253

I Director: Emilia MOLDOVAN | Nr. 1.253, Marți, 11 iunie 2002 preț 4.000 lei] Primarul din Bălan, amenințat cu incendierea Primarul orașului minier Bălan din județul Harghita, Mihai Mereș, a fost amenințat la sfârșitul săptămânii trecute întro scrisoare"Că îi va fi incendiată locuința, dacă nu încetează să demoleze garajele și cotețele amplasate ilegal pe domeniul public. Scrisoarea era semnată de un grup de mineri de la Puțul nr. 3 al Societății Miniere Bălan și dădea primarului un termen de 48 de ore pentru a stopa acțiunile demolatoare. Mihai Mereș a declarat că inițial a fost îngrijorat de scrisoarea de amenințare, dar ulterior s-a mai liniștit, după ce a primit telefoane de la mai mulți mineri ce lucrează la Puțul nr. 3, care l-au asigurat că ei nu fac parte din grupul de nemulțumiți. Primarul Bălanului a precizat că nimic nu-l va opri în a demola garajele și cotețele din Bălan, care poluează peisagistic orașul de la poalele Hășmașului Mare. Termenul până la care trebuie demolate toate construcțiile anexe fără autorizație din Bălan este 17 iunie. Mihai Mereș a mai afirmat că deocamdată au fost desființate câteva sute de cotețe și garaje, iar alte câteva sute mai urmează a fi demolate, în cazul în care proprietarii acestora nu se vor conforma deciziei primăriei, vor plăti amenzi de până la zece milioane de lei pe construcția ilegală. Ruxandra Stoian Vis erotic PNL vrea alegeri anticipate vicepreședintele liberal Crin Antonescu afirmă că a pierdut numărul relelor făcute de PSD pagina 16 Rețeta succesului la tânărul român SLUGĂ LA AMERICANI PENTRU O CASĂ ÎN ARDEAL „Vând ap. 2 camere în Cluj. Preț 550 de milioane de lei” sau „Vând ap. 3 camere în Cluj. Preț 650 de milioane de lei”. Acestea sunt anunțurile care taie elanul tinerilor clujeni dornici să se mute din casa părintească sau a socrilor în casă nouă. Situația de la Cluj nu este singulară. La capitolul prețuri, întreaga piață imobiliară din Transilvania parcă a luat-o razna, iar alternativa zecilor de mii de persoane care nu pot să achite aceste sume astronomice sunt, deseori, biletele de avion către America. Unii dau vina pe echivalarea vechii mărci germane cu euro, în cazul unor tranzacții pe care românii le făceau pe cont propriu, cum ar fi vânzarea de apartamente. Povești. Buba este la București. Nici unul dintre politicienii ajunși zbiri în guvernele postdecembriste nu s-a obosit să găsească resurse financiare pentru a construi la prețuri rezonabile locuințe pentru tinerii români. Dimpotrivă, unii au construit case doar pentru ei, nu una, ci câte trei-patru. Prințesa Caroline de Monaco susține un concert la Cluj Prințesa Caroline de Monaco a sosit ieri după-amiază la Cluj-Napoca, pentru a susține un concert. Caroline Murat de Monaco, fiica prințului Albert de Monaco și a actriței Grace Kelly, cunoscută ca artistă lirică sub numele de Caroline Haffner, va putea fi admirată în această seară, pe scena Casei Universitarilor, alături de orchestra Filarmonicii de Stat. Prințesa va interpreta Concertul nr. 4 pentru pian de Saint-Saens, sub bagheta dirijorului Alexandru Lăscae. Alteța sa regală a studiat la Școala Normală de Muzică de la Paris. Și-a completat studiile muzicale și și-a desăvârșit arta la Conservatorul Național Superior din capitala Franței, apoi s-a perfecționat la Moscova, Viena și Geneva. în ceea ce privește prestigioasa orchestră clujeană, reamintim că aceasta a efectuat un turneu de mare succes prin Europa, în anul 2000, alături de legendara trupă Deep Purple. Daria Ștefan SC INSTERCO SRL Distribuitor al firmei^^^^q^nY^ VINDE V Toată gama de anvelope, camere aer autoutilitare camioane remorci produse de SC VICTORIA SA Florești și SC SILVANIA SA Zalău. Depozitul este situat pe B-dul M. Viteazu nr. 60, in incinta Complexului FEDERAL COOP. Tftl fa# fifsiono Editorial pagina 4 Prostie și incompetență de Daniel Săuca Dacă In țara românească s-a ajuns la situația stupidă, strigătoare la cer, ca guvernul să pună TVA (taxa pe valoare adăugată) și pe taxa locală de publicitate, înseamnă că s-a dus dracului orice idee de relaxare fiscală și descentralizare. Ni im asa. iută ... Stupefiant Ipoteză oficială în cazul Tineați: heroina a tranzitat România Poliția italiană nu a depistat tara de proveninență a heroinei descoperite asupra italianului stabilit la Cluj. Fabrizio fineați (43 de ani). Una din ipotezele de lucru este că drogul provine din Turcia și a tranzitat România. De altfel, țara noastră este considerată de CIA ca o placă turnantă a traficului de droguri spre Europa Occidentală. pagina 3 pagina 3 Recidivă Școală din Șimleu, amenințată cu scindarea pe criterii etnice o situație explozivă cel puțin la nivelul reacțiilor publice stă să se nască în județul Sălaj. Deputatul UDMR Vida Iuliu și-a pus semnătura pe un memoriu, despre care se susține că este inițiativa a „200 de părinți și a 700 de cetățeni”, prin care se cere înființarea unei școli generale cu limba de predare maghiară de sine stătătoare prin preluarea claselor de limbă maghiară de la Școala Generală nr. 1 din localitate. Directorul școlii crede că aceasta idee este „inoportună”, în timp ce inspectorul școlar general o cataloghează ca o „utopie”. Se așteaptă punctul de vedere al oficialităților județului. pagina 2 Brandon” se gândește să vină la schi în România Cu ocazia prezenței la Festivalul Internațional de Film „Transilvania", actorul Jason Priestley, alias,Brandon" din serialul „Beverly Hills", a acordat un interviu în exclusivitate Transilvaniei Jurnal. SPORT CM2002 Coreea de Sud - Japonia Adevărata luptă pentru optimi abia începe pagina 9 Băimărenii vor cu orice preț să promoveze f*" * ****** ___________pagina 8