Transilvania, 1868 (Anul 1, nr. 1-25)

1868-01-01 / nr. 1

carii toti fura acceptați de membri intre manifestari de simpatia, destinsa bucuria electrica adunarea audienda numele si ofertele fratiloru de peste Carpati, ce o face a prorumpe in strigări îndelungate de „se traiesca!“ Aceasta consemnare inca se adauge la protocolu sub C). Intru aceste unu mare ospetu intra in sala, onorandu adunarea cu presenti’a sa, Esc. sa D. Comite Péchy, comisariulu regescu pentru Transilvania, salutata dein partea adunarei cu aclamatiuni de „se traiésca!“ V. D. presiedinte observa, ca se afla in referad’a Dlui secret, unele pusetiuni, cari receru desbaterea si decisiunea adunarei generale, deci întreba, ca voiesce adunarea a le lua aceste numai decatu la pertractare; seu va fi pote mai consultu a alege o comisiune, care se susterna despre acele in siedinti la venitoria unu raportu informativu si opinativu. D. Gravrilu Manu e de părere ca se se alega comisiune, si anume de 9 membri. I). Macelariu si D. Maioru sustienu, ca ar fi de ajunsu si 4—5 membri. In urma statorinduse numerulu de 5, la propunerea presidiului se alesera că atari DD. Dr. Ratiu, Gavrilu Manu, Dr. Tincu, can. Mihali si concip. gub. Nemesin. VI. D. casariu alu Asociatiunei capitanulu Stejariu cetesce raportulu seu despre veniturile si spesele anuali, precum si despre starea averei intrege a Asociat. Totu de odata raporta si despre fondulu destinata pentru eternisarea memoriei laureatului poetu Andreiu Muresianu, care raportu se adauge aici sub D). D. bibliotecarii!alu Asociatiunei Nicolae Cristea raporteaza despre starea bibliotecei Asociat, trans., care raportu se adude aici sub E). In legătură cu acestea D. Macelariu propune a se procede numai decatu la alegerea unei comisiuni de 5, spre a cerceta socotelele, si a raportă in siedinti l a venitoria, ceea ce priminduse la propunerea presidiului se alegu DD. Piposiu, Siandoru, Orosu, Molnaru si Chifa. VIL Veniendu acum la ordine alegerea celoru alalte comisiuni, si anume: a) a unei comisiuni de 3 pentru conscrierea membriloru noui si încasarea tacseloru. b) a unei comisiuni de 5 pentru preliminarea bugetului pre anulu venitoriu, s’au alesu ad a) DD. Panfiliu prof., Rosiescu prof. si G. Popu prof.