Transilvania, 1871 (Anul 4, nr. 1-24)

1871-09-15 / nr. 18

i?! Acesta fóia ese de cate 3 cóle pe luna si costa 2 fiorini v. a. pentru membrii asociatiunei, era pentru nemembrii 3 fr. Pentru străinătate 10 franci cu porto »(v. postei. Fói’a Asociatiunei transilvane pentru literatura romana si cultur’a poporului romanu. --------Abonamentulu se face numai pe cate 1 anu întregii. Se aboneza la Comitetulu asociatiunei in Sibiiu, seu prin posta seu prin domnii colectori. W V g/jrf (ffc------------------\r. 18. Brasiovu 15. Septembre 1871. Amin IV. Sumariu. Protocolu despre a XI. adm. gen. a asoc. (Fine). — Raportulu secret. II. despre activitatea comit. asoc. trans. in an. 1879. — Monografia Fagarasiului. — Colectiune de diplome istorice transilvane. (Continuare). — Pădurile si însemnătatea loru. — Publicarea baniloru incursi. Protocolu despre a unusprediecea adunare gen. a asoc. trans. pentru literatura si cultur’a poporului romanu, tienuta in Fagarasiu in 7—8. Augustu 1871 sub presidiulu dini cons. aulicu in pens. Iacobu Bolog’a. Siedintia II. tienuta in 8. Augustu 1871. 10. La 93/4 őre a. m. dn. presiedinte deschide siedinti’a si cetesce: a) O depesia telegrafica d’in Sabesiu, prin care romanii de acolo invita asociatiunea pre anulu 1872 la Sabesiu. b) O telegrama d’in Clusiu, prin care romanii de acolo saluta adunarea si se roga pentru efeptuirea propunerei făcute de Vaida in Gherl’a si primita de adunarea de acolo, si a cârtii economice. c) O depesia telegrafica d’in Siemleu, in care inteliginti’a romana de acolo saluta adunarea. d) O telegrama a romaniloru d'in Orasteia, in care saluta adunarea, si se invita pre anulu 1872 la Orasteia. Se primesce cu plăcere si se iau spre sciintia. 11. Dn. presiedinte e de părere, ca desi ar fi la ordinea dilei raporturile comissiuniloru, totusi afla de corespundietoriu a se continua mai antaiu cu cetirea disertatiuniloru, de aceea invita pre dn. dr. Nie. Popu a-si ceti disertatiunea sa. Primindu-se acesta si din partea adunarei, dr. Nie. Popu si tiene discursulu seu despre music’a vocale, si este ascultatu cu deosebita atentiune, or la finire aplaudatu cu entusiasmu. 12. Se pune la ordinea dilei cetirea protocolului siedintiei d’in 7. Augusta a. c., care primindu-se fiira modificare, se dechiara de verificatu. ’ 13. Dn. presiedinte invita comissiunea censuratoria a-si face raportulu seu despre starea in care au aflatu cass’a asociatiunei pre an. 187°/,. La acésta referentele comissiunei dn. Ioanu Ratiu cetesce raportulu, care se alatura la protocolu sub F, dechiarandu, ce a aflatu tote socotelile asociatiunei, precumu si ratiociniulu despre administrarea fondului academiei romane de drepturi deplinii esacte si in cea mai buna ordine, de aceea propune a se da cassariului asociatiunei du. capitanu in pens. Const. Stezariu absolutoriu si a i se esprime d’in partea adunarei recunoscientia pentru servitiulu celu acurații. Se primesce de adunare fiica desbatere intre urări de „se traiésca.“ 14. Referentele comissiunei pentru înscrierea membriloru celor nuoi dn. George Bucsia, cetesce list’a membriloru nuoi inscrisi si a sumeloru incassate, care se alatura la protocolu sub G. Membri intrati de nou se primescu din partea adunarei Cu eschiamatiuni vii de „se traiesca.“ 15. La invitarea presidiului dn. Nic. Cipu raporteaza despre resultatulu concertului datu ori seara in folosul« academiei romane de drepturi aratandu, ck venitulu intregu dela acela este de 241 fr. 90 cr. v. a. si 1 galbenu. In urm’a acestui raportu dn. presiedinte amintindu, ck meritulu de a fi produsu unu venitu asia de frumosu pentru academia, este de a se ascrie concertantiloru, dnei Elis’a Circ’a, dloru dr. Nic. Popu, Pantilimonu si George Dim’a, D. Ciurcu si Arnoldu Friedsmann, propune a se aduce dnei si dloru concertanti multiamita la protocolu, era banii incassati a se preda dlui cassariu pre langa cuietantia. Se primesce, si concertantiloru li se esprime via multiamita intre urări de „se traiasca.“ 16. Dn. secret. N. I. V. Rusii referindu-se la raportulu comissiunei pentru înscrierea membriloru celoru nuoi, si facandu cu plăcere amentire despre sumele cele frumóse adunate prin zelilu si staruinti’a dloru pretori George Popu Gridanulu, Bucuru Negrilta, Ioanu Ratiu, Efremu Pandrea si Toni’a Cipu, propune a se aduce acestora domni din partea adunarei multiamita protocolaria. Ceea ce se primesce cu plăcere. 17. Punendu-se la ordinea dilei raportulu comissiunei bugetarie referentele acesteia dn. Ioanu Codru Dragusianulu cetesce postu de postu bugetulu statoritu de majoritatea comissiunei pre anulu 1872 pre bas’a proiectului de bugetu facutu de comitetulu asociatiunei in siedinti’a sa d’in 2. Aug. 1871 si alaturatu la protocolu sub lit. H, aratandu totu deodata, ca in comissiune s’a ivitu si unu votu separatu alu minorității, care si-a reservatu a-si face propunerea sa deosebita, la posit, la d’in proiectulu bugetariu. După acesta dn. presiedinte pune la ordine desbaterea generala asupra bugetului, la care dn. proto