Transilvania - Analele, 1908 (nr. 1-4)

1908-01-15 / nr. 1

4 11. (88—1908). Direcţiunea despărţământului Brad cere suma de K 100 pentru acoperirea cheltuelilor împreunate cu ţinerea prelegerilor poporale. Cu ocazia prelegerilor poporale se vor împărţi ţăranilor şi unelte agricole perfecţionate. Se ia act. Ajutorul de K 100 se votează. 13. (1286—1908). Direcţiunea despărţământului Haţeg înaintează procesul verbal al şedinţei comitetului cercual din 11 Decemvrie 1907, în care s’a decis să se ţină în Haţeg şi două comune din jur prelegeri ilustrate cu schiopticonul. S’a hotârît să se ţină în Haţeg şezători literare pentru cărturari. S’a cumpărat broşura scrisă de Dr. Is. Marcu şi Şt. Roşian despre «Alcoholism». Se ia act. 13. (89—1908). Direcţiunea despărţământului Haţeg înaintează procesul verbal al şedinţei comitetului cercual din 17 Ianuarie a. c. din care rezultă că până acuma în Haţeg s’au ţinut 2 şezători literare, s’a hotărît să se ţină prelegeri poporale în 35 comune de pe teritorul despărţământului. Cere ajutorul de K 100 şi broşuri din Biblioteca poporală a «Asociaţiunii». Se ia act cu plăcere de activitatea îmbucurătoare a acestui despărţământ. Se votează ajutorul de K 100 şi se autorizează biroul să le trimită mai multe exemplare din Biblioteca poporală a «Asociaţiunii». 14. (113—1908). Direcţiunea desp. Nâsăud înaintează procesul verbal al şedinţei comitetului cercual din 6 Ianuarie a. c., în care s’a hotărît să se ţină prelegeri pentru popor, s’a lansat şi un apel îndemnând pe preoţi şi pe învăţători să înfiinţeze agenturi comunale şi să ţină prelegeri. Se ia act. 15. (1288 — 1907). Direcţiunea desp. Orade înaintează procesul verbal al şedinţei comitetului din 1 Decemvrie 1907, ţinută în comuna Giriş, unde d-nii Dr. Cornel Bulcu şi Vasile Babi au ţinut două prelegeri, cel dintâiu despre «Ţăran român şi cărturar român», iar al doilea despre «Economia raţională». Comuna Giriş cu această ocazie s-a constituit în agentură, înfiinţându-se şi o bibliotecă. Comitetul cercual a hotărît ca la vară, cu ocazia adunării cercuale, să aranjeze în Oradea-mare o expoziţie de ţăsături şi lucruri de mână ale femeilor române din Bihor. Se ia act cu plăcere de activitatea îmbucurătoare a acestui despărţământ. 16. (80—4908). Direcţiunea desp. Orăştie cere ajutorul de E 100 pentru acoperirea cheltuelilor împreunate cu ţinerea prelegerilor poporale. S-au anunţat următorii conferenţiari: I. I. Lăpădatu, Constantin Baicu, Ioan Moţa, Gavril Todica şi Vasile Osvadă. Despărţământul cere broşuri din Biblioteca poporală a «Asociaţiunii» de la Nr. 20 încolo. Se ia act. Se votează ajutorul de K 100 şi se pun la dispoziţia desp. broşuri din Biblioteca poporală a «Asociaţiunii».