Transilvania, 1980 (Anul 86, nr. 1-12)

1980-01-01 / nr. 1

FRONTUL DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE în această iarnă, la început de An nou, viaţa politică a ţării a cunoscut efervescenţa specifică marilor momente din instoria unui popor. Sub auspiciile generoase ale încrederii depline şi optimismului, profund degajate din documentele celui de al XII-lea Congres al partidului au avut loc lucrările Congresului al II-lea al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, care au exprimat cu puterea faptelor saltul calitativ Înregistrat în dezvoltarea, pe toate planurile, a sistemului nostru social, adîncirea şi dezvoltarea democraţiei socialiste la nivelul transformărilor revoluţionare, înscrise pe traiectoria ascendentă a progresului multilateral al naţiunii noastre. Desfăşurate, la propunerea şi sub directa îndrumare a secretarului general al partidului, preşedintele Republicii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, dezbaterile din cadrul Congresului au reliefat semnificaţiile celui mai cuprinzător forum, importanţa sa majoră pentru prezentul şi viitorul poporului nostru. Frontul Democraţiei şi Unităţii Socialiste asigură cadrul politic adecvat pentru atragerea tuturor cetăţenilor patriei, muncitori, ţărani, intelectuali, micii meşteşugari, liberii profesionişti, femei casnice, pensionari etc. ca participanţi activi, la toate nivelurile activităţii politice. Iată cum, în deplin acord cu realităţile româneşti contemporane, atlt democraţia socialistă cît şi unitatea poporului poartă amprenta opţiunilor unei naţiuni ce îşi află premisele în natura orînduirii noastre socialiste. Intre principalele direcţii noi, în care se va face simţită eficacitatea şi oportunitatea măsurilor luate de cel de-al II-lea Congres al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste se cuvine menţionată, în primul rind, larga dezbatere cu masele populare a tuturor legilor şi hotărîrilor, atît pe plan naţional cît şi pe plan local. Totodată s-a creat posibilitatea organizaţiilor democraţiei şi unităţii socialiste de a propune din rîndul membrilor lor, candidaţi de deputaţi pentru consiliile populare, astfel că, alegerile de la 9 martie înmănunchează, într-o deplină unitate, sub conducerea P.C.R., sindicatele, organizaţiile de tineret şi femei, uniuni cooperatiste, de creaţie şi profesionale, consiliile oamenilor muncii aparţinînd naţionalităţilor conlocuitoare, toate forţele sociale şi politice ale ţării. Desprindem, din aceasta, lărgirea considerabilă a sferei de participare a întregului popor la opera de construire a socialismului, împlicîndu-l, totodată, în viaţa social-politică a ţării. Este condiţia sine qua non a permanentei participări a maselor la adoptarea deciziilor ce privesc întreaga naţiune, este rezultatul firesc al ridicării, în ultimul deceniu, a nivelului conştiinţei socialiste a maselor, este înţelegerea necesităţii obiective ca pe măsură ce urcăm noi trepte în construirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate masele de oameni ai muncii să participe cît mai larg la rezolvarea complexelor probleme cu care este confruntată societatea. „Acum, esenţial este să asigurăm buna funcţionare a acestui cadru democratic, folosirea deplină a posibilităţilor pe care le oferă“ sublinia tovarăşul Nicolae Ceauşescu în Raportul prezentat la cel de-al XII-lea Congres al partidului, îndemnul la exigenţă, la abordarea revoluţionară, în spirit critic şi autocritic făcut de preşedintele Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste în cuvîntarea rostită la cel de al II-lea Congres al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste, va constitui, pentru noi, permanentul sistem de referinţă în activitatea ce o desfăşurăm. Numai mobilizîndu-se întregul potenţial de iniţiativă şi competenţă, implicînd în mod nemijlocit toţi cetăţenii patriei la dezbaterea şi soluţionarea multiplelor probleme care se ivesc în viaţa economică, politică şi socială a ţării vom putea spune că noua structură a Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste reprezintă o etapă calitativ superioară, în procesul complex şi continuu de adîncire a democraţiei socialiste în ţara noastră. Eficienţa şi saltul la o nouă calitate se verifică înainte de toate, prin efectele cu care se soldează deciziile în planul dezvoltării economico-sociale, şi, totodată, în evoluţia ascendentă a proceselor care privesc înfăptuirea celor mai profunde prefaceri din societatea noastră — formarea omului nou, afirmarea plenară a personalităţii umane, libere şi demne, în Îmbogăţirea continuă a profilului său moral şi spiritual, cu cuceririle culturii şi ştiinţei moderne puse în slujba progresului multilateral al ţării. în acest context, procesul educaţional, care face parte integrantă, organică din procesul de făurire a societăţii noi, socialiste, trebuie să se bazeze pe eforturi permanente pentru asigurarea unei pregătiri continue a tuturor categoriilor de oameni ai muncii, indiferent de vîrstă, profesie, funcţie sau naţionalitate. Este un proces continuu, ce trebuie să conducă la dezvoltarea conştiinţei socialiste şi formarea omului nou. Astfel, democraţia se afirmă efectiv ca o pârghie puternică de întărire pe toate planurile a unităţii de voinţă şi de acţiune a poporului, pentru că, în concepţia partidului nostru, instituţionalizarea participării la conducere reprezintă suportul real al afirmării efective, de către toţi membrii societăţii noastre, fără deosebire de naţionalitate, a prerogativelor puterii şi al exercitării acestor prerogative. Unitatea socialistă se înfăţişează, în prezent, ca unitate economică, ideologică şi moral politică, o unitate clădită pe identitatea intereselor fundamentale, pe comunitatea idealurilor şi aspiraţiilor ce animă gindul şi fapta întregii naţiuni. Şi ca un corolar al hotărîrii nestrămutate a întregului popor de a Înălţa pe pămîntul României edificiul măreţ al civilizaţiei socialiste şi comuniste, la cel de-al II-lea Congres al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste s-a hotărît ca imnul acestui mare şi cel mai reprezentativ forum al ţării să fie „E scris pe tricolor unire". Judeţul Sibiu, laolaltă cu Ţara, cunoaşte în aceste zile de început de an o elocventă efervescenţă creatoare, o deosebită emulaţie, exprimîndu-şi, prin zecile, sutele de telegrame adresate celui mai iubit fiu, eminentului om de stat, tovarăşului Nicolae Ceauşescu cu ocazia alegerii sale în funcţia de preşedinte al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste ataşamentul locuitorilor lui — români, germani, maghiari — faţă de politica internă şi externă a partidului şi statului nostru, hotărîrea lor nestrămutată de a face totul pentru a-şi îndeplini în mod exemplar sarcinile de plan pe anul în curs, ultimul din actualul cincinal și de a continua la noi cote succesele înregistrate plnă în prezent. Astfel, în arhitectura realizărilor dedicate marilor evenimente, oamenii muncii de pe aceste meleaguri îşi sporesc pînă la consacrare aportul lor la conturarea cît mai pregnantă a profilului acestei etape. ELENA BLEAHU Preşedintele Consiliului judeţean Sibiu al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste