Tribuna, ianuarie 1889 (Anul 6, nr. 6-24)

1889-01-14 / nr. 10

Pag. 40 Se provoacă deci toți aceia, care voesc a lua această întreprindere, a-și subșterne ofertele lor vice-comitelui comitatului Sibiiu cel mult pănă la oara amintită a cailei defipte pentru pertractare. Ofertele intrate mai târziu, precum și telegramele intrate ori şi-când, nu se vor lua în considerare. Pe cuvertul ofertului provozut cu 5 sigile şi timbrat după regulă ea se scrie deasupra adresei limpede numele acelei linii sau părţi de drum, la care se referă ofertul. Ofertele sunt de a se compune după formularul şi conspectul de împărţire, care ambele se pot primi dela oficiul r. u. de construire de aici. La ofert trebue să se alăture chitanţa despre depunerea vadiului la cassa comitatensă. Vadiul trebue să consiste cel puţin din 5% dela suma prețurilor, care le promite aferentul după cantitatea de petriş pusă în conspectul de împărţire, care servesce de bază la pertractare. Bani gata sau obligaţiuni nu se primesc cu ofertul. Conspectul despre împărţirea petrişului de furnisat, contractul de furnisare, condiţiunile specifice, formularul de ofert şi conspectul de împărţire ce trebue alăturat acesteia, se pot ceti: TRIBUNA Nr .10 Nr. 672/1889. [X VI] 13 Vice-comite. Publicare de licitaţiune. Pentru asigurarea furnisării petrişului (prundului) de lipsă în anul 1889 pe toate drumurile municipale de pe teritorul comitatului Sibiiu se publică pertractare concursuală, ce se va ţină prin oferte scrise şi închise în 18 Februarie 1881 la 9 oare a. m. la vice-comitele comitatului Sibiiu în sala cea mică de şedinţă, respective primi la oficiul r. u. de construire din loc (casa comitatensă, odaia Nr. 39) în oarele ordinare de oficiu. Sibiiu, în 19 Ianuarie 1889. Vice-comitele comitatului Sibiiu: Thalmann m. p. INSTITUT TIPOGRAFIC în Sibiu. A ieșit de sub tipar și se află de vânzare la Institutul tipografic din Sibiiu. TINEREA VITELOR I de Eugen Brote, president al „Reuniunii române de agricultură din comitatul Sibiiu“. INSTITUT TIPOGRAFIC IN SIBIIU. A ieşit de sub tipar cu litere latine: ARGHIR si ELENA. Istoria preafrumosului fecior de craiu şi a preafrumoasei fete măiestre cu perule de aur. Adecă: o închipuire, sub care se înţelege luarea Ardealului prin Traian cesarul Romei. Preţul 20 cr. — 50 bani. Preţul unui exemplar 12 cr. v. a. Numai de Vineri în 25 pănă Marţi în 29 i. c. a se vedeai Nou! Surprinzător! Cei mai uriaşi copii din Europa ar surorile uriaşe Olga şi Iulia. Olga e de 13 ani, 275 punţi, Iulia e de 9 ani, 200 punţi. A se vedea: Piaţa mare în prăvălia Nr. 19. Deschisă dela 10 oare dimineaţa pănă la 8 oare seara. Preţul intrării locul I. 20 cr., locul al II-lea 10 cr. Pentru cercetare numeroasă se roagă X [6711 2--3 OLGIA şi IULIA. -----------------------DICŢIONAR 9 român-german şi german-român de Sab. Pop. Barcianu, adin. paroch gr.-or. în Răşinari, asesor consistorial etc. Revioat şi complectat de Br. 3. P. Barcianu. Partea I. Română-germană. 704 pagini. Zlar“ Preţul 3 fl. 50 cr. v. a. Partea II. Germană-română, 1152 pagini. IPreţul 3 îl. 80 cr. v. a. ==10 lei. «■jjjfeţg Depou general pentru România la librăria lui Alexandru Degenmann, Bucuresci, Calea Victoriei 53. NB. Pentru trimiterea prin poştă 20 er. V. a. de exemplar. Cancelaria Meginţiu îix Grherla — 87.Ujvâr — Transilvania deschide abonament pe anul 1889 la „Amicul Familiei.“ ţ)iar beletristic şi enciclopedic-literar — cu ilustraţiuni. Cursul XIII. — Apare în 1 şi 15 cal a lunei în numericâte de 2—3 coaie cu ilustraţiuni frumoase; şi publică articoli sociali, poesii, novele, schiţe, piese teatrale ş. a.; — mai departe tractează cestiuni literare şi scientifice, cu reflexiune la cerinţele vieţii practice; apoi petrece cu atenţiune vieaţa socială a Românilor de pretutindenea, precum şi a celoralalte poporaţiuni din patrie şi străinătate; şi prin glume în mare parte ilustrate nisuesce a face câte-o oară plăcută familiei strivite de grijile vieţii; şi preste tot nisuesce a întinde tuturor indivizilor din familie o petrecere nobilă şi instructivă. — Preţul de prenumeraţiune pe anul întreg et îl., pentru România şi străinătate 10 franci — lei noi* plătibili şi în bilete de bancă ori maree poştale. „Preotul Român.“ ţ)iar bisericesc, scolastic şi literar — cu ilustraţiuni. Cursul XV. — Apare în broşuri lunare câte de 2Va—3Va coaie; şi publică portretele şi biografiile archiereilor şi preoţilor mai distinşi, precum şi alte portrete şi ilustraţiuni, — mai departe articole din sfera tuturor sciinţelor teologice şi între aceştia mulţime de predici pe Dumineci, sărbători şi diverse ocasiuni, mai ales funebrale, — apoi studii pedagogice-didactice şi scientifice-literare; şi în urmă tot soiul de amănunte şi scrii cu preferenţa celor dinsfera bisericească, scolastică şi literară. — Preţul de prenumeraţiune pe anul întreg e 4 fl., — pentru România 10 franci — lei noi, plătibili şi în bilete de bancă ori marce poştale. — Colectanţii primesc gratis tot al patrulea exemplar. .~.z— MSE** Numeri de probă se trimit gratis oricui cere. Ol Tot de acolo se mai pot procura şi următoarele cârţi din editura proprie: Renascerea limbii românesci în vorbire şi scriere, invederitâ şi apreciată de Dr. Gregoriu Silaşi. (Op complet.) Broşura I., II. şi III. Preţul broş. I., II. câte 40 cr. — Broşura III. 30 cr. Toate trei împreună 1 fl. v. a. Merinde de la şcoală sau învâţături pentru popor, culese din ziarul unui şcolar, de Dr. George Popa. — Opul acesta, pentru povăţuirile lui valoroase, are să ocupe un loc de frunte în bibliotecile noastre poporale. Dl autor a avut nimerita idee, de a publica prin opul de faţă un tiar de şcoală ce ’şi-l făcuse ca elev de anul I, al şcoalei poporale superioare din Câmpeni, vasefica precând era în al 4-lea an de şcoală. In acestfiar se cuprind diferite impresiuni din copilărie, atât din şcoală, cât şi afară de şcoală, o colecţiune bogată de diferite povăţuiri primite de la învăţătorul seu, pe care autorul le-a prelucrat şi desvoltat cu multă îngrijire. Cele mai fundamentale principii cu privire la morală religiune, naţionalitate, igienă, economie, istorie etc. etc. se află în acest op, aşa că singur numai câteva din cele 32 capitole, cum ar fi de exemplu capitolul despre fumat, despre curățirea trupului etc, ar fi deajuns pentru a merita să nu lipsească din nici o bibliotecă poporală românească. Opul cuprinde 289 pag. 8°. — Prețul unui exemplar cu porto francate 1 fl. 10 cr. Barbu cobzarul. Novelă originală de Emilia Lungu. Prețul 15 cr. Puterea amorului. Novelă de Paulina C. Z. Rovinaru. Preţul 20 cr. . Idealul perdut. Novelă originală de Paulina C. Z. Rovinaru. Preţul 15 cr. Opera unui om de bine. Novelă originală. — Continuarea novelei: „Idealul perdut“ — de Paulina C. Z. Rovinaru. Preţul 15 cr. Miseriile sociale. Novelă de Paulina C. Z. Rovinaru. Preţul 20 cr. Fântâna dorului. Novelă poporală de Georgiu Simu. Preţul 10 cr. Codrean craiul codrului. Baladă de Georgiu Simu. Preţul 10 cr. Ultimul Sihastru. Tradiţiune de Georgiu Simu. Preţul 10 cr. Bunica şi nepoţelul. Schiţă din sfera educaţiunii. După Ernest Legouvé, de G. Simu. Preţul 10 cr. Probitatea în copilărie. Schiţă din sfera educaţiunii. După Ernest Legouvé. Preţul 10 cr. El trebue să se însoare. Novelă de Maria Schwartz, traducere de N. F. Negruţiu. Preţul 25 cr. Branda sau nunta fatală. Schiţă din emigrarea lui Dragoş. Novelă istorică naţională. Preţul 20 cr. Numerii 76 şi 77. Naraţiune istorică după Wachsmann, de Ioan Tanco. Preţul 30 cr. Herman şi Dorotea, după W. de Goethe, traducţiune liberă de Constantin Morariu. Preţul 50 cr. Ifigenia în Tauria. Tragedie în 5 acte, după Euripide, trad. în versuri de Petru Dufu. Preţul 30 cr. Carmen Sylva. Prelegere publică ţinută în salele gimnasiului din Fiume prin Vincenţiu Nicoară, prof. gimnas. — Cu portretul M. S. regine României. Preţul 15 cr. Poesii de Vasiliu Ranta-Buticescu. Un volum de 192 pagine, cuprinde 103 poesii bine alese şi arangiate. Preţul redus (dela 1 fl. 20 cr.) la 60 cr. Trandafiri şi viorele, poesii poporale, culese de Ioan Pop Reteganul. Un volum din 14 coaie. Preţul 60 cr. Tezaurul de la Petroasa sau Cloşca cu puii ei de aur. Studiu archeologic de D. O. Diănescu. Preţul 20 cr. Biblioteca „Săteanului Român“. Cartea III., IV. Cuprind materii foarte interesante şi amusante. Preţul la ambele 50 cr., câte una deosebi 30 cr. Biblioteca „Familiei“. Cartea I. Cuprinde materii foarte interesante şi amusante. Preţul 30 cr. Colectă de recepte, din economie, industrie, comerciu şi chemie. Preţul 50 cr. Economia pentru şcoale de popor, de T. Roşiu. Ed. II. Preţul 30. cr. Spicuire din istoria pedagogiei la noi — la Români. De Vasilie Gr. Borgovan. Preţul 15 cr. Manual de gramatica limbii române pentru şcoalele poporale, în trei cursuri, de Maxim Pop, profesor la gimnasiul din Năsăud. — Manual aprobat prin ministerul de culte şi instrucţiune publică cu rescriptul de datul 26 Aprilie 1886 Nrul 13193. — Preţul 30 cr. Nu me uita. Colecţiune de versuri funebrale, urmate de iertăciuni, epitafii ş. a. Preţul 50 cr. Carte conducătoare la propunerea calculării în şcoala poporală pentru învăţători şi preparaneji. Broş. I, scrisă de Gavril Trifu, profesor preparandial. Preţul 80 cr. Cuvântări bisericesci la toate sârbătorile de preste an de I. Papiu. Un volum de preste 24 coaie 8° mare, hârtie fină. — Numele d-lui I. Papiu este mult mai bine cunoscut clerului român, decât să fie de lipsă a mai recomanda acest nou product al d-sale. Clerul român a învățat a-și apreţui scrierile d-sale pentru însemnata lor valoare literară. — Noul tom de predici întrece încă toate volumurile de predici e date pănă acum prin întocmirea sa, având o notiţă istorică la fiecare sărbătoare, care arată timpul introducerii, faşele prin care a trecut şi modul cum s’a stabilit respectiva sărbătoare. Preţul unui exemplar cu porto-francat e 2 fl. Cuvântări funebrale şi iertăciuni pentru diferite caşuri de moarte, întocmite de Ioan Papiu. Acest volum de preste 24 coaie cuprinde: 8 cuvântări acomodate pentru orice caşuri ordinare de moarte întâmplate în timpuri diferite ale anului, 10 la caşuri ordinare, însă mai speciale de moarte, 4 la îmormântarea oamenilor bătrâni, 5 la îmormântarea pruncilor, tinerilor şi a junilor, 9 la caşuri de moarte speciale; — apoi pe mai bine de patru coaie urmează o mulţime de iertăciuni precedate de o introducere generală în iertăciuni, şi anume: 1. Iertăciunile bărbatului de la muiere ; 2. — ale muierii dela bărbat; 3. — ale părintelui dela fii; 4. — ale mamei dela fii; 5. — ale fiilor dela părinţi; 6. — ale fratelui sau surorii dela fraţii şi surori; 7. — ale nepoţilor dela moşi, moaşe, buni, bune, străbuni, străbune; 8. — ale nepoţilor dela unchi şi mătuşe; 9 — dela neamuri şi consângeni mai depărtaţi; 10 . dela consoţi de aceeaşi ocupaţiune; 11. dela binefăcători, amici, cunoscuţi şi dela toţi creştinii adunaţi. Recomandăm clerului român acest bogat volum de cuvântări funebrale şi iertăcuni lucrate a măsurat tuturor cerinţelor preoţimii fungente lacaşuri funebrale. — Preţul unui exemplar expedat franco e 2 fl. Cuvântări bisericesci. Tomul III., scrise de loan Papiu. — Acest tom cuprinde predici pe Dumineci şi se extinde pe 12 coate 81 mare. — Preţul unui exemplar expedat franco e 1 fl. Orientul catolic sau concordanţele tradiţiunii, în două limbi — română şi latină, tractează despre primatul bisericii şi se extinde pe 22 coaie 8° mare. — Scrisă de Ioan Papiu. — Opul acesta a fost recensat favoritor şi lăudat şi de foile străine. — Preţul unui exemplar expedat franco e numai 1 fl. 50 cr. Resultatele filosofiei sau cunoscinţele cele mai de frunte despre natura spirituală a omului, despre relaţiunile şi scopul lui, expuse în mod poporal de profesorul Dr. Iosif Frapporti şi prelucrate în traducere liberă (cu facultate dela autorul) de Ioan Papiu. — Acest op, care se extinde pe 11 coaie 8°, e foarte acomodat ca premiu pentru cei ce absolvă şcoala poporală, se vinde cu preţul numai de 50 cr. exemplarul expedat franco. Manual catechetic pentru primii ani scolastici, prelucrat după I. A. Fritz de Basiliu Ratiu, fost profesor de sf. scriptură, catechetică şi metodică în seminarul archidiecesan din Blaj, actualmente vicar archiepiscopesc In Făgăraş. Acest op de mare însemnătate pentru literatura catechetică română este o prelucrare liberă, schimbând unele aplicări practice cu altele referute de relaţiunile şi lipsele băieţilor noştri, care ceremoniile bisericesci înlocuindu-le cu cele prescrise şi unitate în biserica noastră română, în note se arată şi procederea ce are să o observe catechetul faţă cu discipolii sei. Această scriere are să fie un îndreptar în mâna catecheţilor, învăţătorilor şi a părinţilor la instrucţiunea religioasă morală ce au să o dee micilor băieţi. — Preţul unui exemplar din acest op, care poartă clausula aprobării Preaven. Ordinariat metropolitan din Blaj şi care cuprinde 222 pag. 8°, avend mai multe poesii în text, p este 1 fl. Omiliile celui dintru sfinţi părintelui nostru loan Gură-de-aur la epistolele sfântului apostol Paul cătră Tit şi Filomon. Traduse de Constantin Morariu. Preţul unui exemplar cu porto-francat e 60 cf. Dumnedeeasca liturgie a celui dintru sfinţi părintelui nostru loan Chrysostom, compusă din operele acelui sfânt părinte de loan Borosiu, paroch gr.-cat. şi asesor consistorial. Preţul unui exemplar cu porto-francate 40 cr. Cele mai ieftine cărţi de rugăciuni: Mărgăritarul sufletului. Carte bogată de rugăciuni şi cântări bisericesci foarte frumos ilustrată. Preţul unui exemplar broşurat e 40 cr., legat 50 cr., legat în pânză 80 cr., legat mai fin 1 fl., legat în piele 1 fl. 30 cr., în lux 2.50—2.80. Micul mărgăritar sufletesc. Cărticică de rugăciuni şi cântări bisericesci — frumos ilustrată, pentru pruncii şcolari de ambe sexele. Preţul unui exemplar broşurat e 15 cr., legat 22 cr., legat în pânză 26 cr. Cărticică de rugăciuni şi cântări pentru pruncii şcolari de ambe sexele. Cu mai multe icoane frumoase. Preţul unui exemplar e 10 cr., 50 = 3 fl., 100 = 5 fl. Visul Preasfintei Vergule Maria a Născătoarei de Ddeu, urmat de mai multe rugăciuni frumoase. Cu icoane frumoase. Preţul unui exemplar expedat franco e 10 cr., 50 exemplare 3 fl., 100 exemplare 9 fl. Epistolia D. N. Isus Christos. Preţul unui exemplar legat şi expedat franco e 15 cr. 3^* A se adresa la „Cancelaria Negruţiu“ în Cherla — Sz.-Ujvár. — Transilvania. Editura şi tiparul Institutului tipografic, societate pe acţii în Sibiiu, sub responsabilitatea lui Michaii KisTula