Tribuna, ianuarie 1895 (Anul 12, nr. 1-24)

1895-01-14 / nr. 11

Pag. 44 Sibiiu, Sâmbătă, Un grădinar Nr. Oroloage, lanţuri de oroloage, giuvaere, preţioase, de aur şi argint, prevăzute cu marca oficiului reg. ung. ii imn wnumitb _ A eşit de sub tipar şi se află de vânzare la Institutul Tipografic, AL X-lea PROCES AL ZIARULUI „TRIBUNA“ ŞI O PREFAȚĂ RETROSPECTIVĂ. Desbaterile urmate înaintea curţii cu juraţi în ziua de 17 Martie n. şi anume : Discursul de acusare şi replica procurorului Dr. Aurel Lazar. Răspunsul şi duplica de apărare a dlui I. Russu Sirianul, precum şi articolul încriminat şi cererea de punere sub acusaţie a ziarului »Tribuna«. Preţul 25 cr. sau 60 bani, priceput, în a exploata un loc de vre-o 2000 stângini □» pe care se produce cu rechiu neobicinuit de mare (de 6—7 chilo capăţina), morcovi (de 2 chilo unul), calarabe (de 5—6 chilo) şi tot soiul de verdeţuri, — află aplicare la subscrisul, având întreținere deplină, și leafă lunară ori percente de venit, după învoeală. Teodor Papii, [449] 8—3 preot în Barakony u. p. Cséffa (8ihar-m.) Păment de venzare! în comuna Bndiul-de-Câmpie se află de vânzare 100 jugere de pământ arător, cositor și pădure. Terminul de cumpărare până în 15 Februarie a. c. st. n. Mai pe larg a se şti la [468] 2 2 1tedacţiunea „Tribunei“. III de tot de mână şi cu motor, cu efect duplu sau simplu, cu sau fără ventilaţie. Piue pentru curăţit, cerealelor. Maşini de sortat cu trior, 3 1 Prese de fen şi de paie, de mână, stabile şi mobile. Maşini pentru pregătirea de nutreţ, Tăietoare de nutreţ, Tăietoare de napi şi cartofi, [2275] 9—10 Pine de bucăţit şi sdrobit, Aparat pentru muratul nutreţului, Cuptoare cu cazan de economie pentru nutreţ de vite etc. de construcţia cea mai excelentă şi mai bună fabrică PH. MAYFARTH & CO. fabrici imp. și reg. excl. priv. de maşini agricole, turnătorie de fer şi ferarie cu vapor. VIENA, N., Taborstrasse Nr. 76. ©SSE*- Cataloage gratuit — Reprezentanţi şi comisionari sunt de dorit. c £© CO-coooo 03bo 03 _©O0mO03 T3 Cel mai mar© şi mai frumos deposit de tot felul de oroloage bine regulate şi reparate. Numai oroloage de buzunar veritabile elveţiene cu preţuri la fabrică numai pe lângă plătire în bani gata în atelierul de orologierie [s!8_la alai IULIU EROS, Sibiiu, strada Cisnadiei nr. 41. Oroloage remontoar de argint pentru bărbaţi şi femei cu şi fără capac duplu 7—8 fl. Oroloage remontoar de nikel pentru domni veritabile elveţiene 3 fl. 50 cr., foarte fine cu marca Urania 5—6 fl. Oroloage remontoar de nikel pentru domni veritabile elveţiene cu capac duplu 5 fl., foarte fine marca Urania 5 fl. 50 cr. Oroloage rusești de argint veritabil de tuia 9 fl., cu capac duplu și încrustate cu aur, anker 15—16 rubine 12—20 fl. Oroloage remontoar de aur pentru dame cu sticlă de cristal 15 fl., cu capac duplu (masiv) împreună cu cutia 20 fl. Oroloage remontoar anker de argint pentru domni cu capac duplu foarte masiv, toate 3 capacele de argint 10—16 fl. Oroloage remontoaranker de aur pentru domni cu sticlă de cristal cu capac duplu 22—30 m. împreună cu cutia 30—37—50 fl. Oroloage bune de părete, închise, cu mecanism de bătut mergând 36 oare, cu gravură frumoasă, veritabile de Schwarzwald 3—4 fl. Deşteptător veritabil american în căsulie de nivel cu şi fără dată, deasemenea foarte bune 2—3 fl. Orologiu cu pendul veritabil vienez, tras odată merge 8 zile, cu şi fără mecanism de bătut 10—13 fl. Lanţuri de argint pentru doamne şi brăţare dela 1 fl. 50 cr., până la 4 fl., inele de argint şi double 30—80 cr. Cercei de argint cu briliant simili frumos împreună cu cutia 4 fl. 50 cr., cu diamant veritabil 22—36 fl Lanţuri de argint bărbăteşti pentru civili şi militari dela 2 fl. până 4—5 fl., medalion de argint dela 30 cr. în sus. Inele de aur bărbăteşti şi femeieşti dela 5—10 fl., lanţuri de aur femeieşti 11—24 fl., bărbăteşti dela 25—50 fl. Afară de cele sus amintite am tot felul de articli de acest soiu precum şi mărfuri optice. Ochelari numai cu sticlă fină de cristal dela 40 cr. până la 14 fl., de oţel, nikel, double şi aur. Comandele din afară indicând numărul sau trimiţând sticla cea veche se execută bine şi repede şi în mod specialist. Lorgnete, ochianuri de câmp 4 fl. 50 cr. — 13 fl., foarte fine achromatice. Reparaturi de oroloage şi obiecte optice se execută în modul cel mai conştienţios bine şi ieftin. Mărfuri neconvenabile se schimbă în decurs de opt zile sau la cerere se înapoează banii. împachetarea se computa în preţul speselor proprii, la comande de oroloage cu pendul rugăm a se alătura 5 fl. Oroloage de buzunar de la 2 fl. 50 cr., până la specialitatea cea mai excelentă am de tot soiul în deposit, de aur, de argint, nikel, albe, și de goldin. (Un orologiu goldin cu capac duplu, cu căsulie foarte frumos gravată 6 fl.) Rugându-me pentru comande cât de multe, semnez eu toată stima Sibiiu, str. Cisnădiei nr. 41. IULIUSBUg, Sibiiu, str. Cisnădiei nr. 41. ©Sffi“ Pentru oroloage noue şi reparaturi garanţie cinstită de 2 ani! ''’SSR3 Numai fabricatele cele mai fine, serviciul cel mai solid şi conştienţios!!! esti* 2, o"O 8 3 C 3 p* 1 3) 3 Iffio 1 ^Wi^V^VVVVVVVW» Hârtie de scrisori; INSTITUT TIPOGRAFIC în SIBIIU, cu inscripţia A doua ediţiune „Totul pentru Naţiune!" TINEREA VITELOR 1 lozinca sublimă a Fetelor Române1 fie efectuează Librăria „Institutului Eugen Brote, Tipografic“4 în orice mărime de p.resident al „Reuniunii române de agriculturi dini hârtie, cu diferite arabescuri, în cutii comitatul Sibiiu“. , sau fără cutii. Preţul unui exemplar 12 cr. v. n. In editura „Institutului tipografic" , a apărut şi ae află de venerare Prăsirea pomilor I de J D. COMSA, * membru in comitetul centra! a „Reu- I lunii române agricole“, t'reiu' unui exemplar 12 cr. — —a—ao»o«M8mai De la Tipografia „Aurora“ din Gîherla-Szamosujvăr se pot procura următoarele cărţi: [227 ] 8—10 Cuvântări bisericeşti, funebrale, Catecheşe etc. Cuvântări bisericeşti (acomodate pentru orice timp) de loan Papiu. Tom. I. Ed. II. Preţul 1 fl. 20 cf. Cuvântări bisericeşti (perDuminece) de loan Papiu. Tom. III. Preţul 1 fl. 20 cr. Cuvântări bisericeşti la toate serbatorile de peste an, de loan Papiu. Un volum de peste 24 coaie 8av mare, hârtie fină — cu preţul redus 1 fl. 50 cr. Cuvântări funebrale şi iertăciuni pentru diferite caşuri de moarte, întocmite de Ioan Papiu. Un volum de peste 24 coaie sav mare, hărtie fină — cu preţul redus — 1 fl. 50 cr. Cuventuri funebrale şi iertăciuni. Din autori renumiţi, prelucrate de Tit Bud, vicar etc. Preţul 1 fl. Predice poporale pe Dumineci, sărbători ocasionale şi pentru morţi, de Gavril Pop. Tom. I., II., III. şi IV., fiecare tom costă 1 fl. Predice pentru Duminecile de peste an, compuse şi elucrate după Catechismul lui Deharbe, de Vasile Criste. Tom. I. de la Dumineca Vameşului şi a Fariseului până la Dumineca a X-a după Rusalii. Preţul 90 cr. Predice pe toate Duminecile şi sorbătorile de peste an, de Dr. Em. Elefterescu. Preţul 1 fl. 60 cr. Explicarea fundamentală şi uşoară de priceput a Catechismului catolic, însoţită de exemple alese şi acomodate, de Iosif Deharbe. Tom. II. 1 fl. 75 cr. Catecheşe pentru pruncii şcolari din şcoalele elementare poporale. După preotul George Mey, preot în Schwerzkirch din diecesa de Rottenburg, de Tit Bud, paroch gr.-catol. în Sat-Şugatag, etc. Preţul 60 cr. Manual catechetic pentru primii ani scolastici, prelucrat după I. A. Fritz, de Basiliu Raţiu, fost prof. de S. Scriptură, catechetică şi metodică în seminarul archid. din Blaj, actualmente vicar archiepiscopesc în Făgăraş. Preţul 60 cr. Toma a Kempis despre imitaţiunea lui Christos, tradus româneşte de pe originalul latin, de Gavril Pop, canonic, legat 1 fl. 15 cr. Instrucţiune practică pentru cause matrimoniale cu respect la disciplina uigentă în provincia bisericească gr.-cat. de Alba-Iulia—Făgăraş, scrisă în usul păstorilor sufleteşti prin Dr. Iuliu Simon, prof. de S. Teologie. 1 fl. 30 cf. Dumneneeasca liturgie a celui dintru sfinţi părintelui nostru loan Chrisostom, de loan Boroşiu, paroch grecocatol. etc. Preţul 25 cr. Rugăciunea Dlui Tatăl nostru. Explicată pe scurt de loan Boroşiu, paroch gr.-cat. şi asesor consistorial. Preţul 10 cr. Ierarchia bisericească sau aplicarea ceremoniilor sacre prescrise la chirotonia gradelor ierarchice, de loan Boroşiu. Preţul 1 fl. 60 cr. Nu ml uita. Colecţiune de versuri funebrale, urmate de iertăciuni, epitafie ş. a. Preţul 25 cr. Lira Sionului sau cântarea sărbătorilor. — Poesii religioase-morale, lucrate după S. Scriptură, de Aron Boca Velchereanul. Cu o precuvântare de G. Simu. Preţul 25 cr. Pietatea poporului roman sau cântări evlavioase pentru cei ce merg la mănăstire, la locuri sfinte şi în procesiuni. Compuse de doi preoţi gr.-cat. Mureşeni din diecesa gr.-cat. a Orăzii-mari. Preţul 10 cr. Sfaturi de aur sau Calea cătră fericire, de Aron Boca Velchereanul. Preţul 25 cf. Catavasier......................... Ochtoich mare . . . . . Straşnic.............................. Octoich mic......................... Orologiu.............................. . legat în pele și aur Penticostar mic .... Psaltire.............................. Euchologiu (Molitvelnic) » leg. în pele și aur Liturgier.............................. » legat în pele . . Apostolei- legat în pele . . Triód legat......................... Cărți bisericești. lucr.ld0: în 80 cu cirile —.70 » 4-0 » » folio » » » » » litere Novele, schiţe, piese te 4-0 folio 2.40 1.68 —.85 2.80 3.80 —.85 —.84 2.80 3.90 2.20 3.40 9.40 10.Tatrale, anecdote ş. a. Anecdote şi glume (365) adunate, prelucrate şi arangiate de Tit V. Gheata, spirit, la instit. corect Cuprinsul acestui op este foarte petrecător, — aşa că cetind şi numai o pagină din el, caută să rîzi oricât ai fi fost de năcăjit şi mâhnit altmintrelea. Preţul unui exemplar 40 cr. Barb cobzarul. Novelă originală de Emilia Lung. Preţul 10 cr. Branda sau nunta fatală. Schiţă din emigrarea lui Dragoş. Novelă naţională. Preţul 15 cr. Bunica şi nepoţelul. Schiţă din sfera educaţiunii. După Ernest Legouvé de G. Simu. 6 cr. Cartea ilustrată pentru copii şi copile. Cu 18 ilustraţiuni, de George Simu. — Această broşură conţine istorioare şi poesii morale spre excitarea gustului de cetit la copii. — E acomodată această carte şi ca premii pentru şcolarii diligenţi. Preţul 25 cr. Cu vîrful penei. Scrieri satirico-humoristice de Ant. Popp. Preţul 55 cr. Cântul in şcoala poporală. De Iuliu Pop, învăţător în Năsăud. Praxă. Teorie. Cânturi. 30 cr. Codrean, craiul codrului. Baladă de G. Simu. Preţul 6 cr. urcare . Cântăreaţa. Novelă de Dem. Dan. Preţul 15 cr. Carmen Sylva. Prelegere publică ţinută prin V. Nicola, prof. gimn. — Cu portretul M. S. reginei României. Preţul 10 cr. Chiuituri de care strigă feciorii în joc, de I. Pop Reteganul. Preţul 40 cr. Din trecutul Silvaniei. Legendă de Victor Rusu. Preţul 60 cr. Dialogul Ţiganului cu S. Petru la poarta raiului, de Aron Boca Velchereanul. Preţul 25 cr. Zile negre. Versuri de Petrea de la Cluj — cu o prefaţă de G. Simu. Preţul 50 cr. El trebue să se însoare. Novelă de Maria Schwarz, traducere de N. F. Negruţiu. Preţul 15 cr. Economia pentru şcoalele poporale, de T. Roşiu. Ed. II. Preţul 15 cr. Felicitări în poesii şi presă la Anul Nou, ziua naşterii şi ziua numelui cătră tată, mamă, moşi, unchi, mătuşe, nănaşi, tutori, preoţi, învăţători şi binefăcători, precum şi alocuţiuni şi vorbiri cu diferite ocasiuni scolastice, de George Simu. Preţul 20 cr. Gruia lui Novac. Preţul 12 cr. Idealul perdut. Novelă originală de Paulina C. Z. Rovinar. Preţul 10 cr. Influenţa mândriei. Novelă de P. C. Z. Rovinar. Preţul 15 cr Lira Bihorului. Balade poporale de Ant. Popp. Preţul 25 cf. Leonat cel tinic. Istorie în versuri de loan Pop Reteganul (cu o ilustraţiune), o broşură cu conţinut foarte glumeţ. Ca în toate scrierile dlui loan Pop Reteganul, aşa şi în aceasta observă omul o adâncă pătrundere în moravurile, obiceiurile şi simţămintele ţeranului român. Preţul 12 cr. —~ Merinde de la şcoală sau învăţături pentru Qcipor, culese din ziarul unui şcolar, de Dr. Georgi^jj Popa. Pr. 60 cr. Miseriile sociale- Novelă de P. C.I Rovinar. Pr. 15 cr. Musa Someşană. Poesii poporaţie române din giurul Năsăudului. Adunate şi alangiate de Iuliu Bugnariu. Partea I. Balade. Preţcum 25 cr. Nm 76 şi 77. Naraţiune istorică după Wachsmann, de Ioan Tanco. Preţul 26 cr. Nopţi de iarnă. Novele pentru popor, de G. Simu. Preţul 1 fl. » Opera unui om de bine. Novelă originală — continuarea novelei »Idealul perdjutat de Paulina C. Z. Rovinar. Preţul 10 cr. , Poesii de Vasiliu Ranta-Buticescu Un volum de 192 pagine, cuprinde 103^, rtresa bine alese si arangiate. Preţul redus (dela fl. 20 cr. la) 50 cr. Povestiri alese de Petra-Petrescu. Pr. exp. franco 80 cr. Proba de foc.. Comedie într’un act de A. Kotzebue, localisată de Iriga Sonea-Bogdan. Preţul 15 cr. Prin moarte la victorie. Comedie într’un act de A. Kotzebue, localisata de Irina Sonea-Bogdan Pr Un cr. Poveştile Bănatului. De George Cătană, învăţător. Tom I. Preţul 25 cr. Tom. II. 21 cr. Ambele 45 cr. Probitatea în copilărie. Schiţă din sfera educaţiunii după Ernest Legouvé. Preţul 6 cr. Starostele, adecă Datini dela nunţile Românilor Ardeleni. Adunate de loan Pop Reteganul. Preţul 25 cr. Spicuire din istoria pedagogiei la noi — la Români. De V. Gr. Borgovan. Preţul 10 cr. Se auzim! Toaste pentru tot felul de persoane şi ocasiuni, de Tit V. Gheaja. Preţul 20 cr. Trandafiri şi viorele. Poesii poporale de I. Pop Reteganul. Edit. II. Amplificată. Preţul 60 cr. Ultimul sichastru. Tradiţiune de G. Simu. Preţul 6 cr. Versuri de dor, adunate din poeţii români de A. Pr. 25 cr. Cele mai bune şi mai ieftine cărţi de rugăciuni. Icoana sufletului. Carte de rugăciuni şi cântări bisericeşti, frumos ilustrată. Prelucrată şi odată cu permisiunea Măritului ordinariat diecesan gr.-catolic de Gherla, prin Vasiliu Pătcaşiu, preot gr.-cat. în Hoţean. Ediţ. III., coreasă şi amplificată. Preţul unui exemplar broş. 40 cr., leg. 50 cr., leg. în pânză 80 cr., legată mai fin 1 îl., legată în piele 1 fl. 50 cr., în legăt. de lux 2 fl. 50—3 fl. 80 cr. Mărgăritarul sufletului. Carte bogată de rugăciuni şi cântări bisericeşti, foarte frumos ilustrată. Preţul unui ex. broş. e 40 cr., leg. 50 cr., leg. în pânză 80 cr., leg. fr.ai fin 1 fl., leg. în piele 1 fl. 60 cr., în leg. de iox 2 fl. 50—3 fl. 80 cr. Micul mărgăritar sufletesc. Carte bogată de rugăciuni şi cântări bisericeşti, frumos ilustrată, pentru pruncii, şcolari de ambe sexele. Preţul unui ex. broş e 15 cr., 100 ex. 12 fl., 50 ex. 7 fl., reg. 22 cr., 100 ex. 20 fl., 50 ex. 10 fl. 50 cr. Cărticică de rugăciuni şi cântări pentru pruncii şcolari de ambe sexele. Cu mai multe icoane frumoase. Preţul unui ex. bros. e 10 cr., 50 ex. 3 fl., 100 ex. 5 fl’.; — leg. 12 cr’., 50 ex. 5 fl., 100 ex. 9 fl. Visul Prea Sfintei Vergule Maria, urmat de mai multe rugăciuni frumoase. Preţul unui exemplar legat şi expedat franco e 12 cr., 50 ex. 5 fl., 100 ex. 9 fl. Epistolia Dlui nostru Iisus Christos. Preţul unui exemplar legat şi expedat franco e 15 cr., 50 exempl. 6 fl., 100 ex. 10 fl. Calendarul „Aurorei“ pe anul 1895. Preţul cu porto francat 35 cr. Calendarul loan“ pe anul 1895. Preţul cu porto francat 20 cr. Tot de atei se pot procura tot soiul de cărţi scolastice şi altfel de cărţi apărute ori şi-unde — fără urcare de preţ. — Lucrări tipografice de orice specie primesc şi execută cu preţurile cele mai moderate. La comande mici de cărţi singuratice şi tipărituri ne rugăm a ne trimite preţul înainte prin asemnaţiune poştală cu un adaus de 5 dear’ dacă cartea e voluminoasă, de 10—15 cr. — în modul acesta cărţile se vor expeda sub fâşie şi se încungiură spesele poştale, ce se fac prin rambursă. — Comande mai mari — la cerere — se expedează şi prin rambursă. Tipografia. A "’ora“ A. Todoran  a Givi "■ — zamosujvár. Comandele sünt a se adresa la: TRIBUNA