Tribuna, ianuarie 1898 (Anul 15, nr. 1-23)

1898-01-14 / nr. 9

Pag. 36 Sib ii a, Mercari, TRIBUNA 14/26 Ianuarie 1898 Declaraţiune publică! Subscrisul institut artistic pentru portrete, pentru a preveni neplăcutele abziceri ale pictorilor sei excelenţi artişti de portrete şi spre a-i pute ocupa şi mai departe a hotărît a abzice pe un timp scurt şi numai până la revocare a resigna de orice folos sau câştig. Noi literăm pentru numai 7 fi. 50 or. "fel ceea ce constitue numai jumătate din spesele reale de efectuare un portret în mărime naturală (bust) în rame admirabile, elegante, stil baroc, negru-aurit, a cărui valoare reală e de cel puţin 40 fl. Cine dacă doreşte se comandeze portretul seu, ori al soţiei, copiilor, părinţilor, rudenilor, ori al altor iubiţi ai sei, chiar şi al rudeniilor şi amicilor de mult reposaţi, nu are decât să trimită fotografia acelora, nu impoartă în ce posiţie, şi în 14 zile primeşte un portret, de care desigur va fi surprins şi răpit. T himn ,p 20 Cutia la portret se va socoti în preţul cumpărării. La Comandele la care să se adauge fotografia, ce se va retrimite neatinsă dimpreună cu portretul, se primesc numai până la revocare pe lângă preţul de mai sus trimis înainte ori cu rambursă, la „Kosmos“, institut artistic de portrete, Viena, Mariahilferstrasse 116. Pentru executarea cea mai excelentă, conştienţioasă şi pentru asemenarea cea mai fidelă a portretului cu originalul se dă garanţiei. IWF* Mulţime de scrisori de recunoştinţă şi mulţumită stau deschise spre privire oricui. Legea veterinară. Atât primăriile comunale, cât şi fiecare econom au trebuinţă să cunoască legea numită veterinară. Dl Tormay Béla, secretar de stat în ministerul de agricultură, a scos la lumină o explicare poporală a legii amintite. în această explicare se vorbeşte pe larg despre paşapoarte, de tîrgurile de vite, de boalele lipicioase şi multe alte lucruri folositoare. Reuniunea agricolă română din Sibiiu a tradus această carte în limba română poporală. Cartea se numeşte: învăţătorul Munteanu împărtăşesc© economilor cele mai de lipsă cunoscinţe despre LEGEA VETERINARĂ BOALELE CONTAGIOASE stând cu dînşii la sfat în lungile seri ale iernii. De Tormay Béla. (184 pag. mart.) cum Cartea costă 30 Cr. (cu porto postal 35 cr.) şi se poate pera de la „Tipografia“, societate pe acţiuni, Sibiiu. „Tipografia“, societate pe acţiuni în Sibiiu. Novitate! ocazional! Limba Florilor. — De amor fi amiciţie. — Simbolica naturală a celor mai favorite flori, compusă după explicările orientalilor de Un ampresat. Acest volum, în format drăgălaş (33°) imprimat pe hârtie velină, în două colori, negru şi albastru, elegant compactat in lux, este cadou potrivit pentru tinerime, mai ales pentru fetiţe, în legătură de pânză colorată, tabla titlului imprimată cu aur. Tipo-Litografia N. D. Miloşescu, Tirgu-Jiu (România), caută un bun lucrător în vîrstă aproape 30 ani pentru funcţiunea de şef. — Ofertele se vor adresa direct. [270] 3—3 „Tipografia“, soc. pe acţiuni, Sibiiu. CARTEA DUREREI care foarte potrivit s’ar pute numi CARTEA MÂNGĂIEREI nu se mai află de vânzare decât în număr restrîns de exemplare WC* elegant compactate! “A. Un exemplar costă f fl. 50 -15 cf. porto. Se poate folosi şi ca carte de rugăciuni. Această carte a fost recomandată de cătră Exc. Sa Metropolitul Victor Mihályi de Apşa printr’un circular special. La „Tipografia“, societate pe acţiuni în Sibiiu se află de vânzare Călindarul „Lumea Ilustrată“ pe anul 1898 cu un bogat cuprins, cu preţul de 70 cr., (cu porto postal 75 cr.) La „Tipografia“, sesurtate pe acţiuni în Sibiiu se află de vânzare: Tabloul condamnaţilor PROCESUL MEMORANDULUI. Cu 3 fl. A apărut şi se află de vânzare la Librăria „Tipografiei“, societate pe acţiuni în Sibiiu. Un capitol din excelentul volum „Paradoxe sociologice“ de Max Nordau Traducere de Rosmarin, în acest capitol autorul descrie şi combate frivolitatea lumei aşa numite „mondaine“ şi-ţi alimentează optimismul cu o reprivire asupra progresului, ce omenimea a făcut pe toate terenele ştiinţei. Acest capitol stă cu vrednicie alăturia cu cel despre „Naţionalitate“, şi e tot aşa de frumos tradus, într’un limbagiu dulce, ce reţine toate fineţele originalului. IV* Preţul broşurei este 20 cr. A apărut şi se află de vânzare la „Tipografia“, societate pe acţiuni din Sibiiu GRAMATICA GERMANA TEORETICĂ PRACTICĂ de Sava Popovici Bareianu. Ediţiunea a cincia revidată şi completată de Dr. Daniil Popovici-Bareianu. Această gramatică atât de bine întocmită, având la fine şi un mic vocabular german-român costă numai 1 fl. 40 cr. plus 10 cr. porto. „Tipografia“, societate pe acţiuni in Sibiiu. A eşit de sub tipar: Calidarul Poporului pe anul comun r 1808. [§)*'—la LJ i Sf Anul XIII. ----■*•*»•••— SIBIIU. Editura şi tiparul „Tipografiei“, societate pe acţiuni. mr Cu sese ilustraţiuni. Cuprinsul: Călindarul astronomic şi bisericesc, cu poveţe economice pe fiecare lună. — Cronologie pe anul 1897. — Genealogia domnitorilor europeni. — Pofta. — Corespondnţa telegrafică. — Raportul între măsurile nouă şi vechi. — Scara timbrelor. —* Autorităţile bisericeşti române din Ungaria şi Transilvania. — George Coşbuc (schiţă literară), „Nunta Zamfirei“, „Noi vrem pământ“, „Marăşul şi Oltul“ (poveste din popor), „Numai una!“ (poesie), „Sălcia şi plopul“ (legendă din popor), „Rugămintea din urmă“ (poesii) şi alte „Poesii scurte“. — „Glume“. — „Mântuirea steagulului“ (schiţă istorică) de Petru Vancu.— Ioan Greanga (schiţă literară cu portret): „Povestea unui om leneş“ şi „Oltenii din Iaşi“, „Rostiri, zicători, cuvinte“. — Th. D. Speranţă (schiţă şi două anecdote): „Mama Ungurului“, „Jidanii şi hoţii“. — George Pop de Băseşti (biografia cu portret). — „Cât de lungă să fie ziua, tot vine noaptea“, de doamna Columb. — „Castelul din Carpaţi“ (schiţă bibliografică) de Jules Verne. — „Răvaşul nostru“, cronica întâmplărilor de peste an, de Ioan Scurtu cu următoarele portrete intercalate în text: Iosif St. Şuluţiu, Ioan Hannia, Dr. C. Lueger. — Economie: „Despre dări şi termine“, „Asigurarea contra focului şi grindinei“, „întinerirea pomilor“, „Poveţe“. — „Tîrgurile din Ungaria şi Transilvania“. — „Tîrgurile din Bucovina“. — „Tîrgurile (bâlciurile) principale din România“. — „Inserate“. WT* Prețul 20 cr., cu trimiterea pe postă 25 cr. "Pi „Tipografia“, societate pe acţiuni in Sibiiu Strada Poplăcii Nr. 15. Biblioteca poporală a „Tribunei££ I. 2. 3. 4. 7. 8. 9. 1O. 11. 12. 13. 14. 15. 16. 19. 20. Pădureanca. Novelă de loan Slavici, 12 coaie tip., broș., elegant. Un exemplar cu prețul redus dela 40 cr. sau 1 leu la 30 cr. sau 60 bani. Fata Stolerului de Matilda Cugler-Poni. Un exemplar 5 cr. sau 10 bani. Ce n’a fost și nu va fi. Poveste de I. T. Mer a. Un exemplar 4 cr. sau 3 bani. Piperus Petru. Poveste de I. T. Mer a. Un exemplar 8 cr. sau 19 bani. Păcală şi Tândală. Anecdotă de Silvestru Moldovan. Preţul unui exemplar 3 cr. sau 6 bani. Jucării şi jocuri de copii. De P. Ispirescu, culegător-tipograf. Un exemplar 25 cr. sau 50 bani. Teiu legănat. Poveste de Gr. Sima al lui Ion. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Colăcăritul. Obiceiurile țeranilor români la nuntă, de Benedict Viciu. Un exemplar 16 cr. sau 32 bani. Fiica a nouă mame. Poveste de Silvestru Moldovan. Un exemplar 14 cr. sau 28 bani. Povestea lui Ignat. Poveste de Silvestru Moldovan. Un exemplar 3 cr. sau 6 bani. Sfântul Nicolae. De Matilda Cugler-Poni. Un exemplau 8 cr. sau 16 bani. îndărătnicul. Poveste de Silvestru Moldovan. Un exempler 8 cr. sau 16 bani. Blăstăm de mamă. Legendă poporală din giurul Năsăudului. De George Coșbuc. Un exemplar 6 cr. sau 12 bani. Bunica de Bojena N ă m c o v ă, tradusă din limba boemă de prof. Dr. Urban Iarnic. Un exemplar cu preţul redus de la 1 fl. sau 3 lei la 60 cr. sau 1 leu 20 bani. Vlad şi Catrina. Poveste de Gr. Sima al lui Ion. Un exemplar 5 cr. sau 10 bani. Din bătrâni. Ghicituri, întrebări şi răspunsuri, frământări de limbă, adunate de Gr. Sima al lui Ion. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Pe pământul Turcului de George Coşbuc. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Căldăruşa cu trei picioare. Poveste franţuzească de Eleonora Tănăsescu, după A. Genevray. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Cenuşatea. Poveste de I. T. Mera. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Un peţitor îndărătnic. Novelă de Bjönstjerne Björnson. (1856). Un exemplar 4 cr. sau 8 bani. Prietenul meu Ventură-Teară. Din novelele californiene ale lui Bret Harte. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Scăpărătoarea. Din poveştile lui Andersen, exemplar 4 cr. sau 8 bani. 23. Fata Craiului din cetini. De George Coșbuc. Un exemplar 4 cr. sau 8 bani. 24. Strigoaica. Din fantasiile lui Nicolae Gogol. Un exemplar -Aer. sau 40 bani. 25. Draga mar ^fcBaladă de George Coșbuc. Un exemplar sau 40 bani. 26. Taina mea^p. De Björnstjeme Björnson. (1869). Un exemplar 6 cr. sau 12 bani. 27. Vecinii. Din fantasiile lui Nicolae Gogol. Un exemplar 30 cr. sau 60 bani. 28. Păcală în satul lui. Poveste de loan Slavici Un exemplar 10 cr. sau 20 bani. 29. Sgârcitul. Comedie de Moliere. Un exemplar 40 cr. sau 80 bani. 30. Lumea proștilor. Poveste de Silvestru Moldovan. Un exemplar 5 cr. sau bani. 31. Nusciu-împărat. Poveste din popor de „Mărgineanul“. Un exemplar 12 cr. sau 24, bani. 32. pina-impărăteasă și peana ei aleasă. Poveste din popor de „Mărgineanul“. Un exemplar 12 cr. sau 24 bani. 33. Fulger. Poveste în versuri de George Coşbuc. Un exemplar 5 cr. sau 10 bani. 34. Spice de aur. Culese de dascălul loan F.,Lazar. Un exemplar 12 cr. sau 24 bani. 35. Un idil în Roşeni. Novelă de Bret Harte, Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. 36. Baba iadului. Poveste în versuri de loan Moţa, Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. 37. Princesa fermecată. Poveste în versuri de P. Dulfu. Un exemplar 10 cr. sau 20 bani. 38. Dina Mărgărelelor. Poveste în versuri de loan Moţa. Un exemplar 12 cr. sau 24 bani. 39. Doi copii. Poveste de loan Moţa. Un exemplar 10 cr. sau 20 bani. 40. O partidă în patru. De Antoniu Ghislanzoni. Un exemplar 12 cr. sau 24 bani. 41. Posacul bun de inimă. Comedie în 3 acte de Carlo Goldoni. Tradusă de domnişoarele Al. şi Luc. I. Romanescu. Un exemplar 25 cr. sau 50 bani. 42. Croitorul şi cei trei feciori. Poveste de Ioan Moţa. Un exemplar 16 cr. sau 80 bani. 43. Mica Fadetă. De George Sand. Un exemplar 40 cr. sau 80 bani. 44. Rusalin păcurarul. Poveste de Nicolae Trimbițoniu. Un exemplar 22 cr. 44 bani. 45. Roma învinsă. Tragedie în 5 acte de Alexandru Parodi. Tradusă de I. L. Caragiali. Un exemplar 24 cr. sau 43 bani. 46. Clara Milici. Novelă de I. Turghenev. Traducere din limba rusă de Enea Hodoș. Un exemplar 40 cr. sau 80 bani. O sută de ani. De Ioan Slavici. Un exemplar 8 cr. sau 16 bani. Celor ce cumpără