Tribuna, 1928 -1929 (Anul 1, nr. 1-45)

1928-04-08 / nr. 1

Pag. 4 '"11 1a ia 1 a ia i SIBIU, str. Reg. Maria 12 | Depozit permanent de stofe in- « digene şi străine cu preţuri de comandă. % Confecţiuni de domni, gata şi de comandă precum şi reverenzi pt. Domnii preoţi la L. FERENCZ Incercaţi şi va veţi convingea i .TRIBUNA" Copie după Ordinul Ministerului de Agricultură şi Domeniilor Direcţia Glă. Zootehnică No. 22951928 Domnule Inspector General, Cu referire la raportul Dv. cu No. 307 din 20 II. privitor la lăeri de animale în comune învecinate Sibiului, avem onoare a vă comunica următoarele: In conformitate cu dispoziţiile art. 31 din legea de poliţie sanitară vet., nu se pot tăia animale pentru consumaţia publică, decât în abatorii comunale, urbane sau rurale şi numai sub controlul medicilor veterinari oficiali. Exceptează abatoarele din comunele care nu au medici veterinari, cum sunt în mare majoritate comunele rurale, în cari se pot tăia sub controlul agenţilor consiliilor, instruiţi de medicii veterinari ai circumscripţiilor respective, însă numai pentru consumul local. Cum însă în comunele vecine Sibiului, cărnurile examinate de agenţi, nu sunt puse în consumaţie în oraşul Sibiu, decât după ce sunt aduse cu organele adherente în abatorul municipiului, unde sunt examinate de medicii veterinari oficiali. Cumarătaţi prin menţionatul raport, Ministerul aprobă aceasta procedure, pentru Sibiu. In ce priveşte transportul în ale localităţi — între cari şi Bucureşti, — de cărnuri dela animale tăiate în comunele vecine Sibiului, numai cu certificatele liberate de examinatorii de carne, nu se poate aproba, fiind contrar dispoziţiunilor prescrise ale legei. Admitem însă, că toate cărnurile tăiate în mentonatele comune sub controlul examinatorilor de carne, destinate a fi scoase din acele comune, să fi aduse la abatorul Sibiu, cu organele adherente, examinte de medici veterinari, cari vor putea libera certificate și pentru transportul lor la București sau alte localităţi. In acest scop veţi binevoi a lua măsuri serioase de control, pentru a nu se contraveni acestor dispoziţii, supunându-se judecăţii pe contravenitori. Asemenea vă rugăm să insistaţi a se construi abatoare convenabile potrivite pentru comunele rurale, dând un termen după care tăierile la domiciliile măcelarilor vor fi oprite. p. Ministru: (ss) G. Ionescu Brăila p. Director General (ss) Popazolu p. conformitate (ss) Indescifrabil Pentru a nu se da foc la interpretări greşite în cea ce priveşte ordinul de mai sus al Ministerului de Agricultură şi Domenii lămurim în câteva cuvinte. Măcelarii nu mai sunt obligaţi a chema veterinarul să viziteze vitele (şi mieii) înainte şi după tăere, cum a fost până acum, ci cu certificatul vizitatorului de carne se vor prezenta la abatorul Sibiu — aducând mieii sau vitele tăiate unde după vizitarea medicului veterinar li se va elibera certificatul. — E adevărat că se face o uşurare macarilor — ne mai fiind obligaţi a chema şi a plăti pe veterinar, dar li se îngreunează situata prin pierderea timpului cu pachetarea în lăzi pentru predare la tren şi repachetare pentru vizită la abator. Information! Primitorul a 3 numere consecutive a ziarului nostru se consideră abonat. PREŢUL ABONAMENTULUI: Pentru instituţii 500 lei anual Pentru particulari 150 ,, ,, Pentru ţărani 120 ,, „ — Dl Dr. Veterinar Nicolae Georgescu, fost medic veterinar primar al jud. Vâlcea, a fost numit la cerere, medic veterinar primar al oraşului Sibiu, în locul dlui Dr. Samuil Fehér, mutat la Aiud. Agentul de urmărire Şandor Teodor, fost in serviciul Adm. Financiare Sibiu, a fost arestat Miercuri 4 Aprilie pentru faptul că s'a prezentat diferiţilor contribuabili şi a pretins achitarea restanţelor, eliberând, chitanţă de mâna, fara a varsa sumele încasate la percepţie. Cu această ocaziune atragem atenţia publicului asupra ordinului repetat al dlui Administrator financiar, publicat în ziarul nostru. — Inspectorul veterinar al Judetului Sibiu, Heinrich Schoppelt, învinuit de luare de mita, abuz de putere, etc. a fost reclamat Parchetului Au fost ascultaţi până în prezent peste 100 martori cari în faţa judelui instructor au depus sub jurământ, dovedind acuzaţiunile ce i-sau adus. In loc să fe suspendat imediat, Ministerul I a pus la pensie pe data de 1 Martie a. c. Prin ordinul telegrafic Nr. 30265 al Ministerului de Domenii Joi 5 Martie a predat serviciul dlui Dr Veterinar Nicolae Georgescu până la sosirea noului titular. Bucuria măcelarilor e nesfârșita, că au scăpat de acest satrap, care i-a terorizat o viaţă întreagă. Cu toată modestia afirmăm — fără a ne face reclamă — că denunţul la Parchet şi la Minister a fost făcut de Directorul ziarului nostru. Publicul aşteaptă cu înfrigurare desbaterea procesului. „ La Administraţia Financiară Sibiu s-au constatat că funcţionarul Barna Simeon, însărcinat cu controlul taxelor pe spectacole. Statul încasează 26% din taxele pe spectacole. Numitul Barna Simeon în legătură cu Erich Teutsch funcţionar la Primăria oraşului şi casier la cinematograful «Urania» au păgubit statul în anul 1925—26 cu suma de 800.000 iei. Pe anii 1923—24 cercetările sunt în curs. Taxele cu amenda vă trece de 5 milioane. In interesul cercetărilor nu putem da detalii. Se naşte întrebarea: Primăria în calitate de proprietară a cinematografului nu a executat nici un control asupra funcţionarilor sâi? Din ce fonduri se va plăti amenda de 5 milioane? Vom reveni. Abonaţi „TRIBUNA“ 1 Parchete de stejar fi I. calitate. # \ r. Calitate din timp de pace, din fabrica de paraut ■ cheie Industria Lemnului „Lomaş“ (fost Neus • Kschlosz-Masic, fabrică de taniu şi cherestea » S . S. A) Singurul depozitar şi reprezentant pentru a \g Sibiu, Mediaş, Sighişoara şi împrejurimi, ^ g cu preţuri de engros se află din nou la firma g ţ i ALBERT WEISZ } i, a __________ ________________________________ „1 Bijuterii, ceasornice, articole de aur şi argint. Asortiment bogat cu preturi eftine numai la Emil Höchsmann SIBIU, Str. Regina Maria Mr. 41 , SIBIU, Calea Trei Stejari Nr. 2 , Cetiți „Tribunal* I Atenţiune | fi Cel mai mare atelier de covoare româneşti şi persiene din tară I SORITĂ V. PRIA I Ă Răşinari 523•- 9 Execută cele mai frumoase şi solide covoare româneşti şi persiene: Sirvan, Buchara, Afganistan, Karamani etc. Preturi de concurentă. Depozit permanent. â W A V A administraţia Financiara Sibiu. PUBLICAŢIUNE Subsemnatul Administrator Financiar al judeţului Sibiu, aduc la cunoştinţa generală — pentru ultima oara — ca toţi contribuabilii sunt îndatoraţi sâ se prezinte la percepţiile respective unde sâ şi plâteascâ impozitele exigibile, prezentând chitanţa cu care a făcut ultima plată. Plaţa se face în contra chitanţa oficială eliberată din carnetul percepţiei, singura care este valabilă şi care descarcă pe contribuabili. Orice plata făcută pe bază de adeverinţa provizorie şi scrisa cu mâna, nu descarcă pe nimeni şi deci acei cari vor fi procedat astfel, riscă sa piardă sumele întrucât vor fi urmăriţi cu toata rigoarea, pentru ca Statul sa între în drepturile sale. Agenţilor de urmărire când se prezintă la domiciliul contribuabililor pentru executare, li se arata chitanţa de plată, însă nici de cum nu li se poate încredința lor sumele, mai ales că au ordin să nu primească. Administrator financiar Sibiu, Florescu. Tipografia Săteanului, Sibiu Nr. 1