Tribuna, 1928 -1929 (Anul 1, nr. 1-45)

1928-07-22 / nr. 16

Nr. 16 din poşeta unei călătoare şi acum venise la Cernăuţi ca să le vândă. Apoi s’a gândit ca să rămână câteva zile în localitate pentru a opera şi aci. Spre ghinionul său a fost prins şi arestat de către organele siguranţei. Luat din scurt n’a voit să mărturisească nimic din loviturile date în staţia Dorneşti. Totuşi siguranţa avea bănueli temeinice că nu este străin de hoţiile comise în staţia Dorneşti Certitudinea a căpătat-o astfel. Cu câteva zile în urmă un profesor din Prahova, schimbase trenul din staţia Dorneşti spre a se duce la Vatra- Dornei. Tocmai în acel moment i s’a tăiat buzunarul şi i s’a furat portmoneul cu suma de 60.000 Lei. Profesorul n’a băgat de seamă decât după ce trenul se pusese în mişcare, când întâmplător ducând mâna la buzunar a constatat că-i lipseşte portmoneul. Victima şi-a dat imediat seama cine a comis furtul, deoarece observase un tânăr suspect, care-i tot dădea târcoale în staţie. Profesorul a dat alarma, dar era prea târziu. Cu o zi mai târziu tot în staţia Dorneşti s’a furat unei doamne din Piatra Neamţ poşeta cu bijuterii în valoare de 50.000 Lei. Şi de astă dată hoţul n’a putut fi prins. Siguranţa din Cernăuţi după ce a arestat pe pungaşul Gh. Popa, l-a fotografiat şi a trimis fotografia profesorului din Prahova. Profesorul a recunoscut imediat în fotografie pe individul suspect, care-l urmărea în staţia Dorneşti. Acest lucru l-a comunicat telegrafic siguranţei din Cernăuţi. Hoţul astfel, dat de gol a sfârşit prin a face mărturisiri complecte. Poliţiştii din gară complici. La interogatorul ce s’a luat hoţului acesta a făcut declaraţia sensaţională că avea de complici pe şeful poliţiei din staţia Dorneşti şi pe subalternii lui din postul de poliţie. Hoţul a făcut mărturisiri complecte asupra modului cum opera şi cum era ajutat de către poliţişti cari apoi aveau o parte bună de pradă. Şeful poliţiei din gara Dorneşti anume Zaharescu, sub şeful Slubciakovschi şi alţi 2 funcţionari au fost cu toţii arestaţi şi suspendați din serviciu. Cercetările continuă. banul, omenirea n’ar fi suferit nici pe jumătate din câte a suferit, căci numai sub influența nefastă și momentană a acestui element s’au luat cele mai grozave hotărâri, cari au cauzat dezastre după urma cărora, a suferit poate tot ce există pe întregul glob pământesc. Cu banul s’au plătit armatele mercenare, cari au cotropit şi desfiinţat popoarele din unele părţi a continentelor descoperite de navigatori (exemplu Tasmania) cu banul s’au plătit nihiliştii şi complotiştii recrutaţi din rândurile acelora gata să se vândă şi cari în schimbul plăţii cu cea mai mare seninătate, ştergeau pe iarba de sub picioare pumnalul roşu de sângele semenului său . . . omul. Sau văzut cazuri, când unii indivizi au lucrat din convingeri personale pentru executarea unei hotărâri, sau poate au fost împinşi de cel mai orbitor fanatism şi totuşi planul lor n’a putut fi adus la îndeplinire fără ajutorul ochiului de drac . . . banul. Astfel acest lucru, care ne trece zilnic din mână în mână, nu este de cât un permanent mijloc ... va urma. »TRIBUNA« Mari manevre ale armatei roşii la graniţele României şi Poloniei. Paris, 16 (Rador). — ,,L’Avenir“ anunţă că marele stat major sovietic a decis ca marile manevre din vara aceasta ale armatei roşii să se facă dealungul frontierilor Poloniei şi României. Dintre reprezentanţii străini vor fi invitaţi să asiste la manevre numai ataşaţii militari ai Germaniei şi Lituaniei. Ciocniri între comunişti şi poliţie la Berlin. Berlin, 17 (Rador). — Comuniştii din Berlin au organizat aseară o manifestaţie de stradă. Un cortegiu compus din aproape 2000 manifestanţi s-a îndreptat spre gara Silezia, încercând să ia cu asalt clădirea şi să pună cu o oră mai devreme în libertate pe comuniştii amnistiaţi, cari se găseau într’un tren din acea gară. Poliţiştii s’au opus. In încăerarea produsă, numeroşi manifestanţi au fost răniţi. Trei din ei mai grav loviţi, au fost internaţi la spital. Din rândurile poliţiştilor au fost 15 răniţi. După ce au rezistat aproape o oră, comuniștii au fost împrăștiați. Informaţiuni. Costul Abonamentului: Pentru instituţii şi autorităţi • • 500 Lei anul Pentru particulari . 150 „ „ tirani. . ■ 120 ,, „ „ America . • 3 Doi. ,, Primitorii a 3 numere consecutive din ziarul nostru se consideară abonaţi. Dl Dr. Nicolae Georgescu, medic veterinar primar al oraşului Sibiu, a fost numit ca reprezentant al Ministerului de Agricultură şi Domenii, membru de drept în Consiliul Municipal. Opinia publică sibiană primeşte cu bucurie această ştire, fiind încredinţată de activitatea laborioasă a acestiu om cinstit şi bun român. — Societatea meseriaşilor şi comercianţilor din Galeş aranjează Duminecă în 22 iulie c. petrecerea de vară în Bărcul Junilor cu continuare seara în pavilion. Intrarea benevolă. Comitetul. — Atragem atenţiunea cetitorilor noştrii asupra inseratului din pagina a patra al societăţii „Uniunea Orientului“, care contractează asigurări la zate pe reciprocitate în ramura construcţii, căsătorii, natalitate şi deces. Având în vedere marele număr al împroprietăriţilor cu locuri de casă în oraş şi judeţ, credem că prezintă un real interes pentru cetitorii noştrii . Atragem atenţiunea proprietarilor de biciclete asupra ordonanţei Preţ. de Poliţie, publicată în numărul 15 al ziarului nostru. In fiecare zi de la orele 2 7 seara cererile se primesc şi se rezolvă în camera Nr 14 la Prefectura Poliţiei. Cu începere de Luni 23 Iulie urmează la rând numerii vechi 501—600, Marţi 601—700, Miercuri 701—800, Joi 801—900, Vineri 901—1000, Sâmbătă 1001 — 1100 etc. etc. Formulare de cereri complectate prevăzute la punctul 2 din susnumita ordonanţă, abonaţii noştri primesc gratuit în orice zi de lucru de la orele 8—1 şi 2—7 p. m. la administraţia ziarului nostru. Ceilalţi pentru suma de 10 lei. Pe lista de subscripţie, deschisă de ziarul nostru pentru tuberculoasa Maria Luca din Poarta Ciznădiei Nr. 4, şi pentru Ianoş Bella şi cei şapte copilaşi ai săi, au mai subscris unii D. S. . . 100 lei I. I. . . . 100 „ şi invalidul Ion Radu a dat 14 kilograme de pâine. Total 500 lei. Mica Publicitate. De vânzare o trăsuri de vânătoare şi un cal cu tot harnaşamentul. Se acordă înlesniri de plată. — A se adresa la administraţia ziarului. împrumuturi cu dobânzi reduse se acordă pe mobile neipotecate din jud. Sibiu. — Amănunte la administraţia ziarului. Student predă lecţii de limbă, conversaţie şi literatură română, istorie, geografie etc. Deasemenea pentru examene de corigenţă, diferenţă etc. Succes garantat. A se adresa la ziar sub „Universitar“. LOC de CaSă Cartierul Şcoala de Cavalerie, 1000 m2 lei 10.000. — Adresa la ziar. De vânzare un automobil Ford, aproape nou, în perfectă stare de funcţiune. — Preţul 50.000 lei. — Doritorii se vor adresa D-lui advocat Băltăreţu, str. Tribunei Nr. 19. De închiriat 3 localuri de prăvălie în str. Guşteriţei Nr. 14, cu începere dela 1 Sept. a. c. Doritorii se vor adresa în cancelaria advocatului Dr. Mátyás Lazar, str. Regina Maria 28, Sibiu. De vânzare mai multe clădiri în centru şi la periferia oraşului. A se adresa la Agentura Schikler, Str. Târgului 5. De Vânzare În târgul vitelor un loc 2500 m. p. cu faţada la şosea îngrădit cu stâlpi de stejar şi sârmă ghimpată. — Un loc la Şcoala Militară de Infanterie 1200 m. p. îngrădit și având construit un pavilion. Doritorii se vor adresa la Adm. Ziarului. Aviz. Se aduce la cunoştinţa tuturor ofiţerilor de rezervă, pensionari, proveniţi din activitate, că conform ord. M. de R. s’a aprobat ca ofiţerilor din categoriile de mai sus să li se dea lemne de foc contra cost. In acest scop Comenduirea Pieţei Sibiu, va face înscriereile în registru zilnic între orele 8—12 şi 15—18 afară de sărbători. Cei doritori de a se înscrie sunt rugaţi să se prezinte cu carnetele de pensie la Comenduirea Pieţei Sibiu, camera Nr. 23. Cantitatea de lemne înscrisă se poate ridica de la Depozitul Regional de Subsistenţă Sibiu, cu începere de la 1 Septembrie 1928. Comandantul Pieţei Sibiu Pag. 3 Casa de sănătate Sanatorul Dr. Ittu s’a deschis în cea mai frumoasă regiune a oraşului Sibiu. Se primesc bolnavi pentru tratament şi reconvalescenţă în condiţiunile cele mai favorabile — posibile. Primirea se face la Dr. Ittu, Sibiu, Strada Regina Maria 36. — Telefon 280. Nr. 1014 port. 1928-Publicaţiune de licitaţie. Subsemnatul portărel pe lângă Tribunalul Sibiu prin aceasta publică că în baza deciziunei Nr. 2740/1926 și Nr. G. N. 4848/1928 a judecătoriei mixte Sibiu în favorul reclamantului Iosif Pantilimon reprez. prin advocatul Dr. I. Stoichitia pentru încassarea creanţei de 324 Lei şi accesorii, se fixează termen de licitaţie pe 9 August 1928 la ora 5 d. m. la fata locului în Răşinari No 429 unde se vor vinde prin licitatiune publică judiciară 1 car şi 4 oi, în valoare de 3500 Lei. In caz de nevoie şi sub preţul de estimare. Pretenziunea, care e de încassat face 324 Lei capital, dobânzile cu 12% socotind din 1 ianuarie 1926 iar spesele până acum staverite de 619 Lei. întrucât mobilele, cari ajung la licitaţie ar fi fost execvate şi de alţii şi aceştia şi-ar fi câştigat dreptul de acoperire, licitaţia prezentă este ordonată şi în favorul acestora în sensul art. LX., 1881, § 120. Sibiu, la 2 iulie 1928. Dr. Bacu portărel Nr. 1015 port. 1927. Publicaţiune de licitaţie. Subsemnatul portărel pe lângă Tribunalul Sibiu prin aceasta publică, că în baza deciziunii Nr. 2739/1926 și Nr. G. N. 4851/1928 a judecătoriei mixte Sibiu în favorul reclamantului Josif Pantilimon reprez. prin advocatul Dr. I. Stoihcijia contra pentru încassarea creanţei de 250 Lei şi accesorii se fixează termen de licitaţie pe 9 August 1928 ora 4 de. la fata jocului în Răşinari Nr. 715 unde se vor vinde prin licitatiune publică judiciară 2 cai, în valoare de 10.000 Lei. In caz de nevoie şi sub preţul de estimare. Pretenziunea care e de încassat face 250 Lei capital, dobânzile cu 10% socotind deci iar spesele până acum staverite de 1135 Lei. întrucât mobilele cari ajung la licitaţie ar fi fost execuate şi de alţii şi aceştia şi-ar fi câştigat dreptul de acoperire, licitaţia prezentă este ordonată și în favorul acestora în sensul art. LX., 1881, § 120. Sibiu, la 2 Iulie 1928. Dr. Bacu portărel