Tribuna, mai 1930 (Anul 3, nr. 106-107)

1930-05-04 / nr. 106

No. 106 mitetul Regional al F. S.S.R. să ia măsuri urgente pentru amulalarea jocurilor care au avut loc în mod arbitrar, căci altfel, desgustul şi deprimarea va cuprinde pe toţi cei ce înţeleg a face sport, având idealismul ca bază şi vor rămâne mai departe acei ce conduc prin capricii şi bunul plac. Tennis Club român, învinge Berliner Rugby*Club cu 20-5 Tennis club român, unul din cele mai puternice cluburi care practică rugbyul românesc, cu ocazia sărbătorilor au organizat două matchuri cu una din cele mai tari echipe germană Berliner Rugby-Club. Se înţelege că frumoasa iniţiativă a Tennis clubului este din cele mai lăudabile, căci au mai dat ocazie şi altor echipe din ţară ca T. T. T. şi T. C. R. să-şi măsoare forţele cu o echipă ce se bucură de o faimă europeană. Lupta a fost admirabilă din toate punctele de vedere, prezentând spectatorilor faze emoţionante, români eşind cu evidenţă cu însuşirile lor atletice şi cunoştinţe tehnice speciale. Publicul care a asistat la această gală sportivă, au răsplătit cu aceiaş ardoare pe atleţii germani ca şi pe reprezentanţii culorilor noastre. Din echipa românească au eşit în evidenţă mijlocaşii şi trei sferturile, iar la germani au fost mult superiori cei din gramadă. Concursul Hipic de la Nisa Un nou succes a românilor Echipa românească de călăreţi cari au plecat să ia parte la con- cursul de la Nisa, sub conducerea dlui Lt.-Colonel Şandrea au repurtat un nou succes, cam adaugat la cel avut în Polonia, anul trecut, românii încep auşi în evidenţă ca sportişti de valoare în toate ramurile. Călăreţii români, au câştigat la Nisa 8 premii şi 8 menţiuni, iar în cursa Monaco primul, 2 şi 3, a fost luat de români. Dacă se ţine samă că la acest concurs au luat parte 17 naţiuni, se poate vedea cât de mare este succesul românilor, care succes ar fi putut fi formidabil dacă şi ofiţerii noştri, ar fi avut caii cu cari s'au prezentat ofiţerii celorlalte state. Crist. N. Ştefănescu. Sporirea tarifului tramvaiului electric. In vederea situaţiei economice a Societăţii Tramvaelor Electrice Sibiu, Ministerul Comunicaţiilor şi Delegaţia permanentă a Municipiului Sibiu au aprobat cererea de sporire a tarifului de circulaţie. In consecinţă cu începere de la 1 Maiu a. c. vor costa: 1. Biletele de abonament, darat incediu la închisoarea centrală a Statului Ohio. Au pierit în flăcări cel puţin 300 deţinuţi. Numărul victimelor nu a putut fi încă stabilit cu precizie, deoarece se crede că unii din deţinuţi ar fi reuşit să scape din închisoare în timpul incendiului. Cauzele incendiului nu sunt încă cunoscute. Foarte mulţi dintre deţinuţi au fost scoşi cu răni grave de sub zidurile în flăcări. * Din New-York se anunţă: — Se confirmă că la incendiul de la închisoarea oraşului Columbus au pierit peste 300 persoane, în mare majoritate ocnaşi. Un mare număr de răniţi nu au mai putut fi primiţi aseară în spital, din lipsă de locuri Târziu noaptea, focul continua să facă ravagii. Ocnaşii rămaşi în viaţă ajutau la opera de salvare. Valabile pentru 60 curse 120 curse nelimitate Turnişor —Dumbravă Lei 210'— 350'— 560'— Piaţa Gării— Dumbravă „ 180'— 300'— 460'— Turnişor —Şcoala militară „ 140'— 235'— 380'— Turnişor —Piaţa Gării „ 100'— 160 — 260 — Piaţa Gării— Cimitir central 140'— 235-380'Piaţa Gării— Şcoala militară 110'— 175-280'Bilete pentru şcolari — 50'—— 2. Biletele detaşate: (câte un singur bilet) Turnişor — Dumbravă Lei 7'— Piaţa Gării — Dumbravă „ 6'— Turnişor — Şcoala militară „ 5-Piaţa Gării — Şcoala Militară „ 4'— Turnişor — Piaţa Gării „ 3 -Şcoala militară — Dumbravă „ 3' Dl. General Dr. Gheorghe Moga, a fost numit prefect al jud. Sibiu, în locul dlui Dr. Coriolan Ştefan, care a fost ales preşedinte al Consiliului Judeţean. m . **V. .ii,'- .v» ■ *-. »eit* închisoare distrusă de foc. — 300 deţinuţi au pierit în flăcări — Din New-York se anunţă. La Columbus, în Statele Unite, s'a de TRIBUNA §----------------------------------------------- Informatiuni 13_______________________|§ Redacţionale. Se face cunoscut că cu începere dela 1 Mai a. c. conducerea ziarului a luat-o dl. Crist. N. Ştefănescu, în calitate de girant responsabil, căruia cei interesaţi urmează a i se adresa în viitor pentru orice chestiuni privitoare la bunul mers al gazetei. Dl. Medic veterinar N. Georgecu s’a mutat din str. Altemberg No. 9 în str. Şcoalei de înot No. 2. — Relicvele rămase de pe urma groaznicului incendiu dela Costeşti — linguriţa dela sf. cuminecătură, ciocanul de fier de la toacă, sf. Evanghelie, Mineiul, lanţul clopotului şi o parte din clopot şi crucea — au fost aduse în capitală şi expuse spre vedere publică în pasajul Englis din Calea Victoriei. Curios e faptul că linguriţa e intactă, abia puţin afumată, iar cărţile sfinte sunt arse numai pe margini. Această groaznică nenorocire care a costat viaţa la 108 credin* cioşi — strânşi la biserică în Vi*nerea patimilor, unde au ars de vii, a impresionat adânc populaţia ţării. S’au deschis liste de sub*scripţie pentru ajutorarea famiilor îndurerate. ____ Vaccinare. Părinţii acelor copii, cari s’au născut până la 1 Martie a. c., însă n’au fost vaccinaţi, sau au fost vaccinaţi fără rezultat, sunt invitaţi a se prezenta cu copii lor în timpul dela 29 Aprilie până la 13 Maiu a. c. (cu excepţia zilelor de Duminică şi sărbătoare) la ora 3 p. m., în sala cea mare a Primăriei (Str. Mitropoliei Nr. 2) spre vaccinarea şi revaccinarea copiilor. Contravenienţii vor fi amendaţi. Pentru retragerea cât mai repede din circulaţie a biletelor de bancă de 20 şi 5 Lei, publicul este invitat în interesul propriu a re* fuza primirea de atari bilete de la instituţiunile publice, fiind acestea datoare a le preschimba cu monedă metalică. Primăria Municipiului Sibiu. Frânarul Ion Constantin din Craiova, voind în 18 Aprilie să treacă în gara locală peste linie, a fost surprins de trenul 1193, tăiândul în bucăţi. ____ Delegaţiunea personalului de mişcare pus în disponibilitate, s’a prezentat la 19 Aprilie dlui Stan Vidrighin, directorul general al căilor ferate, spre a repara măsura nedreaptă ce s’a luat împotriva de peste una mie de cfrişti. Dl inginer Vidrighin a dat imediat ordin să se achite salariile cu* venite. Linia ferată Râmnic-Vâlcea— Sibiu la 15 Aprilie a fost închisă. Numeroase stânci din munţi au că* zut pe distanţa Lotru*Jiblea. La un punct s’au prăbuşit peste 250 m3 de piatră. In apropierea tunelului Lotru a căzut stânca 15 metri lungă şi 3 metri înaltă. Intrarea în tunel fiind blocată, trenurile au trecut peste Piatra Olt. Linia a fost deblocată iar circulaţia trenurilor reluată. ____ Lucrările desgropării a cetăţii Herculanum continuă. Aproape întreaga parte înspre mare e de văzut. In prezent să eliberează canalizarea orăşănească. Intr’alt loc lucrările de refacere la un palat au scos la iveală păreţi pictaţi, padiment de mosaic, lucrări de stucco. Atriul şi impluviul strălucesc în vechea lor frumuseţe. In grădina acestei vile se află vechea fântână. După institutul de statistică din Haga, numărul populaţiei e de 2 miliarde suflete peste întinderea lumei. Asia 950, Europa 550, America 430, Africa 150, Australia 7 milioane. ____ Pag. 3 Din Lupeni şi Valea Jiului. Comunale, în Lupeni s’a instalat consiliul comunal. S'au ţinut de atunci două şedinţe, unde s’au discutat printre altele şi faptul ca dobaşul comunei, să spună ordinele şi comunicările oficiale şi în limba maghiară. Nu pricepem însă ce-i cu cassierul din Lupeni, ales prin vot obştesc! Deşi toţi noui aleşi şi-au ocupat posturile, cassierul nu şi-a luat postul în primire. Aşteptăm ca pe alesul nostru să-l vedem la postul ce i-am încredinţat. Parastase. In Dumineca Tomii S. S. Părintele Victor Şandru a oficiat în Biserica Ortodoxă un parastas întru pomenirea celor 100 morţi la Costeşti. Preoţii tuturor confesiunilor din Lupeni, după Sf Liturghie au mers împreună cu credincioşii respectivi la cimitirul în care au fost înmormântaţi cei 82 morţi într’un accident de mină de acum câţiva ani în Lupeni, unde au oficiat câte un parastas întru vecinica lor pomenire. Corul muncitorilor, a ținut ca să contribue, la acest parastas al foștilor lor tovarăşi. __Primăria Municipiului Sibiu __ acTNr. 4321/930. Apel Este cunoscut accidentul dureros de la biserica din comuna Costeşti, care a răspândit jalea în toate părţile şi prin numărul mare al victimilor a îndoliat ţara întreagă. Au perit în flăcări peste 100 persoane şi biserica a fost mistuită de foc până la temelie. Avem cu toţii datoria să aducem o măngăere comunei atât de greu încercate şi familiilor indurerate, şi să dăm cât vom putea mai mult pentru ajutorarea familiilor şi pentru scopul înfăptuirei unei biserici noi în locul dezastrului. S-a constituit şi în oraşul nostru un comitet comunal sub presidenţia mea pentru strângerea ajutoarelor în scopul de mai sus şi în sensul hotărîrei acestui comitet, rog pe întreagă populaţia oraşului nostru, fără deosebire de confesiune, a contribui după posibilitatea pentru sco