Tribuna, mai 1933 (Anul 6, nr. 8-9)

1933-05-07 / nr. 8

Nr. 8 Apel pentru ridicarea monumentului marelui Mitropolit Andreiu Şaguna la Sibiu. Românii recunoscători memoriei măreţei figuri istorice a celui ce a fost marele mitropolit Andrei Şaguna, au hotărât ridicarea unui măreţ monument la Sibiu. In acest scop am ales oraşul de reşedinţă al fostului mitropolit, creator de epocă şi preot al deşteptărei noastre naţionale şi culturale, spre al avea imortalizat şi printr o statue de bronz care să stea urmaşilor drept pildă de muncă, dragoste de neam, biserică şi cultură. Pentru realizare, facem apel la toţi fiii acestei ţări, rugândui să-şi dea obolul lor şi din contribuţia tuturora să putem înălţa un monument demn de memoria marelui Andrei Baron de Şaguna. La cererea comitetului de acţiune, Consiliul judeţean din Sibiu, în sesiunea ordinară din 30 Martie a. c. a şi votat un prim ajutor de 50000 Lei pentru acest scop. încredinţaţi, că acest apel va găsi înţelegerea cuvenită, comitetul de iniţiativă mulţumeşte anticipat donatorilor. Suma ce veţi binevoi să acordaţi, se va vărsa la Banca Naţională, Sucursala Sibiu, pentru fondul monumentului Andrei Şaguna. Consiliul de administrare al fondului : Dr. N. Comşa, fost prefect; Dr. P. Simonelu deputat, avocat la Banca Naţională ; Dr. L Turcu ajutor de primar ; I. Floaşiu mare comerciant; V. Dumitrescu Directorul Băncii Naţionale din Sibiu. Lucrarea se va executa de sculptorul C. Medrea. Preşedinte de onoare : M. S. Regele Carol al 11-lea. Membrii de onoare: Patriarhul Dr. M. Cristea şi toţi erarhii ortodoxi din Ardeal; Primul Ministru Dr. Al. Vaida-Voevod ; Ministru de Interne G. Mironescu; Ministrul justiţiei N.Popovici; Ministrul Apărării Naţionale General Samsonovici; Ministrul Instrucţiunei şi Cultelor D. Guşti; Subsecretar de Stat V. V. Tilea; Octavian Goga ; Preşedintele Astrei I. Moldovanu; Comand Corp. VII. A. General V. Economu; Ioan Lapedatu ; director ; Prefectul judeţului Dr. C. Ştefan ; Primarul oraşului Sibiu Dr. W. Goritz. Comitetul de acţiune: „Acţiunea Românească" Sibiu. Comitetul artistic: Prof. A. Busuioceanu, doctor în istoria artelor; V Vianu, conferenţiar universitar, doctor în filozofie; Teodorescu Sion, inspector general al artelor ; pictor Bunescu, directorul Muzeului Simu din Bucureşti; O. Han, profesor de sculptură la Academia de arte Frumoase din Bucureşti; Pamfil Şeicaru şi Teodor Branişte ziarişti , arhitecţii Horia Creangă,şi I. Connerth Sibiu. „TRIBUNA" GUSTAŢI BEREA TOMAS'EXTRA se vinde în toate bodegile şi restaurantele! O frumoasă donaţie. Aflăm că dl Petru "P. Pavel, proprietarul marelui atelier de croitorie şi ceaprăzărie şi furnizorul Curţii Regale din Braşov, a donat Societăţii „Sf. Gheorghe“ din comuna sa natală Rapold, jud. Hunedoara, un prea frumos drapel pe o parte cu chipul pictat al Sf. Gheorghe, iar pe cealaltă parte stema ţării. Acest drapel in valoare de circa 35 oop, a fost sfinţit cu mare pompă în ziua de Sf. Gheorghe în comuna Rapold, naşi fiind dl Petru Groza cu cele două fiice şi fratele dsale dl Victor Groza medic în Tg.-Mureş. Sfinţirea drapelului s-a făcut în mijlocul unei mari însufleţiri a poporului şi a intelectualilor veniţi de la mari depărtări, luând caraterul unei mari serbări. Poporul cuprins de marea emoţie pentru gestul donatorului, plânge de bucurie şi aclamă pe dna şi dl Petru P. Pavel. Tot cu această ocaziune aflăm că corul a fost condus chiar de dl Silviu Florea, fiul inimosului preot Vasile Florea, iar fiica dsale dra Silvia Florea s-a distins printr'o frumoasă voce, cântând solo în biserică. Fapta lăudabilă a dnei şi dlui Petru P. Pavel vorbeşte dela sine. Astfel de suflete generoase se găsesc foarte rar azi în România. NOTIŢA Se aducea cunoştinţă tuturor ofţerilor de rezervă, atât celor cari sunt înscriji şi controalele Cercului de Recrutare Sibiu, cât şi celor ce locuesc pe raza acestui Cerc, că viza carnetelor Md,EL.,s'a început în acest an cu ziua de 1. Martie şi va dura până la data de 31. Maiu 1933. Viza se face la Cercul de Recrutare între orele 10-12 a.m. camera Nr.43.Diata cu viza carnetelor se va face la toţi ofiţerii de rezervă combatanţi şi asimilaţi până la gradul de Căpitan inclusiv, şi controlul echipamentului de campanie, iar ofiţerii din arma Cavaleriei şi Artileriei, vor prezenta pentru control şi harnaşamentul de campanie. Ofiţerii de rezervă cari din diferite motive nu se vor putea prezenta la viză în intervalul specificat mai sus, vor raporta Cercului de Recrutare în scris, dacă posedă echipamentul complect, iar cel din urma Artiieriei şi Cavaleriei, dacă au şi harnaşarrentul, precum şi starea în care se găseşte. Cei cari nu se vor prezenta la viză, vor cădea în prevederi e art. 224 bis. din Codul Justiţiei Militare. Deasemenea se vor lua măsuri riguroase când se va afla că un ofiţer în rezervă a venit la viză în ţinută de campanie sau harnaşamentul de campanie împrumutat. Ofiţerii de rezervă aflaţi în străinătate se vor prezenta pentru viză la ataşatul militar Român respectiv. Carnetul nu se poate trimite la viză prin alte persoane, fiind strict oprit acest lucru. — La Timişoara s’a judecat procesul de spionaj şi Înălţă trădare al Căpitanului Renoiu şi al celor trei complici Iosef Herschdörfer, Gizella Sturmer şi văduva Maria Penkaia! Căpitanul Renoiu a fost conamaat la 20 ani muncă silnică, iar cele 3 acuzate au fost achitate. — Un român, inapoindu-se dela Viena a trecut prin Ungaria. In tren a fost forţat să asculte la radio o conferinţă iredentistă şi cum românul nostru nu ştia ungureşte şi s’a opus a fost arestat. — Percepţia muncipiului Sibiu aduce,la cunoştinţa publică, că termenul pentru prezentarea declaraţiilor de impunere la taxele comunale pentru anul 1933—34 s’a prelungit pănă la 15 Mai a.c. inclusiv. Contribuabili cari nu vor satisface exigenţa legală pănă lă expirarea acestui termen vor fi impuşi din oficiu şi amendaţi cu V% din totalul taxelor debitate. — Voluntăreşti. Cu ocaziunea defilării de 10 Mai voluntarii din oraş sunt rugaţi a se prezenta la orele 9Va la sediu secretariatului str. Raţelor Nr 1 de unde cu drapelul în frunte vor pleca la serviciul divin şi apoi la defilare. Cei din comunele învecinate dacă doresc asemenea pot participa. Vând foarte convenabil, o peak chilă mare, de cristal şi lemn de stejar, de culoare galben închis se trage la 14 zile, bate sfert, jumătate şi trei sferturi, apoi un revolver browning belgian, curea ofiţerească toc şi 2 cartuşiere şi un ceas mare de birou, toate nefolosite, adresa la ziar. De vânzare un Chevrolet 6 cilindrii, complect nou, nerulat. Adresa Legiunea jandarmi Sibiu. De vânzare casă cu local de prăvălie compusă din 6 camere , antreu, de 5 m, curte şi grădină, 4 pivniţe, şoproane de lemne, 2 closete, apaduct, instalaţie electrică. Preţul 360.000 lei bani gata sau în schimb ceva pământ. Lazaret B. Nr. 29. Radio, aparate de radio repar şi transform cu preţuri foarte eftine. Adresa la ziar. Cumpăr libere de la banca „Albina" Plătesc bine. Adresa la ziar. Caut spre închiriere o cameră mare sau două camere mici şi bucătărie in apropiere de cazărmile cavaleriei. Adresa la ziar. De Vânzare un aparat de scos pui, pentru 100 ouă — în stare de funcţionare — ocazie. Adresa în str. Berăriei Nr. 3. Gratis montăm piesele de biciclete cumpărate la noi Lehner str. Avram Iancu 7, Sibiu. Caut apartament de 3-4 camere și bae pe cât posibil mai în centru. Plătesc bine. Adresa la ziar. Casă mare situată in colțul străzii Roumarin Nr. 1 loc foarte frecventat, corespunzătoare oricărui scop, foarta oftin de vânzare, contra numerar sau liberele depuneri a băncilor din Sibiu Detalii la Firma „ELASTIC“ Sibiu Str. Pulberei 1. De vânzare două dumioare complecte, cu furnir culoarea lămâei, 1 casă de fier mare, 2 ceasuri pendulă și un covor mare persian. Adresa la ziar. Localuri de prăvălii şi apartamente de închiriat în str. Guşteriţii No. 14 cu preţuri convenabile. A se adresa la Dr. Lazár Mátyás, str. Regina Maria 28 Sibiu. ŞTIRI VACCINARE. Toţi părinţii de pe teritoriul oraşului Sibiu, ai căror copii nu au fost vaccinaţi sau revaccinaţi, ori cari au fost vaccinaţi fără succes, sunt provocaţi, întrucât nu au primit alt termin, să se prezinte cu copii la vaccinare resp. revaccinare In zilele de 2.3.4.5.6.8.9.11.12. şi 13 Maiu 1933, sub urmările legale. Vaccinările şi revaccinările încep la orele 3 după masă în sala mare a Primăriei municipiului Sibiu. NOTIŢA Licitaţia obiectelor amanetate. Tabloul mărfurilor şi obiectelor preţioase, cari se vor vinde în licitaţia publică în 15 Maiu 1933 şi în zilele următoare la,Institutul de zălogire Sibiu str. Mitropoliei Nr. 19 este expus spre vedere publică la Autoritatea Industrială 1. Instanţă str. Mitropoliei No. 4 uşa No. 26 în zilele de lucru de la ora 9-12 a. m. Mica pubicitate 3 Lei cuvântul De vânzare casă nouă compusă din 5 camere, verandă, grădină cu pomi, teren 1000 m3. Casa e situată lângă fabrica de bere „Trei stejari“ Prețul 200000. Primesc liber „Albina" 51000 și „Castă“ 25000. Pag. 5 Tribunalul jud. Sibiu Secția l-a: Dos. P. I. 24481932. EXTRAS din registrul pentru Asociațiunile recunoscute persoane juridice. 1) Nr. de ordine: 3 933. ( 2) Titlul sau denumirea persoanei juridice : Societatea de înmormântare „Mormântul“ din Sibiu. 3). Obiectul şi scopul : De a da ajutoare băneşti membrilor săi in caz de moarte, fără deosebire de sex, rang, religie şi naţionalitate. — 4) Sediul: Sibiu. — 5) Data constituirii: 1932 Maiu 8. — 6) Actul pe temeiul căruia sa obţină personalitatea juridică. Statutele aprobate de Ministerul de interne ev