Tribuna, noiembrie 1933 (Anul 6, nr. 24-26)

1933-11-11 / nr. 24

Pag. 3 pe lângă autorităţi, pentru obţinerea dreptului de joc. Dl Prefect de judeţ a dat cuvenita autorizaţie pentru joc pe terenul ONEF, fiind şi preşedinte de Onoare al ONEF-ului, în care calitatea şi dat aprobare pentru teren în scris. Bazaţi pe aceasta, CFR. V. a invitat pe Sibiu CFR, în vederea cărui fapt a făcut reclama prin afişaj. Duminică înainte de începerea jocului o patrulă de soldaţi cu un sergent, sub comanda agentului Spătar, s'a prezentat pe teren şi fără nici o discuţie a demontat ambele porţi cari s’au predat în paza sergentului. La intervenţia publicului, s-au justificat că aceasta se face din ordinul Dlui Maior şi Dlui Prefect. Nu înţelegem atitudinea Dlui Maior Dumitrescu contra Clubului CFR. Pentru ce a rupt personal Dumnealui mai multe afişe de pe stradă ? şi pentru ce dă asemenea ordine soldaţilor, cari nu au nici un drept a se amesteca în mişcarea sportivă a tineretului. Pentru ce a intervenit pe lângă Dl Prefect să revină asupra aprobării ? Nu înţelegem procedeul Dlui Prefect de a da o aprobare ce aduce după sine mari cheltueli băneşti şi în ultimul timp printr’o carte de vizită să dispună poliţiei demontarea porţilor ? — deşi i s’a explicat prin delegaţii CFR, că echipele au eşit deja pe teren, dar nu li s'a răspuns nimic. Vom vedea ce va răspunde Direcţia ONEF, la asemenea fapte nemaipomenite in aite părţi. In loc ca autorităţile să încurajeze desvoltarea sportului şi să sprijine iniţiativa tineretului, vedem că dispune prin ordine ilegale oprirea unui joc amical, de înfrăţirea tineretului. Nici Iran Caz nu era un drept a proceda astfel, tocmai acestea sunt faptele ce provoacă scandal în public şi nemulţumirea oaspeţilor, cazul a fost cel de Duminică, jocul tiu a putut avea loc fără porţi, publicul a trebuit să se reîntoarcă de pe teren înapoi şi jucătorii acasă. Credem că pentru viitor armata şi autorităţile nu vor aplica asemenea procedee necivilizate. Ştiri. „ Dr. Victor Bontescu, fost ministru de agricultură şi industrie şi comerţ, a murit în vârstă de 54 ani în clinica din Cluj. A fost înmormântat în Haţeg, oraşul său natal. Dr. Amos Frâncu, primul tribun al moţilor şi până astăzi cel mai neînfricat apărător al lor, fost parlamentar în mai multe rânduri — apărătorul Căpitanului Stancu, care a împuşcat pe Tischler Moritz , a încetat din viaţă în vârstă de 67 ani în clinica din Cluj. A fost înmormântat în comuna sa natală Baia de Criş Fraude la „Mez“ S. A. R. din Tăilmaciu? Aflăm că la fabrica de mătaşi „Mez" S.A.R din Tălmaciu s-ar fi comis mari fraude în legătură cu mătăsurile aflate în depozit, cu ocaziunea controlului ordonat de Ministerul de Finanţe pe ziua de 6 Aprilie 1952, pentru stabilirea stocului ce aveau la acea dată în depozit. Asupra stocurilor existente urma să se plătească un impozit de 100 Iei de kgm., iar conducătorul fabricei dl Rudolfi, a dat ordin să se ascundă o cantităte de câteva mii de kgm. cari nefiind aflate de comisiunea de control, a fost sustrase de la impozit. Pagubele statului ar fi de câteva sute de mii de lei. In ziua de 6 Martie a. c. a sosit un transport de mașini textile, folosite, după cari trebuia să se plătească o vamă de 8000 lei la suta de kgm., dar dllRudolfi a scos de la firma Trigarsky maşinile în greutate da cca 12000 kgm. iar în locul unora din ele a predat nişte fiare vechi, cari au fost trimise în Italia, frustând şi aici statul! Dl Director general Charles Moncoeur, sesizat printr’o scrisoare a sosit în Tălmaciu, venind din Germania, pentru , a cerceta cazurile. Vom reveni. Procesul lui Simon Testler. Zilele trecute a venit spre judecare faimoasa escrocherie a tâlharului Simon Teszler, despre care ziarul nostru a scris la timp Pentru a putea amâna procesul Teszler a ştiut să aranjeze ca martorii să nu se prezinte. Martori sunt: Sonderling, Eugen Halbreich şi fostul contabil al lui Teszler, Berkeş Paul. Nici soţia lui Teszler, care este coacuzată, nu s-a prezent. Procurorul a cerut amânarea procesului şi aducerea cu mandat a celor absenţi. Totodată a anunţat că îşi modifică acuza faţă de soţia lui Teszler şi Alex. Szopos, deoarece din dosar rezultă că numiţii nu sunt numai ajutori, ci cofăptuitori. Reprezentantul firmei păgubite Gromen & Herbert, dl advocat L. Mátyás a anunţat şi o acţiune penală directă înpotriva lui Simon Teszler, a ginerelui său Carol Semlyén, fost conducător al sucursalei lui Teszler din Cluj, a fostei sale soţii, azi divorţată, Elisabeta Teszler şi împotriva lui Iacob Kelen, din Braşov, pentru complicitate la frustarea creditorilor lui Simon Teszler prin manoperile frauduloase săvârşite de acest falit. „ Uzina Electrică Sibiu ne roagă a aduce la cunoştinţa publicului că, în interesul evitării a orice întârzieri neplăcute este necesar ca orice anunţare şi denunţare a consumului de curent electric (ridicarea şi aplicarea plombelor) să fie făcută personal de către consumatorul respectiv, în pavilonul de Administraţie al uzinei, situat în strada Trei Stejari Nr. 1. Anunţurile în scris trebue să cuprindă următoarele date Pronumele, numele de familie, strada şi numărul de casă al nouei locuinţi, strada şi numărul de casă al vechei locuinţi. Pentru fiecare începere se va arăta în mod separat: numărul şi intensitatea (tăria) becurilor electrice instalate. Plutonier major bătăuş. In .atenţia dlui general Comandant al Corpului VII Armată. Rugăm respectuos pe dl general comandant, Virgil Economu, să binevoiască a ordona o severă anchetă în contra plutonierului major, sau adjutant șef meteorologist, Olariu Nlae, care în seara zilei de 6. c. orele 21 în complectă stare de ebrietate, cu temperatura ridicată s-a năpustit asupra servitorului Ştefan Martin, care descărca porumb, arătându-i pe obraz furtuna ce i s’a deslănţuit. După palmele aplicate „i-a dat ordin" să nu mai aducă porumb, căci e de furaţi Nu ştiam că dl meteorologist N Olariu e ghicitor în stele şi face pe detectivul amator! Rugăm pe dl general — după constatarea faptului din partea comandamentului garnizoanei — să dispună cele legale, adecă darea în judecată pentru bătae și calomnie. Cu profund respect Rășinariu Nicolae comerciant, Calea Octavian Goga Nr. 53  . * _ :v ‘ ;i v•' • ' Din lipsă de spaţiu, articolul dlui Nicolae Martin în legătură cu activitatea de tristă amintire a dlui Nicolae Bratu, fostul preşedinte al Camerii de Comerţ va apare în numărul viitor. Judecătoria rurală Ocna-Sibiului Nr. Licit. 10/1933 Nr. G. 2981/1930/3 Subsemnatul portărel delegat pe lângă judecătoria rurala Ocna-Sibiului prin aceasta publică că în baza dec. Nr. G. 2981/1930 a judecătoriei rurale Ocna-Sibiului, în cauza de execuţie pornită de urmăritorul Dr. Dionisie Mihu domiciliat în Ocna Sibiului contra urmăritului Crăcea Ioan şi soţia pentru încasarea creanţei de 5563 lei şi acc. se fixează termen de licitaţie pe ziua de 23 Noemvrie 1933 orele 15 la faţa locului în comuna Ocna- Sibiului unde se vor vinde prin licitaţie publică judiciară. La Ilie Cascu 1 car, 1 maşină de săpat, 1 dulap, II loan Crăcea 1 car de fân, 1 viţel, în valoare de 12800 Lei. In caz de nevoe şi sub preţul de estimare. Pretenziunea care e de încasat face 5563 cap. interesele legale după această sumă socotind din 10 Ianuarie 1930 precum şi spesele stabilite până în prezent în sumă de 2.547 lei 50 bani. întrucât mobilele cari ajung la licitaţie ar fi fost sechestrate şi de alţii şi aceştia şi-ar fi câştigat dreptul lor de acoperire licitaţia prezentă este ordonată şi în favorul acestora în sensul art. 200 din lege LX. 1881. Ocna Sibiului 27 Oct. 1933 Grefier: Carol M. Szőfs m. p. port. delegat Nr. 2213 port 1933. Subsemnatul portărel pe lângă Tribunalul Sibiu prin aceasta publică că în baza deciziunii Nr. 6362 și Nr. G. II 9066/1933 a Judecătoriei mixte Sibiu în favorul rec. Banca de ind. și com. s. a. repr. prin adv. Dr. J. Ziegler contra loc. în Sibiu pentru încasarea creanței de 6300 lei şi acc. se fixează termen de licit, pe 16 Nov. 1933 oral5 d.m. la faţa locului In oraşul Sibiu str. Rideli No. 6, Şerpilor Nr. 14 unde se vor vinde prin licit, publică jud diferit mobiliar de casă oglindă, ceas pendulă şi maşină de cusut în val. de 6550 Lei. In caz de nevoe şi sub preţul de estimare. Pretenziunea1, care e de încasat face 6300 cap. dob. cu 9°/6 soc. din 31 Martie 1933 iar sp. până acum stab, de 2320 Lei. întrucât mobilele cari ajung la licitaţie ar fi fost sechestrate şi de alţii şi aceştia şi-ar fi câştigat dreptul de acoperire, licitaţia prezentă este ordonată și în favorul acestora în sensul art. XLI, 1908, § 20. Sibiu la 27 Octomvrie 1933. Kalman portărel Nr. G. 2440/1933 Subsemnatul portărel de pe lângă jud. Mercurea-Sibiu prin aceasta publică că în baza deciziunii Nr. 2044/933 și Nr. G. N. 2440/933 a judecătoriei rurale Mercurea în favorul rect. Onăşel Ogner din Doştat reprez. prin adv. Dr. Aurel Creţu pentru înc. creanţei de 625 lei şi accesorii se fixează termen de libit, pe ziua de 15 Nov. 1935 ora 16 p. m. la faţa locului în corn. Doştat unde se vor vinde prin licitaţie publică judiciară 30 ferdele de grâu în valoare de 1500 lei. In caz, de nevoe şi sub preţul de estimare. Pretenziunea care e de încasat face 625 lei capital, dobânzile legale socotind din 1 Ianuarie 1932 iar spesele până acum stabilite de 735 lei. Întrucât mobilele cari ajung la licitaţie ar fost sechestrate şi de alţii şi aceştia şi-ar fi câştigat dreptul de acoperire, licitaţia prezentă este ordonată şi în favorul acestora în sensul art. XLI, 1908, 8 20. Mercurea la 20 Octomvrie 1933. ss. N. Rădoiu portărel deleg. Nr. 2398 port. 1033 Subsemnatul portărel pe lângă Tribunalul Sibiu prin aceasta publică ci în baza deciziunii Nr. 6314 şi Nr. O. N. 9300/1933 a judecătoriei mixte Sibiu în favorul reclamantului Dr. Ovidiu Ivan din Sibiu, contra loc. în Sibiu pentru încasarea creanţei de 1150 Lei şi accesorii se fixează termen de licitaţie pe 15 Noem. 1933 ora 16.30 p.m. la faţa locului în oraşul Sibiu str. Târgului Nr. 6 unde se vor vinde prin licitaţiune publică judiciară dulap, masă, scaune, maşină de cusut, postav negru, veste, crătinţe, oglindă şi şursă în valoare de 9350 Lei. In caz de nevoie şi sub preţul de estimare. Pretenziunea care e de încasat face 1150 Lei capital, dobânzile cu 8°/o socotind din 19 Mai 1983 iar spesele până acum stabilite de 867 Lei. întrucât mobilele cari ajung la licitaţie ar fi fost sechestrate şi de alţii şi aceştia şi-ar fi câştigat dreptu de acoperire, licitaţia prezentă este ordonată și în favorul acestora în sensul art. XLI, 1908, § 20. Sibiu, 27 Noemvrie 1933 Kalman portărel Mica Publicitate 3 Lei cuvântul CASA compusă din 5 camere, curte grădină de 200 stânjini patraţi. Faţada casei e de 281/2 m. lungime. Preţul 100000 lei din care primesc 55.000 libel «Albina» Adresa la ziar. DE VÂNZARE casă compusă din 14 camere, curte şi grădină 700 stânjini patraţi. Poziţia foarte bună. Preţul 650000 lei. Se acordă şi înlesnire de plata. Se primeşte şi libele Albina. Adresa la ziar. DE VÂNZARE casă compusă din 4 camere, local de prăvălie şi curte în cartierul Şcolii speciale de cavalerie- Preţul 250000 lei. Adresa la ziar. DE VÂNZARE casă compusă din 10 camere, restaurant şi băcănie sală mare de dans curte mare, situată în stradă foarte frecventată a oraşului. Preţul 400.000 lei, primesc liber Albina de 100.000. CAUT liber Banca Avrigeană în sumă de 200 000 lei. Adresa la ziar. CUMPĂR 65000 liber Banca Porumbăceana. Adresa la ziar. CASĂ cu 2 două etaje, 2 prăvălii 32 camere, dependințe, curte, în plin centru orașului de vânzare. Venit lunar 15000 lei, primesc 800000 liber la „Albina". Preţul foarte eftin. Adresa la ziar. DE VÂNZARE casă cu prăvălie compusă din 7 camere, bucătărie, bae, 2 pivniţi, 2 closete moderne, 2 curţi, 3 grajduri pentru 16 vite şi toate dependinţele. Preţul 600000 lei. Casa e situată într-o poziţie foarte frecventată a oraşului. Adresa la ziar. DE VÂNZARE. Casă compusă din 6 camere, garaj, atelier, magazie și curte situată într’o stradă foarte frecventată Prețul 230000 lei. Adresa la ziar. CASĂ NOUĂ compusă din 9 camere 5 sobe teracotă 2 bucătării, balcon, verandă, curte pietruită, 2 grădini una de 1000 m, patrați alta de 400 m Prețul 500 mii lei. Primesc în această sumă 125.000 liber „Albina“. Adresa la ziar. «TRIBUNA» Hallo Cumpărăm şi vindem: Aur şi Argint Pietri veritabile şi Antichităţi, preţurile cele mai bune. SIBIU, Str. Regina Maria Nr. 49 Mermelstein Mayer fr Nr. 24