Tribuna, 1934 (Anul 7, nr. 1-376)

1934-01-07 / nr. 1

Pal. 3 S'a constatat că această informaţie asupra rutei primului ministru nu era greu de avut. Agenţii puşi să facă păzi dau cu uşurinţă informaţii primilor veniţi» Din declaraţiile celor trai complici s'a mai constatat ci la început era vorba ca asasinatul să fie sivârţit de Caranica, nu de Constantineseu. Acesta a vizat insă pe peronul gării un agent care îi cunoștea și i-a fost teamă ci, din acestea pricină, complotul va rata. Aşa se face că sarcina a trecut apoi asupra lui Constantinescu. Criminalii au mai declarat că, înainte cu câteva zile, n’a lipsit mult să omoare pe primul ministru in Bucureşti. Ei l’au aşteptat în Calea Victoriei colţ cu str. General Manu, pentru al omorî. Dar primul ministru ieşind dela preşedinţie a apucat spre şosea, astfel ci n’a mai trecut prin faţa criminalilor cere şiau văzut planul zădărnicit. * După câte se spune Virgil Ionescu, în declaraţia pe care a făcut- o magistraţilor anchetatori, ar fi arătat că asasinarea lui I. O. Duca a fost pusă la cale de conducătorii Gărzii de Fier şi executată de cei trei complici, nu din proprie iniţiativă, ci din ordinarului nostru împletită cu multe sacrificii materiale pe care vitregia vremurilor şi a oamenilor le-a pus în calea acestui organ de absolută nevoie naţională. Acest calendar întregeşte pe cele din 1932 şi 1933 cu figurile folkloriştilor şi muzicanţilor noştri cei mai de valoare, având un cuprins ales din articole de seamă, folklor bine orânduit, coruri, doine, cântece populare, patriotice şi şcolare, basme, povestiri, snoave, glume, ghicitori, poezii poporale, balade, obiceiuri şi tradiţii, cuvinte dialectale, descântece şi vrăji, medicină populară, bocete, jocuri naţionale, locuţiuni şi idiotisme, datini cusături naţionale, etc. Este un calendar unic al ţării noastre şi poate fi o podoabă a oricărei biblioteci. Este şi o contribuţie fericită pentru cunoaşterea folklorului nostru şi o noutate a vitrinei librăriilor. Preţul unui exemplar este 30 lei, fiind un sacrificiu pentru revista „Izvoraşul« punându-l în vânzare cu acest preţ. Se poate procura dela Administraţia revistei »Izvoraşul« Bistriţa Mehedinţi, of. T.Severin, contra cost şi dela librăriile mai de seamă din ţară, îndemnăm cetitorii noştri a-şi procura acest calendar. . Recenzii A apărut revista SĂNĂTATEA, Nr. 21—22, anul XXXIII, pe luna Ianuarie 1934, cu un sumar deosebit de interesant şi bogat. Cităm câteva titluri: Reflexiuni de anul nou’ De la atâta ură, Anomaliile simţului moral, Rostul geloziei, Calendarul femeii însărcinate, Diagnosticul precoce al sarcinilor, Tabloul creşterii sugacilor, Alăptarea copiilor, Miracolele Castereologiei, Durerile de cap, Catatonia şi Catalepsia, Cura de postire şi binefacerile ei, Morfinomana Ramolismentul cerebral, Ce este blafarita, Un elixir pentru păstrarea tinereţii, etc Nenumărate sfaturi medicale, Reţete pentru frumuseţe Sănătatea literară şi artistică, cu numeroase ilustraţiuni versuri, etc. , Fondată şi condusă de dr. SIGMUND - SIGM , revista Sănătatea este în conţinu progres şi se vădeşte a fi singura revistă de medicină populară, care nu trebui să lipsească din nici-o gospodărie, din biblioteca oricărei familii. 48 pagini, tipărite şi ilustrate cu îngrijire, 20 lei Abonamentul anual lei 200. Redacţia şi Administraţia: «Sănătatea», Bucureşti , str. Triumfului No. 7. — A apărut calendarul »Izvoraşul" pe 1934, întocmit de Pr. Gh. N. Dumitrescu-Bistriţa, conducătorul revistei de muzică, artă naţională şi folklor «Izvoraşul» din Bistriţa Mehedinţilor. Activitatea folkloristici din jurul „Izvoraşul"ui ce apare din 1919, este cunoscută prin îndârjita preocupare de desgropare a comorilor sufleteşti, a popo Nr. 3060 port. 1933 Subsemnatul portărel pe lângă Tribunalul Sibiu prin aceasta publică că înbaza deriziunii Nr. 10141 și Nr. O. NI 11655/1933 a judecătoriei mixte Sibiu în favorul reclamantei Maria Simtion reprez. prin adv. Oprea J. Oprea advocat contra în Sibiu pentru încasarea creanței de 10250 Lei bani şi accesorii se fixează termen de licitaţie pe 12 ianuarie 1934 ora 10 a. m. la faţa locului în oraşul Sibiu str. Engelleiter Nr. 1-a unde se vor vinde prin licitaţiune publică judiciară bufete, dulapuri, mese, oglinzi, toalete, divan, covor, orologiu, căruţă cu osie de fier şi porci in valoare de 11600 Lei. In caz de nevoie si sub pretul de estimare. Pretenziunea care e de încasat, face 3050 Lei bani capital rest dobânzile cu 7 % socotind din 1 Iunie 1933 iar spesele până acum stabilite de 2629 Lei bani. întrucât mobilele cari ajung la licitatie ar fi fost sechestrate şi de alţii şi aceştia şiar fi câştigat dreptul de acoperire licitaţia prezentă este ordonată şi in favorul acestora în sensul art. XII1908 § 20. Sibiu, la 31 Dacemvrie 1933. Portărel Kalman Nr. 394 port. 1933. Subsemnatul portărel pe lângă Tribunalul Sibiu prin aceasta publică, că în baza deciziunii Nr. O. 6484/932 și Nr. Q. 11 705/933 a judecătoriei mixte Sibiu în favorul reclamantului Dr. Stan St. Steflea, Sibiu reprez. prin advocatul însuşi contra dom. Sibiu pentru încasarea creanţei de 3000 lei şi aceste fixează termen de licitaţie pe 20 Ianuarie 1934 ora 3 d. m. la faţa locului în Sibiu str. Nouă 34 unde se vor vinde prin licitaţiune publică judi ciară 1 maşină de cusut, mobile de casă şi alte obiecte în valoare de 5760 Lei. In caz de nevoie şi sub preţul de estimare. Pretenziunea care e de încasat, face 3000 lei capital, dobânzile cu % socotite din 15 Noemvrie 1932 iar spesele până acum stabilite de 666 lei . . . întrucât mobilele cari ajung la licitaţie ar fi fost sechestrate şi de alţii şi acesta şi-ar fi câştigat dreptul de acoperire licitaţia prezentă este ordonată şi în favorul acestora în sensul art. XLI , 1908 § 20. Sibiu la 29 Decemvrie 1933. Banii Portărel Nr. 2270 port. 1932. Subsemnatul portărel pe lângă Tribunalul Sibiu prin aceasta publică, că în baza deriziunii Nr. 5290/1933 și Nr. G. N. 9202/1933 a Judecătoriei mixte Sibiu în favorul reclamantului Iile Steflea Sibiu reprez. prin adv. Dr. Stan St. Steflea contra Sibiu pentru încassarea creanţei de 1650.— Lei şi accesorii se fixează termen de licitaţie pe 17 ianuarie 1934 ora 40/a d. m. la faţa locului în Sibiu, str. Livezii Nr. 10 unde se vor vinde prin licitaţiune publică judiciară 1 maşină de cusut şi mobile de casă în valoare de 9600.— Lei In. cai de nevoie şi sub preţul de estimare. Pretenziunea care e de încassat, face 1650.— Lei capital, dobânzile legale socotind dela scadenţa 8/XII 1930 iar spesele până acum stabilite pe 1269.— Lei, întrucât mobilele cari ajung la licitaţie ar fi fost sechestrate şi de alţii şi aceştia şi-ar fi câştigat dreptul de acoperire, licitaţia prezentă este ordonanţă şi în favorul acestora în sensul art. LXI, 1908 § 20. Sibiu, la 28 Dec. 1933. Portărel: Bacu I TRIBUNA* STERE • Serbare culturală. Comitetul şcolar de construcţii din cartierul Trei Stejari a aranjat in ziua de 26 Decemvrie 1933 o serbare culturală cu copii dela grădiniţa de copii mici şi elevii din cartierul susnumit. S'a jucat piesa teatralii Actul Unirii fi s’au executat de către copii mai multe jocuri naţionale şi cântece. La această serbare a luat parte toţi locuitorii cartierului precum şi alţii din oraş. Elevii bine pregătiţi s-au manifestat spre mulţumirea publicului asistent cu mult succes, dând sărbătoarei deplina reuşită. Banii adunaţi au fost destinaţi fondului şcolar pentru ridicarea unei şcoli primare Publicaţiune. Prin prezenta se aduce la cunoştinţă publică că Târgul anual de iarnă din Sibiu va funcţiona, în modul următor: Târg de vite cornute,în I şi 10 Ianuarie 1934- Târg de cai, în II şi 1 Ianuarie 1934; Târg de marfă, în 12 Ianuarie 1934. Proprietarii cari au vite îngrăşate pentru export trebue să aibă biletele de vite în regulă, cu atestarea primăriei respective, că vitele au stat în comună 21 sau 40 zile, atestarea făcută de Primărie conform ordinelor ministeriale în vigoare. Rugăm autorităţile comunale a da sprijinul economilor spre a-şi valorifica capitalul angajat în vite. Moartea notarului public Semproniu Munteanu. Notarul public Semproniu Munteanu, fost judecător In Alba Iulia a încetat din viaţă în urma unui atac de apoplexie. Un caz rar. In Polonia au născut în acelaş timp câte un copil, o bunică de 58 ani, fica sa de 40 ani ?i nepoata numai de 17 ani. Cazul a produs senzaţie. După «e s‘a îmbătat s'a sinucis. Intr’o comună din Bucovina un pensionar anume Maxim Corbu suferind de o boală ce nu se putea vindeca, s'a hotărât să se omoare, după ce a consumat o mare cantitate de alcool, aruncându-se într’o fântână din curtea casei sale, unde s’a înecat. A fost descoperit a doua zi cadavrul de către fiul său. S'a sinucis fiindcă era urâtă. O unguroaică din Budapesta, anume Rosa Polgar de 30 ani, s’a otrăvit, lăsând o scrisoare prin care arată că s’a sinucis, fiindcă era urâtă și nu mai spera să se mărite. Război Ruso-Japonez. Anul 1934 pare să ne aducă un mare războiu Ruso-japonez din cauza concesiunilor rusești din Extremul Oient, pe care Japonezii vor să pună mâna. Rușii speră la concursul Statelor Unite, într’un eventual răsboiu. Degradare. Pe platoul cazărmii Malmseson din Bucureşti, va avea loc în ziua de 14 ianuarie a. c. degradarea căpitanului Renoiu, condamnat la 20 ani munci silnică pentru spionaj. Degradarea se va face în faţa detaşamentelor din toate unităţile militare din Bucureşti. — Un monstru, animal ciudat, cu capul mare pielea galbenă şi ochii albaştri traversează oceanele de peste 400 ani, fără a fi ost prins până în prezent. Ultima da,a a fost văzut, pe curând în lacul Lak-Niss (Anglia). Nebun din dragoste. Un tânăr, anume Maurice Ladat dintr’o localitate din Franţa, a dormit în pat cu cadavrul logodnicei sale timp de două luni, până când cazul a fost descoperit de poliţie şi s-a constatat că el înebunise. Din Londra se anunţă că o călugăriţă din mănăstirile americane, a donat până în prezent (are 74 ani) din averea ei proprie, celor nevoiaşi, ajutoare ce se ridică la suma de lei 25 milioane dolari (aproape 2 500000.000 lei). Când o să vedem şi la noi aşa ceva. O criminală de 13 ani. In America o fetiţă de 13 anii a omorât o altă fetiţă de 5 ani, fiindcă aceasta o pârâse mamei sale. După ce a omorît-o lovind-o cu un drug de fier şi apoi cu o sticlă în cap a transportat-o cu o săniuţă până în dreptul unei histria unde a fost prinsă de poliţie. Pentru că amantul era fratele eî In Bulgaria, tânără fată de 19 ani, Marea Guneva, se dădu în dragoste cu un tanir fără să ştie că acesta era fratele ei, dispărut de acasă încă din frageda copilărie Când află apoi din povestirea vieţei sale şi 'In unei« fotografii că viitorul ei bărbat, era chiar fra dispărut, ea se sinucise, tăindu şi vinele dela mâi O escroch*rie extraordinară. Un oc internaţional anume Stawiski, de origine rus, *...de autorul unei ererocherii ce a păgubit creditul municipal din Bayonne (Franţa) cu 200 milioane franci, aproape un miliard şi jumătate lei. Mica Publicitate 3 Lei cuvântul DE VANZARE casă compusă din 5 camere cu prăvălie, sală de joc, pivniţă, boltiţă, local de măcelărie, curte şi grădină, coteţe de porci ele. Preţul 290.000 liber Albina şi 75 000 numerar. Adresa la ziar. CUMPĂR Câini de vânătoare, dresaţi pentru porci mistreţi. A se adresa : Rentz comerciant de fier vechiu, Piaţa Gării, Sibiu. CUMPĂR Copoi buni pentru epuri, vulpi şi căprioare. Adresa la ziar. CUMPĂR bicicletă uzată. Adr. la ziar. Loc de casă în aproprierea Şcolii militare de funare de vânzare Preţul 25000. lei Adr. ziar. Plan în perfectă stare marca «Schott» din Viena, de vânzare. Preţul 30000 lei. Adresa la ziar. PREDAU LOCAL DE PRĂVĂLIE, aranjament pentru coloniale şi restaurant, în stradă principală a oraşului Adresa la ziar. De Vânzare în terenul Rosenfeld casă compusă din 3 camere, bucătărie de vară, curte şi grădină cu pomi Preţul 250.000 lei. VILĂ mare şi frumoasă, construcţie solidă, compusă din 3 camere, antreu bucătărie, bae, spais, pivniţă sub toată casa, spălătorie, tot modern, aproape de centru. Preţul 550 000 lei Datorie 100 000 lei, plătibilă în rate de 2500 lunar. Adresa la ziar. CASĂ MARE cu 2 prăvălii, cu 14 încăperi un colţ de stradă foarte frecventată de vânzare. Preţul 650000 lei. Adresa la ziar. De închiriat imediat locuinţă compusă din 5 camere, curte şi grădină în cartierul Trei Stejari. Preţul 300 lei lunar. Adresa la ziar. Maseuză pentru faţă şi corp merge şi la domiciliu. A se adresa str. Faurului 17. MAŞINĂ DE CUSUT Singer mare, In perfectă stare, de vânzare. Adresa la ziar De Vânzare casă în centrul oraşului cu ăvălii în 2 străzi, corn -• / :r are, spais, bae, veran dă, magazie şi curte. Venit anual 90000 lei Prețul 900.000 lei bani numerar sau 600,000 liber la „Albina,, și 400,000 numerar. Casă, compusă din 4 camere, curte, grădină, situată lângă Școala Specială a Cavaleriei. Adresa la ziar. JL Nr. 1