Tribuna, 1934 (Anul 7, nr. 1-376)

1934-07-22 / nr. 29

Deschiderea Târgului de mostre Azi Duminecă 22 Iulie va avea loc deschiderea Târgului de Mostre în prezenţa dlui ing. N. Teodorescu, ministrul industriei şi comerţului şi a oficialităţii locale, conform următorului program : Ora: 11. Recepţie în sala de şedinţe a Camerei de Comerţ şi de industrie, Str. Regina Maria 15. Ora 7,5 : Inaugurarea solemnă a Târgului de Mostre sub preşedinţia de onoare a Dlui N. Teodorescu şi vizitarea Târgului. Ora 1 : Va avea loc un banchet în sala amenajata pe terenul Târgului. Participarea la banchet se va enunţa biroului nostru până în ziua de 21 Iulie 1934 ora ÎS. Ora 4 p.m. Defilarea conductelor alegorice evocând aspecte din trecutul și prezentul industriei locale și a meseriilor. Târgul s-a deschis deja în ziua de 20 Iulie, ora 10,insă fără formalitate, amănăndu-se inaugurarea solemnă pe ziua de 22 iulie pentru care zi ne este anunţată sosirea D-lui Ministru de Industrie şi de Comerţ. Firmele expozante Dintre standurile ce am putut vizita până In prezent amintim Fabricile de Maşini A. Rieger din Siiu. După Reşiţa este cea mai mare turnătorie şi fabrică de maşini din Ardeal. Produce toate maşinile agricole, pluguri, grape, raniţe, maşini de treerat cu mâna şi batoze mari acţionate de motor. Prese pentru struguri, ţevi pentru canalizare de toate dimensiunile cu un cuvânt tot ce ce se cere în gospodărie şi agricultură, ba ceva mai mult şi reparaţii de vagoane şi locomotive. Este cea mai mare fabrică exportatoare de maşini de agricultură în Balcani şi Orient. Fabrica „ELASTIC* A. Daiky & Comp. din Sibiu. Prima fabrică română de arcuri, pile, raspile, topoare, ciocane, sape etc. Producţie anuală de circa 20.000 kg. arcuri de automobile, trăsuri, vagoane şi tramvaie. Calitatea produselor sale s-a dovedit a fi superioară celor străine. Nu numai că nu mai suntem nevoiţi a importa asemenea produse, dar de câţiva ani se face un intens export. Firma „DELA“ V. Delamea şi Fritz Landauer, fabrică de şabloane, imprimerie de mătăsuri şi textile şi atelier de artă decorativă. De remarcat mătasă imprimată „Indanthren“,feţe de mese etc. Aceasta e prima fabrică română de acest gen, iar în specialitatea şabloanelor e singura în Transilvania, având comenzi în întreaga ţară. E o firmă veche şi serioasă, „META“, fabrică de textile, Cisnădie. Executtă diferite covoare româneşti, persiene, scoarţe şi este cea mai mare fabrică de covoare din întreaga ţară cu forţă motrică. Firmă veche şi renumită. In Sibiu e reprezentat prin firma Julius Wermescher. Fabrica de covoare Apraham Cegherganian din Făgăraş. Putem afirma fără posibilitate de a fi desminţiţi de cel mai desăvârşit în covoarele persiene. Remarcăm : Tabloul M. S. Regelui în mărime de 50/70 cm. care e o adevărată capodoperă. In acest telelon s’au folosit 480 culori. Tabloul M. S Regina 75/90 cm. Expune tot felul de covoare orientale între cari remarcăm un model antic chinez, admirabil executat al cărui colorit îţi reaminteşte tragedia Chinei din ultimii ani, apoi un splendid Şirvan, cu desenele eşite din fond în relief. Execuţia în relief e un lucru nou şi foarte greu de executat. Preţurile sunt foarte modeste. Ţesătoria „Soriţa Prin“ din Răşinari. Bine cunoscută în ţară, prin admirabilele covoare româneşti, foarte solid lucrate. Expune modele admirabil colorate, olteneşti, judetul Neamţ, Caramanii şi Persiene. Fabrica de liqueruri Heinrich Rieger din Sibiu. Un stand admirabil, asemănător unei mori de vânt, lucrată cu mult gust şi în culori naţionale româneşti. Cât despre calitatea liquerurilor produse de fabrica H. Rieger din Sibiu nu mai vorbim, dovada e înălţimea de medalii ale diferitelor expoziţii internaţionale. Despre celelalte firme expozante vom relata în numărul viitor. Nr. 29 „Tribuna“ Vizitaţi marele TÂRG DE MOSTR SIBIU- - 20 Iulie - 10 August Participă cele mai mari seducere li mai variate industrii din EAOI Întreaga tară 1 50 io pe C.F.R REDUCERI ÎNSEMNATE Lft HOTELURI RESTflURANTE Si ^ravAlii I Extinderea Târgului peste 18.000 ma Comisia interimară a muncipiului Sibiu descomplectată De mai bine de o lună de zile comisia interimară a muncipiului nostru e descomplectată prin plecarea în concediu a Dlui profesor Dima şi prin absenţa din ordin a preotului R. Bucşa. Mitropolitul Bălan i a interzis preotului R. Bucşa să mai participe la şedinţele comisiei interimare, penru motivul că nu i-a cerut în prealabil autorizaţia I. P. S. Sale. Gurile rele vorbesc că Mitropolitul i-ar fi interzis preotului R. Bucşa să mai facă parte din comisie pentru motivul că ar fi primit o mulţie de reclamaţii de la românii măereni, cari se plângeau că preotul R. Bucşa a făcut trafic de influienţă cu autorizaţiile de şedere în ţară ale bulgarilor, din care cauză măerenii nu mai găsesc pământ de cultură, el fiind acaparat de bulgari. A doua plângere a măerenilor e că preotul Bucşa a dat gunoiul din grajdurile primăriei aceloraş bulgari, deşi înainte la promis măerenilor. Noi ştim că preotul R. Bucşa a mai făcut trafic cu bulgarii, iar noi am protestat la timp Vinovaţi sunt aceia cari l-au ajutat şi în acelaş timp vinovaţi sunt şi parohienii săi, cari n’au reacţionat imediat ! Azi e descomplectată comisia şi asta ne interesează. Din 6 români şi 5 saşi, cari formează comisia, azi avem numai 4 români şi 5 saşi, astfel că românii sunt în minoritate chiar azi când e vorba de unele numiri de fucţionari ! Atragem atenţiunea celor în drept asupra acestei chestiuni, rugându i să complecteze de urgență comisia interimară, lăsând la o parte chestiunile personale și certurile din partid. Congresul Sinii pentru Apărarea Proprietăţii din Sibiu Duminecă 29 iulie a.c, orele 10 dimineaţa va avea loc în sala cinematografului „Thalia“ din Sibiu, congresul Gărzii pentru Apărarea Proprietăţii din jud. Sibiu. iiria prezenta sânt invitaţi sa participe toţi membrii Gărzi pentru Apărarea Proprietăţii, cât şi membrii „ Uniunii Agrare“ de sub preşedinţia dlui Costantin Agetoianu, fost ministru. Din Bucureşti va lua parte dl. Inginer Grigore Fieroiu, secretarul general al Gărzii şi fost candidat de deputat în ultimele alegeri pe lista Nr. 7 cu semnul PLICUL. Pag. 3 Zilele trecute a fost în Sibiu o comisiun în frunte cu dl inspector judecătoresc T. Magheru, de la Curtea de Casaţie, care a cercetat faţa locului clădirea palatului de justiţie spr a se convinge dacă e posibilă instalarea une Curţi de Apel în acest local. Comisiunea a rămas pe deplin mulţumit urmând a face propunerea favorabilă în acel scop. Preşedintele Camerii de Industrii şi Comerţ a renunţat la leafă Aflăm că dl Dr Alex. Bărbat, preşedintei comisiei interimare a Camerii de Industrie , Comerţ, a renunţat la onorariu ce i se cuvin în scopul cumpărării materialelor şi rechizitele de birou necesare Camerii. E un gest car vorbeşte de la sine. Care dintre foştii preşedinţi a mai făci un asemenea gest ? Epigrame juridice — răspunsului advocat Nr. 1111 — Inculpat nu face larmă! Ce ne turburi tot mereu ? Ori ce-ar spune advocatul Să fii sigur, te-achit eu. • • Iscălişi cu patru unu Aste cifre parcă-s sule Dacă tragi cu puşcă, tunu, Gloanţe, bombe, nu sca nule ? (OC • • Sentinţa* mi n'are rimă. — Dar ce, aceasta-i crimă ? Tu falnic advocat, Cu ce crezi că ai rimat ? •• • Când numele-ţi semnezi cu număr Gardişti te prind de gât, de umăr Ce vrei, gardiştii sunt netoţi, Pe advocaţi îi iau drept hoţi. Dem. Pand. Popescu Firma Gromen & Herbert reclamaţi la Parchet Zilele trecute s-a înaintat Parchetului local unntoarsa reclamaţie. Domnule Primprocuror, Firma Simon Tessler din Sibiu ne comunică n uă creditorilor concordatari cum şi In ce mort miş lese a fost sedus de către Firma Gromen & Herbe precum şi de către advocatul Dr. Lazar Matyas, culalţi creditori şi a aduce în rătăcire întreaga justiţi Noi creditorii concordatari, cari suntem internaţi cu un capital de 1,14 milion Lei, ne-am văz siliţi a protesta conta acestei proceduri constatai următoarele :