Tribuna, august 1935 (Anul 8, nr. 399)

1935-08-02 / nr. 399

Ükl împrumutul de înzestrare Importanţa împrumutului de înzestrare nu mai este astăzi contestată de nimeni. Campaniile tendenţioase şi răuvoitoare au încetat în momentul în care populaţia ţării a putut aprecia cum se cuvine avantagiile, care sunt puse la dispoziţia celor care depun sume. Ceva mai mult. Evenimentele politice, de ordin intern şi mai ales extern, certifică grija guvernanţilor ţării, de a înzestra armata, şcoala satul şi oraşul românesc,cu ultimele expresii higienice şi technice. Râsboiul bate la uşe şi ţara noastră nu trebue să cadă pradă sigură evenimentelor cari vor surveni. Şcoala trece prin mari greutăţi, iar satul şi oraşul românesc se sbate în mizerie, lipsit de capitalurile necesare unei opere de edilitari perfecte, fără de care bunele intenţii ale guvernului ar rămâne infructuoase. Se pare că poporul român este pe deplin conştient de aceste lucruri şi trecând peste micile sale greutăţi îşi dă oboiul său modest, pentru a scoate ţara din marile greutăţi în care se sbate. Nu ne îndoim că cinstea şi ordinea în care se fac operaţiunile împrumutului, vor satisface pe toţi Doleanţele comercianţilor Ardeleni Comitetul de conducere a Sfatului negustoresc Sibiu, a ţinut zilele trecute o şedinţă sub preşedinţia d-lui N. Martin. D. preşedinte a adus la cunoştinţă membrilor, stadiul în care se găseşte activitatea întreprinsă, de a se organiza negustorimea în secţiuni ale Sfatului negustoresc din toate judeţele din jurul Sibiu. Până în prezent s-au format secţiuni care acţionează în oraşele Făgăraş, Alba-Iulia, Mercurea, Sălişte şi Teiuş şi sunt in perspectivă ca în cel mult o lună să ia fiinţă mai multe secţiuni şi în celelalte judeţe. Comunică de asemenea stadiul în care se găsesc lucrările Comisiunei desemnată de primăria care lucrează împreună cu delegaţii Sfatului negustoresc şi Camerei de comerţ cu privire la stabilirea texei ad valorem şi a celorlalte taxe impuse comerţului şi industrie. D. Martin cere apoi incuvintarea comitetului de a se convoca un congres regional al comercianţilor industriaşilor şi meseriaşilor din Ardeal, pentru ziua de 4 August a. c„ şi expune programul problemelor ce se vor discuta cu ocaziaierii acestui congres. Participaţii la congres pe lângă că vor beneficia şi de o reducere de 50 la sută pe c. f. r., dar cu această ocazie vor vizita şi una din cele mai bune organizaţii a târgului de mostre care funcţionează de la 20 Iulie la 10 August. S’a hotărât ca la congres să fie invitate toate secţiunile Sfatului negustoresc din ţară, cât și o numeroasă delegație a comitetului central din Capitală. „TRIBUNA" O Tragică încercare de sinucidere a două eleve de liceu. Zilele trecute două eleve de liceu din Cernăuţi, prietene bune, au încercat sâ se sinucidă, luând împreună o mare cantitate de pastile de veronal. Elevele se numesc Lora Schorr, în etate de 19 ani şi Elsa Geisinger, de 13 ani. Ele sau dus în păduricea Horecea, de pe malul Prutului unde au fost descoperite în nesimţire de nişte trecători. Aceştia imediat au anunţat postul de poliţie din Lorecea şi Salvarea, care le a transportat la spital. Motivul încercării de sinucidere, a celor două fete e foarte interesant Ele s’au îndrăgostit de un tânăr, anume Lorber care-şi făcea studiile la facultatea de medicină din Torino. Nu de mult timp tânărul se întoarce în vacanţă, iar fetele din confidentele ce şi le-au făcut reciproc, au aflat, că promisese şi uneia şi alteia, că le va lua în căsătorie. Dar ceva mai muit; acum nu mai voia să ştie nici de una nici de alta. Astfel fetele decepţionate sau hotărât să-şi curme împreună zilele. In urma îngrijirilor date de medici se speră că vor putea fi salvate. Examen de piloţi de avion fără motor la Sibiu După cum am anunţat la timp Aeroclubul albastru, secţia Sibiu a înfiinţat o şcoală de construcţie şi pilotaj de avioane fără motor. Zilele trecute a avut loc pe Dumbrava Poplăcii (câmpul de instrucţie) examenul festiv al primei promoţii a şcoalei de piloţi de avioane fără motor «Aurel Vlaicu». La această interesantă demonstraţie, au participat din col. Anastasescu, delegatul corpului 7 Armată, primarul oraşului Dr. Eugen Pizo, inginer inspector Silviu Crăciunaş, dr. I. Sturza, medic primar al municipiului, dr. I. Cosma medic primar al judeţului, maior Palius, M. Georgescu, I. Priscu, inginer Pasteur, Olaru, reprezentanţii presei şi un public numeros. Elevii au executat mai multe sboruri cu cele trei avioane ale A. C A. D. S Crăciunaş a felicitat pe cei 21 studenţi ingineri de la Timişoara, pentru succesul obţinut mulţumind apoi participanţilor. Comitetul aeroclubului Albastru, în urma frumoaselor rezultate obţinute de elevii primului curs al şcolii de pilotaj, a hotărât să organizeze un al doilea curs care se va începe peste câteva zile şi la care s-au înscris dni dr. Ioan Sturza, prim medic al municipiului, dr. I. Cosma, Munteanu advocat, Pop Remus, I. Priscu etc. DECIDE Ca preţurile maximale ale fainei şi pinei stabilite în Ordonanţa ad. Nr. 100/1935 din 19 iulie să nu fie pusă în aplicare până ce aceste preţuri nu vor fi aprobate de către Ministerul de Domenii Oficiul Central de valorificarea a cerealelor din Bucureşti. Prezenta ordonanţă va fi afişată în fiecare brutărie sau magazine unde se vor vinde făină şi pâine iar preţurile de vânzare vor fi stabilite în ordonanţa ad. Nr. 100 din 1 Iulie 1635. Contravenţii vor fi pedepsiţi conform Legei de speculă. Sibiui, la 27 Iulie 1935 Preşedinte, Secretar general Comisiei Interimare ss./ Dr. Ch. Bărbat ss./ Dr. E. Piso No. 3«« PRODUSE A UZINELOR DE FIER „ElasticTM A. Oafthy & Co. Prima fabrică romfină de arcuri, pile și topoare str. Verzelor 31 SIBIU Telefon Nr. 334 Arcuri de automobile Arcuri de trăsuri Arcuri de locomotive Arcuri de vagoane Arcuri de tramvai Arcuri spirale Suporte din fier Curbe mici Pile retăiate „D C. Retăierea pilelor Ciocane pt. mână Baroase Maingi de mână, Pufce Topoare şi Tesle Sape, Lopeţi, Hărleţe Târnăcoape şi Dexel Ciocane şi Nicovale pentru coase Vizitaţi standul din Târgul de Mostre Consul tipic de la Şcoala de Aplicaţie a Cavaleriei Sibiu Cu prilej al încheierii anului a avut loc la Şcoala de Aplicaţie a Cavaleriei o producţie şi un concurs hipic la care a participat un numeros public.— In asistenţă notăm pe dnii: general Mhail Ionescu, Corvin Orăscovici, Georgescu, Gheorghiu şi Pleniceanu, colonelul Florescu, Vulturescu, Atanasiu, Costescu, Andronescu, Enăchescu, Dobjanschi, Capitanovici, Iliescu, Papadopol, Canfunier, inspector, Crăciunaş, Lt. dr. Lunca, maioru Fomelescu, Lupu, căpitan Cosmovici ete. Conducători şcoalei de aplicaţie au defilat în fruntea şcoalei. In aplauzele mulţimei, elevii ofiţeri din anul I. şi II. au executat pe terenul de exerciţiu al şcoalei următoarele probe practice: Carusel, capele, scrimă călare, scrimă la manechine, voîtije, obstacole, ştafeta santeurs şi dresaj şi şcoala înaltă, executate sub conducerea căpitanului Pleşoianu. La sfărşit a avut loc concursul hipic, parcurs de precizie, la care au participat 16 ofiţeri din anul I. şi 12 din anul II. Au fost premiaţi la parcurs, următorii sublocul: Curtulescu, Niculescu, Fotescu, Dabija, Eliade, Luculescu, Popescu şi Sereaca. Din anul al II. au fost premiaţi sublocotenenţii: Mizilu, Gheorghiu, Frank, Manolescu şi Ionescu. D. general Orescovici a împărţit premiile şi a felicitat pe premiaţi şi pe dni general Pleniceanu şi colonel Andronescu, comandanţii şcoalei de Aplicaţie. Publicul a aplaudat îndelung pe premiaţi. Seara a avut loc, în sala festivă a şcoalii o recepţie la care care au participat toţi ofiţerii de cavalerie cu familiile lor, profesorii şi elevii şcolii. Nr. 546-1935. Publicatiune Comuna Râu-Sidului arendează în ziua de 12 August 1935, la Administraţia Financiară Sibiu, un debit de băuturi fără local. Preţul strigării 5000 Ld cu oferte închise. In caz de anulare, se tine a 2 a licitaţie la 3 Septemvrie şi a 3 a la 27 Septemvrie 1935. Conditiunile se pot vedea la Primărie. Râu Sadului, la 11 Iulie 1935 Primăria comunală. Primăria Munipiuliu Sibiu. Ad. Nr. 100 - 1935. Ordonanţa Comisiunea Interimară a Municipiului Sibiu în şedinţa sa din 27 iulie 1935 Nr. 1263 port. 1935 Publicaţiune de licitaţie Subsemnatul portărel pe lângă Tribunalul Sibiu, prin aceasta publică că în baza deciziunii Nr. O. 635/1935 și Nr.Q. N. 6582/1934 a Judecătoriei Mixte Sibiu, în favorul reclamantului Petru Lösch dom. în Vurpăr reprez, prin advocatul Dr. Martin Kaun pentru încassarea creanţei de 2000 lei — bani Si accesorii se fxează termen de licitaţie, pentru ziua de 2. August 1935 ora 6 A. m. la fata locului în Răşinari Nr. 545 unde se vor vinde prin licitaţiune publică judiciară 40 kg. slănină şi 1 şură mişcătoare în valoare de 5800 Lei. In caz de nevoie şi sub preţul de estimare. Pretensiunea care e de încasat face 200 Lei — bani capital, dobânzile cu 8»/« socotind din 24 Martie 1933 iar spesele până acum stabilite de 2141 Lei. Întrucât mobilele cari ajung la licitaţie ar fi fost sechestrate şi de alţii şi aceştia şiar fi câştigat dreptul de acoperire, licitaţia prezentă este ordonată şi în favorul acestora în sensul art. XLI- 1908, & 20. Sibiu, la 1 iulie 1935, portărel Bacu. nr. 20 port. 1934. Publicaţiune de licitaţie Subsemnatul şef-portărel pe lângă Triunalul Sibiu, prin aceasta publică, că în baza deciziunii Nr. 10163/1933 şi Nr. O. N. 201934 a Judecătoriei mixte Sibiu, în favoul reclamantului Friedrich Hofmeister reprez.irin advocatul Dr. Francisc Vhrzăr pentrucasarea creanţei de 2256 Lei şi accesorii sexează termen de licitaţie pe 1 August 1935 la 5 d. m. la faţa locului in Sibiu str. Juşteriţei Nr. 73 unde se vor vinde prin citaţiune publică judiciară 1 stălaş, 1 masă 1 vitrină în valoare de 4800 lei. In caz de revoe şi sub preţul de estimare. Pretenziunea care e de încasat, face 953 capital, dobânzii* cu 8®/o socotind din 5. Maru 1935,întrucât mobilelde cari ajung la licitare ar fi fost sechestrate şi de alţii şi aceştia i-ar fi câştigat dreptul de acoperire, licitaţia recentă este ordonată şi în favorul acestora sensul art. XLI, 1908 § 20. Sibiu, la 1 Iulie 1935portărel Bacu