Tribuna Sibiului, februarie 1968 (Anul 1, nr. 1-10)

1968-02-18 / nr. 1

Dezbaterile din Consiliul de Securitate CU PRIVIRE LA PLÎNGEREA DEPUSĂ DE UN GRUP DE ŢĂRI AFRO-ASIATICE ÎMPOTRIVA R.S.A. NEW YORK 17 (Agerpres). — Consiliul de Securitate a început vineri seara examinarea plîngerii depuse de un grup de 57 de ţări afro-asiatice împotriva Republicii Sud-Africane ca urmare a condamnării la 9 februarie de către un tribunal din Pretoria a 33 de patrioţi sud-vest-africani acuzaţi de a fi desfăşurat „activitate subversivă“. Delegatul Senegalului, Abdou Cisse, şi preşedintele Comitetului special al O.N.U. pentru Africa de sud-vest, Agha Shahi (Pakistan), au subliniat că Consiliul de Securitate trebuie să determine, prin hotărîrile sale, guvernul R.S.A. să respecte autoritatea Adunării Generale a O.N.U., care a anulat mandatul R.S.A. asupra Africii de sud-vest și să ia măsurile necesare pentru anularea sentinţelor pronunţate împotriva acestor persoane. Cisse a subliniat că o asemenea acţiune nu poate interveni decit cu sprijinul tuturor ţărilor. Reprezentantul S.U.A. la O.N.U.,, Arthur Goldberg, a propus desemnarea unui reprezentant special al secretarului general, care să studieze la faţa locului toate măsurile posibile ce pot fi luate în favoarea deţinuţilor. Totodată, Goldberg s-a alăturat propunerii formulate de Finlanda, Suedia şi Iugoslavia, potrivit căreia cazul celor 33 de cetăţeni sud-africani condamnaţi de tribunalul din Pretoria să fie adus în faţa Curţii internaţionale de justiţie de la Haga. Reprezentantul Franţei, Berard, s-a ridicat împotriva politicii „retrograde“ a guvernului sud-african şi a „delictului de justiţie“ comis prin pronunţarea sentinţelor în procesul de la Pretoria. Reprezentantul U.R.S.S., Morozov, a declarat că singura cale prin care această problemă poate fi rezolvată este ca ţările care întreţin relaţii cu R.S.A. să înceteze de a mai acorda ajutor acestei ţări. Dezbaterile privind procesul de la Pretoria vor reluate luni la ora 21,00 Gmt. T LUPTE PUTERNICE PE TOATE FRONTURILE SUD-VIETNAMEZE Fatriojii au lansat un nou atac asupra Saigonului SAIGON 17 (Agerpres) — Agenţia France Presse transmite că în cursul zilei de vineri între trupele americano-saigoneze şi forţele patriotice au avut loc lupte violente la aproximativ cinci kilometri de marea bază americană de la Da Nang. Mai mulţi militari americani au fost scoşi din luptă. Lupte puternice s-au desfăşurat, de asemenea, în apropierea punctului strategic Con Thien. In aceeaşi zi, baza de la Khe Sanh, unde se află încercuiţi aproximativ 6 000 de militari americani, a fost bombardată violent de unităţile de artilerie ale forţelor patriotice. Citeva avioane de tip C-130, care încercau să aprovizioneze această bază, au fost avariate. Aceeaşi agenţie transmite că unităţile saigoneze de puşcaşi marini care au încercat să lanseze o ofensivă în oraşul Hue au întîmpinat o puternică rezistenţă din partea forţelor patriotice. Trupele saigoneze au fost nevoite să se retragă. Şi în alte regiuni luptele continuă. Astfel, bazele trupelor saigoneze de la Cam Lo şi Gio Linh, situate la sud de zona demilitarizată, au fost supuse unui violent bombardament de artilerie, iar obiective militare din oraşul Hoi An, situat la 22 de kilometri de Saigon, au fost în mai multe rinduri atacate cu mortiere şi rachete de forţele armate populare de eliberare. SAIGON 17 (Agerpres) — Forţele patriotice din Vietnamul de sud au lansat duminică în primele ore un puternic atac asupra oraşului Saigon. Agenţia France Presse, care transmite această informaţie, menţionează că acest atac pare să fie al doilea val al ofensivei generale declanşate de către patrioţi. Conferinţa de presă a lui Johnson WASHINGTON 17 (Agerpres). — Vineri, în cadrul unei conferinţe de presă, preşedintele S.U.A., Lyndon Johnson, a abordat diferite aspecte ale problemei războiului din Vietnam. El a încercat să degajeze guvernul S.U.A. de răspunderea pentru continuarea agresiunii americane în Vietnam, condiţionînd convorbirile de „formula de la San Antonio“ care conţine, după cum se ştie, condiţii inacceptabile pentru poporul vietnamez. Agenţia France Presse pune întrebarea dacă această declaraţie nu echivalează cu o pregătire a terenului pentru escaladarea conflictului. In cadrul conferinţei de presă, Johnson nu a divulgat nimic în acest sens, dar nu a exclus posibilitatea de a atinge înainte de termenul prevăzut „plafonul" de 525 000 militari americani in Vietnamul de sud. „Pentru a ne atinge obiectivele, a spus el, vom face tot ce considerăm că trebuie făcut pentru a asigura ca oamenii noştri să dispună de forţele suficiente pentru îndeplinirea misiunii !Ar*. In continuare, preşedintele a dezminţit ştirile legate de eventuala înlocuire a generalului Westmoreland, comandantul trupelor americane din Vietnamul de sud. Scrisoarea membriior echipajului „Pueblo“ adresată guvernului R. P. D. Coreene PHENIAN 17 (Agerpres). — Toţi cei 82 de membri ai echipajului navei „Pueblo”, in frunte cu căpitanul Bucher, au semnat o scrisoare adresată guvernului R.P.D. Coreene, în care recunoscînd „întreaga gravitate a acţiunilor de spionaj comise", cer guvernului R.P.D. Coreene să dea dovadă de indulgenţă faţă de ei. Membrii echipajului arată că regretă sincer „acţiunile duşmănoase pe care le-am comis, pătrunzînd în apele teritoriale ale unui stat suveran — Republica Democrată Coreeană“, prezintă „cele mai sincere scuze“ guvernului și poporului coreean, cerîndu-le ca dînd dovadă de mărinimie, să-i ierte, pentru a se putea reîntoarce cit mai grabnic acasă. Cu şedinţa de vineri dimineaţa s-a încheiat, practic, prima etapă a Conferinţei Naţiunilor Unite pentru comerţ şi dezvoltare. Timp de două săptămini, in plenara conferinţei au avut loc ample dezbateri : şi-au expus punctele de vedere asupra importantelor probleme înscrise pe agenda reuniunii reprezentanţi ai ţărilor in curs de dezvoltare, ai ţărilor dezvoltate şi ai unor organizaţi internaţionale specializate. Aproape toate luările de cuvint au scos în evidentă legătura intre climatul international şi prosperitatea socială, subliniindu-se că problemele păcii şi securităţii internaţionale nu pot fi tratate separat de cele ale dezvoltării. Deşi s-au făcut unele tentative de a separa aceste probleme, observatorii de presă au reţinut remarca făcută de secretarul general al O.N.U., U Thani : „par să se deschidă perspective Încurajatoare pentru tarile In curs de dezvoltare, ale comerţului Est-Vest, totul depinde de situaţia politică internaţională". In cercurile de presă de aici se subliniază, de asemenea, acordul general asupra necesităţii adoptării unui statut global al dezvoltării care presupune, in esenţă, o corelare a eforturilor proprii cu cele colective. Bătălia Împotriva subdezvoltării, au recunoscut unanim reprezentanţii „lumii a treia", trebuie ciştigată in primul rind prin eforturi proprii, popoarele din regiunile rămase In urmă din punct de vedere economic urmind să ac- PRIMA ETAPĂ CORESPONDENTĂ DIN NEW DELHI DE LA ION PUŢINELU cepte ,,ferm şi integral’ sactificiile pe care le impune Înlăturarea trecutului In ce priveşte rolul cooperării internaţionale, a reieşit clar că aceasta poate să sprijine eforturile proprii ale „luni a treia". S-a remarcat în acest sens necesitatea stabilizării pieței materiilor prime, ușurării pătrunderii produselor finite și semifinite ale țărilor în curs de dezvoltare pe piețele statelor industrializate, prelungirii termenelor de rambursare a creditelor externe. Numeroşi vorbitori au arătat, de asemenea, că prin reducerea cheltuielilor de înarmare, atlt în ţările industrializate cit st In cele in curs de dezvoltare, ar putea fi alocate Însemnate fonduri In scopul progresului economic si social spre binele omenirii şi nu in detrimentul ei. In legătură cu problema alimentatiei mondiale, s a arătat că 40 de ţări in curs de dezvoltare sunt importatoare de produse alimentare. „Lumea a treia" cumpără anual alimente in valoare de 4,5 miliarde dolari, cheltuindu-si astfel o bună parte din devizele necesare pentru achiziţionarea de echipament industrial In vederea diversificării producţiei si exporturilor ei. De aici decurge importanta modernizării agriculturii ţărilor in curs de dezvoltare, ceea ce nu exclude, dimpotrivă, presupune industrializarea acestor state. Rămine insă de văzut in ce măsura lucrările din cele cinci comitete, care constituie o a doua etapă a conferinței, vor concretiza aceste idei și propuneri. INDONEZIA Răzvrătirea unor unităţi militare împotriva guvernului DJAKARTA 17 (Agerpres). — După cum transmite agenţia France Presse, citind surse din Djakarta, un anumit număr de unităţi ale poliţiei, flotei şi armatei indoneziene, cuprinzînd mai multe sute de oameni, s-au răzvrătit împotriva guvernului generalului Suharto. Ei şi-au luat armele şi au părăsit tabăra de la Malaga, la est de Insula Jawa, unde erau dizlocaţi. Comandamentele militare ale regiunii au fost puse în stare de alarmă pentru a preîntîmpina un eventual atac al grupurilor de răzvrătiţi. Potrivit agenţiei menţionate, mişcarea ar avea în origine nemulţumirea datorată condiţiilor proaste ,de viaţă şi de trai ca urmare a creşterii preţurilor la alimente, mai ales la orez. Imini din viața inernațională Prima fotografie realizată la spitalul Groote Shuur din Capetown, doctorului Philip Blaiberg, după ce acestuia i s-a efectuat operaţia de transplant de inimă. In fotografie: Monumentul închinat luptătorilor pentru independenţă din oraşul Tombuctu. (Republica Mali). S.U.A. — Aspect din timpul unei recente demonstraţii împotriva războiului dus de Statele Unite în Vietnam, desfăşurată în faţa primăriei newyorkeze. In fotografie : Aspect de la standul românesc din cadrul Târgului internaţional de jucării deschis în prezent la Nürenberg. (R. F. a Germaniei). Gest semnifi cANOI 17. — Corespondentul Agerpres, A IONESCU, transmite: Cei trei prizonieri americani puşi în libertate cu ocazia anului nou vietnamez au fost încredinţaţi vineri delegaţilor unei organizaţii pacifiste americane în prezenţa corespondenţilor şi trimişilor speciali ai peste 25 de organe de presă şi radioteleviziuni acreditaţi la Hanoi. Un gest simbolic cu profunde şi multiple semnificaţii. Eliberînd trei din aviatorii care au adus atîtea suferinţe şi distrugeri poporului nostru, procedăm în spiritul politicii noastre de clemenţă şi umanitarism, sublinia pe bună dreptate în dimineaţa aceleiaşi zile purtătorul de cuvînt al Ministerului Afacerilor Externe. în cercurile din apropierea Ministerului Afacerilor Externe se releva vineri dimineaţa că eliberarea celor trei piloţi reprezintă un act care va demonstra fără îndoială în faţa opiniei publice că, în ciuda tuturor crimelor comise de agresori, guvernul R.D. Vietnam promovează o politică de clemenţă, politică pe care şi-o pot permite numai cei care sunt siguri de victoria cauzei lor. In acelaş timp, acest gest este privit aici ca o manifestare de bunăvoinţă faţă de acea parte a opiniei publice americane care s-a ridicat cu indignare şi mînie împotriva războiului de agresiune, cerînd încetarea lui în numele dreptăţii şi al păcii. Acest act umanitar are deosebite semnificaţii, mai ales în contextul situaţiei actuale, cînd S.U.A. au înţeles să răspundă propunerilor rezonabile ale R. D. Vietnam cu reînceperea bombardamentelor asupra Hanoiului şi Haifongului, cuintensificarea atacurilor aeriene asupra întregului teritoriu al ţării. REDACŢIA ŞI ADMINISTRAŢIA: str. Octombrie roşu nr. 2. Telefoane: 12506 şi 12810. Abonamentele se fac la oficiile poştale şi difuzorii voluntari din întreprinderi şi instituţii. — Tiparul: I. P. Braşov. — 40.108 PE SCURT . Pe scurt încâlcarea zonei demilitarizate DIN COREEA, DE CĂTRE TRUPE ALE S.U.A. Potrivit agenţiei A.C.T.C., la 16 februarie un detaşament al trupelor S.U.A. a încălcat linia de demarcaţie din zona demilitarizată şi a atacat un post al R.P.D. Coreene. Ripostînd, ostaşii Armatei Populare Coreene au lichidat grupul atacatorilor. Agenţia citată adaugă că, în seara aceleiaşi zile, în apele teritoriale ale R P.D. Coreene din Marea Galbenă au pătruns cîteva nave agresoare. Izbindu-se de o ripostă hotărîtă, navele au fost obligate să se retragă. SCHIMBAREA REŞEDINŢEI DE CǍTRE REGELE CONSTANTIN Regele Constantin, împreună cu familia, a părăsit vineri seara ambasada Greciei din Roma, unde se afla de la 14 decembrie, stabilindu-se la hotelul „Eden“. Observatorii politici din capitala Italiei consideră că schimbarea reşedinţei de către rege ar putea marca „începutul unui exil definitiv". ANGLIA TRECE DE AZI LA ORA EUROPEI OCCIDENTALE In noaptea de 17 spre 18 februarie Marea Britanie va adopta ora Europei occidentale. Toate ceasurile și orologiile din Anglia vor fi date cu o oră înainte. Adoptarea definitivă in Anglia a orei Europei occidentale se va efectua în două etape. Schimbarea acelor ceasornicelor, care va interveni astăzi (duminică), cînd Anglia trece în mod obişnuit la orarul de vară (British Summer Time) va fi prima etapă, iar a doua va avea loc la 27 octombrie 1968, cînd Marea Britanie, contrar tradiţiei, nu va mai reveni la ora G.M.T. şi va păstra în continuare orarul Europei occidentale. Această măsură, ca şi adoptarea în 1971 a sistemului decimal pentru lira sterlină, marchează un nou pas al Angliei spre Europa. TRUPELE REPUBLICANE YEMENITE CONTINUĂ LUPTA IN NORDUL ŢĂRII în regiunile de nord ale Republicii Arabe Yemen, trupele republicane continuă operaţiunile împotriva elementelor regaliste şi ale unităţilor de mercenari infiltrate pe teritoriul acestei ţări. Potrivit agenţiei M.E.N., în timpul acestor operaţiuni au fost capturate însemnate cantităţi de armament. „TAIFUN DE ZĂPADĂ" IN JAPONIA In aceste zile, aproape întreg teritoriul japonez este acoperit de zăpadă. Cea mai mare ninsoare din ultimii 17 ani s-a abătut asupra regiunilor vestice din Japonia şi a districtului Kanto, unde, de obicei, nu ninge, sau cade foarte puţină zăpadă. Ninsorile care au căzut fără întrerupere două zile au paralizat într-o măsură considerabilă numeroase regiuni ale ţării. In timpul „taifunului de zăpadă", astfel denumesc ziarele din Tokio acest fenomen rar pentru Japonia, în capitala niponă depunerile de zăpadă au depăşit aproape un metru. G uvernul libanez a obţinut votul de încredere BEIRUT 17 (Agerpres). — Guvernul provizoriu libanez format de Abdullah Yafi la 8 februarie pentru organizarea alegerilor parlamentare în ţară a obţinut în parlament votul de încredere. Guvernul libanez, se subliniază în declaraţia aprobată de parlament, va depune eforturi in vederea dezvoltării relaţiilor cu ţările prietene, conform Cartei O.N.U., urmînd o politică de neutralitate. Sucese ale artei româneşti la Viena VIENA. Orchestra de muzică populară a Ansamblului „Ciocîrlia“, dirijată de Victor Predescu, şi-a încheiat sîmbătă programul de concerte susţinut timp de o săptămînă în Austria. Au fost date concerte la Viena, Linz, Salzburg şi Graz. Concertele Ansamblului „Ciocîrlia“ au fost aplaudate de publicul austriac. Lucrările C.C. al P.S.I.U.P. ROMA 17 — Corespondentul Agerpres, N. Purcea, transmite : * Timp de două zile s-au desfăşurat la Roma lucrările Comitetului Central al Partidului Socialist Italian al Unităţii Proletare (P.S.I.U.P.) care a examinat situaţia politică actuală — internă şi internaţională. Tullio Vecchietti, secretar general al P.S.I.U.P., a prezentat un raport în care a arătat, printre altele, că, pentru a lupta împotriva cursului aventurist al politicii americane, este necesară disocierea Europei occidentale de „ofensiva“ pe care Statele Unite o desfăşoară în Extremul Orient. Referindu-se la situaţia internă, Vecchietti a declarat că întîmplările legate de evenimentele din iulie 1964 şi afacerea Sifar au demonstrat că integrarea forţelor armate italiene în N.A.T.O. pune în pericol independenţa ţării. El a salutat noile tendințe ale unor grupuri catolice care se orientează spre stingă şi a subliniat necesitatea unui dialog între partidele de stingă şi democratcreştin. OLIMPIADA ALBA GRENOBLE 17 (Agerpres) — Penultima zi a marilor întreceri olimpice de la Grenoble poate fi numită, pe drept cuvînt, „ziua Killy“. Cîştigînd şi proba de slalom special, excelentul schior francez a cucerit a treia medalie de aur, egalînd astfel recordul deţinut de austriacul Tony Sailer la Jocurile Olimpice de la Cortina d’Ampezzo (1950). In prima manşă,Jean Claude Killy realizase cel mai bun timp : 49”37/100. In a două manşă, mergind mai prudent, el a înregistrat 50”36/100. Iată primele trei locuri în clasamentul probei : 1. Jean Claude Killy (Franţa) — 99”73/100; 2. Herbert Huber (Austria) — 99”82/100; 3. Alfred Matt (Austria) — 100” 09/100. Sportivul român Dan Cristea s-a clasat pe locul 25 îU timpul de 113”33/100. Disputată numai în două manșe, din cauza timpului nefavorabil, proba de bob — 4 persoane s-a încheiat pe pârtia de la Alpe d’Huez cu victoria scontată a echipajului italian condus de celebrul Eugenio Monti. Iată configuraţia finală a clasamentului probei : 1. Ralia 1 (Monti) — 2T7”39/100; 2. Austria I (Thaller) — 2T7” 48/100; 3. Elveţia I (Vichi) - 2T8”04/100; 4. România I (Panţuri) — 2T8”14/100; 5. R.F. a Germaniei f (Horst Floth) — 2T8”33/100; 6. Italia IT (Gaspari) — 2T8”36/100. Foștii campioni olimpici, echipajul englez condus de Nash, s-au clasat pe locul 8 cu timpul de 2T8”84T00. Pe pîrtiile de la Autrans, schiorul norvegian Ole Ellefsaeter a cucerit cea de-a doua medalie olimpică de aur, cîştigînd „maratonul zăpezii“, proba de 50 km. fond, tranşînd în favoarea norvegienilor duelul anunţat cu fondiştii suedezi. Iată ordinea primilor şase clasaţi în această probă : 1. Ole Ellefsaeter (Norvegia) — 2h28’45”8/10; 2. Viaceslav Vedenin (U.R.S.S) - 2h29’02” 5/10; 3. Josef Haas (Elveția) — 2h29T4”8/10; 4. Paal Tyldum (Norvegia) — 2h29’26”1.10; 5. Melcher Risberg (Suedia) — 2h29’37”; 6 Gunnar Larsson (Suedia) — 2h29’03”2/10. Spectatorii prezenţi în jurul inelului de gheaţă din „Parcul Mistral" au fost martorii unei surprize de proporţii în ultima probă a concursului de patinaj viteză masculin — 10.000 m. Victoria a revenit studentului suedez, în vîrstă de 25 de ani, Johny Hoeglin, pentru care acele cronometrului au indicat timpul de 15’23” 6/10 (nou record olimpic). Locurile următoare în, clasament au fost ocupate de : Derjan Sandler (Suedia) — 15’31”8/10; Willy Guttormsen (Norvegia) — 1,V32”6/10; Cornelius Verkerk (Olanda) — 15’33”9/10; Jonny Nilsson (Suedia) — 15’39”6/10. ■ Cooperare pur comercială Camentanile presei despre menetele comorciritar Iránna -tiest-germane PARIS 17 (Agerpres). — Principalele comentarii ale presei franceze de sîmbătă sunt consacrate rezultatelor vizitei delegaţiei guvernamentale vest-germane în Franţa. Referindu-se la textul declaraţiei comune dată publicităţii, ziarul ,,L’Aurore" scrie : „Dacă cuvintele au un sens, înseamnă ca s-a făcut un mare pas înainte spre o Europă care va include Marea Britanie, Irlanda şi ţările scandinave". Dar de la rostirea unor cuvinte, la interpretarea sensului lor şi apoi la aplicarea în practică, scrie în continuare ziarul, mai „este o cale lungă“. „In afară de aceasta, nici nu suntem siguri că englezii vor accepta propunerile franco-est-germane”. Referindu-se la Influenţa pe care o vor exercita rezultatele convorbirilor Kresinger—de Gaulle asupra celorlalţi parteneri ai Comunităţii europene, ziarul arată că şicordul reali cat între cei oameni de stat „vă crea între „cei şase“ o destindere salutară, după lunile de resentimente şi suspiciune prin care am trecut“. Ziarul „Le Figaro“ îşi invită, de asemenea, cititorii să-și tempereze optimismul în' legături), cu acordul ■Wiflfta't într""Franta si R. E. a Ger-' maniei. „Limitele acordului, scrie ziarul, sunt evidente. Nu s-a mers dincolo de o formulă de cooperare pur comercială. Problema participării Angliei la activitatea politică a comunităţii nici nu a fost pusă“. Pentru ziarul „Le Populaire“ faptul că poziţia guvernului francez a devenit „mai suplă“ în ceea ce priveşte problemele europene şi N.A.T.O. se datoreşte presiunilor exercitate asupra sa de către partenerii din cele două organizaţii. BONN 17 (Agerpres). — Intr-o declaraţie făcută la Bonn după întoarcerea de la Paris, cancelarul R. F a Germaniei, Kurt Georg Kiesinger, a arătat, referindu-se la tratativele referitoare la lărgirea Pieţei comune, că „nimeni nu se aştepta, în actualele condiţii, ca guvernul vest-german să se reîntoarcă de la Paris cu un „da“ al Franţei în legătură cu intrarea imediată a Angliei în C.E.E., sau cel puţin cu asentimentul acesteia de a se începe negocieri în acest sens“. Referindu-se la acea parte din comunicatul franco-vest-german care stipulează „aranjamente de colaborare comercială şi industrială“ cu ţările candidate la C.E.E., Kiesinger a relevat că în concepţia celor două guverne această formulare înseamnă că în perioada tranzitorie, premergătoare aderării complete, vor trebui să se încheie o serie de acorduri intins Piata comună și gările solicitatoare, avînd drept scop o sensibilă liberalizare a legăturilor comerciale în domeniul agricol și industrial, liberalizare care va crea treptat un fel de zonă a liberului schimb și va înlătura rezervele formulate pîni in prezent la adresa caracterului pr a diferit, a, ■ eronomii'm -'-estor ţări, de economiile ţărilor' membre ale C.E.E. LONDRA 17 (Agerpresl. — Lordul Chalfont, ministru de stat In Ministerul Afacerilor Externe al Marii Britanii, a declarat, vineri seara iatj«rtr. propunerile, ve.,“fîrlibâre la canniaapma Marii Britanii la C.E.E., conţinute afi comunicatul franco-vest-german, reprezintă o „importantă evoluţie“. Guvernului britanic îi revine în momentul de faţă sarcina să examineze acest comunicat în mod detaliat pentru a constata dacă conţine elemente care i-ar permite să se apropie în mod progresiv de piaţa comună, devenind în cele din urmă un membru cu drepturi egale. COPENHAGA 17 (Agerpres). — „Dorim să începem negocierile în vederea unor aranjamente de colaborare comercială şi industrială cu Piaţa comună". Aceasta a fost prima reacţie a unui ministru danez la comunicatul franco-vest-german, care consacră acordul celor două guverne în problema relaţiilor dintre C.E.E. şi ţările care vor să adere la această organizaţie.