Tribuna Sibiului, iulie 1969 (Anul 2, nr. 424-451)

1969-07-22 / nr. 443

Pm 2 Să fie liniştită! Leontina Sarchezi din Sibiu, Şoseaua 11 Iunie, nr. 78, este „proaspătă absolventă“ a Institutului de ... reeducare. Abia de 3 luni terminase cursurile, pe care le-a frecventat timp de 2 ani. Dar, ca şi lupul, năravul tot nu şi l-a schimbat. S-a reîntors la vechea ei „specialitate“. Fura din buzunare. A fost prinsă de cîteva zile, cu ocaua mică, în ... piaţa mare. I-a şterpelit 827 de lei unei cetăţene. Dar a avut ghinion. Cînd s-o ia la sănătoasa, a alunecat pe o coajă de castravete şi a nimerit unde nu dorea. Maică-sa, Roza Berbecaru, a cam prins mişcarea. Şi s-a dus la miliţie să se plîngă că fiica “i-a luat nişte bani din casă şi a dispărut“. Mofturi ... Şi că dacă o prinde o zvîntă în bătaie. „Să nu dau de ea“ — o ţinea într-una, cu prefăcută indignare. Dacă o vedeţi, spuneţi-i să fie liniştită. Aşa curînd n-are să dea de fiică-sa. Va fi judecată la procedură de urgență. împărătească în ziua respectivă, Liviu Popenţiu, maistru la fabrica de covoare „Dumbrava“, băuse vîrtos. In cele din urmă a ajuns la „împăratul romanilor“. Să se plîngă că băutura îl face ... romantic. A început să ţipe că el vrea să-l vadă pe ... împărat. Cum personalul din local n-a avut nici un împărat la îndemînă, şi-a găsit beleaua cu Popenţiu. Le-a spus-o franc că-i mazileşte, îi trimite în surghiun. Şi mai striga Popenţiu că îi ... popeşte. Apoi, ca să-şi arate „desconsideraţia“ pentru nişte vasali, el, care nu voia să discute decît cu împăratul, a început să-i scuipe şi, ca „arvună“, s-a „ostenit" chiar să-i lovească pe angajaţi. Acum, pentru toate „serviciile“ aduse, Liviu Popenţiu îşi aşteaptă o răsplată ... împărătească. Să i se dea ! Bascula răsturnată, o vacă este moartă... Constantin Traşcă de la Autobaza T.A. Rm. Vîlcea conducea sîmbătă, autocamionul 21 VL 982. In Hala Boiţei s-a înscris în curbă cu o viteză cosmică. Motiv pentru care era gata-gata să zboare (nu în lună) cu vitele pe care le transporta cu tot. „Norocul“ lui a fost însă la doi paşi. O autobasculă de la I.M.T.F. Tălmaciu, care mergea în sens invers şi pe care a aruncat-o într-o prăpastie de vreo 15 m. Oamenii din autobasculă au scăpat teferi. Maşina, însă, a luat foc. Traşcă şi-a şifonat puţin autocamionul şi a omorît oleacă o vită. Cînd a venit miliţia, Constantin Traşcă o ţinea una şi bună: „Bascula-i răsturnată, o vacă este moartă. Maşina arsă o adunăm, vaca o s-o cumpărăm. Dar cu cele aproape 20 000 lei pagubă ce ne facem?“ Cămătar, în niciun caz ... Romanţă întîrziată... Gata! S-a dus cu oftatul sub clar de lună. S-a păpat tot romantismul. Mai oftaţi şi sub alţi aştri ! Ce idilă mai poţi înfiripa scăldîndu-te în razele lunii? Lumea a devenit mai practică. Cea mai fermă dovadă în această privinţă am avut-o ieri. Intr-o discuţie purtată la Oficiul cinematografic Sibiu. Mi s-a spus că s-a zis. Au rupt-o şi dumnealor cu trecutul, cu visarea. Aveau de prăsilă mai multe cămine culturale din judeţ unde puteai face cunoştinţă cu cinematograful de altădată. Cum ar fi cazul, bunăoară, la Moşna şi Blăjel. Mai sunt şi altele. Aici, pentru rebobinarea filmului rulat se folosește .. . mîna. Operatorul trebuie să dea două ore la ... mînamanivela, din cauză că le lipsesc niște piese rare. Un crîmpei de arc. De aseară s-a luat legătura cu Centrul de la Houston. S-a făcut o comandă serioasă pentru arcurile cu buclucul, care, se crede, s-ar găsi din belșug pe lună. O fi vreo minune . . . Rubrică redactată de MARIN NIȚA FOTBAL In turneul aCupa Bistriţa C. S. M. tenusul Sibiu şi-a controlat competiţionat Potrivit programului secţiei de fotbal a clubului C.S.M. Sibiu, echipa şi-a reluat intens pregătirile, între 16 şi 20 iulie, formaţia C.S.M. Sibiu a disputat trei întîlniri, menite să redea jucătorilor cadenţa şi acel tonis necesar confruntărilor din Cupa de vară — etapă competiţională, ce precede reluarea campionatului. Aşadar, prin participarea la „Cupa Bistriţa“ formaţia sibiană s-a întrecut alături de Universitatea Cluj, Gloria Bistriţa şi o invitată de peste hotare, formaţia maghiară V.S.C. Debreczen, urmărind nu atît ambiţii de moment, cît mai cu seamă omogenizarea formaţiei, încercarea unui lot de jucători completat recent cu elemente noi. Miercuri, 16 iulie, în prima întîlnire C.S.M. Sibiu a pierdut cu 3—1 în faţa formaţiei gazdă — Gloria; în aceeaşi zi, în cuplaj, a fost programată şi întîlnirea dintre „U“ Cluj şi V.S.C. Debreczen, cîştigată la acelaşi scor de formaţia studenţilor clujeni. Ziua de vineri a programat cuplajul „U“ Cluj — C.S.M. Sibiu şi Gloria Bistriţa — V.S.C. Debreczen. Partida s-a încheiat la egalitate — 2—2. Gloria Bistriţa şi-a adjudecat victoria la limită, cu 2—1. Un amănunt interesant în acelaşi timp capabil a furniza o oarecare satisfacţie în rîndul iubitorilor fotbalului sibian este demn de consemnat, potrivit regulamentului de desfăşurare a „Cupei Bistriţa“, echipele nu aveau voie să înlocuiiască decît 3 jucători de cîmp şi portarul. Iată că în partida „U“ Cluj — C.S.M. Sibiu, formaţia studenţilor clujeni, abuzînd de regulament, a înlocuit un număr mai mare de jucători. Conducerea formaţiei sibiene a făcut contestaţie, dar, cu un gest elegant şi-a retras în cele din urmă contestaţia în aplauzele spectatorilor, ale Comisiei de organizare şi ale formaţiilor partenere de întrecere. In sfîrşit, ultima zi a turneului (duminică) a consemnat partida, încheiată la egalitate, dintre C.S.M. Sibiu şi U.S.C. Debreczen şi victoria cu 5-1 a Universităţii Cluj asupra Gloriei Bistriţa, în urma celor şase partide „Cupa Bistriţa“ s-a încheiat cu următorul clasament: „U“ Cluj, Gloria Bistriţa, C.S.M. Sibiu, V.S.C. Debreczen. Deşi locul formaţiei sibiene nu este concludent pentru o atitudine net optimistă, se remarcă rezultatele de egalitate din cele două întîlniri — garanţie a potenţialului de joc pentru viitoarele confruntări, rezultate care obligă la pregătire conştiincioasă, intensă. C. VIOREL Finalele naţionale de aeromodelism, ediţia 1969 22Un excepţional succes” Ultima zi a Finalelor naţionale de aeromodelism (duminică), disputate la Sibiu între 16 şi 20 iulie a programat, hors-concours, o tentativă realizată de record de durată de lungime şi înălţime la telecomandă cu motor (Carol Silex din judeţul Sibiu). De asemenea, spectatorii prezenţi la aeroportul TAROM din Sibiu au putut urmări concursul de selecţie la motomodele şi admirabilele demonstraţii cu planoare A 2 şi propulsoare, care au precedat festivitatea de închidere. De fapt, încă de sîmbătă finalele propriu-zise se consumaseră, consemnînd, după expresia tovarăşului Ion Bobocel, secretar general al F.R.M. „un excepţional succes". Pe echipe, primele trei locuri au fost ocupate de Plastica Oradea, Tehnofrig Cluj şi Voinţa Tg. Mureş, în componenţa cărora activează sportivi de clasă ai aeromodelismului românesc. Iată şi ocupanţii primelor trei locuri, pe categorii: planoare Al . Dan Costescu (Oţelul Galaţi), Ileana Dumitrescu (Metalul Piteşti), Eugen Pop (Tehnofrig Cluj); planoare A 2, juniori — Ioan Galambodi (Voinţa Tg. Mureş), Constantin Anghel (Atletul Craiova), Daniel Frăteanu (Metalul Tîrgovişte), planoare A 2, seniori — George Arghir (Tehnofrig Cluj), Mihai Lefter (Griviţa roşie Bucureşti), Aurelian Gordună (Metalul Salonta), propulsoare Coup d’Hiveral — Nicolae Bezman (Oţelul Galaţi), Attila Beni (Tehnofrig Cluj), Ludovic Gaber (Tehnofrig Cluj); propulsoare Wakefield B 2, juniori — Dumitru Ceauşu (Atletul Craiova), Aurel Popa (Voinţa Tg. Mureş), Traian Podaru (Cimentul Turda); propulsoare Wakefield B 2, seniori — Otto Hintz (Voinţa Tg Mureş), Ioan Radu (Metalul Tîrgovişte), Iuliu Szabó (Plastica Oradea); motomodele — Alexandru Csomna (Plastica Oradea), Crîngu Popa (Griviţa Roşie Bucureşti), Mircea Radu (Victoria Bacău). Se impune o remarcă: la aceste finale echipele din provincie s-au comportat foarte bine, depăşind net formaţia Griviţa Roşie Bucureşti pe care o consideram favorită. V. CUCU TIMPUL Soarele răsare la 4 h şi 51 m şi apune la 19 h şi 52 m. Vreme uşor Instabilă cu cerul mai mult noros. Temporar vor cădea precipitaţii sub formă de ploaie. Vîntul va sufla slab pînă la potrivit din sectorul nord-vestic. Temperaturile minime vor fi cuprinse între 10 şi 12 grade iar maximele între 19 şi 21 grade. CINEMA SIBIU: PACEA: Aruncaţi banca in aer (orele 9,00; 11,00; 13,00; 17,00; 19,00 şi 21,00). ARTA: Amit trecut la Marienbad (orele 10,00; 12,00; 14 30- 16,30; 18,30 şi 20,30); TINERETULUI: Paradisul îndrăgostiţilor (orele 10,00- 12,00; 14,30; 16,30; 18,30 şi 20,30); INDEPENDENŢA: Căsătorie pripită (orel( 11,00; 14,30; 16,30; 18,30; şi 20,30). MEDIAŞ; PROGRESUL: Tarzan omul junglei (orele 9,00; 11,15; 14,00; 16,30; 19,00 şi 21,15); TINERETULUI: La est de Eden (orele 10,00; 16,30; 18,30 şi 20,30); UNIREA: Made in Italy (orele 10,00; 16,00; 18,00 şi 20,00). CISNĂDIE: POPULAR: A trăi pentru a trăi (orele 11,00; 14,00; 16,00; 18,00 şi 20,00). AGNITA: 8 MAI: Doamna Tu Bau (orele 10,00; 16,00; 18,00 şi 20,00). DUMBRĂVENI: 7 NOIEMBRIE: Ziua in care vin peştii (orele 18,00 şi 20,00). BAZNA BAI: Păginii din Kummerow (orele 17,00 şi 19,00). APOLDU DE SUS. 23 AUGUST: Feldmareşala (orele 17,00 şi 19,00). OCNA SIBIULUI: Primăvara pe Oder (orele 17,00 şi 19,00). TELEVIZIUNE 11.15 Transmisie indirect. Parada militară şi demonstraţia oamenilor muncii din Varşovia. 11.45 Pagini din opere româneşti. 12.05 Film TV: Noua poartă a Bucureştiuluii (Aeroportul Otopeni) — reluare. 12.20 închiderea emisiunii de dimineaţă. 17.30 Buletin de ştiri. 17.45 Emisiune poloneză pentru cei mici. Ţara minunată — film de desene animate. 17.55 Emisiune pentru copii. Marek pistruiatul (episodul I) — film serial. 18.25 „La braţ cu tinereţea" — emisiune pentru tineret. 18.45 Program de filme documentare poloneze. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.15 Film artistic. Canalul — o producţie a studiourilor cinematografice poloneze. 21.40 Film documentar. Orologiile Cracoviei. 22.05 Preludiu la Concursul naţional de creaţie şi interpretare de muzică uşoară românească Mamaia — 1969. 22.45 Romanţe interpretate de Marioara Tănase şi un trio vocal. 23.15 Telejurnalul de noapte şi buletinul meteorologic. 23.30 închiderea emisiunii. 1 EXPOZIŢII Muzeul Brukenthal găzduieşte „Expoziţia de artă populară norvegiană“, organizată pe baza acordurilor culturale dintre România şi Norvegia. Vizitarea se poate face conform programului muzeului. MUZEE Muzeul Brukenthal cu Expoziţia permanentă din „Turnul sfatului". Muzeul tehnicii populare din Dumbrava Sibiului Program de vizitare: orele 10.00—18.00. Palatul Brukenthal cu Galeria de artă Brukenthal care s-a redeschis la 13 iulie a.c. Louis de Funés $1 Yvonne Clech In filmul „Aruncau banca în aer" IPRTITNA 5TBTUCAT Spectacol folcloric Ca şi întreg festivalul „Cibinium ’69“, spectacolul folcloric de sîmbătă, 19 iulie, a venit să întregească gama producţiilor artistice închinate celui de-al X-lea Congres al P.C.R. şi celei de-a 25-a aniversări a eliberării patriei noastre. Totodată, el a întîmpinat evenimentul important petrecut pe plan judeţean — Conferinţa extraordinară a organizaţiei judeţene de partid Sibiu. Pe lacul „Dumbrava", în incinta muzeului tehnicii populare, în decor natural, şi-au făcut apariţia unele dintre formaţiile artistice şi soliştii vocali cu renume de pe cur® Echipa de fluieraşi Boiţa-Tălmăcel, una dintre cele mai renumite formaţii folclorice din mişcarea artistică a judeţului nostru prinsul judeţului nostru. Corul căminului cultural din Gura Rîului, cu un perfect echilibru sonor, ţinută scenică ireproşabilă şi costumaţie specifică, a interpretat cu obişnuita căldură „Bravi străbuni"* de I. Danielescu şi „Suita de cîntece locale“ a lui Nicolae Hanzu. La scenă deschisă, în timp ce corul părăsea locul manifestărilor, se continuă parada portului popular, cu apariţia dansatorilor din Blăjel, care se desfăşoară apoi cu o virtuozitate ce-i caracterizează, oferind publicului din faţa scenei de pe lac cele mai interesante şi mai specifice jocuri populare din partea locului. Coloritul portului şi siguranţa interpretativă a echipei de dansuri săseşti din Şura Mică, recent participantă la fata interjudeţeană a celui de al IX-lea concurs, au subliniat calităţile şi dragostea amatorilor în interpretarea folclorului. Interludiile orchestrale susţinute de binecunoscuta formaţie „Cindrelul“ au completat în mod fericit lanţul producţiilor locale, cu o interpretare la nivel artistic corespunzător. Învîrtitele, haţeganele ori jieneştile au presărat programul întocmai ca reflexele de lumini ale reflectoarelor multiplicate pe suprafaţa lacului uşor unduit. Corul bărbătesc al saşilor din Apoldu de Sus, nu prea numeros, dar cu o interpretare aleasă, ne-a oferit cîntecele „Glorios partid“ de Mircea Neagu, „Bucuria vînătorului“ și „Satul meu drag“ (ultimele două în dialect săsesc), dovedind prin întregul comportament scenic un viitor glorios pe arena manifestărilor artistice din judeţ. Publicul participant a primit apoi cu multă căldură şi pe soliştii vocali Aurelia Ursea, Dominica Chioreanu, Garofiţa Şerban, Viorel Munteanu şi Iiie Popa, cunoscuţi interpreţi de muzică populară, prezenţi pe scenele noastre la diferite spectacole sau concursuri. Apariţia pe punica ce duce la scenă a fluieraşilor din Boiţa-Tălmăcel stîrneşte spontan un ropot de aplauze, fapt ce îmbărbătează pe solii artei instrumental din Mărginime şi-i antrenează intr-un şuvoi de melodii culese din tăria munţilor, care, aduse aci, te poartă pe pâminturile străbune. Este o realizare a unor oameni harnici şi cu suflet nobil, dovedită prin însăşi prezenţa lor numeroasă şi prin patosul interpretării. Dar acestor rapsozi li se alipesc în mod firesc şi fericit vestiţii tineri şi inepuizabilii dansatori grupaţi într-o unitate coregrafică perfectă, în cadrul Uzinei de piese auto Sibiu. Ca dintotdeauna, şi de astă dată instructorul lor Ioan Macrea a reuşit să aducă ceea ce este mai reprezentativ în folclorul nostru, reîmprospătînd mereu repertoriul de dans al scenelor artistice. Manifestarea de pe lacul din Dumbrava este doar una din cele care vin să întîmpine măreţele evenimente din august, şirul lor continuîndu-se şi pe alte scene ale sălilor sau în aer liber în întreg judeţul, cu participarea tuturor forţelor artistice de care dispunem. Prof. N. SUCIU directorul Casei de creaţia a judeţului Sibiu HANDBAL Independenţa Sibiu — Phönix Essen 14-24 (9-15) în faţa a circa 1 500 de spectatori s-a desfăşurat aseară pe terenul Luceafărul din Sibiu o interesantă partidă internaţională de handbal masculin. Proaspăt promovată în divizia B, Independenţa din localitate a întîlnit formaţia vest-germană Phönix Essen. Jocul a plăcut mai cu seamă prin unele faze spectaculoase create în special de oaspeţi. De la început formaţia din R.F. a Germaniei îşi etalează superioritatea, creează faze rapide, derutante şi finalizate prin şuturi deosebit de puternice la poarta noastră. Jucătorii oaspeţi iau conducerea de la prima acţiune de atac şi în afară de scorul egal (1—1) ei se detaşează adjudecîndu-şi în final o victorie meritată. Majoritatea punctelor jucătorilor germani au fost realizate din afara careului de 9 m. Cei mai eficace jucători ai echipei vest-germane s-au dovedit Oberscheidt şi Weise cu cîte 8 şi respectiv 6 puncte înscrise. Pentru gazde au marcat Brandsch 4, Manoliu 4, Zikeli 2, Gurban 2, Messe 1 şi Geiger 1. In continuarea turneului ce-i susţine în ţara noastră formaţia Phönix — antrenată de Petre Ivănescu, maestru emerit al sportului din Republica Socialistă România , întîlneşte miercuri la Copşa Mică echipa locală Metalul, iar spre sfîrşitul săptămînii, ultimul joc, cu Voinţa Bucureşti. & arts poţi citaţi ! informează Modernizări de străzi în municipiul Sibiu se lucrează intens la modernizarea unor străzi. Astfel, recent, au fost încheiate lucrările de modernizare a bulevardului 23 August (între străzile Berăriei şi Independenţei), fiind redat circulaţiei. Prin lucrările de reamenajare s-a lărgit partea carosabilă, uşurînd astfel circulaţia. De asemenea, a fost redată circulaţiei, complet asfaltată, strada Luptei. Tot recent au fost încheiate lucrările de modernizare a străzii Dobrun şi se acţionează cu hotărîre la amenajări stradale în cartierul Hipodrom. GHEORGHE SALVON Recent, în urma cercetărilor și a studiilor întreprinse, la Uzina mecanică Sibiu s-a asimilat un nou produs. Este vorba de presa de 25 tone cu excentric cu batiu înclinabil, cu avans automat al materialului. Presa este dotată și cu dispozitive de tragere şi îndreptare a benzii. Acest produs completează gama de piese noi asimilate de uzină (6, 10 şi 16 tone). Noul produs satisface exigenţele actuale ale pieţii mondiale. Ing. DUMITRU HURDU Un nou bloc dat în folosinţă Prin utilizarea judicioasă a fondurilor alocate, în acest an la Cisnădie se vor construi odată cu o serie de obiective industriale şi 108 apartamente. Zilele trecute a fost dat în folosinţă un bloc cu 29 apartamente, care au fost ocupate de familiile unor angajaţi ai unităţilor industriale din oraşul textiliştilor. CONSTANTIN URSA o suprafaţă de 500 mp. Prin darea în funcţiune a noii magazii se asigură depozitarea în bune condiţii a linurilor (pentru care este destinată) şi, totodată, s-a creat spaţiul necesar pentru depozitarea optimă a celorlalte materii prime, a materialelor şi a produselor finite. Ing. BUCUR BLEZU Asimilarea noi prese unei Renovări la Valea Oltului 5? întreprinderea balneo-climaterică Păltiniş ne anunţă că la cabana turistică „Valea Oltului" s-au iniţiat o serie de renovări. Faţada cabanei a fost refăcută complet, are un aspect deosebit de plăcut iar interiorul a fost dotat cu mobilier rustic. De la 110 locuri, cabana şi-a mărit capacitatea de cazare la 210 locuri. De notat că după 10 zile turiştii vor fi serviţi aici la orice oră din zi şi noapte. CC Creşterea capacităţii de depozitare Utilizînd fondurile de mică mecanizare, la fabrica de covoare „Dumbrava“ s-a dat recent în folosinţă o nouă magazie. Aceasta este construită din metal (se poate demonta) şi are Anul'll, nr. Numai în 18 zile Specialiştii Uzinei textile Cisnădie manifestă multă preocupare pentru găsirea unor soluţii tehnice de bună funcţionare a utilajelor, înlocuind chiar unele mecanisme la utilajele din import. Atenţia a fost îndreptată, în ultimul timp, în direcţia realizării în cadrul atelierului mecanic nr. 4 aşinii pentru susţinerea cuţitelor la maşina de ţesut covoare „Tufting“. Fiind o lucrare complicată, de mare precizie, colectivul atelierului nostru din care fac parte printre alţii, Günter Klein, Werner Bonfert, Ioan Sîrbu, Ioan Maister şi Ioan Ianoş au realizat-o în timp de 18 zile, la un înalt nivel calitativ. Lucrarea a fost necesară în scopul funcţionării maşinii de ţesut (şina originală s-a defectat, iar din import s-ar fi primit cu mari întîrzieri) ILIE GRANCEA Uzina de piese auto Sibiu ANGAJEAZA: un număr nelimitat de strungari, lăcătuşi şi muncitori necalificaţi pentru şcoala de strungari Grupul şcolar de industria- Uzarea lemnului Sibiu angajează inginer mecanic în specialitatea construcţii de maşini pentru a fi încadrat ca profesor cu funcţia de bază în şcoală. Solicitanţii se vor adresa pînă la data de 28 iulie a.c. la direcţiunea şcolii din strada Movilei nr. 8, telefon 134 23. Organizaţia cooperaţiei meşteşugăreşti de aprovizionare-desfacere Sibiu angajează imediat , —2 şefi de depozit. Informaţii: O.C.M.A.D. Sibiu, str. Avram Iancu nr. 1. Cant pensionar sau pensionară pentru îngrijirea Adresați Sibiu, telefon 13983. unei case la țară.