Tribuna Sibiului, iunie 1971 (Anul 4, nr. 1017-1042)

1971-06-10 / nr. 1025

Anul IV, nr. 1025 Tribuna Sibiului Pagina 3 încheierea vizitei delegaţiei de partid şi guvernamentale române, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu,in R. P. Chineză Semnarea comunicatului comun româno-chinez Miercuri dimineaţa, la reşedinţa oficială a delegaţiei de partid şi guvernamentale române a avut loc ceremonia semnării comunicatului comun româno-chinez. Comunicatul a fost semnat, din partea română, de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, iar din partea chineză de tovarăşul Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze. La semnare se aflau de faţă membrii delegaţiei române — tovarăşii Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniștri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreședinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-secretar al Comitetului municipal București, al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România în Republica Populară Chineză, consilieri şi experţi. Erau prezenţi, din partea chineză, Huan Iu-sen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șef al Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Iao Wen-juan, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Li Siennien, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat, Ciu Yi-tso, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, adjunct al șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ken Biao, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şeful Secţiei relaţii externe a Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Ci Pin-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Cian Hai-fan, ambasadorul Republicii Populare Chineze în Republica Socialistă România. Au fost prezente, de asemenea, tovarăşa Elena Ceauşescu, precum şi tovarăşa Lim Cia-meî, soţia vicepremierului Li Sien-nien. După semnare, tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Ciu En-lai şi-au strîns cu căldură mîinile, îi menţinerea independenţei naţionale şi a suveranităţii de stat. Părţile sprijină in mod ferm lupta poporului cubanez împotriva agresiunii şl ameninţării din partea imperialismului american, pentru apărarea Independenţei şl suveranităţii naţionale. Expuntndu-şl poziţiile In legătură cu soluţionarea conflictului din Orientul Apropiat, cele două părţi au reafirmat solidaritatea cu lupta dreaptă a popoarelor arabe împotriva imperialismului, pentru apărarea independenţei naţionale, pentru progres social. Ele se pronunţă pentru rezolvarea problemei populaţiei palestiniene în conformitate cu interesele ei naţionale. Ambele părţi sunt solidare cu lupta popoarelor din diferite ţări pentru retragerea tuturor trupelor străine de pe teritoriul altor state, pentru desfiinţarea tuturor bazelor militare străine, pentru desfiinţarea tuturor blocurilor militare. Cele două părţi au subliniat că imperialismul întreprinde agresiuni, promovează o politică de dictat, dominaţie şi subminare, se amestecă în treburile interne ale altor state. Aceasta constituie sursa încordării situaţiei internaţionale. Attta vreme cit mai există imperialismul, continuă să existe pericolul unui nou război mondial. De aceea, popoarele lumii trebuie să fie vigilente şi pregătite. Cele două părţi consideră că prin lupta popoarelor se pot obţine cu siguranţă noi victorii împotriva imperialismului, pentru pace. Părţile au relevat că, in ultimii ani, tot mai multe state mici şi mijlocii se unesc şi se împotrivesc politicii imperialiste de forţă, îşi apără interesele naţionale, independenţa şi suveranitatea. Aceasta constituie o componentă importantă a lupţei ce se desfăşoară în prezent împotriva imperialismului şi neocolonialismului. Ambele părţi consideră că relaţiile dintre state, indiferent de regimul lor social, indiferent dacă sunt mari sau mici, trebuie să se întemeieze pe respectul reciproc al principiilor suveranităţii, independenţei şi integrităţii teritoriale, al neagresiunii reciproce, al neamestecului reciproc în treburile interne, al egalităţii şi avantajului reciproc, al coexistenţei paşnice. Partea română a informat despre activitatea desfăşurată de România în vederea realizării securităţii în Europa, pentru a se preveni orice agresiune sau acte de folosire a forţei, ori de ameninţare cu forţa. Partea chineză a exprimat sprijinul său faţă de această activitate a României şi a afirmat că, pentru menţinerea păcii şi securităţii, popoarele din Europa trebuie să se pronunţe cu hotărire împotriva imperialismului, a politicii de dominaţie şi dictat, trebuie ca popoarele şi ţările europene, mari sau mici, să depună eforturi comune, să întreprindă măsuri concrete şi, in felul acesta, să obţină pacea şi securitatea europeană. Partea română declară că rezolvarea durabilă a marilor probleme ale vieţii internaţionale nu poate fi concepută astăzi fără participarea Republicii Populare Chineze. Tendinţele tot mai pronunţate care se observă, în ultimul timp, din partea unor state capitaliste pentru normalizarea relaţiilor cu Republica Populară Chineză corespund cauzei colaborării între state cu orinduiri sociale diferite, intereselor păcii şi securităţii internaţionale. România se pronunţă cu hotărtre pentru retragerea bazelor militare ale S.T.A. din Taiwan — teritoriu inalienabil al Republicii Populare Chineze. Partea română reafirmă şi ai acest prilej sprijinul său hotărît în favoarea restabilirii dreptului legitim al Republicii Populare Chineze la Organizaţia Naţiunilor Unite, in Consiliul de Securitate şi In alte organisme internaţionale. Cele două părţi au constatat cu bucurie că relaţiile dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Chinez au cunoscut o nouă dezvoltare în ultimii ani. Ambele părţi au căzut de acord să întreprindă măsuri corespunzătoare pentru a dezvolta şi mai mult relaţiile bilaterale dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Chinez. Părţile au apreciat că vizita de prietenie în Republica Populară Chineză a delegaţiei de partid şi guvernamentale a Republicii Socialiste România a adus o contribuţie preţioasă la Întărirea şi mai puternică a prieteniei militante şi a unităţii revoluţionare dintre cele două partide, ţări şi popoare. Comitetul Central al Partidului Comunist Român şi Guvernul Republicii Socialiste România au adresat Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez şi Guvernului Republicii Populare Chineze Invitaţia ca o delegaţie de partid şi guvernamentală să efectueze o vizită de prietenie în Republica Socialistă România. Partea chineză a acceptat cu plăcere această invitaţie, data efectuării vizitei urmind să fie stabilită ulterior. NICOLAE CEAUŞESCU secretar general al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România Pekin, 9 iunie 1971. CIU EN-LAI membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze Comunicat comun român. La invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez şi a Guvernului Republicii Populare Chineze, între 1 şi 9 iunie 1971, o delegaţie de partid şi guvernamentală a Republicii Socialiste România, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a făcut o vizită oficială de prietenie in Republica Populară Chineză. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost însoţit în această vizită de soţia sa, tovarăşa Elena Ceauşescu. Tovarăşul Mao Tzedun, preşedintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şi tovarăşul său de luptă apropiat, vicepreşedintele Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, tovarăşul Lin Biao, au avut o întrevedere cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, şi soţia sa, tovarăşa Elena Ceauşescu, precum şi cu toţi tovarăşii din delegaţia de partid şi guvernamentală română. întrevederea s-a desfăşurat într-o atmosferă de prietenie şi cordialitate, în spiritul solidarităţii militante dintre cele două partide, ţări şi popoare ale României şi Chinei. In continuare, preşedintele Mao Tzedun, vicepreşedintele Lin Biao şi tovarăşii Ciu En-lai, Kan Sen şi alţi tovarăşi au avut convorbiri prieteneşti cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia sa, cu tovarăşul Ion Gheorghe Maurer şi ceilalţi tovarăşi din delegaţia de partid şi guvernamentală a României. In timpul şederii in Republica Populară Chineză, delegaţia de partid şi guvernamentală română a vizitat oraşele Pekin, Nankin şi Şanhai, uzine şi fabrici, o comună populară şi instituţii de invăţămînt, s-a întilnit cu masele largi revoluţionare. Oaspeţii români s-au bucurat pretutindeni de o primire deosebit de caldă şi o ospitalitate cordială —o expresie a sentimentelor de prietenie frăţească dintre poporul român şi poporul chinez. Delegaţia română a exprimat mulţumiri sincere pentru ospitalitatea prietenească, pentru sentimentele cu care a fost intîmpinată peste tot în Republica Populară Chineză. In timpul vizitei, părţile română şi chineză au purtat convorbiri intr-o atmosferă de prietenie cordială şi inţelegere reciprocă, in legătură cu dezvoltarea relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre cele două partide, ţări şi popoare, precum şi asupra problemelor internaţionale de interes comun. La convorbiri au participat, din partea română, tovarăşii — Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat — conducătorul delegaţiei de partid şi guvernamentale, Ion Gheorghe Maurer, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, președintele Consiliului de Miniştri al Republicii Socialiste România, Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, vicepreşedinte al Consiliului de Stat, Dumitru Popa, membru al Comitetului Executiv al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-secretar al Comitetului municipal București al Partidului Comunist Român, primarul general al Capitalei, Ion Iliescu, membru supleant al Comitetului Executiv, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, George Macovescu, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, prim-adjunct al ministrului afacerilor externe, Aurel Duma, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, ambasadorul Republicii Socialiste România în Republica Populară Chineză, Ioan Florescu, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Român, şef de secţie la Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Ştefan Andrei, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Român prim-adjunct de şef de secţie la Comitetul Central al Partidului Comunist Român, Constantin Mitea şi Emilian Dobrescu, membri supleanţi ai Comitetului Central al Partidului Comunist Român, consilieri la Comitetul Central al Partidului Comunist Român. Din partea chineză, tovarășii: Ciu En-lai, membru al Comitetului Permanent al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, premierul Consiliului de Stat, Huan Iu-sen, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, șef al Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Iao Wen-juan, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Li Sien-nien, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, vicepremier al Consiliului de Stat, Ciu Yi-tso, membru al Biroului Politic al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, adjunct al șefului Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ken Biao, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, şeful Secţiei relaţii externe a Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, Ci Pîn-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Fan I, membru supleant al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, ministru al relaţiilor economice cu străinătatea. Li Cian, membru al Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez, ministru adjunct al comerţului exterior, Cian Hai-jun, ambasadorul Republicii Populare Chineze în Republica Socialistă România, Li Lien-cin, Han Siu şi Liu Ka-min, lucrători cu munci de răspundere în ministerele interesate. Partea română a informat partea chineză despre realizările obţinute de poporul român, sub conducerea Partidului Comunist Român, în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, în edificarea socialismului, despre activitatea creatoare pe care o desfăşoară muncitorii, ţăranii cooperatori, intelectualii pentru îndeplinirea sarcinilor planului cincinal 1971—1975 în vederea dezvoltării continue a economiei, ştiinţei şi culturii, a perfecţionării organizării şi conducerii vieţii sociale, a realizării obiectivului trasat de Congresul al X-lea al Partidului Comunist Român — făurirea societăţii socialiste multilateral dezvoltate. Partea chineză a informat despre istoria luptei celor două linii în interiorul Partidului Comunist Chinez, despre semnificaţia şi necesitatea marii revoluţii culturale proletare, iniţiată şi condusă personal de tovarăşul Mao Tzedun, şi despre marile victorii obţinute în această revoluţie. De asemenea, ea a informat despre construcţia socialismului in Republica Populară Chineză şi despre succesele obţinute de poporul chinez în înfăptuirea sarcinilor de luptă trasate de Congresul al IX-lea al Partidului Comunist Chinez pentru desfăşurarea continuă a procesului luptă-criticătransformare, pentru transpunerea multilaterală în practică a liniei de a promova revoluţia, de a stimula munca, producţia şi pregătirile împotriva războiului. Partea română a subliniat uriaşa însemnătate internaţională a victoriei luptei revoluţionare a poporului chinez, sub conducerea partidului comunist. Crearea Republicii Populare Chineze a determinat o cotitură radicală în destinele poporului chinez şi, totodată, a produs o schimbare istorică în raportul de forţe pe plan internaţional, sporind considerabil potenţialul socialismului în lume. Prin munca sa eroică şi plină de abnegaţie, harnicul şi talentatul popor chinez a înfăptuit, sub conducerea gloriosului partid comunist, în frunte cu tovarăşul Mao Tzedun, profunde transformări revoluţionare în toate domeniile vieţii sociale, a obţinut succese strălucite în opera de făurire a societăţii noi, socialiste. Poporul român se bucură din toată inima de marile realizări dobîndite de poporul frate chinez în sporirea continuă a potenţialului economic, tehnic şi ştiinţific al ţării, văzind în acestea o contribuţie de preţ la creşterea puterii şi prestigiului socialismului în lume, la consolidarea forţelor care luptă împotriva politicii agresive a imperialismului, pentru libertate şi independenţă, pentru salvgardarea păcii. Poporul român adresează poporului chinez felicitări cordiale şi îi urează noi succese în opera de construire a socialismului în Republica Populară Chineză. Partea chineză a elogiat în mod călduros spiritul revoluţionar de luptă al poporului român. Harnicul şi curajosul popor român, sub conducerea Partidului Comunist Român, în frunte cu tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a ţinut piept cu hotărire presiunilor imperialiste, obţinind astfel victorii însemnate in lupta pentru apărarea independenţei naţionale şi a suveranităţii ţării. Poporul român, ducînd în mod consecvent o politică independentă de sine stătătoare, de valorificare a propriilor forţe şi a resurselor ţării, a dezvoltat, prin munca sa harnică, economia într-un ritm accelerat şi a dobîndit in felul acesta mari succese in opera de construire a socialismului. Partea chineză a reafirmat ca poporul chinez, călit prin marea revoluţie culturală proletară, îndeplinindu-şi îndatoririle internaţionaliste, sprijină cu fermitate, ca şi Până acum, lupta dreaptă a poporului român pentru apărarea independenţei naţionale şi suveranităţii de stat, sprijină cu fermitate poporul român, în opera sa de construire a socialismului. La convorbiri, cele două părţi au subliniat că poporul român şi poporul chinez şi-au manifestat întotdeauna simpatia unul faţă de altul, s-au sprijinit reciproc şi au închegat o profundă prietenie militantă în lupta comună împotriva imperialismului şi reacţiunii. Împotriva politicii de forţă, precum şi în opera de construire a socialismului în ambele ţări. Cele două părţi au relevat cu satisfacţie că, în ultimii ani, s-au dezvoltat foarte puternic relaţiile dintre cele două partide, ţări şi popoare ale României şi Chinei, au sporit întîlnirile dintre conducătorii celor două ţări, s-a adîncit cunoaşterea reciprocă, a cunoscut o Întărire şi lărgire însemnată colaborarea românochineză in domeniile politic, economic, cultural şi in alte domenii. Relaţiile de prietenie şi colaborare dintre cele două partide, ţări şi popoare ale României şi Chinei sunt bazate pe marxism-leninism şi internaţionalism proletar, pe respectarea cu stricteţe a principiilor egalităţii depline în drepturi, independenţei, respectului reciproc şi neamestecului în treburile interne, relaţii care pot rezista la încercări. Dezvoltarea relaţiilor de prietenie şi colaborare dintre România şi China este in folosul cauzei revoluţionare a crimr două popoare şi a popoarelor din lumea întreagă. Ambele părţi auimprimat în unanimitate hotărîrea de a întări mai departe prietenia revoluţionară şi unitatea de luptă dintre cele două partide, ţări şi popoare, de a lărgi relaţiile de colaborare în diferite domenii. Partea română a exprimat şi cu acest prilej Partidului Comunist Chinez şi Guvernului Republicii Populare Chineze vii mulţumiri din partea poporului român pentru solidaritatea tovărăşească şi prietenească manifestată prin ajutol material preţios acordat, în mod gratuit în legătură cu calamităţile naturale din primăvara anului 1970. Partea chineză a exprimat mulţumiri cordiale pentru sprijinul şi ajutorul pe care Partidul Comunist Român, Republica Socialistă România şi poporul român le-au acordat poporului chinez în lupta sa revoluţionară şi în opera de construire a socialismului. Ambele părţi consideră că evoluţia situaţiei internaţionale actuale este tot mai favorabilă popoarelor lumii şi tot mai defavorabilă imperialismului american şi tuturor reacţionarilor. Cele două părţi au arătat că Indochina constituie in prezent principalul cîmp de bătălie în cadrul luptei duse de popoarele din întreaga lume împotriva imperialismului american. In deplin acord, părţile au reafirmat că sprijină cu hotărire eroicele popoare vietnamez, cambodgianii luoţian în războiul lor de mis chinez enţă împotriva agresiunii americane şi pentru apărarea fiinţei naţionale. Ele au constatat cu bucurie că, după conferinţa la nivel înalt a popoarelor din Indochina, unindu-se strîns şi coordonîndu-şi eforturile, popoarele din Vietnam, Cambodgia şi Laos au devenit tot mai puternice pe măsură ce luptă, au creat o situaţie excelentă pe cîmpul de bătălie. Ambele părţi felicită cu căldură cele trei popoare din Indochina pentru marile victorii dobindite în războiul de rezistenţă împotriva agresiunii americane şi pentru apărarea fiinţei naţionale. Ele felicită cu căldură poporul cambodgian pentru marile victorii obţinute sub conducerea şefului de stat, prinţul Norodom Sianuk, şi a Frontului Unit Naţional din Cambodgia, în lupta dreaptă împotriva imperialismului american şi a lacheilor lui de la Pnom Penh şi Saigon; ele salută cu căldură marea victorie obţinută pe şoseaua nr. 9. Ambele părţi consideră că problema vietnameză trebuie să fie rezolvată pe baza soluţiei globale in zece puncte şi a iniţiativei In opt puncte prezentate de Frontul naţional de eliberare din Vietnamul de sud şi Guvernul Revoluţionar Provizoriu al Republicii Vietnamului de Sud. De asemenea, ele consideră că problema laoţiană trebuie soluţionată de poporul laoţian Însuşi, în conformitate cu propunerile în cinci puncte privind rezolvarea politică, prezentate de partidul Neo Lao Haksat, la 6 martie 1970. Cele două părţi sprijină cu ferminitate poziţia solemnă, cuprinsă in declaraţia in cinci puncte, făcută la 23 martie 1970, de prinţul Norodom Sianuk, şeful statului Cambodgia. Trupele agresoare ale Statelor Unite ale Americii şi ale sateliţilor lor trebuie să fie retrase complet din Indochina şi să fie respectat dreptul popoarelor vietnamez, laoţian şi cambodgian de a-şi hotărî singure destinele, fără nici un amestec din afară. Popoarele din Indochina vor învinge In mod sigur. Iar imperialiştii americani şi lacheii lor vor eşua cu siguranţă. Ambele părţi sprijină cu hotărire lupta popoarelor japonez, coreean şi din alte ţări ale Asiei împotriva reînvierii militarismului japonez de către reacţiunea americano-japoneză. Părţile sprijină ai fermitate lupta dreaptă a eroicului popor coreean contra agresiunii Imperialismului american şi pentru unificarea paşnică a patriei. Cele două părţi şi-au reafirmat solidaritatea şi sprijinul hotărît cu lupta popoarelor din Asia, Africa şi America Latină împotriva imperialismului, colonialismului şi neocolonialismului, pentru eliberarea naţională Peking. Corespondentul Agerpres, Ion Gălăţeanu, transmite: Delegaţia de partid şi guvernamentală română, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, şi-a încheiat miercuri vizita oficială de prietenie în Republica Populară Chineză, efectuată la invitaţia Comitetului Central al Partidului Comunist Chinez şi a guvernului Republicii Populare Chineze. Delegaţia a părăsit Pekinul, plecînd spe Phenian. De la reşedinţa oficială, delegaţia a fost însoţită de premierul Ciu Enlai, Huan Jun-sen şi alte persoane oficiale chineze. Aeroportul din Pekin este pavoazat sărbătoreşte. Sunt arborate drapelele de stat român şi chinez. Pe platoul central se află adunată o mulţime de locuitori ai capitalei, veniţi să-şi ia rămas bun de la înalţii oaspeţi români. Se află, de asemenea, prezenţi, şefi ai misiunilor diplomatice acreditaţi în capitala R.P. Chineze. Se intonează imnurile de stat ale Republicii Socialiste România şi Republicii Populare Chineze. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu împreună cu premierul Ciu En-lai trec în revistă unităţile reprezentative ale trupelor terestre, marinei şi aviaţiei, miliţiei populare şi gărzilor roşii aliniate pe aeroport. Miile de locuitori prezenţi izbucnesc în urale, scandează pentru prietenia dintre popoarele român şi chinez. Pe mari pancarte se află scrise în limbile română şi chineză cuvintele: „Călduroase urări de drum bun delegaţieide partid şi guvernamentale române*. Grupuri de tineri şi tinere îmbrăcaţi in costume pitoreşti interpretează dansuri populare chinezeşti. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi soţia sa, Elena Ceauşescu, tovarăşul Ion Gheorghe Maurer şi ceilalţi membri ai delegaţiei române îşi iau rămas bun cu căldură de la premierul Ciu En-lai. Tovarăşii Nicolae Ceauşescu şi Ciu Eu-lai îşi strîng cu căldură mîinile, se îmbrăţişează. Apoi, secretarul general al Partidului Comunist Român şi preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România şi ceilalţi membri ai delegaţiei române Îşi iau rămas bun de la Huan Iu-sen, membru al Biroului Politic al C.C. al P.C. Chinez, șeful Marelui Stat Major al Armatei Populare Chineze de Eliberare, Cian Cian-Ciao, membru al Biroului Politic, prim-secretar al Comitetului de partid al orașului Sanhai, Ian Wen-juan, membru al Biroului Politic, Li Sien-nien, membru al Biroului Politic, vicepremier al Consiliului de Stat, Ie Cien-in, membru al Biroului Politic, vicepreşedinte al Comisiei militare din cadrul CC. al P.C. Chinez, Ie Ciun, membru al Biroului Politic, soţia vicepreşedintelui Lin Biao, li Bn-sien, Li Tso-pen, Ciu Yutso, membri ai Biroului Politic, adjuncţi ai şefului Marelui Stat Major ai Armatei Populare Chineze de Eliberare, Ciu Den-kUei, Li Te-sen, membri supleanţi ai Biroului Politic, Go Mo-jo, membru al C.C. al P.C. Chinez, vicepreşedinte al Comitetului Permanent al Adunării reprezentanţilor populari din întreaga Chină, Ken Biao, membru al C.C., şeful Secţiei relaţii externe a C.C. al P.C. Chinez, U De, membru al Comitetului Central, al doilea secretar al Comitetului municipal Pekin al P.C. Chinez, Ci Pîn-fei, ministru ad-interim al afacerilor externe, Lim Ciamen, soţia vicepremierului Li Siennien, şi alte persoane oficiale. Au fost de faţă ambasadorul României la Pekin, Aurel Duma, şi membrii ambasadei. Delegaţia română a fost salutată cu aceleaşi sentimente de caldă prietenie manifestate de poporul chinez Plecarea din Pekin a delegaţiei de partid şi guvernamentale române, condusă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu R. p. CHINEZA. — Macao, oraş fondat în anul 1557 este situat la malul mării Chinei de sud, la o depărtare în tot timpul vizitei făcute de delede circa 40 mile de Hong Kong. Arhitectura oraşului este o combinaţie de stiluri contrastante europene şi gaţia de partid şi guvernamentală reorientale. — Vedere aeriană a orarului Macao, denumit pentru fromm»*«» m *Monte Gerle" din Orient, mân» în R.P. Chinez».