Tribuna Sibiului, septembrie 1971 (Anul 4, nr. 1096-1121)

1971-09-15 / nr. 1108

Pagina 2 • ŞTIRI • INFORMAŢII • CONSEMNĂRI • ŞTIRI • INFORMAŢII • CONSEMNĂRI • ŞTIRI • INFORMAŢII • CONSEMNĂRI • ŞTIRI • INFORMAŢII • Plenara Comitetului municipal Sibiu al Uniunii Tineretului Comunist Ieri, după amiază, In sala de şedinte a Comitetului municipal de partid, s-au desfăşurat lucrările plenarei Comitetului municipal Sibiu al Uniunii Tineretului Comunist, la care au participat membrii comitetului municipal şi activul U.T.C., invitaţi din partea conducerilor unităţilor economice, ale instituţiilor de cultură, învăţămînt, şi ale altor organisme şi factori colaboratori. La lucrările plenare, au participat, de asemenea, tovarăşii Aurel Cristea, primsecretar al Comitetului municipal de partid Sibiu, şi Nicolae Găitan, primsecretar al Comitetului judeţean al Uniunii Tineretului Comunist. Materialul prezentat în cadrul plenarei a analizat preocuparea comitetului municipal, a organelor şi organizaţiilor de tineret din municipiul Sibiu privind desfăşurarea activităţii politico-ideologice şi cultural-educative în lumina amplului program de educare a membrilor de partid, a tuturor oamenilor muncii, stabilit de conducerea partidului nostru, la propunerea tovarăşului Nicolae Ceauşescu. In cuvîntul lor, participanţii la dezbateri au subliniat rezultatele obţinute în munca de făurire şi dezvoltare a conştiinţei socialiste a tinerilor, aportul lor la înfăptuirea politicii marxist-leniniste a partidului nostru, insistînd cu maturitate, înalt spirit de răspundere şi combativitate asupra deficienţelor şi lipsurilor manifestate în sectorul muncii politice-ideologice şi cultural-educative, stabilind, totodată, sarcinile şi îndatoririle concrete care stau în faţa tuturor organelor, organizaţiilor de tineret şi a factorilor care contribuie la formarea şi educarea tinerei generaţii în spirit revoluţionar, comunist. Răspundem la chemarea patriei (Urmare din pag. I) pe care trebuie să o desfăşoare cadrele didactice în continuare. Evident, pentru înfăptuirea acestor cerinţe, este importantă atitudinea educatorului însuşi, participarea sa nemijlocită, din convingere şi conştiinţă patriotică, alături de copil la tot ceea ce se înfăptuieşte. Trebuie ţinut seama de faptul că această acţiune nu a fost decît alt început, pentru o largă şi continuă mobilizare a elevilor la muncă, alături de Întregul popor, pentru edificarea socialistă a patriei. Să continuăm a antrena, de-a lungul întregului an, pe toţi pionierii şi şcolarii spre a manifesta grijă faţă de şcoala în care învaţă, spre a respecta şcoala, pe profesorii şi comandanţii lor, pe făuritorii de bunuri materiale. Să sădim în mintea copiilor dragostea fierbinte, devotamentul faţă de patrie şi popor faţă de Partidul Comunist Român, părintele nostru drag. Acum, în prima zi de şcoală, pionierii şi şcolarii îşi îndreaptă gîndurile curate spre conducerea superioară de partid, personal către secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi se angajează să înveţe şi să iubească munca, să fie disciplinaţi şi hotăriţi pentru a deveni fii de nădejde ai partidului şi patriei noastre dragi, Republica Socialistă România. cAtimmkLuL l&LeL&^ie „Oltul“ la Sibiu Vineri, 17 septembrie, ora 20:30 în sala clubului „Independenţa" din Sibiu ansamblul folcloric „Oltul" va susţine un concert de muzică populară. La reuşita concertului îşi va da concursul îndrăgitul cuplu folclorici ION DOLANESCU — MARIA CIOBANU. Mai participă: Florica Florea, Maria Bariu şi Constantin Cenuşe. Conducerea muzicală: Nicu Novac. sport * 2 sport Fotbal Edimia C Independenţa Sibiu confirmă 1 3-0 cu Constructorul Hunedoara . Evoluînd în faţa propriilor săi spectatori, fotbaliştii de la Independenţa au ţinut să arate, că, încă de pe acum, sînt hotărîţi să păstreze primul loc în serie. Prin evoluţia lor foarte bună ei au mulţumit pe cei peste 2 000 spectatori prezenţi la cuplajul divizionar C. Pe tot parcursul celor 90 de minute, am asistat la o dominare categorică a gazdelor însă acestea au greşit înghesuind jocul pe centru, iar atunci cînd au jucat pe extreme au căzut şi golurile. Oaspeţii s-au apărat foarte bine şi rareori au contraatacat periculos. Iată pe scurt cele mai importante faze ale întîlnirii: în min. 4, la o minge „printre“, trimisă de Pavlovici, Serfoze interceptează și înscrie pe lîngă portar, 1-0. Golul următor cade în min. 52, cînd la o centrare a lui Lodea, Florea împinge mingea în plasă. Este rîndul oaspeţilor să contraatace şi, în min. 60, Hizo salvează în extremis. Cherciu pecetluieşte scorul final (min. 62) printr-un şut bombă, 3-0. A fost ■un adevărat recital fotbalistic cum ne-am dori des la Sibiu. Bun arbitrajul lui T. Mosrcăș (Brașov). ILIE IONESCU U. P. A. Sibiu - Minerul Teliuc 2-1 (0-0) Pe bună dreptate, spectatorii prezenţi la această partidă (peste 2000) n-au fost mulţumiţi de jocul prestat de sibieni, cu excepţia primelor 15 minute, cînd gazdele au arătat că ştiu totuşi ceva fotbal. Se pare că evoluţia lor slabă în continuare se datoreşte ratării unei lovituri de la 11 metri de către Frăţilă, care a tras alături (min. 10). Pînă la pauză sibienii ratează o bună ocazie în min. 25 prin Barna. Repriza secundă nu aduce nimic altceva decît cele două goluri (autor Laurceac) pentru gazde, precum şi golul oaspeţilor. T. GHEORGHE Vitrometan Mediaş -C.F.R. Simeria 6-2 (3-1)  Partida s-a desfăşurat în condiţii nefavorabile, pe o ploaie măruntă. Terenul alunecos a convenit mai mult localnicilor, care în min. 13 deschid scorul prin Macovei. Oaspeţii egalează prin Colnic (min. 31) cu concursul apărătorilor medieşeni. Văzîndu-se egalaţi, sticlarii forţează, atacă mai clar şi, în min. 33, se comite un fault în careul oaspeţilor. Arbitrul acordă penalty, transformat de portarul Vultur. Momentul psihologic o dată depăşit, medieşenii mai înscriu de patru ori: Macavei (min. 29), Sindiac (min. 49 şi 84) şi Savonea (min. 88). Pentru oaspeţi a mai marcat acelaşi Colnic (min. 65). A arbitrat foarte bine I. Soos (Tg. Mureş), K. ZAMFIR Chimia Oraşul Victoria—A.S.A. Sibiu 2-2 (0-1) Echipa militară a practicat un joc bun — dovada constituind-o faptul că timp de aproape 75 minute a condus cu 1-0. Au marcat pentru sibieni, la capătul unor acţiuni frumoase, Niculescu şi Vancea. Jucătorii echipei gazdă s-au manifestat nesportiv, de, dîndu-se la insulte, proteste la adresa deciziilor arbitrului, urmărind lovirea adversarului. Ca urmare a jocului dur practicat, jucătorii sibieni Georgescu şi Băcilă au fost accidentaţi, din fericire fără urmări grave. Publicul s-a manifestat în ton cu jucătorii echipei gazdă. Lt. col. AUREL POPESCU Victoria Călan — Metalul Copșa Mică 2—0 (2—0) Tribuna Sibiului La secția stilouri a întreprinderii de Industrie locală Sibiu, ARCHIMET, se produc astăzi un număr de 7 modele diferite de stilouri și 3 modele de pixuri. In fotografie, vă redăm un aspect din sala de ambalat stilouri Curier Juridic ELENA VALKU, comuna Racoviţa nr. 113. Indemnizaţia de naştere Instituită în baza art. 1 din Decretul nr. 954/1966, în cuantum de 1 000 lei, se acordă mamelor care vor naşte, începînd cu 1 ianuarie 1967, cel de-al treilea copil şi următorii şi se acordă pe baza certificatului de naştere al copiilor. VASILE GLIGOR şi OCTAVIAN OPREA — Mediaş, str. Nucului nr. */B. Prin Hotărîrea C.C. al P.C.R. şi a Consiliului de Miniştri, alocaţia de stat pentru copii se majorează pe data de 1 septembrie 1971, pentru beneficiarii domiciliaţi în mediul urban pînă la 180 lei, iar pentru cel din mediul rural pînă la 130 lei lunar de copil, diferenţiată in raport de nivelul salariilor şi numărul copiilor. De asemenea, se majorează cu cite 500 lei plafoanele de venituri In funcţie de care se acordă alocaţia. De la 1 septembrie 1971 vîrsta pînă la care se acordă alocaţia de stat pentru copii se prelungeşte de la 14 la 16 ani. Copiii dv., care au împlinit vîrsta de 14 ani în aprilie 1970, vor beneficia din nou de alocaţie de la 1 septembrie 1971 pînă la împlinirea virstei de 18 ani, dar nu şi pentru perioada aprilie 1970 — 1 septembrie a.c. RUDOLF TUDOR, comuna Orlat, str. Gării nr. 52. Potrivit art. 5 al. 2 din Decretul nr. 36/1957 pentru organizarea pazei obşteşti în comune, sunt scutite de plata contribuţiei în bani sau în natură (pentru plata paznicilor) persoanele care sunt improprii pentru prestarea pazei obşteşti datorită unor boli fizice, dacă nu au alte venituri în afară de pensia de invaliditate. La cererea majorităţii locuitorilor, Consiliul popular poate restabili obligaţia de pază şi pentru aceştia. MIHAI KRENDER — comuna Şclimbăr, nr. 297. 1. Concediul de odihnă s-a acordat pînă la 1 ianuarie 1968 pe an muncă, conform H.C.M. 186/1951- 2). Orice pretenţii băneşti ale angajaţilor pot fi pretinse in termen de un an de la data cînd aceste sume de bani urmau să fie plătite (conform art. 118 din Codul muncii). 3). Precizările Ministerului Muncii 2038/1968 pentru aplicarea Legii 26/ 1967, prevăd că unităţile sunt obligate că în cazul Încetării raporturilor de muncă să acorde compensarea în bani atit a concediului neefectuat pe anul calendaristic în curs, cit şi a eventualelor diferenţe de concediu cuvenit pe anul 1967 şi stabilit pentru perioada cuprinsă intre începerea ultimului an de muncă și 31 decembrie 1967. CAIUS CONSTANTINESCU consilier juridic sport... Campionatul județean de fotbal Această a patra etapă a confirmat din nou că terenul propriu nu mai prezintă siguranţă echipelor gazde în a cîştiga jocul. Trei victorii în deplasare, dintre care cea de la Mediaş a fost de proporţie. Dar iată microcronicile etapei. Sparta Mediaş — Construcţii Sibiu 1— 8 (1—3) Atacul liderului a arătat în acest joc o deosebită vervă, el înscriind de opt ori prin Moraru (min. 10, 15, 35, 52, 58 şi 82), Opriş (min. 49) şi G. Popa (min. 63), respectiv Fodor (min. 43). A condus bine Şt. Baltador (Sibiu). Textila Mediaş — C.F.R. Sibiu 1—2 (0—2) Dovedind forma bună din actualul campionat, feroviarii au reuşit o preţioasă victorie în deplasare. Textiliştii au jucat sub valoarea lor. Au marcat: Tămăloagă (min. 80) pentru gazde, rspectiv Damian (min. 13) şi Creţu (min. 28). Bun arbitrajul lui B. Pavel (Sibiu). Metalurgica Sibiu — Textila Cisnădie 1—1 (0-1) Joc specific de campionat, încheiat cu un just rezultat de egalitate. Autorii golurilor: Dîrjan (min. 3) pentru oaspeţi şi Dulcea (min. 62) pentru gazde. Carbosin C. Mică — Unirea Tălmaciu 4- 1 (2-0) Gazdele au dominat marea majoritate a timpului şi au înscris prin Trif (2), Iancu şi Mihai, iar pentru tălmăceni M. Pop. A condus bine V. Şerban (Mediaş). Stăruinţa Mediaş — Electrica Sibiu 5— 1 (3—1) Un mare număr de spectatori au asistat la o partidă în care echipa gazdă s-a impus autoritar, obţinind o victorie la scor, una ce o face să ocupe în continuare locul secund. Autorii golurilor: Szabó (min. 4), Repede (min. 9 şi 25), Mărgineanu (min. 61) şi Lorincz (min. 78) pentru gazde, respectiv Cinezan (min. 36). Corect şi autoritar arbitrajul prestat de sibianul Uwe Mayer. Record Mediaş — Carpaţi Mirşa 2— 4 (1—2) După aspectul jocului, rezultatul este just. Atacul oaspeţilor a acţionat destul de bine, înscriind prin Gabor (2) Stoica şi Birdea. Golurile gazdelor au fost înscrise de Bici şi Bariu. Voinţa Sibiu — Metalul I.O.S. 0—0 GH. TOFIRCEANU Anul IV, nr. 1108 Cînd critica este privită de pe poziţie autocritică După cum ,este cunoscut, folosirea integrală a capacităţilor de producţie preocupă într-o tot mai mare măsură colectivele de muncă din întreprinderi. De altfel, aceasta este şi o sarcină desprinsă din documentele de partid. Ca urmare, în paginile ziarului nostru au fost, de multe ori, publicate articole privind preocuparea conducătorilor de unităţi, a specialiştilor, a colectivelor de muncă pentru utilizarea judicioasă a maşinilor şi utilajelor, a suprafeţelor de producţie, pentru generalizarea schimbului II şi extinderea schimbului III, pentru ridicarea indicelui de utilizare a fondului de timp. In acelaşi timp au fost aduse în atenţia opiniei publice şi aspectele negative desprinse cu ocazia investigaţiilor întreprinse în această direcţie în întreprinderile industriale ale judeţului nostru. Printre unităţile în care nu au fost folosite toate posibilităţile de ridicare a indicelui de utilizare a capacităţilor de producţie, fapt pentru care a fost criticată în două numere ale ziarului nostru, numai în ultima lună, se numără şi uzina „Automecanica" din Mediaş. In articolele publicate au fost scoase în evidenţă deficienţele care se manifestă in legătură cu generalizarea schimbului II şi extinderea schimbului III. In răspunsul primit, răspuns întocmit în urma analizei efectuate în comitetele de partid, de direcţie şi al sindicatului sunt prezentate măsurile luate pentru îmbunătăţirea situaţiei amintite. „Pentru îmbunătăţirea indicelui de folosire a unor utilaje cu grad redus de încărcare, uzina a preluat o serie de comenzi de colaborare, aşa cum este cazul comenzilor de debitare — presare pentru Uzina mecanică Mîrşa, ceea ce va conduce la creşterea indicelui de folosire a acestor utilaje cu 20 la sută. Ne preocupăm de asemenea de mărirea gradului de integrare a fabricaţiei prin preluarea execuţiei unor subansamble din colaborare. De exemplu, vom prelucra pompele inox de la cisternele de lapte. Pe urmele materialelor publicate Prin însuşirea fabricaţiei acestor subansamble se va putea asigura un volum suplimentar de prelucrări la strunguri şi freze de peste 20 000 ore. Aceasta se va reflecta pozitiv în îmbunătăţirea coeficientului de schimburi. Paralel cu preocupările privind acoperirea cu lucrări a capacităţilor de producţie, uzina a recrutat tineri în vederea calificării lor prin formele de învăţămînt organizate prin CIAT şi prin cursuri de scurtă durată. Pentru supravegherea şi coordonarea activităţii de producţie s-a luat măsura încadrării tuturor atelierelor cu maiştri pentru schimburile I şi II“. In continuarea adresei de răspuns sunt prezentate o serie de alte măsuri ce se vor lua pentru folosirea mai raţională a suprafeţelor de producţie şi pentru creşterea producţiei pe unitate de suprafaţă. Astfel s-au iniţiat proiectarea şi realizarea unor obiective de autodotare şi mecanizare, prin aceasta permiţindu-se o mai bună organizare a procesului de producţie, concomitent cu creşterea productivităţii muncii. Aşadar o analiză profundă, autocritică a permis organelor de răspundere din uzină să elaboreze măsuri care aplicate, nu vor întîrzia să-şi demonstreze eficienţa. De altfel, responsabilitatea cu care au fost privite aceste aspecte se desprinde şi din finalul scrisorii amintite: „Folosirea raţională a capacităţilor de producţie şi îmbunătăţirea coeficientului de schimburi cu aspectele ridicate în materialele din presă vor forma obiectul unor dezbateri şi în adunările generale ale grupelor sindicale, care se vor desfăşura în luna septembrie a.c.“. * Cum arătam şi înainte, apreciem poziţia fermă, hotărîtă a factorilor de răspundere din uzina „Automecanica“ de a înlătura deficienţele existente în unitate şi semnalate de ziarul nostru. Din păcate, însă nu toate unităţile economice acordă suficientă atenţie acestor semnale critice, ceea ce presupune că nici nu se preoccupă de înlăturarea deficiențelor. Amintim din nou că există obligativitatea de a răspunde semnalelor critice, obligativitate stabilită prin lege și că numai la tema tratată în prezentul articol ar fi trebuit să primim răspuns de la „Balanţa“, Uzina mecanică Sibiu, „Independenţa“, „7 Noiembrie“, „Flamura roşie“, „Drapelul roşu“ şi altele. Aşteptăm! CORNELIU DAN Mai multă preocupare (Urmare din pag. I) tocmai bine a atras atenţia multor specialişti. Bunăoară, inginerul şef Petre Gheorghiu remarca in plenara comitetului de partid al întreprinderii, din iune ax., că acordul global nu se aplică la posibilităţile de care dispune întreprinderea şi a propus chiar trecerea la aplicarea lui pe obiective, unde ar putea fi cooptaţi, pe lingă muncitori din toate meseriile, şi maiştri, tehnicieni sau ingineri. De-a lungul investigaţiilor noastre am sesizat că comitetul de partid este receptiv la noua formă de lucru şi a căutat ca prin folosirea diferitelor căi, să propage in rindul salariaţilor avantajele noii metode. Oare, faptul că n-a reuşit întrutotul să atragă un număr mai mare de salariaţi să lucreze în acord global, iar situaţia este cea amintită mai sus, nu înseamnă că mai sunt multe de făcut, că nu s-au găsit mijloacele cele mai eficiente de atragere? Este adevărat că dereglările repetate din mecanismul aprovizionării cu materii prime şi materiale îi determină pe mulţi salariaţi să stea în expectativă, neîncumetînduse să treacă la noul sistem de lucru. Dar tot atât de adevărat este şi faptul că întreprinderea, ca parte contractantă, prin actul o dată încheiat cu echipa care lucrează în acord global se obligă (conform legislaţiei în vigoare) să-i asigure acesteia condiţii tehnico-organizatorice pentru buna desfăşurare a activităţii. Asta înseamnă: materialele necesare, asistenţă tehnică şi utilaje în stare bună de funcţionare. — Ideea cu acordul global e foarte bună — ne spune maistrul Ion Constantinescu, şef de lot pe şantierul Hipodrom, dar condiţiile de aplicare sunt vitrege la ora actuală. Cum să lucrăm în acord global dacă de săptămîni de zile cimentul şi varul pe care-l primim este insuficient, iar utilajele stau în stare de nefuncţionare. De 10 zile s-a ars un electromotor la o betonieră şi încă nu s-a reuşit să se bobineze. Lipsa pieselor de schimb este tot atît de acută ca şi cea a materialelor. Astăzi (n.r. din ziua investigaţiei noastre), pînă la ora 11,00, am făcut doar 14 mc beton, faţă de 70 mc cît făceam de obicei în aceeaşi perioadă, altădată. Eu, cu tot totul aş intra în acord global, dacă ni s-ar asigura condiţii. Deficiente de acest ordin au mai fost arătate şi de alţii. Şeful de echipă Karoly Rat, care lucrează în acord global ne precizează că, deşi, comparativ cu salariul ce-l avea înainte, acum cuantumul venitului a crescut cu 20 la sută, datorită dereglărilor repetate în aprovizionare este nevoit să depună eforturi suplimentare, lucrând chiar şi în zilele de repaus. Toma Hann, şef de brigadă la zidari e de părere că „ar fi bine dacă şi maiştrii ar fi cu noi. Astfel, vor fi interesaţi în a-şi organiza mai judicios locurile de muncă, ar exista un stimul mai serios pentru toţi“. Demn de reţinut este faptul că ambii şefi de formaţiuni de lucru n-au probleme cu oamenii, aceştia nelipsind măcar o zi de remuncă. In consecinţă, se poate conchide că avantajele economice pe care le oferă noul sistem pledează convingător pentru extinderea lui. Se impune, insă, ca o condiţie sine qua non, desfăşurarea unei munci susţinute, permanente din partea comitetului de partid, a comitetului de direcţie, sub toate aspectele, dar mai ales organizatorice, pentru asigurarea unui cadru propice executării continue, ritmice a lucrărilor. 8388888888888888888833883888888883888383383838888888881. aziMB W aziMMM aziMMM TIMPUL Centrul meteorologic Sibiu comunică: Vreme relativ rece cu cerul schimbător. Vîntul va sufla slab pînă la potrivit din sectorul nordvestic. Temperaturile minime vor fi cuprinse intre 7 și 9 grade, iar cele maxime vor oscila între 18 și 21 grade. CINEMA SIBIU: PACEA: Articolul 420, seriile I şi II (orele 9,00; 12,30; 16,30; 20,00); ARTA: Floarea soarelui (orele 9,30; 11,45; 14,00; 16,15; 18,30; 20,45); TINERETULUI: Cartierul veseliei (orele 10,00; 12,00; 14,30; 16,30; 18,30; 20,30). MEDIAŞ: PROGRESUL: Sunetul muzicii seriile I şi II (orele 10,00; 16,00; 19,00); TINERETULUI: Un italian in America (orele 10,00; Í6.3C; 18,30; 20,30); UNIREA: Gaudeamus jgitur (oreie 10,00; 16.00; 18,00; 20.00). CISNĂDIE: POPULAR: Măsura riscului (orele 11,00; 16,00; 18,00; 20,00). AGNITA, 8 MAI. In ghearele invizibile ale dr. Mabusse (orele 10,00) 16,00; 18,00). OCNA SIBIULUI: Faust XX (orele 18,00 şi 20,00). DUMBRĂVENI: 7 NOIEMBRIEI Haiducii lui Şaptacai (orele 13,00 şi 20,00). COPŞA MICA: POPULAR: Mihai Viteazul, seriile I şi IX (ora 16,00). Actorii Sophia Loren şi Marcello Mastroianni în filmul Floarea soarelui BAZNA-BAI: O intimplare (ora de 17,00 si 19,00). APOLDU DE SUS: 23 AUGUST d 'Ancheta (orele 18,30 și 20,30). TELEVIZIUNE 15.55 Deschiderea emisiunii. Fotbal: Dinamo Bucureşti — Spartak Trnava (Cupa Campionilor Europeni). Transmisiune directă de la stadionul „23 August“. 17.50 Solişti îndrăgiţi de muzică populară: Dumitru Sopon. 18.00 Răspundem prezenţi Deschiderea noului an şcolar. 18.35 Mul e dulce şi frumoasă. 18.50 Confruntări. Tabloul de bord al conducerii întreprinderii. 19.10 Tragerea Pronoexpres. 19.20 001 de seri. 19.30 Telejurnalul de seară. 20.00 Ancheta TV — Idealul tinereţii. 20.45 Telecinemateca: „Pisica îşi scoate ghearele“. Cu: Francoise Arnoul, H. Frank. 22.20 Teleglob — itinerar chilian. 22.35 Tangouri celebre. își dau concursul orchestra și baletul Operei Române. 22.50 Telejurnalul de noapte. 23.00 închiderea emisiunii