Tribuna Sibiului, octombrie 1971 (Anul 4, nr. 1122-1148)

1971-10-15 / nr. 1134

Pagina 2 ŞTIRI • INFORMAŢII • CONSEMNĂRI • PUBLICITATE • ŞTIRI • INFORMAŢII • CONSEMNĂRI • PIBLICITATE • ŞTIRI• INFORMAŢII • CONSEMNĂRI 1®]31#f1¥3fejj mm nu îl1 13[ i13 1 m ij jFfjjSti?J 2Ei• Coloana diverselor Ceasul rău... Iosif Macula din Sibiu, str. Ştefan cel Mare, nr. 147, avea el ce avea cu „ceasul rău“. Tuturor cunoscuţilor le spunea că „în fiecare zi este cite un ceas rău“. Şi aşa stînd lucrurile se ferea ca de ciumă de ceasul cu ghinion. într-o zi, însă... I. M. tocmai venise de la Arad. Acolo, la talcioc, negustorise 9 ceasuri cu cite 300 lei bucata. Le-a adus să le vîndă. Le dădea cu 500 de lei. Şi în vreme ce se îndeletnicea cu această trebuşoară, a fost depistat. Speculantul tocmai se bucura că-şi găsise „clienţii“. Nu pentru multă vreme, însă. I s-a intimplat să aibă și un „ceas rău“. Au urmat doi ani și 8 luni de închisoare... „Sentimentalii“ Trai flăcăi. Doi — Ion Gheorghe — zis Nică şi Gheorghe Neaţă — zis Nes — din Bucureşti, iar al treilea, Vasile Iacob, din Ploieşti. Au plecat de acasă lela prin ţară. Bineînţeles, nu fără „treburi“. Deveniseră foarte „sentimentali“. Pe unde treceau luau „suveniruri". Din Buşteni şi-au făcut „cadouri“ de la cofetărie, librărie şi alimentara, de unde au furat bani şi mărfuri. Din campingurile de la Izvorul Crişului şi Drăgodeni (Gorj) au furat alimente şi bani. De la Sebeş-Alba s-au „autodotat“ cu o maşină I.M.S. Au venit la Ocna Sibiului şi şi-au......comandat“ trei costume din magazinul cooperativei de consum. Au „lucrat" în multe localităţi din ţară. Acum aşteaptă o binemeritată „odihnă“. Mai ales că tînjesc după cele 80 000 lei pe care nu le-au putut fura de la Tîrgovişte. Omul cu „minuni“ Gazul a ajuns la instanţa de judecată. „Eroul“ era Wolfgang Heinrich Reisenauer, fost angajat la fabrica „13 Decembrie“. Intr-o zi circula cu o maşina a întreprinderii. Lucrătorul de miliţie, sergentul major Vasile Marinescu, l-a privit cu mult interes pe Reisenauer, văzînd cum acesta „reuşeşte“ să înverzească o fiolă. Motiv pentru care omul de la volan s-a făcut puţin... galben. Dar auzind că este invitat pentru recoltarea probelor biologice, se face roşu de „indignare“ şi fuge cu maşina. Făptaşului i s-a „aprobat“ o „staţionare“ de„, un an. Pe loc repaus! Abia ieşise din Închisoare. Fusese condamnat pentru mai multe furturi şi scandaluri. Intr-una din zile intră la bufetul „Dorna“. După ce se „electrizează“ bine, începe „instrucţia“: „Drepţi! Drepţi c-a venit maiorul beat!“ Maior nu era, dar beat, da. Il cheamă Friedrich Wardeiner, de pe str. Cantonului, 11. Şi cum „instrucţia“ suferea din cauză că „neinstruiţii“ consumatori nu executau ordinele, F. W. a început scandalul. A lovit pe unii dintre cetăţeni, a degradat bunuri. Acum, pentru timp de doi ani, F. Wardeiner se află „pe loc repaus“. O treabă încurcată Contabila Katharina Bremer de la întreprinderea Judeţeană de morărit şi panificaţie a sesizat conducerea Întreprinderii că din scripte rezultă un minus de 3 420 kg făină de cartofi. Reieşea din fişe că gestionarul Petru Opincaru a scos făina, dar la serviciul contabilitate nu ajunsese nici un act referitor la ieșirea din gestiunea fabricii. Opincaru spune că făina a fost restituită magaziei centrale, pentru a fi vindută. Gestionarul de aici, Victor Stoișor, semnează de primire, dar făina ajunge în altă parte... la moară. Conducerea întreprinderii a binevoit să tergiverseze cercetările. A se vedea... ce pline se coace la întreprinderea judeţeană de morărit şi panificaţie! Rubrică redactată de M. SLATINEANU _______| De câteva zile, la magazinul de prezentare al fabricii de confecţii „Steaua roşie“ Sibiu au fost puse in vînzare importante cantităţi de îmbrăcăminte pentru sezonul rece Foto: Fr. MSS Cu ION BANCIOIU, director coordonator la IJC00P Sibiu, despre: Aprovizionarea pentru iarnă Deşi toamna aceasta se arată încă darnică (nu numai cu rodul cîmpiilor ci şi cu... zilele frumoase) ne mai despart totuşi puţine săptămîni de anotimpul friguros. Deoarece iarna trebuie să găsească punctele forestiere, unităţile din zone cu drumuri mai greu practicabile bine aprovizionate, ne-am adresat tovarăşului Ion Bâncioiu, director coordonator al IJCOOP Sibiu, pentru a ne da câteva amănunte pe tema enunţată. — Să începem, tovarăşe director, cu punctele forestiere de pe valea Sadului, valea Oltului, valea Cibinului şi Bîlea... — In baza indicaţiilor primite de la Comitetul judeţean de partid, de la CENTROCOOP, punctelor forestiere şi unităţilor din localităţile cu drumuri greu practicabile le-a fost acordată atenţia cuvenită. Cei 5 000 muncitori forestieri de la Dudaş, Bozdeşti, Sădurel, Sterpu, Izvorul Mielului, Strâmba, Dăneasa şi Bîlea vor fi bine aprovizionaţi. Am întocmit, în acest sens, un grafic de livrare care a început să fie onorat începând cu 1 octombrie. Am prevăzut să transportăm 216 tone cartofi, 61 tone ceapă, 60 tone fasole, 18 tone zahăr, 5,4 tone paste făinoase, 14 tone ulei, 6 tone slănină, 18 tone conserve legume, 8 tone conserve din carne, alte 9 tone conserve din peşte, 7 tone brînzeturi etc. La acestea trebuie să adăugăm articolele industriale cum ar fi: căciuli (445 bucăţi), 6 000 perechi ciorapi forestieri, 600 perechi de cisme pentru iarnă, 700 perechi bocanci, 1 000 bucăţi Banele pluşate, 1 000 perechi de pantaloni pluşaţi , etc. — Ce s-a întreprins pentru unităţile cu drumuri mai greu practicabile? ■— Avem 5 magazine care se încadrează în această categorie. Este vorba de localităţile Sădinca, Chester, Mighindoaia, Peliş şi Româneşti. Şi pentru aceste unităţi am prevăzut cantităţi suficiente de orez, zahăr, paste făinoase, produse zaharoase, biscuiţi, conserve de toate felurile, untură, oţet, sare şi, bineînţeles, alte mărfuri industriale. — Suntem convinşi că in atenţia conducerii IJCOOP Sibiu stă aprovizionarea tuturor localităţilor din mediul rural... — ... prin asigurarea fondului de marfă necesar şi prin preocupările pentru completarea lui din alte surse, pe lingă cele existente. Vom face tot posibilul pentru a satisface cerinţele tuturor consumatorilor din reţeaua noastră comercială. Convorbire realizată de AL. SOMEŞANU azi... 15 OCTOMBRIE • Se împlinesc 53 de ani de la moartea istoricului Constantin Giurescu (n. 1875). • 36 de ani de la moartea actorului C. I. Nottara (n. 1859). • La 15 octombrie 1967 a murit acad. dr. Ştefan S. Nicolau, fost vicepreşedinte al M.A.N. (n. 1896). • Se împlinesc 157 de ani de la naşterea poetului rus M. I. Lermontov (m. 1841). TIMPUL Centrul meteorologic Sibiu comunică: vremea va fi schimbătoare cu cerul variabil. Vîntul va sufla slab pînă la potrivit din sectorul vestic şi nord-vestic. Minimele vor fi cuprinse între 2 şi 5 grade, iar maximele vor oscila între 14 şi 18 grade. Dimineaţa, izolat, ceaţă. CINEMA SIBIU: PACEA: Start la moştenire (orele 9,00; 11,30; 14,00; 16,30; 19,00; 21,00); ARTA: Aşteptarea (orele 10,00; 12,30; 15,30; 13,00 şi 20,30); TINERETULUI: Il cunoaşteţi pe Urban? (orele 10,00; 12,00; 14,30; 16,30; 18,30; 20,30); 7 NOIEMBRIE: Bărbaţi in deplasare (orele 10,00; 14 00; 16,00; 13,00; 20,00). MEDIAŞ: PROGRESUL: Onoare şi doi grădinari, seriile I si II; TINERE azi... TULUI: Partea la de vină (orele 10,00; 16,30; 18,30; 20,30). UNIREA: Primul an (orele 10,00; 16,00; 18,00 şi 20,00). CISNĂDIE: POPULAR: B.D.in alertă (orele 11,00; 16,00; 18,00 şi 20,00). AGNITA: 8 MAI: Kekec cel isteţ (orele 16,00; 18,00 şi 20,00). DUMBRĂVENI: 7 NOIEMBRIE: Apa ca un bivol negru (orele 18,00 şi 20,00). OCNA SIBIULUI: Familia Tothernie 17,00 şi 19,00). BAZNA-BĂI: Cazul sergentului Grişa (orele 17,00 şi 19,00). APOLDO DE SUS: 23 AUGUST: Ambuscada (orele 18,30 şi 20,30). azi... TELEVIZIUNE 18.00 Deschiderea emisiunii. Căminul. „Blocul O.S. 2“ 18,50 Lumea copiilor 19,10 Tragerea Loto 19,20 1001 de seri 19.30 Telejurnalul de seară 20.00 Cronica politică internă — de Eugen Mândrie 20.15 Cîntece patriotice interpretate de corul „Rapsodia Română“ 20.30 Univers XX. Automobilul viitorului 21.00 Film artistic: Ghepardul (partea a II-a) 22.15 Din muzica popoarelor 22.40 Telejurnalul de noapte Protagonista filmului Bărbaţi în deplasare Tribuna Sibiului CARNET CULTURAL Abonamente la Teatrul de stat Pregătind minuţios deschiderea stagiunii 1971/1972, Teatrul de stat din Sibiu a lansat o amplă acţiune de abonamente, menită a statornici legături mai trainice între prestigioasa instituţie de cultură şi publicul pentru care trăieşte, încă din această etapă se ivesc semne ale unui interes sporit în uzinele şi fabricile sibiene, în unităţile şi instituţiile social-economice, în şcoli etc., ceea ce constituie un motiv în plus pentru iubitorii teatrului, să se adreseze agenţiei din b-dul Nicolae Bălcescu, nr. 17 (telefon 237 90) în vederea rezervării locurilor preferate. După cum se asigură prin precizările conducerii teatrului, în afara unei vizionări optime şi a economiei de timp realizate, abonatului i se creează prioritate în obţinerea biletelor la orice spectacole prezentate în Sibiu, beneficiind de dreptul de a transmite abonamentul. Se menţionează, de asemenea, că abonamentele se eliberează pentru cinci spectacole în premieră, în categorii de 45, 35, 25 şi 15 lei costul, achitabil integral sau in maximum trei rate lunare. Iată piesele pentru care se lansează abonamente: Povestea dulgherului şi a frumoasei sale soţii de Radu Stanca, Secunda 58 de Dorel Dorian, Aceşti îngeri trişti de D. R. Popescu, Romeo, Julieta şi întunericul, dramatizare după romanul lui J. Otcenăseli de Jeann Grosu şi Cezar şi Cleopatra de G.B. Shaw. „Descoperiri remarcabile în stm 9ţa secolului XX“ Aseară, la localul Casei de cultură a sindicatelor din Mediaş a avut loc festivitatea de deschidere a Universităţii populare din municipiul de pe Tîrnave. Cu acest prilej conferenţiarul universitar Liviu Sofonea a vorbit despre descoperiri remarcabile în ştiinţa secolului XX şi consecinţele lor asupra dezvoltării sociale. Expunerea a fost urmărită cu viu interes de participanţi. Expoziţie personală Anton Kostymiuc La clubul Casei orăşeneşti de cultură din Dumbrăveni, în cadrul programului de deschidere a Universităţii populare din localitate a avut loc, ieri, la ora 18, vernisajul expoziţiei de pictură a artistului amator Anton Kostyniuc. Expoziţia, a doua personală în activitatea artistului, cuprinde portrete de muncitori şi ţărani, tineri şi vârstnici, peisaje din Făgăraş şi de pe Tîrnave, flori. „Cibernetica şi revoluţia tehnico- ştiinţifică“ . • Profesorul universitar dr. Edmond Nicolau, prorectorul Universităţii populare din Bucureşti, unul din conferenţiarii care şi-au dobindit un ales prestigiu in rîndul publicului sibian, se află din nou pe afişele municipiului. De data aceasta el va expune astăzi, la ora 18, în sala „Astra“, tema „Cibernetica şi revoluţia tehnică şi ştiinţifică din lumea contemporană“. Expunerea este organizată în cadrul programului de deschidere a Universităţii populare din Sibiu, care îşi reia începînd de astăzi, activitatea de toamnă. sport...fc;. ': f; sport... sport.. Sportul de masă—o preocupare periferică? Analizînd în spirit critic şi autocritic activitatea organizaţiilor sindicale din judeţ pe linia promovării sportului de masă, recenta plenară a Consiliului judeţean al sindicatelor Sibiu releva faptul că „sportul de masă nu este încă una din principalele preocupări ale asociaţiilor sportive, nu corespunde încă în suficientă măsură cerinţelor salariaţilor, baza materială existentă fiind insuficient folosită“. Se impun unele corective chiar şi în modul de a gîndi şi acţiona al unor comitete de sindicat, care consideră sportul de masă drept o cenuşăreasă şi nu o parte integrantă a activităţii sindicale, lăsînd pe seama consiliilor asociaţiilor sportive să desfăşoare această muncă. De aici aspectul unilateral al acestei activităţi, orientată îndeosebi spre susţinerea unei singure echipe sau formaţii sportive de nivel mediocru în cadrul vreunei serii divizionare. Sunt irosite astfel multe posibilităţi proprii de atragere a membrilor de sindicat la practicarea pe scară tot mai largă a activităţii sportive de masă şi turism. Este cazul asociaţiilor sportive „Textila“ Cisnădie şi „Firul roşu“ Tălmaciu unde, deşi în procesul de producţie lucrează în marea majoritate femei, nu se practică decit... fotbal şi handbal masculin. In municipiul Sibiu, la fabricile „Steaua roşie“ şi „13 Decembrie“, unde se lucrează la bandă, procesul de producţie reclamă cu necesitate desfăşurarea unor exerciţii fizice care să permită refacerea forţei de muncă a salariaţilor. Congresul U.G.S.R. a stabilit sarcinile precise ce revin sindicatelor în acest domeniu, punînd un accent deosebit pe consolidarea asociaţiilor şi cluburilor sportive, cuprinderea unei mase cit mai mari de salariaţi la practicarea exerciţiilor fizice, turismului şi sportului prin forme simple. Organele şi organizaţiile sindicale din judeţul Sibiu sunt chemate ca, alături de celelalte organe interesate, să acorde mai multă atenţie folosirii judicioase a fondurilor alocate in vederea construirii, amenajării, extinderii şi întreţinerii bazelor sportive. Remarcăm în această direcţie iniţiativa şi spiritul organizatoric al sindicatelor din municipiul Mediaş, care şi-au adus o însemnată contribuţie la realizarea complexului sportiv de pe malul Tîrnavei. Din experienţa medieşenilor ar trebui să înveţe ceva şi sindicatul I.R.E.S. şi asociaţia sportivă „Electrica“ din Sibiu, unde preocupările pentru terminarea lucrărilor de amenajare a bazei sportive lasă mult de dorit. In multe din întreprinderile vizitate, sportul de masă se bucură de o veche tradiţie. Cu un minimum de efort se pot organiza, în fiecare unitate economică, întreceri pe locuri de muncă , între grupe, secţii, ateliere etc. De asemenea, pot fi iniţiate competiţii organizate în cadrul ramurilor de producţie, dotate cu diferite cupe. Dar aceste dimensiuni ale sportului de masă rămîn deocamdată în domeniul dezideratelor pentru că responsabilul comisiei de sport şi turism în cadrul Consiliului judeţean al sindicatelor Sibiu nu vine cu regularitate şi efectiv în sprijinul activităţii asociaţiilor sportive. De asemenea, membrii comisiei sunt prea puţin antrenaţi în activitatea de îndrumare şi sprijin in organizarea manifestărilor sportive. Potrivit hotărîrii plenare a Consiliului judeţean al sindicatelor, în perioada ce urmează toate organizaţiile sindicale sunt chemate să facă o analiză a activităţii de educaţie fizică, sport şi turism, stabilind măsuri concrete de îmbunătăţire a situaţiei existente. 1. IAşinAreanu Campionatul judeţean de fotbal Construcţii Sibiu — C. F. R. Sibiu în derbyul turului Programul jocurilor etapei a IX-a ne aduce în primplanul acestui tur un joc de mare importanţă pentru viitoarea configuraţie a clasamentului. Sibiul va fi gazda derbyului acestui tur, între Construcţii şi C.F.R. Tot în această etapă, un joc la fel de important se dispută la Mîrşa, între Carpaţi şi Stăruinţa Mediaş. Considerăm că aceste două jocuri, cu caracter decisiv, ca de altfel şi celelalte, se vor disputa într-o deplină sportivitate, manifestată atît din partea echipelor, precum şi a publicului spectator.tul înaintea acestei etape: 1.Construcţii Sibiu 8 7 0 129— 714 2C.F.R. Sibiu 8 6 1119— 513 3.Textila Cisnădie 8 4 4 018— 612 4Carpaţi Mîrşa 8 4 4 015— 412 5.Flamura roşie Agnita 8 6 0 217—1012 6.Stăruinţa Mediaş 8 5 1215—1111 7.Carbosin C. Mică 8 3 2 313—118 8.Metalul I.O.S. 8 3 2 38— 98 9.Avîntul Ciclos 8 4 0 49—128 10.Metalurgica 8 2 2 410— 96 11.Textila Mediaș 8 3 0 5 9—146 12.Unirea Tălmaciu 8 2 2 47—136 13.Sparta Mediaș 8 1 2 56—194 14Voinţa Sibiu 8 12 512—284 15.Record Mediaș 8 10 79—232 16.Electrica Sibiu 8 10 75—206 GH. TOPIRCEANU Anul IV, nr. 1134 întreprinderea „Electromontaj“ SIBIU angajează urgent: — şef serviciu mecanic şef — tehnician pentru serviciul mecanic şef — 5 zidari — 1 dulgher — 2 instalatori sanitari — încălzire — 1 instalator electric — 5 betonişti — 25 muncitori necalificaţi, încadrarea se face conform H.C.M. 914/1968. Sectorul de meteorologie şi hidrologie Sibiu cu sediul în str. Someşului nr. 49, ANGAJEAZĂ URGENT pentru staţia de depoluare a aerului din Copşa Mică: — un inginer chimist sau chimist — un tehnician chimist — un laborant chimist — 1 şofer. întreprinderea de industrializare a cărnii Sibiu angajează de urgenţă PENTRU ABATORUL1 DIN SIBIU: — 10 MĂCELARI CALIFICAŢI. Cei interesaţi se vor adresa la serviciul personalînvăţămînt din Sibiu, str. Fabricii nr. 4. Şantierul întreprinderii de construcţiimontaj a industriei alimentare Sibiu str. Abatorului nr. 12 ANGAJEAZĂ URGENT: — maiştri construcţii — maistru instalaţii electrice — tehnician C.T.C. — tehnician construcţii relaţii — vize tehnician construcţii serviciul producţie — tinichigii — macaragiu auto 5 — fierari-betoniști — dulgheri — zidari — muncitori necalificați. Se asigură masa la cantină contra cost (prînz și seara) precum și cazare gratuită, în dormitoare comune. Secţia de drumuri şi poduri din Sibiu str. Abatorului nr. 2, ANGAJEAZĂ cu începere de la 1 ianuarie 1972, —1 tehnician sau maistru în specialitatea drumuri şi poduri, pentru funcţia de şef de district. Salarizarea se va face conform H.C.M. 914/1968. Informaţii, la telefon 1 34 77 sau 2 19 27, ■ ,WVWi*WVVVVVWWWwVWWW Cooperativa „GHEATA“ Sibiu RECRUTEAZĂ TINERI intre 15—18 ani pentru ucenicie la locul de muncă, în meseriile de tăbăcar și cismar tălpuitor. Înscrierile se fac la biroul personal, pînă la 31 octombrie 1971. wa^rfWVWWh^WWVWWWWWW I I.C.S. ALIMENTARA I I DESFACE, I \ prin unitățile sale specializate în desfacerea băutu- \ rilor și vinurilor vărsate din Sibiu, str. Turnului, Faurului, Karl Marx, 9 Mai, și Cisnădie str. Băii J ^ • MUST DULCE I ^ ft provenit din renumitele podgorii ale Tîrnavelor. ^ \ Consumatorii se pot aproviziona cu orice cantitate, în \ baza unor comenzi prealabile depuse la unitățile resfpective. \