Tribuna Sibiului, ianuarie 1973 (Anul 6, nr. 1511-1534)

1973-01-04 / nr. 1511

L Să discutăm despre fotbalul sibian! (III) Astăzi răspunde: Ioan Munteanu, fost portar la divizionarele A Dinamo Bucureşti, Dinamo Braşov şi Dinamo Bacău, între anii 1950 şi 1957 iar apoi la C.S.M. Sibiu (1957—1963). Din 1963 este arbitru de fotbal. : 1. Cum apreciaţi evoluţia echipei C.S.M.S. în acest tur? 2. Care credeţi că sunt principalele carenţe ale fotbalului sibian? 3. Este posibilă promovarea echipei C.S.M.S. în divizia A, în acest an competiţional? Ce măsuri ar trebui luate in acest sens? X. Apreciez comportarea echipei C.S.M. Sibiu în turul acestui campionat ca fiind bună, în seria a doua, din care face parte, activează formaţii deosebit de puternice, cu jucători rutinaţi care au trecut şi prin divizia A. Este vorba despre Politehnica Timişoara, Minerul Baia Mare şi F.C. Bihor, cele trei echipe ce se află pe primele locuri ale clasamentului. Gaboraș, Surdan, Bojin (Politehnica), Stîncel, Sasu (Minerul), Baumgartner, Suciu, Sărac (F.C. Bihor) sunt nume cunoscute în fotbalul românesc. Echipa noastră duce lipsă de astfel de fotbaliști de mare valoare. 2. Sunt încă multe lucruri de făcut In fotbalul sibian. Insuficienta atenţie acordată juniorilor şi copiilor este una dintre carenţele de fond. Echipele de juniori sunt nişte „cenuşărese“ în peisajul destul de monoton al fotbalului judeţului nostru, lipsesc iniţiativele, lipseşte curajul în promovarea tinerilor. De ce? Am avut o echipă „de aur“, campioană naţională de juniori. Unde sunt băieţii aceştia? Pleacă sau „se pierd“, iar noi umblăm după „păsări călătoare“ care astăzi sunt aici, mîinea... Focşani. Cred că nu este cazul să dau exemple. Sunt arhi»usolute. 3. Handicapul de patru puncte este foarte greu de recuperat. Nu sunt pesimist, încerc să fiu obiectiv, deși un fotbal este destul de dificil acest lucru. Pagina 2 La cabanele montane şi în restaurantele O. J.T.-ului Revelionul '73 i-a atras din nou pe oamenii muncii din întreprinderile şi instituţiile judeţului spre aerul proaspăt al munţilor. Cabanele din staţiunea balneo-climaterică Păltiniş şi celelalte cabane din împrejurimile Sibiului au fost gazde primitoare pentru un mare număr de cetăţeni. La altitudini înalte sau mai joase, Revelionul '73 a adus aceleaşi cote de bucurie, oamenii muncii ciocnind pahare cu vin pentru împlinirile din '72 şi cu gîndul la angajamentele anului nou. Peste 127 de oameni ai muncii şi-au dat întîlnire pentru noaptea anului nou la vila nr. 18 din Păltiniş, iar alţi 50 de sibieni au fost oaspeţii vilei nr. 1. Un mare număr de oameni ai muncii din Mediaş au urcat la cabana Gîtul Berbecului. La cabanele Fîntînele, Valea Oltului, Sălişte, Poiana Neamţului, Curmătura, Negoiul, Bîlea Lac şi Arpaş şi-au petrecut revelionul peste 500 de oameni ai muncii din judeţ. în acelaşi timp, la restaurantele „împăratul Romanilor", „Bulevard“ şi „Unicum" au fost prezenţi alţi 818 cetăţeni. Organizaţiile comerciale au asigurat, peste tot, o bună aprovizionare cu alimente şi vinuri de sol. La restaurantele „împăratul Romanilor* şi „Bulevard*, un grup de actori ai Teatrului de stat din Sibiu au prezentat pluguşoare şi momente vesele. Mişcarea sportivă—verigă importantă in lanţul realizărilor de un sfert de secol Judeţul Sibiu ocupă un Loc deosebit de important în peisajul economic şi social al ţării. Niciodată resursele materiale şi umane n-au fost mai bine, mai raţional puse în valoare. In acest context, în cadrul efervescenţei creatoare palpabile In toate domeniile de activitate, mişcarea sportivă a constituit obiectul unei atenţii permanente din partea organelor locale de partid şi de stat. Sportivii din judeţul nostru, toţi oamenii muncii dornici a practica sportul beneficiază de condiţii optime pentru realizarea personalităţii şi în acest domeniu, întinzînd o punte imaginară peste cei 25 de ani care au trecut de la proclamarea republicii şi făcînd o comparaţie între situaţia de atunci şi cea actuală, rămîi impresionat de saltul care s-a produs. Iată doar cîteva cifre ! Maeştri al sportului: - 1*14 Profesori de ed. fizică 141 257 Antrenori9 240 Baze sportive 39 231 Titluri naţionale1 47 Sportivi In lot. republicane 13 70 Echipe divizionare6 20 Echipe de jun. şi şcolari— 18 Arbitri 35 819 Porţile sălilor şi stadioanelor stau deschise gata să-i primească pe toţi cei dornici de afirmare prin sport. Beneficiind de condiţii excelente de pregătire şi de antrenori cu o înaltă calificare orice copil de astăzi poate deveni un Ion Ganea (C.S.M.S.), multiplu campion naţional şi balcanic la sărituri de la trambulină şi platformă, un Fr. Schneider (Centrul de atletism Mediaş), campion naţional la atletism (ciocan), sau un Ion Bobîlneanu (Voinţa Sibiu), campion naţional la motociclism. Afirmarea plenară nu aşteaptă scurgerea anilor. Gerhard Fabich şi Angela Popescu (Sc. sportivă Sibiu) deşi juniori încă, sunt de pe acum maeştri ai sportului, ca o recunoaştere a meritelor sportive. Sanda Frum, Carmen Dragoman, Anca Virbănescu, Helge şi Dieter Jasch (Şc. sp. Sibiu) se anunţă ca viitori mari campioni şi recordmani naţionali. Şi lista ar putea fi completată cu alţi tineri care îşi aduc contribuţia activă la progresul sportului românesc, la faima sportivă a ţării noastre. Aceşti 25 de ani au fost parcurşi într-un elan general fără precedent. Realizărilor din industrie şi agricultură li se adaugă cele din sport La obţinerea lor un aport substanţial şi l-au adus antrenorii, aceşti oameni modeşti, de cele mai multe ori uitaţi cînd se vorbeşte despre succese. De pe panoul de onoare destinat lor nu pot lipsi B. Boboc (rugby), P. Popescu (atletism), Al. Purcherea (călărie), N. Bucur (judo), Gh. Bădeanu (handbal), O. Şerban (baschet), N. Hatzack (sărituri), C. Carabulea (motociclism), N. Buzoianu şi H. Stolz (gimnastică), T. Todoran (fotbal), I. Schuster (handbal) şi mulţi alţii. Este imposibil să sintetizezi în citeva rînduri munca pasionată, plină de satisfacţii, dar nu lipsită de dificultăţi, a sportivilor din judeţul Sibiu. O idee însă trebuie reţinută şi anume aceea că, la marea sărbătoare a republicii noastre, sportul sibian — atît cel de masă cit şi cel de performanţă, — s-a prezentat cu rezultate meritorii, contribuind la creşterea unui tineret sănătos, puternic, educat în spiritul moralei comuniste, un tineret pregătit să-şi dăruiască Întreaga energie, tot talentul în acţiunea de ridicare a patriei noastre pe cele mai înalte culmi ale prosperităţii. N. I. DOBRA Asociaţii sportive Şcoli sportive Cluburi sportive Sportivi legitimaţi 1947 1972 30 187 — 4 — 1 745 7 599 4 IANUARIE • 1847 — A apărut primul număr al ziarului „Organul luminării“ care avea ca rol propagarea ideilor revoluţiei de la 1848 (Blaj). • 1643 — S-a născut Isaac Newton, fizician, matematician şi astronom (m. 20-111,1727). • La 4 ianuarie 1960 a murit scriitorul francez Albert Camus (n. 1914). TIMPUL Centrul meteorologic Sibiu comunică: vremea se menţine călduroasă faţă de anotimp, cu cerul variabil, temporar noros. Vîntul va sufla slab pînă la potrivit din sectorul sud-vestic.Temperaturile minime vor fi cuprinse între minus 6 şi minus 2 grade, iar cele maxime vor oscila între plus 8 şi 11 grade. CINEMA 18,45; 21,00); ARTA: Fuga e sănătoasă (orele 10,00; 12,30; 15,30; 18,30; 20,30); TINERETULUI: Şi totuşi Eolis există (ora 10,00), Oliver, seriile I şi II (orele 12,00 şi 15,00), Colega mea vrăjitoarea (orele 18,30 şi 20,30). MEDIAŞ: PROGRESUL: Aventurile unei prinţese germane la curtea Regelui Soare (orele 9,00; 11,15; 14,00; 16,30; 19,00; 21,15). TINERETULUI: Săgeata căpitanului Ion (orele 10,00; 16,30; 18,30; 20,30). CISNADIE: POPULAR: Fanfan la Tulippe (orele 11,00; 16,00; 18,00 şi 20,00). DUMBRĂVENI: 7 NOIEMBRIE: Şah la rege (ora 18,00). COPŞA MICA: POPULAR: Osceola (orele 17,00 şi 19,00). OCNA SIBIULUI: Ritmuri spaniole (orele 18,00 şi 20,00). BAZNA-BAI: Şarada (orele 17,00 ş! 19,00). APOLDU DE SUS: 23 AUGUST: Ancheta de la hotel Excelsior (orele 17,00 şi 19,00). TELEVIZIUNE 9,00 Deschiderea emisiunii. Telex. 9,05 România in lume. 9,35 O viaţă pentru o idee: Umberto Nobile (III) — reluare. 10,00 Curs de limba rusă. Lecţia a 35-a. 10,30 De la Alfa la Omega. 10,50 Tetecinemateca: Domnul (reluare). 12,40 Reîntîlniri cu eroii reportajelor noastre (reluare). 13,00 Telejurnal. 13,15 Matineu de vacanţă: Prictena mea Flicka. 15,00 Lecţii TV. pentru lucrătorii din agricultură. 16,00—17,00 Teleşcoală. Geografia României. 17,30 Deschiderea emisiunii de după-amiază. Emisiune în limba maghiară. 18,30 La volan. Emisiune pentru conducătorii auto. 18,50 Cronica literară. 19,00 Satul contemporan. 19,20 — 1001 de seri. 19,30 Telejurnal. 20,00 Rîul... ramul. 20,15 Aplauze pentru români. „Brîuleţul* în Finlanda. 20,30 Pagini de umor. Aventuri în epoca de piatră. 21,20 Tinerii despre ei înşişi. 22,10 Vedete ale muzicii uşoare. , 22,30 — 24 de ore. IA«■■■ azi... azi.w azi. SIBIU: PACEA: Seceră vîntul sălbatic (orele 9,00; 11,30; 14,00; 13,19; Cadru din filmul Seceră vîntul sălbatic « ■ Tribuna Sibiului REVELIONUL-sărbătorit cu bucurie, cu nestrămutată încredere în viitor SUB SEMNUL ÎNFRĂŢIRII (Urmare din pag. I) rural a devenit neîncăpător pentru cei care, înfrăţiţi în muncă şi idealuri, români şi germani, au dorit să petreacă Revelionul împreună. Cooperatori, mecanizatori, cadre didactice, alte categorii de oameni ai muncii au sărbătorit cu satisfacţie venirea noului an. Primarul comunei, Mihai Pienani, a toastat pentru noi succese în anul acesta, relevînd hărnicia cooperatorilor, mecanizatorilor, specialiştilor, care a rodit frumos în anul trecut. Ca semn al preţuirii deosebite, preşedintele C.A.P. Miercurea Sibiului, Simion Roth, a fost decorat cu Ordinul Muncii clasa I şi Medalia jubiliara „25 de ani de la proclamarea Republicii". La Apoldu de Sus, mai mult de 300 cooperatori, mecanizatori, cadre didactice, salariaţi de la I.A.S. ş.a. au petrecut Revelionul împreună, la căminul cultural. Nici aici motivele de satisfacţie majoră nu au lipsit. Cooperatorii au obţinut producţii foarte bune, iar veniturile realizate au depăşit cu mult prevederile. Belşugul din casele apolzenilor, confortul civilizat în care trăiesc stau mărturie pentru justețea politicii agrare a partidului nostru, iar hotărîrea oamenilor locului — români și germani — de a urma această politică este neabătută, după cum sublinia în toastul său, Nicolae Beu, secretarul comitetului de partid pe C.A.P. In aceeaşi atmosferă de sărbătoare au petrecut Revelionul şi cooperatorii, mecanizatorii, cadrele didactice şi alţi oameni ai muncii din Şeica Mică. La căminul cultural a fost prezentată o piesă de teatru în limba germană, după care a urmat marea sărbătoare a Revelionului. Tineri şi vîrstnici români şi germani au dansat şi s-au veselit, satisfăcuţi de roadele muncii lor. Mihai Hameştiuc, secretarul comitetului de partid pe C.A.P., cu soţia, Peter Hermann, preşedintele C A.P., cu soţia şi toţi cei peste 350 oameni au petrecut împreună un revelion al împlinirilor. La Cristian, aproape 700 oameni au sărbătorit Revelionul la căminul cultural. Fanfara, condusă de prof. Ion Göllner, a prezentat un frumos program artistic, iar primarul comunei, Wilhelm Klusch, a urat oamenilor muncii, cooperatori, mecanizatori, cadre didactice şi alte categorii de salariaţi, români şi germani, înfrăţiţi în muncă şi idealuri, noi succese in anul 1973. Şi în alte comune, in alte sate, căminele culturale au cunoscut atmosfera marii sărbători. Oamenii muncii de pe ogoare au petrecut cu bucurie Revelionul 1973, avind temeinice motive de satisfacţie. Anul care a trecut, cu belşugul său incontestabil, a prefaţat frumos succesele şi mai mari ale acestui an, cel de-al treilea al actualului cincinal, în care întreaga ţară păşeşte viguros pe calea construirii societăţii socialiste multilateral dezvoltate Imagine de la Revelionul organizat la Casa de cultură a tineretului In „familia11 . Gimnaştii Şcolii sportive de elevi, prezenţi în tabăra de la Cheia, fotbaliştii şi handbaliştii, aflaţi la Lacul Roşu, au petrecut noaptea de Revelion în cadrul feeric al munţilor cu crestele înzăpezite, bucurîndu-se de frumuseţea peisajului şi de ambianţa plăcută a cabanelor la Cabana Şanta. Cei 40 de sportivi componenţi ai secţiilor de judo, haltera şi schi de la Şcoala sportivă Şoimii aflaţi în tabără la Păltiniş, s-au deplasat pentru a petrece noaptea de Anul Nou la cabana Şanta. Veselia şi antrenul au fost notele caracteristice ale carnavalului organizat cu acest prilej. Programul, minuţios întocmit încă înainte de plecare, a cuprins jocuri şi concursuri distractive, muzică, dans şi bineînţeles... surprize. . Alţi 113 sportivi de la „Şoimii“ atleţi, rugbişti, fotbalişti, schiori, luptători au petrecut Revelionul în taberele de la Borsec, Buşteni, Lacul Roşu, Izvorul Mureşului, Vatra Dornei şi Tg. Secuiesc. Pretutindeni noul an a fost întîmpinat cu bucurie şi... speranţe. Anul 1973 va însemna pentru elevii sportivi — sîntem siguri — un an de muncă rodnică şi de succese. Membrii secţiei de atletism a CS.M., dintre care n-au lipsit K. Raduly, Ion şi Vasile Bichea, H. Lederer, A. Dinu, împreună cu antrenorul lor, G. Arendt, au întîmpinat Anul Nou în frumoasa staţiune Borsec, pentru fotbalistul Ioan Creţu poate 8388883833833388888888888388838888838833. • Noptea Riveli0'173 a fost cea mai importantă şi mai plăcută din viaţa lui, împreună cu colegii săi de echipă — Liebhardt, Schwartz şi David — şi soţiile, a sărbătorit nu numai evenimentul tradiţional — Anul Nou — ci şi „primul pas in lume“ al fiului său Cătălin, care după cum aflăm, va fi „cea mai mare" extremă a fotbalului sibian! Spre prînz, in ultima zi de muncă a anului '72, am asistat, împreună cu un mare număr de salariaţi de la C.E.I.L. Sibiu, la un emoţionant moment dedicat muncii şi contribuţiei de peste patru decenii a directorului economic Ioan Opriş. In această ultimă zi a anului, sărbătoritul, ajuns la vîrsta pensionării, a muncit pentru ultima oară în cadrul serviciului financiar al Combinatului, pe care l-a condus aproape 25 de ani. Secretarul comitetului de partid, preşedintele comitetului sindicatului, preşedintele comitetului oamenilor muncii au vorbit despre prezenţa activă a comunistului Ioan Opriş în colectivul de conducere al combinatului, remarcind competenţa sa profesională, înalta sa ţinută etică de-a lungul îndelungatei activităţi. „Nu va fi de loc uşor — spunea unul dintre vorbitori — pentru cel care va duce de acum înainte munca plină de răspundere pe care a dus-o cu atîta abnegaţie tovarăşul Opriş“. Dotat cu un inait spirit de responsabilitate pentru tot ceea ce întreprindea, Ioan Opriş a desfăşurat in cadrul C.E.I.L. Sibiu o activitate complexă în care economistul chibzuit s-a contopit permanent cu omul multilateral dotat, bun cunoscător al sectoarelor de exploatare şi industrializare a lemnului, atît de răspîndite pe teritoriul judeţului. Ne facem o datorie de onoare consemnînd rîndurile de faţă ca un modest omagiu pentru un motiv în plus — tovarăşul Ioan Opriş se numără printre primii colaboratori ai ziarului nostru, continuînd să desfăşoare o prodigioasă activitate de corespondent al ziarului, al altor numeroase publicaţii»■ „Muncitorul forestier“, „Drum nou“, a unor ziare centrale, in care, prin articole mult apreciate, a adus cite ceva din suflul muncii ce se desfășoară in codri, în fabricile de prelucrare a „aurului verde“. AL. CONSTANTINESCU .VXXMVXXXXXVVVXXXVVVVNXVXX^VXXXVVVVXXXVXXVXXX·X^\XXXMVXXVXXNXXXXXXX XXXXX\VN XXVNX\XxNXNXMVXXMVVVNXV!*X^ TEATRU La Teatrul de stat din Sibiu, ora 19:30, are loc spectacolul cu piesa Comedie cu olteni. 1 ‘„WWVm WAW.WAW.WVWAVdWWyw/ Fabrica de produse zaharoase“ Sibiu 99 .• angajează de urgenţă: — 2 şoferi pentru autocamioane — 1 magaziner. Condiţii de angajare conform Legii nr. 12/1971. Mill «HliftMI NR Preturi la legume şi fructe NOTA: Conform deciziei nr. 729/1972 a Comitetului executiv al Consiliului popular al judeţului Sibiu, preţurile se aplică din ziua de 4 ianuarie 1973. PRODUSUL U/M Preţuri plafon de vinzare cu amănuntul Ex. II Ceapa uscată de arpagic kg— 3,35 2,80 Idem de «pă» — 3,20 2,60 Guliim — 1,30— Morcovim 1,90 1,60 1,30 Pătrunjeli — 2,50 2,15 Păstîrnaci — 2,00 1,75 Ridichi de iarnăm — 1,45 1,15 Țelinăm — 3,00 2,40 Mere grupa Am 5,15 4,30 3,30 Idem grupa Bm 4,60 3,85 3,00 Idem grupa Cm — 3,30 2,40 I I I I I I I I Autobaza T.A. Sibiu angajează de urgenţă: — şoferi cu carnet de conducere C, D şi E în număr nelimitat — mecanici auto — vulcanizatori — lăcătuşi întreţinere. Informaţii suplimentare se pot obţine la Autobaza T. A. Sibiu, str. Sevastopol nr. 12, telefon 32037, resortul personal. I I I I I I I I Uzina Automecanica Mediaş str. Aurel Vlaicu nr. 37, angajează de urgenţă: — lăcătuşi construcţii metalice — tinichigii — sudori — strungari — frezori — vopsitori industriali — macaragii pentru pod rulant. Condiţiile de angajare sunt cele prevăzute de Legea nr. 12/1971. ♦ »»+++.+++ » »4 ♦. H .11 T. A. P. L. Sibiu angajeaza: I — 1 șef laborator patiserie-cofetărie — 1 administrator cantină t — 1 contabil î — 2 motoscuteriști t — 1 cantaragiu t | Doritorii se vor adresa la compartimentul perso- * I nai Sibiu, Piața Unirii nr. 4, telefon 12173 sau 13442. J Anul VII nr. 1511 "fi Fabrica de cutite (Oena Sibiului •e angajeaza: — muncitori calificaţi şi necalificaţi — bărbaţi şi femei — pentru: ştanţare, polizare şi acoperiri metalice. De asemenea angajează 1 şofer pentru autobuz cu domiciliul în oraşul Ocna Sibiului şi 1 şofer pentru microbuz cu domiciliul în Sibiu. VlND palton de piele, bărbătesc Gheorghe. Adresaţi: Raiu Nicolae, şi maşină de cusut Singer. Hipodrom, Faurului 13, orele 18—20, bloc 18, scara C, apartament 32. OFER, Cluj, cameră, doresc Sibiu PIERDUT, 30 decembrie, Săcel, asemănător. Informaţii, Sibiu, telefon geantă acte pe numele Muntean 7 42 03, orele 10—11; 18—19.