Tribuna Sibiului, martie 1974 (Anul 7, nr. 1869-1895)

1974-03-01 / nr. 1869

TIBIBLE CA IAŞI SIBIU PROLETARI DIN TOATE ŢĂRILE, INTI-VAT ORGAN AL COMITETULUI JUDEŢEAN SIBIU AL P.G.R. ŞI AL CONSILIULUI POPULAR JUDEŢEAN 71 CONTINUAREA LUCRĂRILOR CONFERINŢEI PE ŢARĂ A CADRELOR DE CONDUCERE DIN UNITĂŢILE AGRICOLE DE STAT ŞI COOPERATISTE In prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, joi dimineaţa, au fost reluate în plen lucrările Conferinţei pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste. Dezbaterile s-au desfăşurat sub puternica înrîurîre a cuvîntării secretarului general al partidului, adevărată Cartă a agriculturii româneşti, document de însemnătate excepţională pentru dezvoltarea pe mai departe a acestei ramuri de producţie, a întregii noastre economii. Sosirea in incinta Pavilionului expoziţional a tovarăşului Nîcolae Ceauşescu, a celorlalţi conducători de partid şi de stat, a fost întîmpinată cu puternice ovaţii, cei prezenţi exprimîndu-şi sentimentele de înaltă stimă şi preţuire, de profundă recunoştinţă şi dragoste faţă, de secretarul general al partidului, pentru analiza amplă făcută în cuvîntarea rostită la deschiderea Conferinţei asupra drumului parcurs de agricultura noastră, a căilor şi mijloacelor de creştere în continuare a producţiei agricole, ale perfecţionării activităţii în acest important sector al economiei naţionale, cit şi pentru aprecierile calde la adresa muncii pline de abnegaţie desfăşurată zi de zi de cei ce lucrează pe ogoare. La lucrările Conferinţei au participat: tovarăşa Elena Ceauşescu, tovarăşii Emil Bodnaraş, Manea Mănescu, Gheorghe Pană, Ilie V Chiul,’ i-'iUjCiuA' I7'jiyuii3 iiu, ohdai •ghe Cioară, Lina Ciobanu, Constantin Drăgan, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, Petre Lupu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, Iosif Banc, Constantin Băbălău, Petre Blajovici, Cornel Burtică, MironConstantinescu, Aurelia Dănilă, Miu Dobrescu, Magdalena Filipaş, Mihai Gere, Ion Iliescu, Ion Ioniţă, Vasile Patilineţ, Ion Păţan, Ion Stănescu, Mihai Telescu, Iosif Uglar, Richard Winter, Ştefan Andrei, secretar al C.C. al P.C.R., membri ai C.C. al P.C.R., ai Consiliului de Stat şi ai guvernului, primsecretari ai comitetelor judeţene de partid, activişti de partid şide stat, cadre din unele ramuri industriale, oameni de ştiinţă şi cultură. Lucrările Conferinţei au fostdeschise de tovarăşul Manea Mănescu, membru al Comitetului Executiv, al Prezidiului Permanent al C.C al P.C.R., vicepre- şedinte al Consiliului de Miniştri. Au luat apoi cuvîntul Ion Spăturelu, preşedintele C.A.P. „Gheorghe Doja", judeţul Ialomiţa; Florentin Cirpan, director al întreprinderii de stat pentru creşterea şi ingrăşarea porcilor Beregsău, judeţul Timiş; Marin Nedea, director al S.M.A. şi preşedinte al C.A.P. Purani, judeţul Teleorman; Elena Orzan, şefă de fermă la C.A.P. Valea Măcrişului, judeţul Ilfov; Alexandru Toana, preşedintele C.A.P. „Viaţa nouă", Poiana Mare, judeţul Dolj; Vasile Vîlcu, prim-secretar al Comitetului judeţean de partid Constanţa; Costică Mişca, preşedintele C.A.P. Bucov, judeţul Prahova; Ion Davidoiu, preşedinte şi inginer şef la C.A.P. Tîraboieşti, judeţul Vrancea; Corneliu Mardare, director la LA.S. Miroslava, judeţul Iaşi; Nicolae Babici, director al Direcţiei generale a agriculturii, industriei alimentare şi apelor, judeţul Satu Mare; Nichifor Ceapoiu, directorul Institutului de cercetări pentru cereale şi plante tehnice Fiundulea, judeţul Ilfov; Maria Cucuta, şefă de fermă la C.A.P. Traian, judeţul Tulcea; Iosif Molnar, inginer şef la C.A.P. Sînzieni, judeţul Covasna; Maria Raţa, cooperatoare fruntaşă la C.A.P. Ardusat, judeţul Maramureş; Vasile Bărbulescu, preşedintele CAP. Scorniceşti, judeţul Olt; Ion Grecu, mecanizator la S.M.A. Bibeşti, judeţul Gorj; Alexandru Czege, preşedintele C.A.P. Salonta, judeţul Bihor; Johan Kraus, mecanizator la S.M.A. Reghin, judeţul Mureş; Marin Traşcă, preşedintele Asociaţiei intercooperatiste de creştere şi îngraşare a taurinelor Or ’.lişoi," jU’-Jerul " mchedhiîif Kelemen, preşedintele consiliului Sintercooperatist Cîrţa, judeţul Harghita; Vasile Marin, prim-secretar al Comitetului judeţean Ialomiţa al P.C.R. După-amiază, lucrările s-au desfăşurat pe secţii cooperative agricole de producţie, pe grupe de judeţe, întreprinderi agricole de stat, staţiuni pentru mecanizarea agriculturii, în cadrul dezbaterilor au luat cuvîntul un mare număr de participanţi care, au analizat, in lumina cuvîntării tovarăşului Nicolae Ceauşescu, rezultatele dobîndite în dezvoltarea producţiei agricole, vegetale şi animale, experienţa dobîndită în organizarea muncii pe principii moderne. Totodată, vorbitorii au scos în evidenţă, cu simţ de răspundere, deficienţele care mai există în unele sectoare de activitate şi au făcut propuneri judicioase menite să ducă la valorificarea potenţialului real al agriculturii, pentru obţinerea unor producţii ridicate în condiţii eco- nomice superioare. Lucrările Conferinţei se reiau vineri dimineaţă. (Agerpres) într-o atmosferă solemnă, joi dimineaţa, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Consiliului da Stat, a înmînat înalte distincţii ale Republicii Socialiste România ţinut mare număr de cadre de conducere şi lucrători fruntaşi din agri- cultură pentru merite deosebite în organizarea muncii, pentru aportul nemijlocit la sporirea producţiei vegetale şi animale. Solemnitatea s-a desfăşurat, în rotonda Pavilionului Expoziţional din capitală, în prezenţa miilor de participanţi la lucrările Conferinţei pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste. Ceauşescu, tovarăşii Emil Bodnaraş, Manea Mănescu, Gheorghe Pană, Ilie Verdeţ, Maxim Berghianu, Gheorghe Cioară, Lina Ciobanu, Constantin Drăgan, Emil Drăgănescu, Janos Fazekas, gelie Lupu, Dumitru Popescu, Leonte Răutu, Gheorghe Stoica, Vasile Vîlcu, Ştefan Voitec, Iosif Banc, Constantin Băbălău, Petre Blajovici, Cornel Burtică, Miron Constantiniescu, Aurelia Dănilă, Min Dobrescu, Magdalena Filipaş, Mihai Gere, Ion Iliescu, Ion Ioniţă, Vasile Patilineţ, Ion Păţan, Ion Stănescu, Mihai Telescu, Iosif Uglar, Richard Winter, Ştefan Andrei, secretar al C.C. al P.C.R., Constantin Stătescu, secretarul Consiliului de Stat. Luînd cuvîntul în numele celor decoraţi, Eroul Muncii Socialiste Andrei Cojocaru, director S.M.A. Ianca, jud. Brăila, a spus: Acordarea titlului de Erou al Muncii Socialiste constituie un important îndemn pentru a munci cu mai multă abnegaţie, cu mai multă pricepere pentru mecanizarea şi modernizarea agriculturii noastre socialiste şi pentru a pregăti noi cadre de nădejde în această nobilă muncă. Asigur conducerea de partid şi de stat, pe dumneavoastră personal, iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, că împreună cu colectivul pe care-l conduc, vom cinsti marile evenimente politice ale anului — a XXX-a aniversare a eliberării patriei noastre şi cel de-al XIea Congres al partidului — cu rezultate superioare in S.M.A. şi producţii record la coopt- - nativele agricole pe care le deservim. Profund emoţionată de cinstea ce mi se face prin acordarea titlului de Erou al Muncii Socialiste, a spus Ana Vornicu, preşedinta C.A.P. Tirguşor — Constanţa, trăiesc as* V-' itlif' tn’.iT- Cidâ l.■ l. momente din viaţa mea. Simbol al hărniciei, pasiunii şi dăruirii în muncă, această înaltă distieţie reprezintă pentru raine şi cooperatorii In mijlocul cărora muncesc o răsplată de onoare, dar şi o obligaţie de mare răspundere pentru realizarea sarcinilor ce nu revin în procesul dezvoltării şi modernizării agriculturii. Pentru noi, ţăranii cooperatori, aceasta reprezintă totodată un nou şi preţios imbold in intensificarea eforturilor pentru sporirea pe toate căile a producţiei agricole. După ce a mulţumit călduros conducerii superioare de partid şi de stat, tovarăşului Nîcolae Ceauşescu personal, pentru acordarea titlului de Erou al Muncii Socialiste, Gheorghe Mărginean, directorul I.A.S. Jidvei-Alba, a spus: Pentru mine, cit şi pentru întreg colectivul de lucră Festivitatea inminării unor inalte distincţii ale Republicii Socialiste România unui mare număr de cadre şi lucrători fruntaşi din agricultură Au luat parte tovarăşa Elena Cuvîntul Iov NÎCOLAE CEAUŞESCU In numele Comitetului Central al partidului, al Consiliului de Stat şi al guvernului, precum şi al meu personal doresc să adresez cele mai calde felicitării tuturor acelora care au fost distinşi astăzi, şi care vor fi distinşi în continuare, cu ordine şi medalii ale Republicii Socialiste România. (Vii aplauze). Am acordat astăzi titlul de „Erou al Muncii Socialiste" unui mare număr de preşedinţi de cooperative, de ■directori de întreprinderi agricole de stat, de cooperatori şi lucrători din agricultură. A sporit deci numărul de Eroi ai Muncii Socialiste. Aceasta este o apreciere deosebită pe care o dăm activităţii desfăşurate de tovarăşii respectivi, de colectivele in care ei muncesc, contribuţiei aduse la înfăptuirea politicii partidului în domeniul agriculturii. De altfel, după cum ştiţi, prin Hotărârea Comitetului Central de acum un an, am stabilit ca anual să acordăm celor care vor obţine rezultate bune în agriicultură, titlul de Erou al Muncii Socialiste şi alte ordine ale Republicii Socialiste România. Deci am făcut un început cu ocazii acestei conferinţe. Urmează ca activitatea din acest an să prilejuiască acordarea unui număr mai mare de titluri de Erou al Muncii Socialiste, de alte ordine ale Republicii Socialiste România, atit unităţilor, cit şi acelor tovarăşi care vor avea rezultate deosebite, precum şi judeţelor, consiliilor populare şi comitetelor judeţene de partid. Este deci deschisă calea spre a avea fiecare judeţ un număr mai mare de Eroi, şi mai cu seamă de a creşte acest nuumăr ca rezultat al obţinerii unor producţii ,sporite în toate sectoarele de activitate. Cu aceste gloduri îmi exprim convingerea că acordarea acestor ordine care constituie o apreciere a activităţii de pina acum va constitui un imbold pentru înfăptuirea în cele mai bune condiţii a politicii partidului şi guvernului în domeniul agriculturii. Felicit încă o dată pe toţi tovarășii distinși. Vă urez noi succese în activitatea dumneavoastră. (Aplauze puternice). LISTA DECORAŢILOR Prin Decret al Consiliului de Stat, pentru contribuţia adusă la înfăptuirea politicii partidului şi statului de dezvoltare şi modernizare a agriculturii socialiste în patria noastră, s-au conferit: Titlul de „Erou al Muncii Socialiste“ şi Medalia de aur „Secera şi ciocanul“ tovarăşilor Ilie Bărăitaru, preşedintele CA.P. Gîrla Mare, judeţul Mehedinţi; Gheorghe A. Blendia, preşedintele CA.P. Simbăta Nouă — Topolog, judeţul Tulcea; Gheorghe Bogza, preşedintele C.A.P. Someşul, judeţul Satu Mare; Andrei A. Bartha, preşedintele C.A.P. Uriu, judeţul Bistriţa-Năsăud; Mircea P. Călin, preşedintele C.A.P. Ripîceni, judeţul Botoşani; Florea Cărpanu, directorul LA.S. Beregsău, judeţul Timiş; Andrei A. Cojocaru, directorul S.M.A. Ianca, judeţul Brăila; Gheorghe I. Dinu, preşedintele CAP. Smeeni, judeţuul .Buzău; Teodor F. Duluş, mecanic şef de secţie la S.M.A. Cefe, judeţul Bihor; Stănîcă V. Dumbravă, directorul LA.S. Coteşti, judeţul Vrancea; Otto I. Fiddeş, şef de secţie Ia S.M.A. Sinpetru, judeţul Braşov; Ion Gh. Grecu, mecanic specialist la S.M.A. Bibeşti, judeţul Gorj; Alexandru V. Xenciu, directorul întreprinderii „31 Decembrie", judeţul Ilfov; Adolf-Mihail Kristof, şef de fermă pomicolă la I.A.S. Mediaş, judeţul Sibiu; Gheorghe Mărginean, directorul I.A.S. Jidvei, judeţul Alba; Ion Moldovan, preşedintele C.A.P. Reghin, judeţul Mureş; Iosif I. Molnar, inginer şef la C.A.P. Sînzieni, judeţul Covasna; Marin Nedea, preşedintele C.A.P. şi directorul S.M.A. Purani, judeţul Teleorman; Elena Orzan, şef de fermă la C.A.P. Valea Măcrişului, judeţul Ilfov; Constantin A. Popa, preşedintele C.A.P. Dor Mărunt, judeţul Ialomiţa; Titu Popescu, directorul I.A.S. Mihail Kogălniceanu, judeţul Constanţa; Ion C. Spătărelu, preşedintele C.A.P. „Gheorghe Doja", judeţul Ialomiţa; Alexandru FL Toană, preşedintele C.A.P. „Viaţa Nouă“ din comuna Poiana Mare, judeţul Dolj; Ana M. Vornicu, preşedinta C.A.P. Tirguşor, judeţul Constanţa; Gheorghe I. Zarcu, preşedintele C.A.P. Izbiceni, judeţul Olt. Ordinul Muncii clasa I tovarăşilor Gheorghe I. Laza, directorul general al Direcţiei generale pentru agricultură, industrie alimentară şi ape a judeţului Bihor; Barna László I. Bancsik, preşedintele C.A.P. Diosig, judeţul Bihor; Ioan M. Moroşanu, preşedintele C.A.P. Virfu Cîrapului, judeţul Botoşani; Cristache A. Moldoveanu, secretarul Comitetului P.C.R. Insula Mare a Brăilei, judeţul Brăila; Victor T. Guţu, preşedintele C.A.P. Gherăseni, judeţul Buzău; Ion N. Nica, preşedintele C.A.P. Cogealac, judeţul Constanţa; Costică St. Purdelea, directorul S.MA. Pechea, judeţul Galaţi; Dumitru N. Birsilă, mecanic agricol la S.MA. Metru, judeţul Gorj; Apostol I. Constantin, preşedintele C.Al. Griviţa, judeţul Ialomiţa; Nicolae A. Luca, directorul LA.S. Grădiştea, judeţul Ialomiţa; Ion C. Linca, directorul S.M.A. Budeşti, judeţul Ilfov; Angela M. Sinou, preşedinta C.A.P. „Unirea", oraşul Corabia, judeţul Olt; Grapina N. Bădescu, inginer şef la CA.P. „Partizanul Roşu" din oraşul Zimnicea, judeţul Teleorman, Gheorghe Gh. Malache, preşedintele C.A.P. Cîrja, comuna Murgeni, judeţul Vaslui, Ioan I. Moisă, şef de secţie la S.MA. Grumezoaia, judeţul Vaslui. Ordinul „Meritul Agricol" clasa tovarăşilor losif Banc, prim-secretar al Comitetului judeţean Mureş al P.C.R.; Petre Blajovici, prim-secretar al Comitetului judeţean Bihor al P.C.R.; Gheorghe Blaj, prim-secretar al Comitetului, judeţean Maramureş al P.C.R; Ştefan Boboş, prim-secretar al Comitetului judeţean Neamţ al P.C.R.; Teodor Goman, prim-secretar al Comitetului judeţean Talced al P.C.R.; Adalbert Crişan, prim-secretar al Comitetului judeţean Bistriţa-Năsăud al P.C.R.; Petre Dănică, priim-secretar al Comitetului judeţean Vilcea al P.C.R.; Constantin Dăscălescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Galaţi al P.C.R.; Simion Dobrovici, prim-secretar al Comitetului judeţean Vrancea al P.CR.; Miu Dobrescu, prim secretar al Comitetului judeţean Suceava al P.C.R.; Petre Duminică, prim-secretar al Comitetului judeţean Botoşani al P.C.R.; Ludovic Fazekaş, prim-secretar al Comitetului judeţean Harghita al P.C.R.; Nicolae Giosan, preşedintele Academiei de Ştiinţe Agricole şi Silvice; George Homoştean, prim-secretar al Comitetului judeţean Alba al P.C.R.; Vasile Marin,prim-secreta® al Comitetului judeţean Ialomiţa al P.C.R.; Angelo Miculescu, ministrul agriculturii, industriei alimentare şi apelor; Gheorghe Necula, primsecretar al Comitetului judeţean Ilfov al P.C.R.; Gheorghe Paloş, prim-secretar al Comitetului judeţean Gorj al P.C.R.; Vasile Potop, prim-secretar al Comitetului judeţean Iaşi al P.C.R.; Gheorghe Petrescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Dolj al P.C.R.; Gheorghe Roşu, prim-secretar al Comitetului judeţean Bacău al P.C.R.; Constantin Sandu, prim-secretar al Comitetului judeţean Olt al P.C.R.; Ion Sîrbu, prim-secretar al Comitetului judeţean Buzău al P.C.R.; Gheorghe Tănase, prim-secretar al Comitetului judeţean Vaslui al P.C.R.; Mihai Telescu, prim-secretar al Comitetului judeţean Timiş al P.C.R.; Laurean Tulai, primsecretar al Comitetului judeţean Sălaj al P.C.R.; Iosif Uglar, prim-secretar al Comitetului judeţean Satu Mare al P.C.R.; Vasile Vîlcu, primsecretar al Comitetului judeţean Constanţa P.C.R.; Constentin V. Alexe, preşedintele CA.P. Otopeni, municipiul Bucureşti; Vasile G. Voteu, preşedintele CA.P. Jilava, municipiul Bucureşti; Ioan V. M Maciu, preşedintele CA.P. Sard — Alba; Ilie Cioarsă, preşedintele C.A.P. „Victoria" —■ Arad; Constantin A. Bădescu, preşedintele C.A.P. Boten — Argeş; Vasile I. Butnaru, preşedintele CA.P. Parineea —* Bacău; Alexandru A„ Czege, preşedintele C.A.P. oraşul Salonta; Vasile Gh. Drăgoş, preşedintele Uniunii judeţene a cooperativelor agricole de producţie Bihor; Ştefan A. Pocs, directorul S.M.A. Săcueni; Dumitru D. Restanţia, directorul Trustului întreprinderilor agricole de stat Oradea; Gheorghe G. Jîga, preşedintele CA,P. din oraşul Bistriţa; Nicolae A. Saramet, preşedintele CA.P. Codlea — Braşov; Gheorghe F. Radu, directorul S.MA. „1 Mai“ — Brăila; Zaharia St Gosma, preşedintele C.A.P. Padina — Buzău; Vasile I. Boldea, preşedintele C.A.P. Fizeş, comuna Berzovia — Caraş-Severin; Alexandru I. Botezan, preşedintele CA.P. Mihai Viteazu — Cluj; Carol G. Kiss, preşedintele CA.P. din comuna Călăraşi — Cluj; Octavian N. Lambru, directorul I.A.S. Murfatlar — Constanţa; Gheorghe Gh. Nuţu, şef secţie la S.M.A. Coboane; Petre M. Stoica, preşedintele C.A.P. Peştera;Anton I. Tincu, preşedintele C.A.P. Palazu Mare; Petru I. Tomoroga, directorul Staţiunii experimentale pentru culturi irigate Valu lui Traian — Constanţa; Endre L. Turpezi, preşedintele C.A.P. Tîrgu Secuiesc — Covasna; Nicolae N. Ioniţă, preşedintele C.A.P. Crovu — Dîmboviţa; Ştefan Gh. Hrezoiu, pre-V r,I. ......... f Setitfe»Sasé fes.ipag. Anul VII, nr. 1869 Vineri 1 martie 1974 4 pagini 30 bani (Continuare în pag. a II-a) Tovarăşul S-a întîlnit Alvaro Nicolae cu Joi, 28 februarie, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, s-a întilnit cutovarăşul Alvaro Cunhal, secretar general al Partidului Comunist Portughez, care se afflă în ţara noastră la invitaţia C.C. al P.C.R. La întrevedere a participat tovarăşul Ştefan Andrei, secretar al Comitetului Central al Partidului Comunist Român. D In cadrul discuţiilor ce au avut loc cu acest prilej s-a procedat la o informare reciprocă asupra activităţii şi preocupărilor actuale ale P.C.R. şi P.C.P. şi s-a făcut un schimb de păreri cu privire la me unhal e , probleme ale mişcării comuniste şi muncitoreşti şi ale situaţiei internaţionale. S-a reliefat hotărârea comună de a dezvolta în continuare raporturile frăţeşti de prietenie, solidaritate şi conlucrare dintre Partidul Comunist Român şi Partidul Comunist Portghez, în folosul cauzei unităţii comuniste şi muncitoreşti internaţionale, al tuturor forţelor democratice, patriotice, anticolonialiste şi anturperibiliste, în interesul luptei pentru pace, democraţie şi socialism. Întrevederea, s-a desfăşurat intr-o ambianţă de prietenie şi înţelege tovărăşească. Ceauşescu tovarăşul Preşedintele Consiliului de Stat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit scrisorile de acreditare a noului ambasador al Republicii Socialiste Federative Iugoslavia în Republica Socialistă România In ziua de 28 februarie 1974, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Consiliului de Stat al Republicii Socialiste România, a primit pe tovarăşul Petar Dodik, care şi-a prezentat scrisorile de acreditare în calitate de ambasador extraordiar şi plenipotenţiar al Republicii Socialiste Federative Iugoslavia în ţara noastră. Cu acest prilej, preşedintele Consiliului de Stat şi ambasadorul Iugoslav au rostit cuvântări. După prezentarea scrisorilor de acreditare, preşedintele Consiliului de Stat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a avut o convorbire cordială, tovărăşească, cu ambasadorul iugoslav Petar Dodik. La solemnitatea prezentării scrisorilor şi la convorbire au participat Constantin Stătescu, secretarul Consibiului de Stat, şi George Macovska, ministrul afacerilor externe. Au fost, de asemenea, prezenţi membri ai Ambasadei R.S.F. Iugoslavie la Bucureşti. Sesiunea extra a Academiei Republicii Socialiste România Capitala găizdiheşte, începînd de joi, un eveniment ştiinţific de seamă: sesiunea extraordinară a Adunării generale a Academiei Republicii Socialiste România, înaltul for ştiinţific dezbate, timp de trei zile, activitatea desfăşurată în perioada 1970—1973, precum şi ’ ? V '?■?; ■ • Bucurindu-se deatenţie şi spriijin permanent din partea conducerii de partid şi de stat, a tovarăşuli,î Nicolae Ceauşescu personal, cercetarea ştiinţifică românească a cunoscut în ultimul timp o amplă dezvoltare şi a adus o contribuţie însemnata la procesul de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate în ţara noastră, la creşterea continuă a prestigiului patriei, însufleţiţi demăreţele obiective stabilite de Congresul al X-lea şi Conferinţa naţională ale , partidului, oamenii de ştiinţă îşi concentrează eforturile pentru a face din munca de cercetare o forţă nemijlocită de producţie, un factor activ in accelerarea ritmului de dezvoltare a patriei noastre, pentru ridicarea României socialiste în rîndul celor mai avansate ţări ale lumii. Sesiunea, care se desfăşoară intr-un moment de puternic avînt creator al întregii noastre naţiuni socialiste, reuneşte din aula academiei, membri titulari şi corespondenţi, profesori universitari, cercetători din institutele academice şi departamentale. Au luat parte tovarăşii Manea Mănescu şi Miron Constantinescu. Cuivîntul de deschidere a fost rostit de acad. Miron Nicolescu, p.-cşeidîmitele academiei, care a anunţat ordinea de zi a sesiunii. Darea de seamă asupra activităţii desfăşurate de Academia Republicii Socialista România in perioada 1970—1973; probarea planului de activitate pe ani .. .5.4 .. * pentruorganifera și funcţionarea academiei; alegerea de noi membri şi organelor de conducere ale academiei; decernarea premiilor academiei pe anii 1969, 1970, 1971 și 1972; în continuare, preşedintele academiei a prezentat darea de seamă. Proiectul planului de activitate pe 1974 a fost expus de acad. Şerban Ţileka, viicepreşedinte al academie-:. Prof. univ. Radu Voinea, secretarul general ,al academiei, a prezentat proiectul noului Statut al Academiei Republicii Socialiste România, care, stabileşte cadrul organizatoric corespunzător sarcinilor de o deosebită importanţă ce revin ştiinţei româneşti în înfăptuirea liniilor directoare ale politicii partidului. Normele statutului vizează, astfel, adaptarea activităţii celui mai Smalt for de ştiinţă şi cultură al ţarii la cerinţele actuale. Sesiunea extraordinară a academia a luat apoi în dezbatere documentale prezentate. (Agerpres, ) Oamenii muncii au primit cu un real interes şi deosebită satisfacţie ştirea că la Bucureşti, sub conducerea secretarului general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, au început lucrările Conferinţei pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste. In fotografie: Ţărani cooperatori şi mecanizatori de la Şelimbăr, citind cuvîntarea tovarăşului Nicolae Ceauşescu la Conferinţa pe ţară a cadrelor de conducere din unităţile agricole de stat şi cooperatiste. S»IV SUMAR* Viaţa de partid: Cum angrenăm noii membri de partid în rezolvarea sarcinilor obşteşti şi de producţie. Caleidoscop cultural Note Rubrica de informaţii: La dispoziţia dv. II. pag. a III-a Viaţa internaţională Publicitate in pag. a IV-a