Tribuna Sibiului, mai 1975 (Anul 27, nr. 5813-5816)

1975-05-08 / nr. 5813

I BIOVOTI I B I PROLETARI DIN TOATE JARILE, UNITI-VAI ORCAN AL COMITETULUI JUDEJEAN SIBIU AL P. C. R. SI AL CONSILIULUI POPULAR JUDETEAN Anul XXVII, nr. 5813 Joi 8 mai 1975 8 pagini, 50 bani 9 MAI - ziua independenţei de stat a României şi a victoriei asupra fascismului General-maior MITROESCU TAICIUE La 9 Mai anul acesta, poporul nostru sărbătoreşte împlinirea a 98 ani de la proclamarea independenţei de stat a României şi, împreună cu toate popoarele lumii, împlinirea a trei decenii de la victoria asupra Germaniei naziste. Această dublă aniversare constituie încă un prilej de evocare şi de cinstire a glorioaselor tradiţii revoluţionare ale poporului român, a faptelor de vitejie sâvîrşite de fiii săi în lupta pentru libertatea şi independenţa patriei, pentru progres social. Sărbătorim 9 Mai sub semnul vibrantei angajări în înfăptuirea hotărîrilor istorice ale Congresului al XI- lea al partidului, în marea bătălie a edificării societăţii socialiste multilateral dezvoltate în România, a ridicării patriei pe noi trepte de civilizaţie şi bunăstare. Războiul pentru independenţă a consfinţit cu strălucire prin lupta armată şi jertfele de singe ale celor 10 mii de ostaşi români înfăptuirea aspiraţiei de veacuri a poporului, independenţa de stat a României, proclamată la 9 Mai 1877. Dobîndirea independenţei noastre statale nu a fost un „act“ de bunăvoinţă a marilor puteri ale vremii ci — aşa cum se relevă în Programul P.C.R. — un „rezultat al luptei eroice a armatei române împotriva Imperiului Otoman, a voinţei ferme de libertate şi neatîrnare a poporului nostru, a fost opera istorică a poporului român“. (Continuare în pag. a IV-a) r„Flux continuu“pe magistralele abnegaţiei muncitoreşti Cum a fost primită sărbătoarea muncii in unităţile industriale din judeţul nostru, în care fluxul productiv nu se întrerupe vreodată? Cum s-a muncit în aceste zile în preajma „focurilor nestinse"? Răspunsurile, strălucite fapte de muncă înscrise în cronica întrecerii socialiste, le-am aflat prin intermediul unui „dispecerat" telefonic ad-hoc care ne-a asigurat accesul la cele mai importante evenimente din aceste zile de început de mai. 1 — Centrala gazului metan: Gaziştii la înălţime — Tovarăşe director Puftea, cum s-a lucrat în primele zile ale lui mai pe magistralele gazului metan? — Ca întotdeauna — cu spor şi cu răspundere. Chiar în ziua de 1 Mai, centrala noastră a îndeplinit planul cincinal la descoperiri rezerve. In toate aceste zile colectivul Schelei de foraj Mediaş a obţinut rezultate bune. Bilanţului bogat încheiat în primele patru luni ale anului (depăşirea planului de forări cu 6 935 metri) i s-au adăugat peste 1500 metri foraţi în zilele de 1, 2, 3 şi 4 mai. La extracţie s-a lucrat de asemenea din plin pentru punerea în exploatare a noilor sonde forate. Un ajutor prompt, deosebit de preţios l-au asigurat în fiecare ceas din zi şi din noapte echipele de intervenţie ale secţiei de transporturi auto Mediaş. (Continuare în pag. a IlI-a) emil david2LJ O realitate sub a cărei tutelă se conturează însemnate rezerve . Exportul sibian şi eficienţa care s-a realizat planul de export al municipiului Sibiu în primul trimestru al anului în curs, am putea afirma că în sectorul de activitate la care ne referim lucrurile se desfăşoară bine. Desfăcînd însă fibrele texturii acestui compartiment, vom vedea că faptele ilustrează cu argumente dintre cele mai convingătoare că, pe undeva, mecanismul nu funcţionează tocmai perfect. De pildă, din cei 105,2 la sută, pe devize libere planul a fost realizat doar în proporţie de 91,5 la sută şi în timp ce o serie de întreprinderi şi-au încheiat bilanţul trimestrului I pozitiv, unităţi ca „Dumbrava“, „Libertatea“, întreprinderea mecanică etc. au minusuri. Menţionăm doar în treacăt că pe această cale strădaniile unor colective de muncă de a-şi onora sarcinile au fost diminuate, la nivelul municipiului, de mai puţina preocupare manifestată in altele. De altfel, să notăm că doar la „Balanţa“, I.P.L. şi „Flamura roşie“ s-au luat an (Contiauare in pag. a Ill-a) î V. BARBU 105,2 la sută este un procent care la prima vedere mulţumeşte pretenţiile oricărui specialist. Dacă mai adăugăm că acesta reprezintă proporţia în Sărbătorirea zilei de 1 Mai Adunările Capitală în prezenţa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a celorlalţi conducători de partid şi de stat, a tovarăşilor Santiago Carillo, secretarul general al Partidului Comunist din Spania, şi Anselmo Sule Candia, preşedintele Partidului Radical din Chile, la Sala Palatului a avut loc In ziua de 1 Mai o adunare (Continuare In pag. a V-a) populare din Sibiu Joi, 1 Mai 1975. Casa de cultură a sindicatelor — Sibiu. La ora 10 se deschide adunarea populară, moment festiv, dedicată măreţei sărbători. Steaguri, lozinci şi flori. Pe fundalul scenei străluceşte lozinca „Trăiască 1 Mai“. Fanfara garnizoanei militare intonează imnul de stat al Republicii Socialiste România. Adunarea este deschisă de tovarăşul Nicolae Hurbean — prim (Continuare In pag. a V-a) DIN SUMAR: • Dintre multe altele • Curier • Informaţii in pag. a Il-a • Pentru independenţa şi libertatea patriei în pag. IV—V • Sibienii răspund chemării: „Pentru cea mai curată, mai bine gospodărită circumscripţie“ • Să stimulăm mai mult activitatea artistică a elevilor în pag. a Vl-a • Pe agenda comitetelor executive ale consiliilor populare• Stabilirea lucrărilor de interes obștesc pe 1976 în pag. a Vil-a • Sport în pag. a VIII-a O cerinţă imperioasă Intensificarea însămînţărilor . Precipitaţiile căzute in ultimei zile ale lunii aprilie a.c. au încetinit ritmul de lucru în agricultură. Datorită acestui fapt în multe unităţi mai sînt mari suprafeţe de terenuri de însâmînţat. Conform situaţiei operative a Direcţiei judeţene a agriculturii, pină la data de 6 mai a.c. porumbul pentru boabe a fost însâmînţat pe 51 la sută din suprafeţele prevăzute. (In I.A.S. realizările au ajuns la numai 43 la sută). Există însă condiţii pentru ca în următoarele zile semănatul porumbului să fie terminat in toate unităţile. Exemplul C.A.P. Axente Sever, Agnita, Armeni, Loamneş, Ruşi, Slimnic, Sîngătin, Şura Mică, Broşteni, Şura Mare, Mihăileni, Şeica Mare, Tîrnava ş.a., care au încheiat sau sînt pe sfîrşite cu semănatul porumbului, demonstrează că acolo unde organizării muncii i s-a acordat atenţia cuvenită realizării, sunt bune. Este necesar ca şi în unităţile rămase în urmă — între care C.A.P. Pelişor, Merghindeal, Arpaşu de Jos, Bruiu, Cîrţa, Racoviţa, Săcădate, Scoreiu, Cirlos, Biertan, Hoghilag, Laslea, Şaroşu pe Tirnave, Noiştat, Stejărişul, Dobîrca, Săcel, Hosman, Marpod, Roşia, Sibiu-Turnişor, Alma ş.a. să se acţioneze hotărît, organizîndu-se munca în două schimburi atît la pregătirea patului germinativ cit şi la semănat, pentru ca în următoarele zile să fie încheiată campania agricolă a Insămînţărilor de primăvară in toate unitățile. Miine, ora 10, cu prilejul zilei de 9 Mai - Ziua independenţei de stat a României şi a victoriei asupra Germaniei fasciste, la cimitirele eroilor români şi sovietici din Sibiu şi Mediaş vor avea loc depuneri de coroane de flori. 8 Mai 1921-8 Mai 1975 POLITICA P. C. R. -expresie exemplară a marxismului creator Intre procesele social-politice care au stat la temelia progresului, a destinului poporului nostru, acela care a dus la înfiinţarea Partidului Comunist Român în urmă cu cincizeci şi patru de ani a fost, fără îndoială, unul de importanţă crucială. El a exprimat în cel mai înalt grad dorinţa de libertate şi bunăstare a maselor, spiritul lor revoluţionar, forţa de neînvins a celor ce muncesc, iar evenimentul istoric de la 8 Mai 1921, a marcat triumful forţelor revoluţionare" şi al marxism-leninismului în mişcarea muncitorească din ţara noastră. Cele două decenii de activitate revoluţionară ilegală, în care a fost supus atîtor încercări, au demonstrat că partidul comuniştilor a fost cea mai avansată forţă politică a societăţii româneşti, apărător consecvent al idealurilor democratice şi al demnităţii naţionale. Iar cele trei decenii de activitate revoluţionară constructivă pentru edificarea socialismului pe pămîntul României au demonstrat cu puterea de nezdruncinat a faptei capacitatea sa de organizare şi conducere a întregii societăţi, justeţea politicii sale profund ştiinţifice pe care poporul şi-a însuşit-o şi a înfăptuit-o ca pe propria sa politică. (Continuare in pag. a V-a) MARIN PANAIT Secvenţe din spectacolele prezentate la Casa de cultură a sindicatelor din Sibiu in cadrul adunării populare închinată zilei de 1 Mai Foto: FRED MSS